20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Medlemslokking  (Lest 10159 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Medlemslokking
« på: 03. Okt. 2011, 10:53 »
Satt og vurderte forskjellige muligheter for å lokke fler folk til å melde seg inn, og kom til å tenke på om det hadde vært en idé å trekke ut en/noen vinner(e) blant medlemmene som f.eks. melder seg inn før overgangsvindu stenger hvert år. 

Kan f.eks. være årsabbonement til tv2 sumo, ettersom linker til streams osv ser ut til å være svært populære i kamptråder, som kan vitne om at det er flere som ikke kan eller vil ta seg råd til å kunne se fotball mot betaling.  Dersom økonomien allerede er trang, f.eks. for ungdommer eller studenter der man teller hver eneste krone (og mye av det man har å rutte med allerede er lån), vil gjerne en potensiell premie gjøre susen. 

Da kan gjerne en utlodning av et abbonement verdt 2000 spenn være dråpen som gjør at dem bruker noen hundrelapper på å melde seg inn?  Ikke skal det mange ekstra medlemmer til heller før premien er dekket.  Gjerne med mulighet for å "krysse seg ut" av trekningen når man melder seg inn hvert år, dersom man føler man har råd til slikt på egen lønn.

Eller om noen kan bruke kontakter de har til å få Shola's underskrift på en stor oppblåsning av jesus-på-en-sykkel-bildet :D  DET hadde vært premie det :p
Genius by birth. Slacker by choice.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #1 på: 03. Okt. 2011, 11:23 »
Hvis man verver mer enn 5 venner skal du ikke se bort i fra at Nordin lager middag til deg.
If it has tits or wheels, count on problems!

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #2 på: 03. Okt. 2011, 11:41 »
Sløvt som bare f fra mi side ! Melder meg inn neste lønn Nordin !

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Panserfauzt

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 466
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #3 på: 03. Okt. 2011, 12:52 »
du kan få verve meg, jeg har ikke meldt meg inn i år enda...(fy skam!!)

men dersom vi fortsetter å spille attraktiv fotball, og hevder oss greit i åra fremmover vil vi kanskje få se en boost ala 90-tallet. Selv om vi ikke høster pokaler så er det noe ved denne klubben som tiltrekker, det var jo en grunn til at alle vi forelsket oss i klubben.
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #4 på: 03. Okt. 2011, 19:05 »
Jeg har bestemt meg for å slutte å støtte tan etter 31. August. Hadde kun mobilen grunnet reise og transfer tråden ble stengt. Chat funket ikke på mobilen... Etter det har forumet vært enormt lite appelerende...

Sparer heller pengene og følger noen jornalister på Twitter.
Han kom, ble mett og dett var dett....

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #5 på: 03. Okt. 2011, 19:14 »
Det jeg sier nå må ikke bli tatt for god fisk siden jeg ikke er helt sikker, men om jeg ikke tar helt feil så var det så man kunne logge på chatten med mobil, nettbrett osv. Om jeg ikke husker helt feil kunne man velge om man skulle på chatten som funket for mobil eller PC, og begge var samme chatten.
Dette må dog noen andre bekrefte, men jeg mener at det endte sånn og at det funket, eller var det noe som skjedde ved en seinere anledning? Noen? ???

Og folk må selvfølgelig ta sine egne valg, men litt synd om en feil skal gjøre så folk melder seg ut.
« Siste redigering: 03. Okt. 2011, 19:17 av boris. »
Nei.

Simmi

  • Gjest
Sv: Medlemslokking
« Svar #6 på: 03. Okt. 2011, 20:57 »
Og hva mente du med at transfertråden ble stengt? Det ble jo laget en ny.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #7 på: 03. Okt. 2011, 21:00 »
Den ble stengt på transferday-greia, så folk bruke en chat som ble opprettet i stedenfor.
Nei.

Simmi

  • Gjest
Sv: Medlemslokking
« Svar #8 på: 03. Okt. 2011, 21:35 »
aha, selvfølgelig.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #9 på: 03. Okt. 2011, 23:26 »
Jeg har bestemt meg for å slutte å støtte tan etter 31. August. Hadde kun mobilen grunnet reise og transfer tråden ble stengt. Chat funket ikke på mobilen... Etter det har forumet vært enormt lite appelerende...

Sparer heller pengene og følger noen jornalister på Twitter.

Transferdaychatten var et arrangement som var åpent for alle, og ikke et arrangement i regi av TAN. Dog var det såvidt meg bekjent hovedsaklig TAN-medlemmer og team-medlemmer som arrangerte det, så skjønner at det kan være lett å blande. Jeg tror også denne chatten skulle fungere på både android og iphone/ipad, men testet den ikke på annet en mac selv så skal ikke si sikkert at det faktisk fungerte.

Du skal selvfølgelig få bestemme helt selv hvorvidt du ønsker å støtte supporterklubben eller ikke, men for meg virker begrunnelsen din veldig rar ettersom det ikke er noe TAN er ansvarlige for du bruker som begrunnelse. For å prøve å komme med en sammenligning, hvis du går i butikken og får tilbud om en gratis smaksprøve, du smaker på denne men det viser seg at du ikke likte den smaken. Blir du da sur på butikken og boikotter denne fordi du ikke likte smaksprøven eller at de ikke hadde denn smaken du foretrekker? (ikke en perfekt sammenligning, men beste jeg kom på i farten)

Det er også desverre slik at man ikke alltid kan tilfredsstille alle hver gang, men mitt inntrykk var at transferchatten var en gedigen suksess, noe ant innloggede på chatten og den høye aktiviteten så til de grader bekrefter. At du ikke satte pris på tilbudet er selvfølgelig beklagelig, men man kan som sagt ikke gjøre alle tilfreds hver gang.


Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #10 på: 03. Okt. 2011, 23:32 »
Trist om man føler det sånn, men jeg kan iallefall bekrefte at chatten funket på ipad/iphone, men utover det vet jeg ikke.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Medlemslokking
« Svar #11 på: 04. Okt. 2011, 07:08 »
Det var da litt av en grunn å boikotte supporterklubben for. Som Tveit sier har ikke TAN noe som helst med transfertråden å gjøre. At vi stengte den og laget en interaktiv chat ble gjort i beste mening for supporternes eget beste. Selv om vi hadde noen problemer på grunn av utenomjordisk pågang (1000 påloggede samtidig på det meste!) så var tilbakemeldingene stort sett veldig positive.

I tillegg forstår jeg ikke at det å følge journalister på Twitter kan veie opp mot å være medlem i TAN? Nyhetstilbudet vårt er gratis og åpent for alle. Supporterklubben er til for å distribuere medlemsblad på norsk, arrangere turer og treff, ha konkurranser og kjempe for Toon-fansens rettigheter. Dette gjør meg bekjent ingen journalister på Twitter.

Det er naturligvis opp til en selv om man vil være medlem eller ikke, og ingen ikke-medlemmer bør bli harselert med. Men synes bare at årsaken var litt spesiell...

Håper du kan revurdere og gi oss en ny sjanse til neste sesong  :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Medlemslokking
« Svar #12 på: 04. Okt. 2011, 07:14 »
Glemte helt ut å svare på åpningsinnlegget :P

Synes ideen er god. Vi bør definitivt prøve å lokke folk med slike tiltak for å kunne nå målene våre om å få langt flere medlemmer. Det er notert i NewUtd-blokka!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Medlemslokking
« Svar #13 på: 04. Okt. 2011, 09:46 »
Man bør heller ikke glemme det at veldig mange her inne betaler kontigenten ene og alene grunnet forumet (selv om det er gratis). Meg inkludert. Så jeg forstår argumentet hans...

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Medlemslokking
« Svar #14 på: 04. Okt. 2011, 09:58 »
Man bør heller ikke glemme det at veldig mange her inne betaler kontigenten ene og alene grunnet forumet (selv om det er gratis). Meg inkludert. Så jeg forstår argumentet hans...

Ja, det er jo forsåvidt et godt poeng.

Selv om det er kanon at så mange som mulig melder seg inn, så er det litt synd at så pass mange er medlemmer kun fordi de vil støtte oss. Det ser ut til at et medlemsblad i papir er det som skal til for å gjøre tilbudet bra nok for de fleste, og at ting som turer, konkurranser, nedlastninger osv. bare gagner noen en del av skaren(?). Så da får vi satse alt på medlemsblad i papirform til neste sesong for å få flere til å melde seg inn og heller droppe mye av det andre.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!