20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328436 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2010 på: 23. Sep. 2016, 23:52 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3800284/Hatem-Ben-Arfa-s-fairytale-boyhood-club-PSG-turning-sour.html

Tok kje longa tiå  :P
Og ja la meg tippe! Det er managereren som er idiot! :)

Vel, det er noe som skurrer i PSG denne sesongen. Man kan jo si at det er tapet av Zlatan, men de spilte jo mye bedre før og har soleklart beste stallen i ligue 1. Har jo faktisk fått mye dårligere resultater nå som HBA ikke spiller, men det er jo ikke i fokus (til tross for at jeg skal innrømme at HBA ikke har begynt sesongen like bra som i Nice).

Det som er latterlig er jo at du og Lgrinde syter her når man hyller HBA i denne tråden over hvor bra han gjør det i Frankrike og skriver at det må filtreres i et annet delforum, men når det er noe som går mot han er det all good å dra det opp hit (til tross for at laget hans ikke gjør det bedre) og når det er åpenbart at HBA gjorde en såpass god sesong i fjord at han mest sannsynlig hadde holdt oss oppe forrige sesong dersom han var fortsatt hos oss bør dere egentlig luske rundt i fjøset med halen godt plantet mellom beina til evig tid

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2011 på: 24. Sep. 2016, 06:05 »
Her har du ein som kan ta ein spøk skrevet med glimt i auga! Jaja, fekk no erta rette folka tydelegvis. Det som var meininga med det stikket :)
Eg går med rak rygg og brystet heva.
« Siste redigering: 24. Sep. 2016, 06:07 av lgrinde »

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2012 på: 26. Sep. 2016, 00:26 »
Nettopp :) Og mitt siste bidrag på denne tråden. Her kan fanboys'a få sitja i ro og nappa'n i løken til alle måla Ben Arfan skåra for alle andre klubbar enn den eg elskar ;)

Hadde det bare vært så enkelt.

For øvrig synd å se at Ben Arfa har havnet i feil klubb etter at storklubbene var etter ham i sommer. Han har så stort potensiale at jeg blir varm på ryggen av å tenke på det.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2013 på: 27. Sep. 2016, 03:40 »
Ehh...? Det er rart å påstå at han kan ha vært skadelig for lagmoralen? Av det jeg har hørt var han grusom for lagmoralen, og skapte intriger blant medspillerne...

At han gikk til PSG som en gave fra Presidenten, tyder jo på at det ikke var en smart trener som så noe i han, men en litt mindre kunnskapsrik president, som var fasinert av all "tryllingen" han gjorde... Virker jo ikke som trenern liker han i det hele tatt... At han fikk frie tøyler i et middels lag som Nice, er noe Nice ikke hadde all verdens å tape på. Men i et topplag kan ikke Ben Arfa spille for seg selv,,,og hvertfall ikke skade lagmoralen...

Jeg var som mange en stoooooor beundrer av Ben Arfa, men desto flere trenere som kastet han ut av laget på rekke og rad, så byner man å ane at det er noe mer enn det sportslige som ligger bak... Isåfall er det utrolig synd at en så begavet spiller, ødelegger for laget med sine holdninger... Dermed kan man i det minste vurdere å forsvare Pardew...

Ja vi rykket ned,,, men nå blir det litt dumt å bastant påstå at vi med Ben Arfa hadde holdt plassen... Dessuten med det lagmaterialet vi hadde , er jeg ganske sikker på at flesteparten her ikke hadde sett for seg et nedrykk.... Og om vi da skal stole på det laget vi har,,, men samtidig ha en Ben Arfa som kan ødelegge en fin lagmoral, vil vi jo muligens tape en del poeng på å ha han som en ryktespreder, og drittunge på treningene etc.

Han er vel god venn med Benzema,,, og når vi ser Frankrike går så langt som å vrake Benzema i et EM sluttspill på hjemmebane,,, så er dette en nøye gjennomtenkt beslutning, om at lagmoralen er såpass viktig, at ikke enkeltspillere, skal få klippekort på grunn av fotballkvalitetene, men få lov å ødelegge hele moralen i laget..

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2014 på: 27. Sep. 2016, 16:37 »
Ser ikkje ut som Nice savner han heller akkurat.. Leder iafall ligaen der borte i Frankrike no. Sikkert gunstig for lagmoralen med 11 spillere som spiller for klubben og ikkje kun seg sjøl.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2015 på: 27. Sep. 2016, 17:30 »
Ja, med Ben Arfa i stallen hadde de nok ligget midt på tabellen!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2016 på: 27. Sep. 2016, 19:01 »
Ser at en annen mann med frynsete navn og trøblete fortid også gjør det bra i Nice akkurat nå. Hmm, tro hvorfor? !
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2017 på: 27. Sep. 2016, 19:32 »
Var det ikke noe bråk med Balotelli i helgen da?
Ellers synes jeg det er moro hvis både HBA og Balotelli får karriere. På rett kjøl igjen i Nice.. litt "kirkegård"-klubb, som vekker de til live igjen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2018 på: 02. Okt. 2016, 03:00 »
Ser at en annen mann med frynsete navn og trøblete fortid også gjør det bra i Nice akkurat nå. Hmm, tro hvorfor? !

Hva sikter til?

Hvis Nice leder ligaen så tyder det jo på at de er gode som lag,,, og kan gjøre andre gode....? De gjør det jo bedrre uten Arfa, og, og muligens bedre uten Ballotelli. Dessuten fikk ballotelli 1000 sjanser, og var dårlig. Arfa er noe helt annet,,, spilte bra, men ble kastet ut....Men føler du sikter til at Nice er flinkere til å gjøre primadonnaer "snille"... Bare det at de gjørdet bedre uten arfa nå beviser jo,,,til en viss grad,,, at de ikke nødvendigvis  hadde noe utbytte av arfa til tross for at han ble individuelt god....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2019 på: 02. Okt. 2016, 09:31 »
Siktet bare til at de muligens har en set-up og en manager som vet å benytte/håndtere slike spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2020 på: 02. Okt. 2016, 17:21 »
Noen spillere er bedre om de er "stjernen" i laget. Hadde aldri tro på at Ben Arfa ville lykkes i PSG.

Ben Arfa og Ballotelli er helt klart gode spillere som med fast spilletid er på øverste hylle.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2021 på: 03. Okt. 2016, 02:44 »
Jeg skjønner ikke argumenteringen deres.....Nice gjør det BEDRE i år uten Ben Arfa..... Ergo,, de gjorde det dårligere med Ben Arfa...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2022 på: 03. Okt. 2016, 10:28 »
Jeg skjønner ikke argumenteringen deres.....Nice gjør det BEDRE i år uten Ben Arfa..... Ergo,, de gjorde det dårligere med Ben Arfa...

Og det er Ben Arfa sin skyld? De gjorde det svært mye dårligere før Ben Arfa kom kan nevnes. 11. plass i 14/15 mot 4. plass i fjor. Litt tidlig å si de gjør det mye bedre uten og, siden sesongen bør spilles ferdig først, eller???

Ben Arfa er en meget god spiller, men som så mange andre passer han bra med en manager og system og dårlig i et annet. Hvorfor PSG hentet han når manageren åpenbart ikke liker denne type spiller, samt det er vel dokumentert hva slags holdninger han har hatt er for meg et mysterium. Dette er dessvere alt for vanlig i fotballen. Forundrer meg og at en spiller som Ben Arfa velger en klubb med en manager som ikke liker hans spillestil og kvaliteter. Bunner vel ut i penger?
« Siste redigering: 03. Okt. 2016, 12:22 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2023 på: 03. Okt. 2016, 11:35 »
Poenget mitt var at Ben Arfa fungerte i Nice og under deres manager. Forøvrig helt enig med Geordie i hans betraktninger. Spot on.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #2024 på: 11. Okt. 2016, 21:03 »
Jeg skjønner ikke argumenteringen deres.....Nice gjør det BEDRE i år uten Ben Arfa..... Ergo,, de gjorde det dårligere med Ben Arfa...

Og det er Ben Arfa sin skyld? De gjorde det svært mye dårligere før Ben Arfa kom kan nevnes. 11. plass i 14/15 mot 4. plass i fjor. Litt tidlig å si de gjør det mye bedre uten og, siden sesongen bør spilles ferdig først, eller???

Ben Arfa er en meget god spiller, men som så mange andre passer han bra med en manager og system og dårlig i et annet. Hvorfor PSG hentet han når manageren åpenbart ikke liker denne type spiller, samt det er vel dokumentert hva slags holdninger han har hatt er for meg et mysterium. Dette er dessvere alt for vanlig i fotballen. Forundrer meg og at en spiller som Ben Arfa velger en klubb med en manager som ikke liker hans spillestil og kvaliteter. Bunner vel ut i penger?

Ja. Litt tidlig. Men at de gjør det bra uten Ben Arfa nå kan tyde på at han ikke nødvendigvis var den som stod bak den gode sesongen..

Jeg har forresten aldri betvilt han ferdigheter som fotballspiller....Aldri kritisert hverken hans tekniske fysiske eller mentale ferdigheter på banen...... Men når du går rundt på trenningsfeltet å skaper intriger blant spillerne , og trenern blir nødt til å holde deg vekk fra a lags treningen, så kan det diskuteres hvor verdifull han er totalt sett, når vi skal bygge opp et godt lag...

Ben Arfa var aldri ønsket i PSG av treneren. Han var en gave fra presidenten.. Og kommer nok til å slite med spilletid etc.. Allerede dagen han kom til klubben ved å streike seg vekk fra Marseille ante jeg problemer. Han er vel bestevenn med Benzema, som til tross for den ekstremt gode spissen han er, ble utelatt fra Frankrikes Em tropp, da han ifølge treneren ikke var sunn for lagmoralen...Tror de har nogenlunde lik attitude...

At Pardew ikke likte teknikkere og ikke visste hvordan å bruke Ben Arfa har jeg hørt bli sagt av enkelte her inne...Men svar meg da på hvorfor han ikke fikk trene med a-laget.... Mange på a laget gikk lei av Ben Arfa. Han var tydeligvis et problem på treningsfeltet,,, Om det kun var av sportslige årsaker ville han vel ikke hatt noe problem med å trene med de andre? Og når Bruce kaster han tilbake, så ser jeg ikke helt at 2 trenere skal ta så grovt feil. Deretter Carver som ikke vil satse på han.... 3 trenere... Har lite grunnlag for å si så mye om hvordan han ble behandlet av Nice, men ser ikke bort fra at han fikk ganske frie tøyler og dermed skjerpet seg, hevet seg som enkeltspiller, og de lot han spille som han ville spille, og gjøre mer for seg selv enn et topplag ville latt han gjøre... Nice er ikke akkurat noen Europeisk gigant... Nå ser vi PSG prøver å fryse han ut og trenern skjeller han ut. At han var på vei til Barca velger jeg ta med en klype salt. Mye rykter ute og går, og faktum nå er han ute i kulden i PSG....

Og nok en gang.... Jeg har ALLTID beundret Ben Arfa på banen. Den morsomste spilleren jeg har sett. Også meget effektiv stort sett, og i perioder kanskje den beste spilleren i ligaen... Velger til å med å la vær å støtte beskyldninger om defensive/taktiske/"for ego" beskyldninger... Individuelt vår beste spiller... Men se på MUFC... Ferguson var grov på å holde lagmoralen i sjakk, og ingen fikk føle seg større enn klubben... Dette resulterte i haugevis med ligatitler... Så til tross for at Ben Arfa individuelt var klasse, så er det et eller annet som skurrer når vi må la han trene uten A-laget...Da er det ikke feilbedømmiing/missbruk av hans evner, men kommet til et punkt at vi (dessvere?) må fokusere på laget som en helhet...Og ja,, jeg ELSKET å se han spille, og håpet han aldri skulle forlate oss. Og til tross for misstankene mine om at han ikke er bra for laget som en helhet, så hadde jeg jublet om han kom tilbake... At han var god i Nice mot hovedsakelig et relativt lavere nivå enn premier league og ender i PSG mot treneres vilje, vitner ikke om at Pardew har gjort noe feil, selv om det var lett å rive av seg håret hver gang Ben Arfa ble vraket og de fleste inkludert så på det som et mysterium at en så begavet spiller ikke ble satset på...Jeg ser for meg at han fikk ekstremt frie tøyler både  på trening og i kamp i Nice, og medspillere aksepterte dette...Og jeg ser for meg en Ben Arfa som lagde trøbbel på treningsfeltet i Hull og Newcastle, der det krevdes at han spilte for fler enn seg selv. Dette kan ha gjort medspillere og trenere frustrerte, og Ben Arfa med sitt ego en byrde....