20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 6-10. april, Bolton hjemme og Swansea borte.  (Lest 1682 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are..........

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
6-10. april, Bolton hjemme og Swansea borte.
« på: 30. Jan. 2012, 14:42 »
Hei!
Vi er en liten gjeng som har planer om å reise over i slutten av påska for å se hjemmekampen mot Bolton (først og fremst) og bortekampen mot Swansea. For min del er dette første gang over, og har funnet ut at det ikke er så lett å finne greie og rimelige reisealternativer. Håper derfor noen kan hjelpe oss her!  :)

Vi reiser fra Trondheim, og lurer på hvilke flyvninger som passer best. Alle de rimelige flyvningene jeg har funnet frem til innebærer en reisetid på rundt 16-18 timer, som igrunn ikke er aktuelt. Er noen "triks" jeg bør kjenne til her?
Hvordan er priser på tog? Regner med at tog egentlig er den eneste aktuelle reisemåten mellom Swansea og Newcastle?

Om det er vanskelig å kombinere Swansea og Bolton til en rimelig sum, så droppes trolig Swanseakampen. Er tross alt student med begrensede midler.

Håper noen erfarne reisere kan ødsle med sin kunnskap her.  :)
Are

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: 6-10. april, Bolton hjemme og Swansea borte.
« Svar #1 på: 30. Jan. 2012, 16:14 »
Vurderte egentlig å dra over på disse to selv, men ser ut til at jeg tar Stoke hjemme to uker senere istedet. Var over i påsken ifjor, og da helligdagene kom døde byen og utelivet totalt, ettersom det er ekstremt mange av studentene utenbys fra som reiste hjem. Noe av grunnen til at jeg ser ut til å droppe det.

Men ville tippe det er muligheter for å fly Trondheim-London, så dette med tog videre er nok enkleste måten å komme seg til Wales på, og tar 2-3 timer. Får togbilletter ned mot £15 ser det ut som. Min egen plan, som jeg nå tror jeg dropper, var fly til London fredag, og tog videre til Cardiff på ettermiddagen, og overnatte der. Tog til kampen i Swansea og tilbake til Cardiff lørdagen, og en overnatting til der. For så tog videre til Newcastle søndagen. Grunnen til å overnatte i Cardiff istedet for Swansea er at man sparer en drøy time reise søndagen, der togturen fortsatt blir på rundt seks timer. Toget her ser det ut til at kommer på rundt £35-50.

Hva som er greiest hjem igjen, aner jeg egentlig ikke. Men ville tippe det er greiest å enten reise med tog til Edinburgh og mellomlanding i Oslo, eller via London/Manchester/Liverpool.

Are..........

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: 6-10. april, Bolton hjemme og Swansea borte.
« Svar #2 på: 30. Jan. 2012, 17:44 »
Akkurat ja, takker for et flott svar! Da skal jeg undersøke litt rundt den planen. Hvordan er det forøvrig å få skaffet billetter i borteseksjonen mot Swansea? 

Edit: Er det flere forskjellige togselskaper i England, slik at det lønner seg å lete rundt etter billigste togreise?
« Siste redigering: 30. Jan. 2012, 17:51 av Are.......... »

mortinho84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 272
    • Vis profil
Sv: 6-10. april, Bolton hjemme og Swansea borte.
« Svar #3 på: 16. Mars 2012, 11:04 »
skal dere på denne turen? vi er 2 som skal på bolton kampen. passer bra med direkte rute fra stavanger på søndagen og direkte til bergen på tirsdagen... kanskje ikke så ideelt fra tr.heim