20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)  (Lest 12860 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #60 på: 11. Aug. 2019, 21:29 »
Er det solgte billetter de oppgir?

Kampen mot Norwich er det typisk å tape om en tenker Pardew perioden. Bruce er i samme kategori så taper nok.
Mot Tottenham kommer nok første stortap med 4 i trynet.


Bjerkis

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #61 på: 11. Aug. 2019, 22:23 »
Nå fikk jeg dessverre bare sett 2. omgang i dag, men en ting kan jeg konstatere:

Uansett hvor dårlig/ tragisk SB er, er det faktisk enda verre å lese her inne hvor lite konstruktivt som kommer ut. Er jo ikke annet enn konstant sutring og klaging!

For 2 dager siden var xx den beste spilleren vi hadde, etter 1 kamp og 1 feil (mot fjorårets toppscorer i PL = ligaens dårligste) - forstå det den som kan🤷‍♂️

Uansett hvordan man vil se på kampen, 0-1 mot Arsenal er ikke KRISE! At en ny spiller gjør en feil i første berøring betyr ikke at vedkommende er komplett ubrukelig og at SB velger å bytte vedkommende inn og JS ut betyr ikke at han også er ubrukelig (selv om ingen utenom han forstod det😅)

Fra spøk til revolver, kan vi ikke gjøre oss selv den tjenesten å støtte laget, trekke frem det minste positive punktene og heller ha det litt gøy med å støtte et lag svært få andre ønsker (les TØRR) følge. 

Det er jo akkurat det som gjør fotballen så fantastisk og frustrerende på samme tid!

La oss nå heller eventuelt gå ned med flagget høyt hevet, så får resten enten TA SEG SAMMEN eller opprette en egen Facebookgruppe hvor de kan spy ut alskens (Hvis dere ikke orker å ta dere bryderiet med å lage en egen, er det neppe vanskelig å finne en eksisterende😅) 

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #62 på: 11. Aug. 2019, 22:45 »
Synes ikke dette var så ille. Var jo en god dag for å slå Arsenal med alle ungguttene de mønstret, men de får en sjanse, og scorer. Sånt skjer når man har en verdensklassespiss. Var åpenbart klumsete av både Dummett og Willems, men synes sistnevnte hevet seg etter scoringen. Joelinton viste prov på gode ting i første omgang, og ASM var tidvis lysende. Han gjorde færre dumme valg enn forventet:) Synes Hayden var vår beste, men han var jo veldig ofte et annet sted enn på sentral midt. Som forøvrig var vår svakeste lagdel i dag.

Ingen grunn til å grave seg ned etter dette. Hadde jo veldig lett blitt 0-0, noe som hadde vært et flott resultat.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #63 på: 11. Aug. 2019, 23:31 »
Nå fikk jeg dessverre bare sett 2. omgang i dag, men en ting kan jeg konstatere:

Uansett hvor dårlig/ tragisk SB er, er det faktisk enda verre å lese her inne hvor lite konstruktivt som kommer ut. Er jo ikke annet enn konstant sutring og klaging!

TAKK!

Forøvrig et reflektert innlegg av lefsen også.

Vi møter et klasselag. Ja, de stiller nogenlunde redusert, men det er jo voldsom klasse på de nest beste på Arsenal også. Det er det som gjør de så gode, og kan være med å kjempe om trofeer.

Reiss Nelson og Joe Willock er ekstremt store talenter, jeg hadde vært overlykkelig over å ha de i Newcastle (mener de lett kunne ha spilt på 40-50% av klubbene i PL). Ceballos har også klasse, og Aubameyang trenger stort sett bare en eneste sjanse (i dag trengte han faktisk to store).
Vi tør å stå høyt, vi legger et godt press på Arsenal til tider (skaper dessverre lite), og dette bør gi oss litt å jobbe med fremover.

Det som feller oss i dag, er først og fremst to dårlige enkeltprestasjoner på målet (Dummett må dele litt skyld med Willems, samt Lascelles og Dummet driter seg litt ut når Maitland-Niles først vinner ballen), og at vi ikke er kliniske nok offensivt. Joelinton kunne lett hatt et mål i første omgang (skuddet rett på Leno, og headingen utenfor).
Men vi må huske på at det er noen nye spillere her. Almiron ble skadet relativt kort tid etter ankomsten i januar, Joelinton, Willems og Saint-Maximin ble kjøpt i sommer. De to sistnevnte ble klare for ei drøy uke siden.
Det tar litt tid å bli samspilt, og det tar litt tid å komme i gang etter pre-season.

Jeg har så absolutt trua på at vi holder plassen, og jeg blir overrasket over alt hatet mot Steve Bruce. Gi han minst 10-12 kamper, så får vi se hvordan laget har spilt (ikke nødvendigvis resultatmessig) da.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #64 på: 11. Aug. 2019, 23:35 »
Nå fikk jeg dessverre bare sett 2. omgang i dag, men en ting kan jeg konstatere:

Uansett hvor dårlig/ tragisk SB er, er det faktisk enda verre å lese her inne hvor lite konstruktivt som kommer ut. Er jo ikke annet enn konstant sutring og klaging!

For 2 dager siden var xx den beste spilleren vi hadde, etter 1 kamp og 1 feil (mot fjorårets toppscorer i PL = ligaens dårligste) - forstå det den som kan🤷‍♂️

Uansett hvordan man vil se på kampen, 0-1 mot Arsenal er ikke KRISE! At en ny spiller gjør en feil i første berøring betyr ikke at vedkommende er komplett ubrukelig og at SB velger å bytte vedkommende inn og JS ut betyr ikke at han også er ubrukelig (selv om ingen utenom han forstod det😅)

Fra spøk til revolver, kan vi ikke gjøre oss selv den tjenesten å støtte laget, trekke frem det minste positive punktene og heller ha det litt gøy med å støtte et lag svært få andre ønsker (les TØRR) følge. 

Det er jo akkurat det som gjør fotballen så fantastisk og frustrerende på samme tid!

La oss nå heller eventuelt gå ned med flagget høyt hevet, så får resten enten TA SEG SAMMEN eller opprette en egen Facebookgruppe hvor de kan spy ut alskens (Hvis dere ikke orker å ta dere bryderiet med å lage en egen, er det neppe vanskelig å finne en eksisterende😅)




Amen👍
Blir så toskete å lese alt våset her inne. Går i kjellern når vi ryker mot Arsenal 😂

Jeg kjørte hjem fra en weekend i Sverige,  så fikk dessverre ikke sett kampen. Gikk inn her og tenkte lese om hvordan kampen var. Bare tull å lese. Hetsing av sb, og bare negativt spy.

Vi holdt jo 0-0 mot Arsenal i 60 min. opta sier begge lag hadde 2 skudd på mål. Vi hadde 7 skudd mot Arsenal sine 5.Vi hadde 5 cornere , Arsenal 3. Ser da ut som en veldig jevn kamp.
« Siste redigering: 11. Aug. 2019, 23:37 av TooN »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #65 på: 11. Aug. 2019, 23:54 »
Er det solgte billetter de oppgir?

Kampen mot Norwich er det typisk å tape om en tenker Pardew perioden. Bruce er i samme kategori så taper nok.
Mot Tottenham kommer nok første stortap med 4 i trynet.

Så ikke jeg kampen, så null peil på hvor glissent det var? Imidlertid tror jeg det er som følger, uansett om vedkommende møter opp eller ei, er det vanlig å telle opp solgte billetter og sesongbilletter når publikumstallet oppgis. Vært flere tilfeller i andre klubber senere år mener jeg å huske, hvor oppgitte publikumstall har vært åpenbart lang høyere enn de som faktisk var tilstede.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #66 på: 12. Aug. 2019, 00:00 »
Tror du er inne på noe der Geordie. Sannsynligvis regnes sesongbillettene med i regnestykket.

Så en post på FB om at det visstnok var en som hadde det fra 2 forskjellige kilder (begge vakter på stadion) at det var omtrent 42.000 tilskuere i dag.
En som kommenterte sa h*n hadde vært på kampen, og at det var nærmere 48.000 enn 42.000 hvertfall.. Så da får man tolke det som man vil.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #67 på: 12. Aug. 2019, 00:46 »
Bruce ex sunderland må bevise i bøtter og spann før noen støtte er aktuell.. Og tape hjemme er Ikke greit, samme hvem som er motstander..

Hvor ble det av de gode tidene, når sunderland var fienden, og tap kun greit vis vi scora 5 og motstanderen 6 med unntak av sunderland.. Bring back The Entertainers

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #68 på: 12. Aug. 2019, 11:00 »
Tror du er inne på noe der Geordie. Sannsynligvis regnes sesongbillettene med i regnestykket.

Så en post på FB om at det visstnok var en som hadde det fra 2 forskjellige kilder (begge vakter på stadion) at det var omtrent 42.000 tilskuere i dag.
En som kommenterte sa h*n hadde vært på kampen, og at det var nærmere 48.000 enn 42.000 hvertfall.. Så da får man tolke det som man vil.

Uansett om folk er der eller ikke. Boikotte å møte opp ,men  å betale for sete 😂 rimelig soft det da. Straffer kun seg selv og Evnt laget ved null støtte. Helt ærlig syns jeg hele boikotten er på grensa til flaut. Tror de seriøst at Ashley selger pga noe sånt??😱😎

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #69 på: 12. Aug. 2019, 11:32 »
Så hightlight nå. Shelvey i stolpen!!, Joelinton med veldig bra solo prestasjon som med skudd rett på Leno. Samme med Maxi.ser jo veldig positivt ut.

Ut fra highlights ser det ut som Arsenal kun hadde målet ,
og der er det vel lacelles som gjør seg mest bort.

Begynner å bli en stund siden Newcastle putter 6 mål hjemme.
Og hvertfall ikke under Rafa😂😎
Steve Bruce må få sjansen av oss, det er det minste vi kan gi.
Står stor respekt av at han i det hele tatt turte å ta jobben.
Han vet nok godt hvordan stova er.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #70 på: 12. Aug. 2019, 11:38 »
Det er berre å innsjå at me er tilbake til McClaren/Carver -nivå.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #71 på: 12. Aug. 2019, 12:01 »
Det er berre å innsjå at me er tilbake til McClaren/Carver -nivå.

Var nivået annerledes under Rafa mener du?

1.sesong nedrykk
2.sesong opprykk
3.Sesong 10.plass
4.sesong 13. Plass

Vi må bli solgt for å nå andre høyder. Ashley er synderen her. Ikke Bruce.
Rafa gjorde mye positivt og skjønner mange av dere elsket han. Men stikk fingeren i jorda. Rafa sa det var mangel på sportslig satsing som var problemet. Ashley mener Rafa ville ha 50% lønnsøkning. Rafa valgte å signere for en KINESISK klubb😎 og fikk dobbel lønn. Sier seg selv at det er noe i det Ashley sier når det gjelder denne saken. Ashley har ødelagt så å si alt for og i denne klubben men akkurat her har han nok et poeng.

Eneste vi får gjort er å håpe at vi klarer å bli i pl ,og at Ashley en dag endelig selger.
Har null tro på boikotter/plakater osv. Blir bare bjørnetjenester.

Vi elsker klubben og da syns jeg vi alle skal støtte spillerne og head coach. Er Mike som er styggen her!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #72 på: 12. Aug. 2019, 12:11 »
Det er berre å innsjå at me er tilbake til McClaren/Carver -nivå.

Var nivået annerledes under Rafa mener du?

1.sesong nedrykk
2.sesong opprykk
3.Sesong 10.plass
4.sesong 13. Plass

Vi må bli solgt for å nå andre høyder. Ashley er synderen her. Ikke Bruce.
Rafa gjorde mye positivt og skjønner mange av dere elsket han. Men stikk fingeren i jorda. Rafa sa det var mangel på sportslig satsing som var problemet. Ashley mener Rafa ville ha 50% lønnsøkning. Rafa valgte å signere for en KINESISK klubb😎 og fikk dobbel lønn. Sier seg selv at det er noe i det Ashley sier når det gjelder denne saken. Ashley har ødelagt så å si alt for og i denne klubben men akkurat her har han nok et poeng.

Eneste vi får gjort er å håpe at vi klarer å bli i pl ,og at Ashley en dag endelig selger.
Har null tro på boikotter/plakater osv. Blir bare bjørnetjenester.

Vi elsker klubben og da syns jeg vi alle skal støtte spillerne og head coach. Er Mike som er styggen her!

Trollar du bevisst eller ubevisst?

Resten er diskutert ferdig under Rafa-tråden. Du trur på MA og LC. Eg gjer ikkje. Og ja MA er styggen her, men må vera lov kritisera SB og når det kjem til kva laget prestera på bana.
« Siste redigering: 12. Aug. 2019, 12:15 av lgrinde »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #73 på: 12. Aug. 2019, 12:47 »
Greit nok, men synes det blir tendensiøst når man kaster seg i strupen på han etter en kamp som vi taper resultatmessig knepent etter tabbe mot en suverent bedre motstander. Arsenal har vunnet 12 av de siste 13 kampene mot Newcastle mener jeg at jeg leste her om dagen.

Selv om jeg ikke deler Toon sitt syn på Rafa så er jeg enig med han i at man må ta ballen og ikke mannen.

Jeg synes Bjerkis oppsummerer det hele greit i grunnen. Det er mye hakk i plata på denne selvforherligende klagingen, og for min del så er diskusjonsmiljøet og forumet i ferd med å bli skikkelig råttent. Det ender stort sett i raljeringer om Bruce, Ashley og annen kjent materie.

Det er liksom fritt leide på negativitet, og det virker til å gå sport i å dyrke denne. Moderasjon av gjeldende rett er nesten totalt fraværende. Jeg skjønner at det er dårlige tider for oss alle, men er det nødvendig at så snart det sies noe i mot klagene så skal man enten latterliggjøre eller henvise til andre tråder der det er diskutert?

Tidvis så orker jeg rett og slett ikke å forholde meg til forumet her fordi jeg vet hva som står der før jeg går inn. Ofte gjør det godt å heller forholde seg til mer generelle PL-forum der ulike meninger i større grad kanselleres ut, og man kan sortere de bort utifra emne og klubbtilhørighet. Det synes jeg som Newcastle-fan og relativt langtlevende medlem av forumet er en trist utvikling.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #74 på: 12. Aug. 2019, 14:34 »
Det er berre å innsjå at me er tilbake til McClaren/Carver -nivå.

Var nivået annerledes under Rafa mener du?

1.sesong nedrykk
2.sesong opprykk
3.Sesong 10.plass
4.sesong 13. Plass

Vi må bli solgt for å nå andre høyder. Ashley er synderen her. Ikke Bruce.
Rafa gjorde mye positivt og skjønner mange av dere elsket han. Men stikk fingeren i jorda. Rafa sa det var mangel på sportslig satsing som var problemet. Ashley mener Rafa ville ha 50% lønnsøkning. Rafa valgte å signere for en KINESISK klubb😎 og fikk dobbel lønn. Sier seg selv at det er noe i det Ashley sier når det gjelder denne saken. Ashley har ødelagt så å si alt for og i denne klubben men akkurat her har han nok et poeng.

Eneste vi får gjort er å håpe at vi klarer å bli i pl ,og at Ashley en dag endelig selger.
Har null tro på boikotter/plakater osv. Blir bare bjørnetjenester.

Vi elsker klubben og da syns jeg vi alle skal støtte spillerne og head coach. Er Mike som er styggen her!

Trollar du bevisst eller ubevisst?

Resten er diskutert ferdig under Rafa-tråden. Du trur på MA og LC. Eg gjer ikkje. Og ja MA er styggen her, men må vera lov kritisera SB og når det kjem til kva laget prestera på bana.


Greit nok det er ferdig diskutert. Men din mening er ingen fasit. Jeg mener da helt seriøst at Ashley har et poeng. Hvordan ellers forklarer du signering til kinesisk klubb? Fordi han elsker vårruller?

Sry Rafa tråden kom opp igjen, men ble veldig skuffa når jeg gikk glipp av kampen. Går inn hot og finner bare negativt tull. Etter 1 kamp mot Arsenal. Blir bare for dumt.