20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.  (Lest 6969 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #30 på: 04. Mai 2019, 23:52 »



Ler en uke. Hæ?
Nei.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #31 på: 04. Mai 2019, 23:55 »
Dommerne i PL er en jævla vits

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #32 på: 05. Mai 2019, 07:26 »
Milner skulle hatt to gule tykkjer eg.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #33 på: 05. Mai 2019, 12:41 »
Er vel ikkje noke nytt at Liverpool får dommerhjelp denne sesongen? Blir deilig med VAR
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #34 på: 06. Mai 2019, 11:10 »
At Liverpool hadde 11 man på banen er ett under, men unner dem gull mer enn City.
Newcastle spilte en god kamp, synd med forsvaret, men banens beste vil jeg stemme på Ritchie,, utrolig å ha en sånn spiller i klubben,, for en innstyilling

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #35 på: 07. Mai 2019, 11:10 »
Jeg ser at det er en generell oppfatning at Liverpool var heldig med dommeravgjørelsene. Jeg kan ikke uttale meg for bastant om det ettersom jeg ikke fikk sett kampen, og for alt jeg vet er det flere hendelser det gjelder. Men tidligere PL-dommer Dermot Gallagher mener at dommeren gjorde rett i å ikke gi rødt til Alexander-Arnold. Det er interessant at han sier at hadde vi ikke scoret ville det vært riktig med straffe og rødt kort, men ettersom det allerede var blitt mål før dommeren rakk å blåse, så hindret ikke Alexander-Arnold en målsjanse. Og derav ikke rødt kort heller. I tillegg mener han at det var riktig å gi frispark til Liverpool i forkant av det ene målet (selv om jeg synes den var billig, selv etter å ha fått det forklart).

Se forklaringen ca. 14:35 inn i videoen:
https://www.tv2.no/v/1453121/

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #36 på: 07. Mai 2019, 13:05 »
Det med det røde kortet er forsåvidt greit. Men å melde at det skulle vært frispark før 2-3 er jo smått absurd.

Var på St.James' for første gang, etter å ha vært supporter siden 1995. For en opplevelse! Nå vet jeg hvordan det føles å dra på pilgrimsreise til Mekka.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #37 på: 08. Mai 2019, 06:40 »
Synes det er en litt merkelig regel. Hadde jo nesten vært taktisk smart av Atsu å bomme med vilje der da? Så det er en tabbe å putte ballen i mål?

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #38 på: 08. Mai 2019, 10:36 »
Ja, på mange måter en merkelig regel. Som de er inne på, gitt at Newcastle hadde scoret på tildelt straffe, så var det gunstig for Liverpool at Newcastle scorte i den situasjonen. Jeg skjønner jo hvorfor det ikke blir gitt rødt kort mtp at regelen er slik, men jeg synes det er rart. Ja, man kan argumentere for at Alexander-Arnold aldri hindret en åpenbar målsjanse ettersom handsen aldri var nok til at Newcastle ikke scorte. Men da kan man også argumentere for at tilsynelatende farefullt spill ikke er farefullt likevel hvis det ikke er nok til å skade en motspiller (satt veldig på spissen).

Den eneste logiske forklaringen jeg kan se her i farten
på hvorfor disse situasjonene skal være ulik, er at regelen om farefullt spill er for å beskytte spillerne, og derav strengere regelverk. I tillegg beror konsekvensene av en situasjon med farefullt spill (mtp skader, ikke videre spill) på situasjonen alene og utfallet kan ikke påvirkes av det som skjer etterpå.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #39 på: 08. Mai 2019, 17:19 »
Newcastle scorer mest sannsynlig på straffen. Fordi det er straffe. Og selv om de bommer er vel rødt kort nesten verdt like mye som et mål uansett? Så det er jo faktisk riktig å bomme der helt egentlig. Med mindre dommeren er blind og ikke ser handsen.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool. 4.mai - 20:45.
« Svar #40 på: 08. Mai 2019, 23:04 »
Når Atsu endelig scorer eit mål så er det eit mål som gjør at nufc taper kampen ::) Tviler sterkt på Liverpool hadde vunnet med 10 mann.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]