20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.  (Lest 61374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #75 på: 10. Feb. 2013, 16:35 »
Synes vi driver helt topp jeg nå. Kunne kanskje tenkt meg en som var villig til å satse noen kroner mer, men kunne ikke tenkt meg noen sheik nå.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #76 på: 10. Feb. 2013, 16:41 »
Nei takk, ønsker meg ingen sheik.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #77 på: 10. Feb. 2013, 16:48 »
Vil mye heller at vi skal bygge laget slik vi gjør idag. Første 11eren vi har i dag er jo utrolig sterk og det er mye artigere å kjøpe rimelige spillere med lavere kontakt som slår til, enn å se spillere signere med £ 200 000 i uka som koster alt for mye penger.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #78 på: 10. Feb. 2013, 16:50 »
Vil gjerne ha et seriegull i min levetid, men helst på måten vi driver nå. Tror dessverre ikke det er mulig, så ja takk til en sheik.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #79 på: 10. Feb. 2013, 16:52 »
Nei takk til sjeik. Ønsker ikke seriegull med bismak.
Same old Shearer, always scoring!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #80 på: 10. Feb. 2013, 16:54 »
Merker jeg ikke hadde likt å ta et seriegull på bakgrunn av en sheik slik som City har gjort det.

Har aldri sett mitt kjære lag vinne et trofe, men har allikevel klart meg fint. Det viktigste for meg er å ha spillere som bryr seg om klubben og som gir alt. Sjelen er alt og den kan ikke kjøpes med oljepenger eller seriegull.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #81 på: 10. Feb. 2013, 17:33 »
Vil gjerne ha et seriegull i min levetid, men helst på måten vi driver nå. Tror dessverre ikke det er mulig, så ja takk til en sheik.

Heller litt mot dette selv. Vil bli med bismak - men vi vinner aldri PL uten noen som virkelig satser store penger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #82 på: 10. Feb. 2013, 17:47 »
Vil gjerne ha et seriegull i min levetid, men helst på måten vi driver nå. Tror dessverre ikke det er mulig, så ja takk til en sheik.

Heller litt mot dette selv. Vil bli med bismak - men vi vinner aldri PL uten noen som virkelig satser store penger.

Men er det da verdt det? Jeg mener nei!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #83 på: 10. Feb. 2013, 17:52 »
Om Newcastle kjøpes opp av en sheik og ender opp som City, PSG eller noen andre jallaklubber er det vel en stor, stor sjanse for at fotballinteressen min avtar. Håper jeg slipper å se Newcastle forvandles til noe så kvalmt som en jallaklubb i min levetid. UGH!

For min del er det viktigere at klubben er en respekttabel klubb som jeg som supporter kan være stolt av å holde med. Kjøpeklubber er ingen av delene.
« Siste redigering: 10. Feb. 2013, 17:58 av boris. »
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #84 på: 10. Feb. 2013, 17:57 »
Nei takk til sjeik. Ønsker ikke seriegull med bismak.

Så ikke så veldig mye bismak i City-fansen i fjor da? Bare forestill deg et slik øyeblikk i Newcastle.. Hadde vært utrolig! Vi har jo tross alt fulgt Newcastle i både motgang og medgang.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #85 på: 10. Feb. 2013, 18:27 »
Kan forstå argumentasjonen fra begge sider i denne saken, men personlig så ser jeg heller at vi bygger sten for sten og ser hvor langt det fører oss.
For oss er jo en seier mot manu nesten større enn hva PL-gull er for manu-fansen.
Finnes heller ingen kred i hva city har "oppnådd". Men masse cred til Carr og co som finner disse diamentene for slikk og ingenting.
Hvem vet, kanskje det blir et ligagull av det til slutt? Tenk hvor SINNSSYKT det hadde vært!
Same old Shearer, always scoring!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #86 på: 10. Feb. 2013, 20:00 »
PL vil bli meget vanskelig å vinne selv om en sjeik kjøper opp klubben, så dette er en korttidsløsning som jeg ikke vil ha i NUFC.
Jeg tror at med tid og stunder og med sunn og god drift er det mulig å få en solid klubb som er god på å produsere talenter og som kan være med å kjempe om de aller gjeveste titlene, men dette vil ta tid og krever sunn og god drift, samt stor satsing for yngre spillere, både i nord øst området og resten av verden. Å få til dette vil være et solid fundament å bygge på videre. Man ser jo at tyske lag og ikke minst Barcelona har hatt stor suksess på denne fronten. Selv om de konkurrerer mot lag med en massiv pengesekk som aldri tar slutt (Real Madrid og Bayern Munchen) gir de god kamp hvert år.

Jeg tror det er mulig å konkurrere mot pengemaskinene, men at man da må tenke i litt andre baner. Selvfølgelig vil alltid de pengesterke klubbene alltid ha en solid fordel så lenge det ikke er noen regler, men jeg tror at også dette kommer med tiden.

Inntil videre er det ikke umulig for NUFC å være med å kjempe om å vinne FA cupen, Liga cupen eller Europa League cupen. Svakere lag enn NUFC som har vunnet de turneringene de siste årene. Det er heller ikke en umulighet å kvalifisere seg til CL, selv om konkurransen der er hard.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #87 på: 10. Feb. 2013, 20:02 »
Det blir det aldri. Vi kan kanskje ha slike sesonger som sist sesong hvor vi flørta med de beste - men vi har ikke finanser til å holde på våre best dersom de kommer opp på et regelmessig nivå som tilsvarer at vi skal holde oss i toppen. Å tro alt annet er utopi tror jeg.
Jeg veit at vi blir å miste kred blant andre supportere også - både klubben som helhet og vi supportere. Jeg innrømmer ærlig at jeg foretrekker ManU foran både Shitty og Chelski nettopp fordi de ikke har gjort seg fortjent til det på noen som helst  måte - og jeg hata da Roman kom og skjøv oss ned fra CL-plass indirekte - noe som ble starten på en ny pengeepoke i PL og også en lang, smertefull nedtur for vår del.
 
Samtidig - jeg skulle gitt mye for å igjen bare være med å kjempe der oppe med de beste, prate om ligagull i mars, april og oppleve magiske CL-sesonger igjen. Glemmer aldri sesongene under Sir Bobby, da utskjelte Fat Fred styrtes oss. Aldri opplevd morsommere tider som jeg virkelig husker da jeg fulgte skikkelig med. Ble fan under Kevin Keegan - men lyver dersom jeg påstår jeg så veldig mange matcher.

For å oppnå slkt igjen tror jeg vi må ha langt mer pengesterke og investeringsvillige eiere enn Ashley. Dessverre - men slik er fotballen blitt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #88 på: 10. Feb. 2013, 20:05 »
Trenger forøvrig ikke å bety at vi må kjøre ekstremversjoner slik PGS, Shitty og Chelski har gjort. Kunne fortsatt styrt med en langsiktig plan og heller en slags mellomting mellom det vi gjør i dag og kjøpemetoden. Mulig det blir vanskelig med tilgang til slike finanser - men umulig er det ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC og økonomi/regnskap/finanser, etc.
« Svar #89 på: 10. Feb. 2013, 20:52 »
Nei takk! Jeg synes måten vi driver på nå er veldig spennende, og respekten min for Ashley har endelig begynt å komme tilbake igjen. Vil ikke at en eller annen jallafyr skal kjøpe Newcastle, da er det langt bedre å etablere seg som et topp 8 lag som kjemper om Europa.