20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Martin Dúbravka  (Lest 5907 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Martin Dúbravka
« på: 31. Mai 2018, 14:16 »
https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/magpies-confirm-permanent-dúbravka-deal

Fortjener strengt talt egen tråd, hvert fall nå som han har blitt Newcastle-spiller på permanent basis.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #1 på: 05. Juni 2018, 07:57 »
Ingen andre som har kommentert denne signeringen. Djeez.  Dette er et varp. Krul på sitt beste var god i boks på på strek, akkurat som Dubrakva. Det som jeg mener derimot skiller disse to er at Dubrakva er galaktsk bedre med føttene, og i tillegg kommuniserer og dirigerer forsvaret. Begge delene mener jeg gir en annen trygghet for forsvaret. Under Chelsea-kampen var det "stille" fra publikum en liten periode, og da kunne man høre hvordan Dubrakva hele tiden dirigerte forsvaret.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #2 på: 05. Juni 2018, 08:21 »
Ikkje kommentert fordi eg regnet dette som ein sikker signering. Deilig å få det i boks og avklart uansett! Har vore meget solid, og godt å endelig ha ein keeper som virker sikker med ballen i beina.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #3 på: 05. Juni 2018, 08:57 »
Supersolid signering. Jeg mener han er den beste keeperen vi har hatt på utrolig mange år. Godt å se at det fortsatt er mulig å gjøre gode kjøp til en billig penge i dagens marked. Nå venter jeg på rekordsigneringen...  :-X

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #4 på: 28. Nov. 2018, 17:29 »
Sitat
Martin Dubravka since Joining NUFC:

Appearances- 25
Clean Sheets- 8
Saves- 63
Goals Conceded- 26

Most saves inside the 6 yard box

Absolutely brilliant!

4 million cost of Dabravka

Klippet fra FB, så ta det med en klype salt. Men for en spiller Dubravka har vært, spesielt med tanke på prislappen! Helt vilt at man klarer å få en såpass solid keeper til PL for 4 millioner pund i dagens marked.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #5 på: 28. Nov. 2018, 21:00 »
I det store og hele har vi nå et ganske solid forsvar. Trenger dog bedre høyreback og cover på venstre.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #6 på: 29. Nov. 2018, 00:38 »
Enig. Schär og Fernandez gjør en solid jobb bak der, så veit vi nivået til Lascelles og Lejeune (hvertfall før skaden), samt at Clark også gjør en solid jobb ved behov. Men det er både kvalitet og bredde på backplass som er bekymringsfullt. Men hele femmeren bak gjør en solid jobb for tiden.
(Tipper en av stopperne forsvinner i januar)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #7 på: 29. Nov. 2018, 08:17 »
Tror aldri vi har hatt så god dekning på stopperplass nå. Vi har tre meget gode stoppere i Schär, Fernandez og Lejune. Får vi på plass to nye backer har vi et sinnsykt godt forsvar mener jeg. Dubrakva har jo vært et varp. Uvant å ha en keeper som dirigerer forsvaret :)

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #8 på: 29. Nov. 2018, 18:49 »
Må være den beste og mest stabile keeperen vi har hatt siden Shay Given.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #9 på: 20. Des. 2018, 23:38 »
"Only Alisson, Kepa, Ederson and Hugo Lloris have kept more clean sheets than Martin Dúbravka in the Premier League this season.

On average, he cost around £42m less."


Det må jo kunne sies og være helt greit for en keeper som for det meste satt på benken hos Sparta Prague, kostet £4-5m og spiller for et av de dårligste lagene i PL.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #10 på: 21. Des. 2018, 09:35 »
Nå skal det selvfølgelig sies at han faktisk har et ganske habilt organisert lag fremfor seg da.
Men allikevel er det helt rått. For en keeper!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #11 på: 21. Des. 2018, 14:49 »
Når vi er toppet har vi en brukbar defensiv linje.. Men i flere kamper har vi spilt med Lascelles   Clark og Manquillo. Yedlin er heller ikke den beste bakover..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #12 på: 01. Okt. 2019, 16:00 »
Moro med statistikk :-\

https://www.themag.co.uk/2019/10/new-published-statistics-suggest-even-martin-dubravka-struggling-under-chaotic-steve-bruce-style-newcastle-united/

"His average goals per game conceded for Newcastle being:

2017/18: 0.91 goals per game

2018/19: 1.26 goals per game

2019/20: 1.86 goals per game

In 50 Premier League games under Rafa Benitez it was an average 1.18 goals per game, under Steve Bruce so far it is 1.86 goals per game."


"out of the 14 non-big six clubs, only once goalkeeper has a worse save percentage than Martin Dubravka. Watford’s Ben Foster with 48% and Tom Heaton at Villa & Dubravka on 58%."

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #13 på: 01. Okt. 2019, 17:36 »
Jeg synes Dubravka har hatt et svakt kalenderår, og vist en nedadgående trend en stund faktisk.
Men det som er like viktig å se på i mine øyne, er redningsprosent. Den har jeg ikke nå, men hadde vært spennende å sett den statistikken inndelt i samme periodene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Martin Dúbravka
« Svar #14 på: 01. Okt. 2019, 19:16 »
Dubravka blir solgt i sommer når vi har rykket ned. Ingen krise det, vi har Freddie Woodman klar til å overta.
Har vært god for Swansea som ligger på 2 plass i championship.