20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 104276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #225 på: 18. Juli 2019, 10:03 »
https://www.skysports.com/football/news/11678/11765254/bruce-could-have-over-90m-to-spend

Haha! Yeah right,

Det er fordelen med at Bruce nå er trener og ikke manager, han har ikke kontroll på våre transfers. Samtidig, hvem sitter klubben igjen med nå som er kompetent nok til å vurdere hvem som skal inn (og nå tenker jeg på spillerens kvaliteter, ikke kostnader). All den kompetansen til å vurdere spillerne har før ligget under Rafa, og nå har jo han tatt med seg mye av sitt personell over til Kina.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #226 på: 18. Juli 2019, 10:12 »
Får han 90 mill å bruke blir jeg bare direkte forbanna. Rafa hadde tatt til takke med en slik transferpot, men det er klart, han ville hatt kontroll over hvem som ble hentet - samt forventa at vi også gjorde oppgraderinger på treningsfeltet....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #227 på: 18. Juli 2019, 10:22 »
Håper vi holder oss langt unna James McCarthy, Charlie Austin og Yannick Bolasie.. Frykter at Bruce ønsker å hente eldre spillere med PL-erfaring.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #228 på: 18. Juli 2019, 10:31 »
Charlie Austin er allerede i dag linka til oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #229 på: 18. Juli 2019, 10:35 »
Enig med dere begge. Det hadde vært absolutt skrekken om Bruce hadde klart å pushe igjennom spillere som nevnt ovenfor: Høyt gasjerte, britiske/PL-spillere som ikke tilfører enn dritt til laget. Akkurat som vi har gjort tidligere med Colback, Butt og Smith. Disse spillerne har heller ingen videresalgsverdi, så vi blir sittende igjen med dem ut kontraktstiden fordi ingen vil kjøpe dem pga. for høy lønn.

Jeg har hatt  skumle mareritt om ansettelsen av Bruce. Det ultimate mareritt er derimot at Bruce får lov å bruke 900 millioner, og bruker pengene  på spillertypene nevnt ovenfor.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #230 på: 18. Juli 2019, 10:52 »
Stemmer det , er det en katastrofe, viser jo at tjukken har penger å bruke, Rafa kunne bygd ett kjempelag med de pengene,, her er det noe som skurrrer i mine ører

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #231 på: 18. Juli 2019, 11:04 »
Nå er det ikke uvanlig at det ryktes i masse penger, og så er realiteten at ingenting benyttes. SkySports er jo tidvis også et lite talerør for satan på toppen.
Joelinton-dealen står stille pga uenighet om kontraktslengde (spiller vil ha 3 år, klubben 4 år), ifølge siste rykter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #232 på: 18. Juli 2019, 12:16 »
Stemmer det , er det en katastrofe, viser jo at tjukken har penger å bruke, Rafa kunne bygd ett kjempelag med de pengene,, her er det noe som skurrrer i mine ører

Neida, pengene har vært der hele tiden.

Poenget er at Rafa ville selv bestemme hvem han skulle kjøpe for å bygge et slagkraftig lag, noe Ashley ikke er interessert i. Ashley vil kun hente spillere med "videresalgsverdi", som klubben kan tjene penger på.

Det Ashley ikke tenker på/bryr seg om, er å ha de rette ressursene og omgivelse for å faktisk kunne utvikle spillere. Som treningsanlegg, trenere/spillerutviklere, rett type manager, og ikke minst, ambisjoner. Da er denne strategien dømt til å feile, noe vi har sett de fleste sesongene under Ashley.

Tegn på galskap? Gjøre de samme tingene/feilene gang etter gang, og forvente forskjellige resultater.
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #233 på: 18. Juli 2019, 12:47 »
https://www.skysports.com/football/news/11678/11765254/bruce-could-have-over-90m-to-spend

Haha! Yeah right,

Det er fordelen med at Bruce nå er trener og ikke manager, han har ikke kontroll på våre transfers. Samtidig, hvem sitter klubben igjen med nå som er kompetent nok til å vurdere hvem som skal inn (og nå tenker jeg på spillerens kvaliteter, ikke kostnader).

Altså, Steve Bruce har ikke så forferdelig dårlig teft på overgangsmarkedet som mange skal ha det til. Med tanke på størrelsen på klubbene han har trent synes jeg han har fått inn brukbare spillere i alle aldre og fra mange forskjellige nasjoner.
Noen av de brukbare er for eksempel Andrew Robertson som han hentet fra Dundee til Hull, og Harry Maguire som han også hentet til Hull fra League one og Sheffield United. Begge disse er vel blant PL beste i sine posisjoner idag.

Han har vært i mindre ligaer som Norge og hentet Diomande fra Stabæk og Aki Riihilathi fra Vålerenga, Nyland fra FC Ingolstad og Mignolet fra Sint Truiden.

Allikevel synes jeg prosjektet han hadde i Birmingham for mange år siden var spennende. For de som spilte CM/FM slutten av 90 og begynnelsen av 2000 tallet husker sikkert spillere som Christophe Dugarry som han hentet fra Bordeaux, Oliver Kapo som han hentet fra Juventus, Fabrice Muamba (kjempetalent fra Arsenal som måtte legge opp på grunn av helsen), Jermain Pennant fra Arsenal (Benitez hentet han til LFC senere), Mikael Forssell fra Chelsea og ikke minst den talentfulle men skadeutsatte Blackburn spilleren David Dunn.

De fleste av disse spillerne utenom Dugarry ble jo hentet som unggutter.

Jeg synes ikke Steve Bruce er så forbanna grå på overgangsmarkedet som mange skal ha det til. Har hentet mange unge talentfulle spillere og fullt på med rutinerte herrer fra ManU, Chelsea, Tottenham osv. John O'Shea, Wes Brown, Michael Dawson, Tom Huddelstone, Jake Livermore, Jesper Grønkjær, Darren Bent, Mario Melchiot, osv

Jeg er fullstendig klar over at de fleste her ikke er helt i verdensklasse, men for klubber i størrelsesorden av de Steve Bruce har hatt så er det strengt tatt gode spillere. Det vil jeg påstå.
Det virker også som at Steve Bruce har et stort kontaktnettverk. Hentet spillere fra alle slags mulige mindre ligaer til Juventus, PSG, ManU (selvfølgelig), Bordeaux, La Liga, osv.


Registrerer også at mange eks spillere og nåværende spillere som har spilt med eller mot han eller hatt han som manager bare har gode ord å si om mannen.

Jeg kommer ihvertfall til å gi han en sjanse og håper han får minst like stor suksess som våre to tidligere hjemvendte managere, Keegan og SBR.

Dessverre er jeg redd dette blir et håpløst prosjekt for Steve Bruce. Med 2 så udugelige ledere over seg som det MA og LC er på alle områder innen fotballen blir dette en beintøff oppgave.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #234 på: 18. Juli 2019, 13:11 »
Helt enig. Vi må gi Bruce en sjanse. Hjertet hans er hvertfall i Newcastle. Han biter til og med i seg at Ashley er ei rotte. Det gjorde ikke mannen som sitter i Kina nå med dobbel lønn. 🤪

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #235 på: 18. Juli 2019, 13:13 »
Can you tell Lee Charnley its all on his shoulders now, head coach not manager, 6 key top quality players needed in, replace any further outgoings and dont even think about skimping with dross players. Step up or we are going down


Denne er jeg helt enig i

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #236 på: 18. Juli 2019, 13:46 »
Helt enig. Vi må gi Bruce en sjanse. Hjertet hans er hvertfall i Newcastle. Han biter til og med i seg at Ashley er ei rotte. Det gjorde ikke mannen som sitter i Kina nå med dobbel lønn. 🤪

Så det er altså et pluss at en mangler integritet nå?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #237 på: 18. Juli 2019, 13:59 »
Helt enig. Vi må gi Bruce en sjanse. Hjertet hans er hvertfall i Newcastle. Han biter til og med i seg at Ashley er ei rotte. Det gjorde ikke mannen som sitter i Kina nå med dobbel lønn. 🤪

Så det er altså et pluss at en mangler integritet nå?

Spørs vel hvordan man ser på det. Jeg hadde aldri forlatt mine unger selv om jeg hadde blitt overkjørt. Kjærligheten er for stor. Jeg hadde blitt og kjempet 👍

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #238 på: 18. Juli 2019, 14:50 »
Helt enig. Vi må gi Bruce en sjanse. Hjertet hans er hvertfall i Newcastle. Han biter til og med i seg at Ashley er ei rotte. Det gjorde ikke mannen som sitter i Kina nå med dobbel lønn. 🤪

Så det er altså et pluss at en mangler integritet nå?

Spørs vel hvordan man ser på det. Jeg hadde aldri forlatt mine unger selv om jeg hadde blitt overkjørt. Kjærligheten er for stor. Jeg hadde blitt og kjempet 👍
Kanskje den mest latterlige analogien jeg har lest.
Så Rafa skulle blitt og kjempet mot en ledelse som lyver og bedrar? Synes du generelt folk som blir løyet og bedratt gang på gang bør bli værende, enten det er på arbeidsplass eller i forhold?

Personlig synes jeg Rafa gjorde mer enn det som kunne forventes med å bli værende så lenge som han gjorde. Topp tre managere all time for oss.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #239 på: 18. Juli 2019, 15:15 »
Leste et rykte på Twitter om at almiron var på vei til wolves for 20m£