20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 104165 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #420 på: 28. Juli 2019, 20:22 »
Glimrende innlegg Frode! 👏🏼

Med N’Soki inn, bør problemet på venstreback løse seg. Har god tru på han.
Har også påpekt at vi trenger en sentral midtbane i sommer, hadde håpet vi skulle teste ut Dennis Praet igjen.

Yedlin synes jeg er god når han spiller som wingback i et system med 3 stoppere. Blir litt mer avkledd og isolert i firebackslinje, men grei nok nå. Selv om jeg ble litt tent av linken på Djibril Sidibe.

Ang Dubravka vil jeg tro at det hentes inn en erstatter hvis han forsvinner. Er mange gode keepere der ute, så SÅFREMT HAN ERSTATTES, er det ikke noe kjempekrise.


Når det kommer til forvaltningen av laget, er jeg ikke kjempebekymret for at Bruce er sjefen. Han skal være god nok til å holde laget oppe, hvis det forsterkes riktig. Trenger en VB (N’Soki), SM, ving (Saint-Maximin) og spiss (Carroll/Austin).
Velger å dømme Bruce på jobben han gjør i Newcastle, og synes helt klart at Ashley kunne dratt verre alternativer opp av hatten. Med situasjonen vi har vært i denne sommeren, er Bruce et ok valg.
Håper også det kommer en spiss. Vil tippe vi henter Austin på billigsalg fra S’oton, eller Carroll på FT etter vinduet.
« Siste redigering: 28. Juli 2019, 20:26 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #421 på: 28. Juli 2019, 22:32 »
Godt innlegg Frode. Jeg mener, som jeg har nevnt  overfor, at stallen går kanskje ikke er så svak. Jeg er derimot mer bekymret for om Bruce er i stand til å forvalte den på en god måte.

Det er ikke jeg så bekymret for. De kunne hentet langt verre kandidater enn han. Mange eks spillere og nåværende spillere som har mye positivt å si om han. Stort sett, eller bare ledet mindre lag med et begrenset budsjett. Har funnet mye bra og billig på overgangsmarkedet. Ledet Hull til FA cupfinale i 2014, tapte 2-3 for Arsenal etter å ha ledet 2-0 tidlig (med eks NUFC keeper Steve Harper og tidligere Lillestrøm spiller Robert Koren på benken).

Steve Bruce har mye rutine, både som spiller og manager. Kaptein på ManU laget som startet æraen under Ferguson.
Burde tatt over NUFC da Sir Bobby Robson fikk fyken. Nå 15 år etter får han en ny sjanse. Så får vi se. Sist NUFC hadde en manager fra hjembyen gikk det ikke så værst.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #422 på: 28. Juli 2019, 22:45 »
Syns du overvurderer Yedlin, da han gang etter gang viser seg å være temmelig talentløs i å både lese spillet og plassere seg riktig.

N'Soki er forhåpentlig venstrebacken vi har savnet så alt for lenge.
Der er eg enig Geordie ! Yedlin har ein del mål på samvittigheten og etter min meining fått for mye spilletid.

Men me hadde vel ikkje bedre alternativer......

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #423 på: 28. Juli 2019, 23:04 »
For å summere opp kjapt; vi har byttet ut en verdensklasse-manager med Stiv Brus. Rondon og Perez, som vi kan betegne som PL-proven er ute. Inn er en spiller som kan slå til, men vi har ingen garantier. Troppen Stiv Brus har tatt over har Fabian Schar som toppscorer. Colback er tilbake for å erstatte Diame. Jeg vil si det er ganske bekmørkt ja.

Men, det er ikke noe nytt under solen. Ja, vi har punga ut en ny transfer-rekord for en spiller, men med tanke på Perez til 30, fikk en slant for Joselu og Diame kombinert med deres lønninger, så er det mer eller mindre same old same old.

Leser forøvrig at PSG supportere ler herfra til banken av den prislappen på venstrebacken.

« Siste redigering: 28. Juli 2019, 23:08 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #424 på: 28. Juli 2019, 23:06 »
Godt innlegg Frode. Jeg mener, som jeg har nevnt  overfor, at stallen går kanskje ikke er så svak. Jeg er derimot mer bekymret for om Bruce er i stand til å forvalte den på en god måte.

Steve Bruce har mye rutine, både som spiller og manager. Kaptein på ManU laget som startet æraen under Ferguson.
Burde tatt over NUFC da Sir Bobby Robson fikk fyken. Nå 15 år etter får han en ny sjanse. Så får vi se. Sist NUFC hadde en manager fra hjembyen gikk det ikke så værst.

John Carver anyone? Hehe... Neida..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #425 på: 28. Juli 2019, 23:42 »
enig Frode.

Yedlin og Ritchie ble faktisk begge to meget gode som vingbacker med 3 stoppere mellom seg, syns faktisk Ritchie var bedre som vingback enn som ving.
Ting ser bra ut bakover.

Når det gjelder fremover ser det dårligere ut, MEN...
almiron, var jo en gave på slutten av sesongen i fjor. sto bak mange av målene til Perez og Rondon. ofte pasningen før assisten.
Han blir viktig for å skape mye ,og ikke minst på kontringer. Han imponerte stort og det uten å score mål.
Har stor tro på at det løsner for han og da kommer ketchupeffekten. Tipper han putter 10+ i år. og blir vår toppscorer.
Har fulgt med han i sommerens mesterskap der han til tider har briljert. Fantastisk spiller med enorm hurtighet.

vår nye spiss vet jeg lite opp men virker spennende.
La nå både nye spillere og head Coach få prøve seg før man river hodet av de. Er eiern som er fienden her. Steve Bruce er jo konge som i det hele tatt tør å ta jobben.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #426 på: 29. Juli 2019, 10:33 »
Slik ståa er no vil eg heller behalde Gayle i staden for Muto. Han har meir erfaring frå PL og er eit sikrare kort enn Muto. Kan vel kunne fungera at han springer bak forsvaret til motstanderen og so legg Shelvey ein genial pasning gjennom. Kjekt å ha han neste sesong i Championship og(glimt i auga).

Skjønnar godt at Dubravka vil vekk, spesielt viss han får tilbod frå PSG eller Juventus. Eg vil sei det er krise viss han reiser med tanke på tidsaspektet og leiinga sin «track record» på å henta inn folk.

Då bør vel Longstaff-Shelvey-Hayden utgjera midtbana vår slik det ser ut no.  Eller har eg gløymt nokon?

No er dette transfer-tråden, men ser SB verte diskutert her. Ingen andre lag i PL hadde ansatt Steve Bruce. Sist gong me hadde ein manager frå heimbyen (Carver tel ikkje) gjekk det faktisk skikkeleg ille. Enda med rettssak der Keegan vann mot MA. Sistnevnte er framleis eigar. Forstår ikkje det at han er opprinneleg frå Newcastle er eit argument for at han skal verta ein suksess. Hadde han vorte tilbudt jobb som head coach i Man U so hadde han sikkert sagt det same han har gjort no om sin kjærleik til staden og klubben. Og med tanke på transfers so er ikkje Joelinton, Saint-Maximin og N’soki spelara SB har sett seg ut. Det verte akkurat som med McClaren. Får håpe det lukkast denne gongen.

« Siste redigering: 29. Juli 2019, 12:03 av lgrinde »

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #427 på: 29. Juli 2019, 12:51 »
https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/magpies-sign-young-duo-1/?fbclid=iwar2nagf4mcnwadbvxwnmuzucuxrf4nm1f2ae1epb61e7c2vvdnp38icizdc

To nye unggutter inn på free transfer. Begge er vel tiltenkt U23-laget. Håper de har potensiale til å prøve seg på førstelaget etter hvert. Satser på at det kommer to nye spillere inn til førstelaget i løpet av uka.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #428 på: 29. Juli 2019, 14:29 »
Er ikke helt enig med deg Lgrinde om Gayle. Han har fått ganske så mange sjanser i PL uten å få det til. Han er en god avslutter, men jeg synes han både mangler fysikk og tempo til at han klarer å komme i gode avslutningsposisjoner i PL. Hans manglede fysikk gjør at vi heller ikke kan bruke ham som Rondon, dvs et oppspillspunkt. Muto har derimot farten på sin side, og han har ikke fått så mange sjansene under Benitez. Ville vært gøy å se om han plutselig tar ligaen med storm. Til slutt er vel sistnevnte en del dårligere lønnet kan jeg tenke meg.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #429 på: 29. Juli 2019, 14:31 »
Hvem hadde dere valgt av Harry Wilson og Saint-Maximin? (når "ja takk, begge deler" ikke er et alternativ)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #430 på: 29. Juli 2019, 15:16 »
Hvem hadde dere valgt av Harry Wilson og Saint-Maximin? (når "ja takk, begge deler" ikke er et alternativ)

Harry Wilson, uten tvil. Grunn, fordi jeg synes det er et sikrere kort og at potensialet er ihvertfall like stort. Gode engelske spillere er også veldig attraktive for toppklubbene som må ha er visst antall engelske eller egenproduserte i sin stall/tropp. Premier League er jo pengeligaen nr ÉN.


For å hive meg på diskusjonen rundt Gayle. Han kan funke om Steve Bruce spiller med 2 spisser. Da kan Gayle funke på en lignende måte som det Bellamy gjorde. Som spiss er det å komme i scoringsposisjon og få et kne eller tå på ballen og score de "enkle" målene også viktig. Der tror jeg Gayle er god eller ok.
Men, jeg takker gjerne ja til å bytte Gayle mot en bedre spiller, ikke nødvendigvis en spiss. Gayle må være veldig attraktiv i Championship. Kan i mine øyne brukes som en brikke i overgang som f.eks involverer Jarrod Bowen, eller en annen god Championship spiller. Det samme kan sies om Colback. Problemet er vel kanskje lønnen begge disse 2 har nå. Ikke alle Championship lag som har råd til det.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #431 på: 29. Juli 2019, 17:12 »
Jepp, vi må spille i 4-4-2 hvis Gayle skal brukes. Den formasjonen krever derimot veldig mye av spissene. De må være i konstant bevegelse for å hindre at motstanderne blir en mer på midtbanen ( er mange som lag som foretrekker 4 3 3 og lignende i dag). Er fortsatt usikker på om Gayle kan fungere der fordi han ikke er så rask og bevegelig som for eksempel Bellamy var (Ronny Johnsen sa vel for øvrig at det var den mest irriterende spissen han har møtt: både føttene og kjeften gikk konstant 😂). Får vi derimot vingspillet vårt til å sitte skikkelig er jeg mer positiv fordi Gayle er en skikkelig målsnik innenfor 16-meteren

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #432 på: 29. Juli 2019, 18:00 »
Joelinton har av noen blitt beskrevet som best i en dypere rolle. Mulig løsning kanskje, med Gayle som målsnik på topp i 4-4-1-1 eller 5-3-1-1?
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #433 på: 29. Juli 2019, 19:56 »
Næmmen! For ein fantastisk transfer-sommar me har! :D

«Transfer talk: Stanley N'Soki

The deal has stalled according to GFFN, who report

Sources contacted by Get French Football News understand that contract negotiations between 20-year-old PSG defender Stanley N’Soki and Premier League side Newcastle United have reached a breaking point.
Les Parisiens accepted an €11m bid from the Magpies for the young defender yesterday, but we then reported then that an agreement over personal terms was some way off.
Today, Newcastle repeated a series of low-ball wage offers, which is felt to not match the enthusiasm which the transfer target decision-makers had been showing towards the player.
As a result, contract talks have ended and Newcastle will have to up their proposal to the player considerably in order to get a deal done.
If the Magpies have a change of heart in terms of what they are offering, the situation could decant as quickly as in the next 48 hours.»
« Siste redigering: 29. Juli 2019, 20:03 av lgrinde »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #434 på: 29. Juli 2019, 20:20 »
"Artig" å se Ashley ene dagen sutre over arabere som ikke vil betale "litt ekstra", og samtidig se idioten være gnien på "småpenger" andre veien. For en fjott. De fleste oppegående mennesker klarer gjenomskue dette fjaset Ashley holder på med.
No fate but what you make