20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00  (Lest 19434 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« på: 05. Okt. 2012, 13:19 »
På søndag får vi besøk av Manchester United, kun 3 dager etter vi gjorde kort prosess med besøket fra det franske riket i Europa League.  På den ene siden kan det selvsagt være negativt med kun få dagers  hvile etter den kampen når vi vet at Manchesterlaget har 2 dager ekstra hvile i forhold til oss etter sin europakamp, men det betyr også at det er to dager mindre der spillerne våre kan miste det gode momentet de kan ta me seg fra seieren mot Bordeaux.  Vi får velge å prøve å se positivt på det før dette oppgjøret, for her tror jeg vi kan trenge all flaks og medvilje fra både de greske og norrønne gudene for å kopiere fjorårets kanonresultat fra samme oppgjør.

Vi stiller desverre uten noen svært viktige spillere til dette oppgjøret, der Krul definitivt er ute, og muligens også Elliot etter han pådro seg noe i kampen på Torsdag.  (Any news om det?)  I tillegg er vel sannsynligvis Colo og Saylor også ute enda, selv om Colo er forventet kanskje tilbake til denne kampen, uten at jeg har særlig tiltro til det.  Lyspunktet her må derfor bli at vi har en sårt tiltrengt Simpson tilbake som kan lette litt på trykket i forsvarsrekka, samt at Man Utd har enda flere spillere (og da spesielt forsvarsspillere) ute med skade. Det betyr at unge Wootton kanskje blir kastet uti det igjen, og selv om han forsåvidt har gjort det greit nok i cupkampen og CL kampen han har spilt til nå, må det være lov å håpe at han etterhvert nå snubler skikkelig i kamp med store skremmende Toon Army på St. James Park.

Harper
Simpson - Willy - Perch - Santon
Tiote - Jonas
Ben Arfa - Cabaye
Ameobi - Ba

Det gjør meg litt vondt å utelate Cisse, men har tro på at han kan gjøre det stort også fra innhopp, gitt at han får litt mer enn bare få minutter på tampen av kampen til rådighet.  Spesielt med tanke på hvor dårlig Ba og Cisse presterer når de to spiller sammen.  Var også i tvil om Jonas, men føler ikke alternativene til en renspikket venstreving enda har prestert seg til en full kamp fra start mot ManU, særlig ettersom såpass defensiv jobbing kan kreves, i hvert fall periodevis.  Dette å ha en Jonas som kan holde litt igjen i midtbaneleddet gjør også at Santon kan komme opp og frem ute på kanten, siden vi da kan holde og kontrollere midtbane litt bedre.  Vet ikke om det stemmer, men føler Alex Fergusson i det siste har brukt mer en diamantformasjon på midtbane en den litt merr tradisjonelle formasjonen med 2 rene ving/spisser der vingene skal skape alle sjansene fra så brede posisjoner som overhodet mulig.  I så fall tror jeg det kan lønne seg å demme opp litt i sentrale defensiv midtbanen vår, gitt at Fergusson tørr fortsette slik formasjon i en kamp der han vet at Tiote kan rive spissen av diamanten i fillebiter bare fordi han kjeder seg litt.

Overly optimistic, men etter en god prestasjon i går satser jeg på kopi av fjorårets resultat med 3-0.  Ben Arfa, Cabaye, og Cisse.
Genius by birth. Slacker by choice.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #1 på: 05. Okt. 2012, 13:25 »
Willy/perch vs Rooney/Van Persie  :jones:
Same old Shearer, always scoring!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #2 på: 05. Okt. 2012, 15:22 »
 Ba/Cisse vs Rio/Evans :pardy:

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #3 på: 05. Okt. 2012, 15:39 »
Det kan jeg like :D aldri vært stor fan av evans og rio sin forestilling mot spurs fikk Willy til å se ut som Kompany.

Om tiote nekter manu oppspill til deres spisser, ben arfa leker seg med evra og fergie kommer innpå og slår enda et av de deilige, tidlige innleggene han er så god på, så lukter dette seier  :phui:
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #4 på: 05. Okt. 2012, 15:40 »
Blir jævlig viktig at midtbanen er i 100 fra start i denne kampen. I 3-0 seieren i fjor vant midtbanen nærmest kampen alene.
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #5 på: 05. Okt. 2012, 15:42 »
Hele midtbanen var god da ja, men tiote var jo et monster!! Noe av det aller, aller beste jeg noen gang har sett av en dm
Same old Shearer, always scoring!

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #6 på: 05. Okt. 2012, 16:32 »
Håper dette blir et oppgjør med glede, offensiv fotball og spillere som virkelig blør for drakta.

Jeg tror det kan bli mye mål i dette oppgjøret. Viktig er det at Colo blir klar til kamp, og nå får han slutte med disse skadene. Jeg føler vi trenger Shola på topp nå og da får Cisse eller Ba vike. Jeg tror nok det beste er å ha Cisse som superreserve. (Om vi skal spille langpasninger fra keeper og forsvar).

Nå skal det også nevnes at jeg synes vi var et mye mye mer spillende lag mot Bordeaux. Så om vi spiller slik mot Man Utd. Og ikke driver med disse langpasningene så kan både Cisse og Ba starte.

Det er også ganske spennende å lese på Man Utd. Forum å se hva fansen skriver. Mange av de frykter faktisk oss.

Håper på følgende lagoppstilling:

Elliott
Anita-Peach-Colo-Santon
   Cabaye-Tiote-Jonas
   Ben Arfa- Ba - Cisse


Sannsynlig lagoppstilling:

Harper
Simpson-Peach-Williamson-Santon
Ben Arfa- Cabaye - Tiote- Jonas
        Ba- Cisse
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #7 på: 05. Okt. 2012, 16:34 »
Før Manchester-kampen i ligacupen må eg sei at eg ikkje hadde trua i det heile tatt. Kampen igår endra det. Cabaye med nydelige langballar heile kampen, Tiote akkurat passe sint, Simpson tilbake (det var verkeleg ei forsterkning), Ferguson med gode innlegg,... og tilogmed... Obertan i heilt ok form!  :koko:

Uansett. Håpar på ein slags 4-3-1-2

                   Harper
Simpson  Perch  Williamson  Santon

    Anita  - Cabaye - Tiote

       Ben Arfa

     Ameobi  -  Ba

Vondt å utelate Jonas og Cissé. Men syns begge vert unødvendige. Eg syns me skal vinne denne kampen på å score så mykje på det relativt svake forsvaret deirans, og ikkje tetta igjen med Williamson og Perch fordi me pisser på oss kvar gong Van Persie og Rooney nærmar seg målet. Ameobi og Ba kan fort køyre komplett over forsvaret til United slik det er no. Inn 60 min: Ferguson, Cisse.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #8 på: 05. Okt. 2012, 16:38 »
Hele midtbanen var god da ja, men tiote var jo et monster!! Noe av det aller, aller beste jeg noen gang har sett av en dm

Tiote var monster ja - og Ba var så definitivt også et beist oppe på topp. Og begge er i god form for tiden - hvilket kan være utslagsgivende i en sådan match. Det er selvfølgelig vårt forsvar jeg er pissredd mot Rooney og RvP da. Samtidig som det ikke er tvil om at vi har offensive kvaliteter nok til å avgjøre denne matchen selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #9 på: 05. Okt. 2012, 17:25 »
Man.Utd mangler Vidic, Jones, Young, Smalling, og muligens Valencia, Evans, Giggs og Carrick. Kilde: physioroom

Uten Taylor og Colo ser jeg ikke helt hvordan forsvaret skal hamle opp mot Rooney, RvP, Welbeck, Kagawa og co. Nøkkelen blir at Tiote og resten av midtbanen herjer med Scholes, Anderson eller hvem det nå blir. Blir vanskelig å hindre Nani, Kagawa og Rooney og spille opp spissene, og jeg tipper vi slipper inn minst to mål. Håper Ba starter men HBA og Ferguson på vingene, og at Cabaye, Tiote og Anita tar krigen på midtbanen. Da har vi muligheter til å score noen mål.

Tipper 2-2. Ba, Cabaye.
Black and white since 1996

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #10 på: 05. Okt. 2012, 17:28 »
På søndag får vi besøk av Manchester United, kun 3 dager etter vi gjorde kort prosess med besøket fra det franske riket i Europa League.  På den ene siden kan det selvsagt være negativt med kun få dagers  hvile etter den kampen når vi vet at Manchesterlaget har 2 dager ekstra hvile i forhold til oss etter sin europakamp, men det betyr også at det er to dager mindre der spillerne våre kan miste det gode momentet de kan ta me seg fra seieren mot Bordeaux.

Ifølge statistikk så betyr ikke det noe at Manure har 2 dager ekstra hvile så lenge NUFC har 3 dager eller lenger pause mellom kampene. I dette tilfellet er det i grenseland, men med flere utskiftninger å det at vi har spart våre antatt viktigste spillere i midtuka tror jeg ikke dette skal bety så mye.

Det som helt klart er avgjørende er at vi får på plass de antatt beste i forsvar. Simpson er i mine øyne ikke god nok for et lag som vil opp enda ett nivå, men i NUFC har vi absolutt ingen som er bedre på høyrebacken. Derfor anser jeg Simpson som en klar forsterkning. Santon på venstre er jo en selvfølge da han ble spart i midtuka.
S. Taylor bør vel bli klar etter smellen han fikk på skinnleggen sist kamp mot Reading. Er jo ikke en veldig alvorlig skade om det ikke er en brist eller et brudd.
I Coloccini sitt tilfellet kan det bli verre, men jeg håper jo i det lengste at han blir klar.

Om vi får disse 4 forsvarspillerne klar til dyst er jeg meget optimistisk med tanke på poeng ihvertfall. Om vi nok en gang må inn med erstattere som Williamson og Perch er jeg redd det blir for tøft.

Midtbanen synes jeg er udiskutabel med Ben Arfa, Tiote, Cabaye og Jonas. På topp synes jeg Ameobi fortjener en sjanse fra start, men vet jo at Cisse også er en spiller som fort kan avgjøre en slik kamp på egenhånd. Ba er en selvfølge fra start. Formspiller nr 1 til nå i sesongen.
« Siste redigering: 05. Okt. 2012, 17:30 av Frode »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #11 på: 05. Okt. 2012, 17:52 »
Miles Starforth @milesstarforth
 Fabricio Coloccini (hamstring) and Steven Taylor (thigh) won't be involved against #manutd on Sunday. #nufc

Physioroom melder ihvertfall at Tayls skal ha late fitness test, som han antakeligvis ikke vil passere.
Shite.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #12 på: 05. Okt. 2012, 18:07 »
Man.Utd mangler Vidic, Jones, Young, Smalling, og muligens Valencia, Evans, Giggs og Carrick. Kilde: physioroom

Uten Taylor og Colo ser jeg ikke helt hvordan forsvaret skal hamle opp mot Rooney, RvP, Welbeck, Kagawa og co.
....
Tipper 2-2. Ba, Cabaye.

Jeg er enig i mye av dette her, akselho!

To lag med vaklende forsvar grunnet skader på nøkkelspillere i bakrekka, men desto sterkere på topp med formspillere som scorer mål i nesten hver kamp de spiller.

Kan bli et severdig og målrikt oppgjør!

Jeg støtter også opp om tipsene på målscorere (Ba og Cabaye), men legger til et magisk matchvinner-mål fra HBA, slik at vi vinner 3-2 til slutt! :feiring:

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #13 på: 05. Okt. 2012, 18:10 »
Liten tro på denne kampen. Tror vi taper med grei margin. 0-3 eller 1-4.

Håper jeg tar feil da :P

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #14 på: 05. Okt. 2012, 18:13 »
Liten tro på denne kampen. Tror vi taper med grei margin. 0-3 eller 1-4.

Sant. Kan egentlig ikke se noe annet enn nedrykk denne sesongen.
Nei.