20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167214 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #15 på: 14. Okt. 2015, 21:54 »
Hvis Victor Valdes blir sluppet på free transfer av man utd, vil vi kunne hente han. Klubbløse spillere kan hentes utenfor vindue. Såfremt han ikke er registrert i 25 manns-troppen! Adebayor ble registrert i Spurs, og kan dermed ikke registreres i ny klubb før januar. Men så vidt meg bekjent, ble ikke Valdes registrert av Man Utd.

Så hvis de terminerer kontrakten, kan han signere OG registreres før januar..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #16 på: 14. Okt. 2015, 22:04 »
Nope, ikke så lenge vi har fylt 25-manns lista vår. Og den er smekk full dessverre!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #17 på: 15. Okt. 2015, 08:30 »
Trodde vi faktisk ikke hadde fylt opp med 25 mann. Det er vel første gang  :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #18 på: 08. Nov. 2015, 20:00 »
Etter å ha sett kampen i går virker det ganske tydelig at vi trenger flere spillere i januar. Så jeg bestemte meg for å sette opp en liste for å skape litt diskusjon. Mangelen på en lederfigur i midten av parken er enkel å se for mange. Ja, Colback er en god spiller, men for meg så virker det som at resten har sett sine beste dager.

Her er min ønskeliste for januar (pass opp for sterke meninger!):

Kjøp: Granit Xhaka - Gladbach (12-18 mill) Fantastisk DM som har tatt store steg i det siste året. Er en lederfigur som jeg tror hadde passet meget godt i PL. Er også en ganske ok toveis-spiller. Ryktene skal ha det til at vi har hatt speidere og sett på han.

Victor Valdez - Han er gratis. Han har enorm erfaring. Vi trenger keeper. Nuff said. Forutsatt at man gjør litt research på holdningene hans og at han ikke skal ha altfor mye i lønn, mener jeg vi skal kaste oss etter han. Har masse erfaring og er garantert full av lyst til å vise seg frem igjen. Krul er ute leeenge og når får man igjen muligheten til å hente en slik keeper gratis? For de som eventuelt trekker frem at Elliott var god i går. Han spiller med en skade som vil bli slått opp igjen når som helst og hva gjør vi da?

Joel Matip  - Schalke (6 mill) - Ja han spiller for Kamerun og det er ikke ideelt med afcon, men kontrakten går ut til sommeren og han har mange av de rette egenskapene. Tror han ville utfyllt Mbemba bra. Colo og midtforsvaret trenger mer konkurranse, sånn er det bare.

Hector Villalba - San Lorenzo -  (4 mill) svært rask og spennende høyrekant som også kan spille spiss. Kan bli the next big thing fra Argentina. Skal visstnok være tilgjengelig og jeg tror han kunne tilført oss masse bevegelse og x-faktor. Dessuten virker han ikke så spe som feks Cabella og Thauvin så jeg tror han kan passe ganske godt i PL. 

Selg: (4-5 mill inn)
 Cheik Tiote - Hvis vi får inn en god defensiv midtbanespiller mener jeg det er på tide å selge Cheiken. Han har rett og slett for store mangler. Vi trenger sentrale spillere som er laaaangt mer ballkloke og når man tar med kontroversene og alderen i betraktningen mener jeg det er dags for salg.

Moussa Sissoko: (12 -14 mill inn) Han har enorm fysikk Moussa. Og han har et fantastisk driv. Men han viser det så altfor sjelden!! Jeg er lei av flørtingen hans med andre klubber og vil ha inn mer motiverte spillere som har en mer definert posisjon på banen. Jeg tror nemlig ikke Sissoko kommer til å bli fryktelig mye bedre hos oss.  Svak på valg og begrenset pasningsfot. Forutsatt at vi får inn en spiller som passer bedre i systemet vårt er jeg faktisk villig til å la han gå.

Andre ut (ingen begrunnelse hehe): Obertan, Marveaux, Steven kjeks Taylor. Anita er allsidig, men jeg ville ikke grått meg i søvn hvis han ble solgt.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #19 på: 08. Nov. 2015, 22:12 »
Har vridd hodet får å prøve å finne gode sentrale midtbanespillere som kan være interessert i en overgang til Newcastle. Xhaka kan være aktuell ja, spesielt siden Mönchenglabach er på veg på hodet og ræva ut av CL.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #20 på: 11. Nov. 2015, 10:16 »
Er enig med de aller fleste her. En sentralmidtbanespiller av typen playmaker er det mest prekære. Granit Xhaka er et kjempeforslag! Følger for dårlig med på hva som rører seg i Nederland, Frankrike og Tyskland, er det noe der vi har sjanse på og som kan gå rett inn og med stor sannsynlighet løfte laget?

For oss som følger eibisu (Eivind Sundet Bisgaard, Eurosport) på twitter har vi info på at Matip er helt gjørme. Stoler på mandalitten og ønsker at Matip holder seg langt borte fra St. James' hjemmegarderobe. Muligens han stopperen til Brighton, Lewis Dunk, et bra stopperobjekt?

Når det gjelder venstreback håper jeg på Jetro Williams. 21 år, kompis med Wijnaldum, lovende. £8M, få det på.

Allikevel linkes vi mest til Andy Carroll, haha. Så lenge vi har Mitrovic kommer det aldri til å skje at Carroll kommer hjem. Håper inderlig på Austin. Cisse bidrar lite, og går som regel bare i offside. Gi Austin nummer #9 og betal £8, så burde det ordne seg.

Riviere og Cisse kan få dra. Tiote vil jeg gi litt mer tid, han har tross alt stort sett vært skada de siste to årene. Marveaux og Obertan står bare i veien for andre. Bort med de. Sissoko kan cashes inn om han ikke gir klare signaler på at han vil bli og ta i et tak. Kan ikke ha en spiller som bare presterer hver tredje kamp og maser om CL.
Black and white since 1996

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #21 på: 11. Nov. 2015, 10:17 »
Og Gouffran. Ut med han.
Black and white since 1996

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #22 på: 11. Nov. 2015, 15:10 »
Så lenge vi har Mitrovic kommer det aldri til å skje at Carroll kommer hjem.
Carroll må for guds skyld aldri komme "hjem", uavhengig om vi har Mitrovic eller ikke. Klubben må snart lære av erfaringer og studere skadehistorikken til spillere de de vurderer å hente dem. Klubben har jo pøst ut millioner for skadeplagede spillere, og Carroll vil jo bare vil havne i rekken av disse feilinvesteringene.

Og Cisse? Det lille jeg har sett av ham i år er brutalt svakt. Virker redd for å gå i dueller, fokuserer mye på ball og glemmer offsidelinja og gjør mange rare løp. Virker generelt usikker med ballen og har ikke selvtillitten som trengs for å lykkes på dette nivået. Så selg /gi bort. Vi trenger en verdig nr. 9.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #23 på: 11. Nov. 2015, 20:56 »
Har sansen for Carroll jeg, men han er jo injury prone. Også har en enorm prislapp knyttet til seg. Begynner ikke å grine om han skulle vende tilbake, men det er nok som påpekt ikke særlig god butikk.

Også blir vi linket til Vestergaard. Så han litt i U-21 EM, og han virker bra han. Han har ikke minst mange cm på strømpelessen som noen kaller det å være høy. Også er det denne Sam Byram, han har jeg mindre tro på.
Black and white since 1996

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #24 på: 12. Nov. 2015, 00:15 »
Så Tom Lees ble linket for rundt £7M, jeg er ikke negativ til han, fortsatt et stort talent som kan bekle flere posisjoner bak der det er ganske tynt.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #25 på: 12. Nov. 2015, 10:02 »
Litt begrenset hvor stort talent du kan være når du har runda 24 år, men hey.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #26 på: 12. Nov. 2015, 11:25 »
Litt begrenset hvor stort talent du kan være når du har runda 24 år, men hey.

Enig i at begrepet talent kanskje misbrukes, og det er naturligvis et stort spørsmålstegn ved at han ikke har tatt steget opp i PL til nå, men føler han ofte har vært god i CCC når jeg har sett han.
Wikestad som følger mye med på fotball i England skryter også veldig ofte av han.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #27 på: 13. Nov. 2015, 15:33 »
Ser at ManU og Liverpool viser interesse for Ayoze Peres!! Fingrene av fatet >:( For all del la gutten bli hos oss, og bygg laget rundt han heller  8).
« Siste redigering: 13. Nov. 2015, 15:35 av Jonny »

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #28 på: 13. Nov. 2015, 17:37 »
Ser at ManU og Liverpool viser interesse for Ayoze Peres!! Fingrene av fatet >:( For all del la gutten bli hos oss, og bygg laget rundt han heller  8).

Vært mye rykter om at Tottenham er med i kampen også, og kommer det nok penger på bordet så går han til en av de klubbene, redd det skjer allerede i januar.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #29 på: 13. Nov. 2015, 19:08 »
Tror muligens Ashley kanskje har lært av tidligere feil og ikke selger en nøkkelspiller midt i sesongen. Så tror jeg at vi krever grådig mye penger for han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida