20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vil ha Van Der Vaart  (Lest 6385 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« på: 12. Mai 2005, 15:30 »
Newcastle vil ha Van Der Vaart
Edit This
Skrevet av Nordin, 12 Mai 05

Nederlandske Rafael Van der Vaart har fått klarsignal fra Ajax om å forlate klubben og mange klubber står nå klare til å prøve å snappe opp den tekniske vingen. Nå har Newcastle kastet seg inn i kampen om 22-åringen…

Graeme Souness blir nødt til å hente inn mange spillere i sommer ettersom flere spillere ganske sikkert forlater Tyneside innen kort tid. Det er per dags dato meget sannsynlig at trioen Viana, Kluivert og Bellamy finner seg en ny arbeidsgiver i løpet av sommeren.

Van Der Vaart har kun ett år igjen av kontrakten, men Newcastle vil få hard konkurranse fra andre klubber. Både Roma, Hamburger SV og Arsenal rapporteres å være interessert.

Overgangssummen vil trolig ligge på £4 millioner - rundt 50 millioner NOK.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #1 på: 12. Mai 2005, 16:34 »
Konkurransen er nok for sterk til at vi klarer dette, men det er ingen tvil om at Van Der Vaart er en spiller vi har behov for. Ajax er nødt til å kvitte seg med de beste i sommer. De er en glimrende talentfabrikk, og Van Der Vaart er intet unntak. At Van Der Vaart forsvinner fra Ajax ser jeg som veldig sannsynlig. Og om gutten er smart, velger han Newcastle. Det vil garantere han spilletid og god lønn. Hos Arsenal får han være med i et godt lag, men han vil ikke bli garantert like mye spilletid. Prisen er forøvrig ikke særlig avskrekkende. Det er vel egentlig ikke så mye å diskutere. Det er bare å legge inn et bud, så får Van Der Vaart selv avgjøre det hele.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #2 på: 12. Mai 2005, 16:53 »
Hva skal vi med han? Burde vi ikke forsterke andre plasser vi har behov for å forsterke? Vi har Shay Given på streken, og Harper som benk. Vi har absolutt ingen behov får en ny keeper. Kjøper Souness Van Der Vaart nå, viser han bare hvor dum det går an å bli. Hvorfor er alle så positive så lenge vi kjøper? Da får vi aldri tid til å virkelig rydde opp i klubben. Spillere kommer og spillere går hele tiden.
Skal vi kjøpe noen, så må det bli noen angripere. Når det gjelder midtbanen hadde vi englands beste, men det hører vel også hjemme på historisk museum. På tide å tenke på framtiden. Vi kan ikke fortsette denne hodeløse kjøpingen. Newcastle har alltid spilt offensiv fotball, men klarer jo ikke lenger å score mål. Angrep og midtbane er prioriteringen nå. Keeperplassen er den siste som trenger å bli forsterket. Van Der Vaart er god, men ærlig talt ikke så mye bedre enn vår egen Shay Given. Er fornøyd med keeperen vår. Er jo den eneste som virkelig gjør det godt for tiden.
Med en gang Bellamy gikk ut av klubben fikk vi problemer med angrepet. Nå skal Ameobi og Kluivert vekk også snart. Har vi bare Shearer igjen da, som skal legge opp neste sesong? Vi scorer ikke lenger. Kjøp en angriper og en ny Solano til midtbanen. Kjøpene til Souness har bare vært ødeleggende, og vi har sløst millioner av pund på bare søppel. Boumsong har vært et godt kjøp, men han var den eneste. N`Zogbia kommer på andreplass, mens de andre har vært håpløse. Mange ser på Souness som en god manager fordi han kjøper. Alle managere kan kjøpe når de vil, men de fleste er smarte nok til å begrense kjøpingen. To spillere per sesong holder i massevis. Da mener jeg massevis. Nå har Souness klusset til hele laget. Bare kaos, og lagånden er elendig. Vi har sløst så mange penger på bare dritt! Så har våre beste forsvunnet:
Bernard, Speed, Solano, Bellamy og Woodgate for å nevne noen. Woodgate fikk vi mange penger for, men se hvordan de er blitt sløst bort. Fansen begynner å bli utålmodige, men er så opptatt med å komme seg oppover tabellen at de ikke ser ting klart. Folk tror at å kjøpe er en positiv ting. Å kjøpe bare for å kjøpe liksom. Nei, det blir for dumt. Det som skjer nå er akkurat det som skjedde med Leeds. De var så dumstridige at de brukte opp budsjettet på spillerkjøp. Det begynte så uskyldig der også, men nå begynner dette å komme på et nytt nivå. Vi kjøper faen meg spillere hver måned, og det jubler folk for!? Hvordan kan de ikke innse at det er kjøpene som ødelegger alt? Det var derfor jeg likte sir Bobby! Han kjøpte når vi virkelig trengte noe! Håpløst!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #3 på: 12. Mai 2005, 16:57 »
Er Van Der Vaart keeper, Olav?
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #4 på: 12. Mai 2005, 17:04 »
Ble veldig langt det der, men jeg mener hvert ord. Blir så irritert over at folk ikke skjønner hvilken situasjon vi virkelig er i. Dette er en typisk uke i Newcastle:

Mandag: Spillere sloss på treningsfeltet. Folk på forumet godtar den sjette unnskyldningen til spillerne denne helgen.

Tirsdag: Souness tar opp ting "internt", men forteller jo alt til media. Alle spillere krangler i media. Folk på forumet mener at spillerne må vekk.

Onsdag: Et par av våre beste spillere blir slengt unna fortest mulig fordi Souness ikke liker dem. Folk på forumet mener at det er riktig og bra.

Torsdag: Vi taper 4-0 mot Charlton på hjemmebane. Souness klager på dommeren, og folk på forumet klager over spillerne og at vi trenger forsterkninger.

Fredag: Flere av toppspillerne blir solgt og vi kjøper søppel til millioner av pund. Folk på forumet jubler av glede og tilgir Souness. - Han kjøper ihvertfall, sier flere. Økonomien synker stadig.

Lørdag: Ny kamp blir tapt. Souness fortsetter å kjøpe søppel.

Søndag: Souness fortsetter å kjøpe søppel og spillerne møter stadig nye i garderoben. Spillerne tenker så bare på sin egen utvikling og fortsetter å ta opp problemene "internt".

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #5 på: 12. Mai 2005, 17:05 »
Sitat fra: "Mack"
Er Van Der Vaart keeper, Olav?


Oups :oops: Tenkte på Van der sar, men jeg har et poeng i teksten uansett angående denne kjøpingen! :x

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #6 på: 12. Mai 2005, 17:12 »
Du burde hatt din egen "Ikke kjøpe spillere"-tråd.
Toon, Toon,
Black and white army

UrzaiZ

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 288
    • Vis profil
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #7 på: 12. Mai 2005, 17:20 »
Må kjøpe spillere nå...å det må også være spillere som blør for drakten..

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #8 på: 12. Mai 2005, 18:01 »
Ville vært et eventyr å fått Van Der Vaart til klubben! Han er akkurat den midtbanespilleren vi trenger. Masse kreativitet, målkåt og god evne til å ta med seg ballen å utfordre på egenhånd. Dette er jo ting Jenas, Butt, Faye og Bowyer mangler helt klart! Vi ville blitt mye bedre offensivt, og av den grunn scort flere mål.. Ja det er bare snakk om en spiller her... men det er en spiller i CL klasse, hvis ikke verdensklasse!
ignert Morten.

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #9 på: 12. Mai 2005, 18:58 »
Sitat
Oups  :oops:  Tenkte på Van der sar, men jeg har et poeng i teksten uansett angående denne kjøpingen!  :x


Du skrev faktisk Van der Vaart i teksten din så at du tenkte på Van der Sar skjønner jeg ikke.

Torjus - Skjønner ikke :lol:

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #10 på: 12. Mai 2005, 22:37 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "Mack"
Er Van Der Vaart keeper, Olav?


Oups :oops: Tenkte på Van der sar, men jeg har et poeng i teksten uansett angående denne kjøpingen! :x


Rotehue ass!! Sa jo at du ikke skulle begynne med stoffer i en annen tråd!!

Van der Vaart hadde nok blitt en super signing det. Men han er ikke blitt det alle trodde han skulle bli enda!! Mulig et miljø-skifte kan få fart på karrieren hans igjen!!

Crazy sesong som engelskmenne kaller denne perioden vil nok bli prega av mange rykter og overganger..

Jeg tar ikke av før jeg ser spilleren i Newcastle drakta...

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #11 på: 13. Mai 2005, 11:18 »
Hadde vært helt genialt etter min mening, men tviler MEGET sterkt på at det skjer. Er jo mange store klubber som er imteressert, og vi har alt for lite å friste med. Kan jo lokke med Intertoto-cup... :roll:

DanMan

  • Gjest
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #12 på: 13. Mai 2005, 12:13 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Van der Vaart hadde nok blitt en super signing det. Men han er ikke blitt det alle trodde han skulle bli enda!! Mulig et miljø-skifte kan få fart på karrieren hans igjen!!


Dette er jeg helt enig i! Van der Vaart er en meget dyktig og talentfull offensiv spiller vi hadde vært tjent med å få inn, helt klart. han har ikke slått igjennom helt enda, men som du sier Thomas: Et miljøskifte kan nok få fart på sakene igjen.

Dessverre har du også (nesten) rett ang. Crazy Season (kalles etter det jeg kjenner til for Silly Season  :) ), og navnet er svært fortjent..Mye "silly" som foregår, og det er derfor ingen grunn til å ta av. Men tanken er gulle god, og det skal feires dersom Vaart-boy kommer til oss!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #13 på: 13. Mai 2005, 20:06 »
Van der vaart vil jeg jo ha til klubben. Det er han mørke spilleren med det lange sorte håret det? Så at han storspilte i Champions league, var det ifjor kanskje?
Så lenge han er offensiv og scorer vil jeg ha ham. Men ærlig talt. Et sted må Souness sin grense gå.

UrzaiZ

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 288
    • Vis profil
Newcastle vil ha Van Der Vaart
« Svar #14 på: 13. Mai 2005, 21:31 »
Hvis jeg hadde vært manager for Newcastle så ville jeg kjøpt mye mere fra den Nederlandska serien..utrolig me talenter som finns der...