20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM-kvalik 16/17  (Lest 6593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
VM-kvalik 16/17
« på: 05. Sep. 2016, 02:00 »
Tragisk åpning. Hvor lenge blir Høgmo sittende? Hvem ønsker vi inn som ny trener?

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #1 på: 06. Sep. 2016, 22:32 »
Skulle visst bedre enn å tippe på Frankrike. Ble bailet ut av Payet og Griezmann i EM, men har lite å stille opp med ellers. Latterlig god stall, men et forbanna drittlag

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #2 på: 06. Sep. 2016, 23:33 »
Sammer her -_-
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #3 på: 07. Sep. 2016, 07:25 »
Det kjipe er jo at da kan Høgmo bruke dette til å si: "Hviterrussland gjorde en praktfull kamp mot tapenende EM finalist, så da var ikke prestasjonen vår så ille allikevel."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #4 på: 07. Sep. 2016, 21:47 »
Gi meg Tom Nordlie. Perfekt type og filosofi. Høgmo kan dra hjem til Gratangen eller "Nordens Paris" (bahahahaha).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #5 på: 12. Nov. 2016, 19:05 »
Etter nok ein grusom prestasjon så virker det kanskje som om NFF har fått nok, sjølv om eg fortsatt ikkje er overbevist om at dei tørr å sparke Per Messias. Men, om det gledelige skulle skje, kven ønsker dere inn? For min egen del skulle eg helst ha sett ein fullstendig overhaling av NFF, samt sett på oppbygginga av den norske breddefotballen, slik at vi hadde blitt meir konkurransedyktige når det kommer til utvikling av toppspillere.. Men siden dette er ein ytterst fjern drøm, så trur eg vi skal holde oss til å diskutere ulike kandidater. Eg har vore ganske klar på at vi trenger ein type som ikkje har nokon bånd til ledelsen i NFF, og da helst ein utenlending. Skulle det absolutt ha vore ein nordmann så meiner eg at Ståle Solbakken er det eneste alternativet. Har ein vinnerskalle, og har hatt stor suksess med FCK både innlands og utenlands. Ja han fekk det ikkje heilt til i utlandet , men vi huske på at det ikkje akkurat var nokon enkle klubber han prøvde seg i(Køln er bananas, og Wolves bytter manager annakvar veke). Så spørs det kor ivrig han er på å stikke fra FCK nå når dei gjer det så bra. Av utenlendinger tenker eg på Frank De Boer eller Lars Lagerbäck kunne vore gode alternativ. Vi må vertfall bevege oss vekk fra desse norske trenerne før vi begynner sånn som England driver på, som ikkje klarer å sjå lenger enn si eiga nase. Big Sam-ansettelsen er jo noko av det mest idiotiske eg har sett av ansettelser vertfall. Vi trenger nokon som kommer inn med ferske auger, og som gjerne ikkje er altfor kjent med norske spillere. Ingen nordmenn skal vere forutsbestemt til å bli tatt ut på landslaget.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #6 på: 13. Nov. 2016, 01:02 »
 :D :D :D :D
Nei.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #7 på: 13. Nov. 2016, 12:34 »
Lars for Landslaget!

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #8 på: 13. Nov. 2016, 20:58 »
Synes Rekdal skal vurderes. Tror han hadde passet godt som landslagssjef. Han er autoritær og det tror jeg den gjengen trenger. Dessuten har han prestert godt som trener stort sett hele sin karrière, han har ikke akkurat hatt de beste troppene og jobbe med. Og ikke minst var han en fantastisk kaptein på landslaget som spiller, så det er vanskelig å betvile hans engasjement når det gjelder landslaget. Så har han scoret i Marseille, Norge står han evig i gjeld for det ;)
Black and white since 1996

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #9 på: 14. Nov. 2016, 14:42 »
Synes Rekdal skal vurderes. Tror han hadde passet godt som landslagssjef. Han er autoritær og det tror jeg den gjengen trenger. Dessuten har han prestert godt som trener stort sett hele sin karrière, han har ikke akkurat hatt de beste troppene og jobbe med. Og ikke minst var han en fantastisk kaptein på landslaget som spiller, så det er vanskelig å betvile hans engasjement når det gjelder landslaget. Så har han scoret i Marseille, Norge står han evig i gjeld for det ;)
Liker Reka, men er ikke imponert over det han har fått til de siste årene. Vålerenga skal være veldig langt i fra en bunnstrid i Tippeligaen. Tross økonomisk trøbbel har de hatt mye mer enn bunnlagene å rutte med. Men hadde definitivt økt underholdningsverdien rundt landslaget :)

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #10 på: 14. Nov. 2016, 16:24 »
Så det er Høgmo sin feil at spillerne gjør individuelle feil?
Først er drilo "for mye langballler", så er høgmo for "ballbesittende"...
Hva blir det neste? Vi har ikke gode nok spillere... Ikke en spiller som er i næreten av verdensklasse.
Stort sett bare spillere på benken i bunnlag i england, og tippeligaen..
Før hadde vi johnsen berg bjørnebye, rekdal mykland leonardsen, flo iversen solskjær osv... til å med PL spillere utenfor troppen..
Og skal vi sparke høgmo må vi bestemme oss,, skal vi spille direkte eller passivt?....Nå har vi gikk han tifd til å utvikle en stil, så skal vi bare rive ned alt? Hadde en positiv formkurve i em kvlikken der vi nesten slo italia i siste kamp og gikk direkte til em...
Og kritikken mot Henriksen som angriper,,,hvem faen er det som kommer med disse uttalelsene..King og Søderlund var vaksinert mot å score, og Henriksen kan skape masse for de andre offensive spillerne våre....

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #11 på: 14. Nov. 2016, 18:21 »
Delvis må Høgmo ta skyld for individuelle feil ja. Isolert sett så er det nok den enkelte spiller som må stå til rette, men når det nær sagt religiøst begås horrible feil så er feilen systematisk. Og systemet sitter Høgmo ansvarlig for. Når samtlige spillere virker ute av stand til å prestere så er det etter min mening like mye skyld hos trener som ikke evner å få det beste - eller i dette tilfellet bedre enn det verste - ut av spillerne.

Spillermaterialet er bedrøvelig, ingen tvil om det. Men begrensede lag kan stadig oppnå resultat, trenger ikke verdensstjerner selv om det såklart gjør jobben lettere. I mine øyne hadde vi gjort oss en tjeneste om vi gikk bort fra spillestildebatten og heller begynner å resultatorientere oss. En landslagstrener bør etter mitt syn først være samlende og motiverende, deretter taktisk kynisk. Høgmo er hverken eller.

Rekdal? Tja, jeg håper ikke akkurat på det, men usikker på hvem vi skal - eller realistisk kan - gå for. Aner ikke.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #12 på: 14. Nov. 2016, 20:30 »
Syns en kompis sa det veldig bra: Norge spiller som lagene vi elsket å møte på 90-tallet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #13 på: 15. Nov. 2016, 10:29 »
Delvis må Høgmo ta skyld for individuelle feil ja. Isolert sett så er det nok den enkelte spiller som må stå til rette, men når det nær sagt religiøst begås horrible feil så er feilen systematisk. Og systemet sitter Høgmo ansvarlig for. Når samtlige spillere virker ute av stand til å prestere så er det etter min mening like mye skyld hos trener som ikke evner å få det beste - eller i dette tilfellet bedre enn det verste - ut av spillerne.

Spillermaterialet er bedrøvelig, ingen tvil om det. Men begrensede lag kan stadig oppnå resultat, trenger ikke verdensstjerner selv om det såklart gjør jobben lettere. I mine øyne hadde vi gjort oss en tjeneste om vi gikk bort fra spillestildebatten og heller begynner å resultatorientere oss. En landslagstrener bør etter mitt syn først være samlende og motiverende, deretter taktisk kynisk. Høgmo er hverken eller.

Rekdal? Tja, jeg håper ikke akkurat på det, men usikker på hvem vi skal - eller realistisk kan - gå for. Aner ikke.


Spillerne må nok dele mykje av ansvaret med Høgmo ja, men til syvende og sist så er det han som har ansvaret for å få det beste ut av det vi har. Det er han som skal sette ein taktikk og plan som spillerene behersker, og som utnytter dei styrkene som laget har. Akkurat nå famler Høgmo, og det har han gjort heilt siden vi møtte Ungarn. At fyren tydeligvis sliter å ta sjølvkritikk er heller ikkje noko som taler for han.

Synes heller ikkje vi skal gå så langt som å kalle spillermaterialet bedrøvelig, det er rett og slett for enkelt å skylde på. På topp har vi spennende typer i King og Dio, som begge er temposterke og spiller i PL. På midten har vi Henriksen, Ciljan, Selnæs, Nordtveit som alle er i gode ligaer. Eit av dei største problema til Høgmo er jo at han velger å bruke spillere i posisjoner og roller dei ikkje er komfortable med. På klubblag er det greitt å ha ein fast taktikk og formasjon, da du kan hente spillertyper som passer inn i systemet, samt at du har mykje tid til å øve inn taktikken. Dette kan du ikkje gjere på landslag, og det er derfor heilt essensielt å tilpasse taktikken til spillermaterialet. Ciljan på ving og Henriksen som spiss? Trenger ikkje UEFA-lisens for å skjønne kvifor det ikkje fungerer... Forsvaret er nok vår største akilleshæl. Vi mangler ein skikkelig ledertype der bak, og Høgmo insistere på å bruke Hovland og Forren på grunn av deira tid saman i Molde, men begge desse viser gang på gang at dei ikkje er gode nok . Det nok ikkje til å komme unna at vi har ei lita midtstopperkrise akkurat nå. Kanskje kunne det vore ein ide å bruke 3 midtstoppere og vingbacker slik som Conte gjer i Chelsea akkurat nå? På backene er vi bedre skodd, og har ein del alternativer å velge mellom, men slik som det er nå så er nok Alesaami og Omar dei beste vi har.

Dette meiner vertfall eg er meir enn nok til å skape ein fungerende lag som kan skaffe bedre resultat enn det Høgmo har å vise til i det siste. Og bak desse har vi ein del spennende talent som etterkvart kan komme inn og bidra.  Berre FIFA-rankingen burde vere nok til å få han sparket. Ja, skal ikkje sjå seg blind på den, men når vi ligger så langt nede, så er det nesten unntakstilstand.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: VM-kvalik 16/17
« Svar #14 på: 15. Nov. 2016, 15:33 »
Ja, det er Høgmo som må ta denne støyten og det hodet burde rullet for en stund siden. Generelt glad i kontinuitet, men det må da være noe tegn på at prosjektet er levedyktig. Ser ikke disse tegnene i Høgmo sin "visjon" som kan døpes "Fail and deny".

Synes likevel fortsatt at spillermaterialet er bedrøvelig. Vi mangler profiler, vi mangler spesifikke spillertyper og King/Dio er for min del ikke spisser som det lukter mål av. Det er noen halvforløste spillere i utvalget som potensielt kan prestere bra, og som har et greit toppnivå. Men ingen som vi kan stole på at bærer laget p.t.

Svikten er total både på et individuelt nivå, og i et system som ikke fungerer. Som du nevner brukes spillere feil noe som gjerne er årsaken til svak innsats, men noe av det ligger også i prestasjonene til de på banen. Og når de systematisk ikke presterer for Norge så må Høgmo som ansvarlig for motivasjon og system ta(s fra) sin hatt og gå.

Jeg er enig i at det er endel spennende som kommer opp etterhvert, men jeg forbeholder meg retten til pessimisme slik skuten styres idag. Ikke bare pga. Høgmo, men NFF forøvrig.