20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 198676 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1290 på: 05. Sep. 2017, 12:03 »
Gidder ikke noen falsk optimisme bare fordi "alle andre er så jævla negativ". Hovedårsaken til at vi er havnet der vi er som klubb er Mike Ashleys inkompetanse som eier av klubben, og ikke minst hans åpenbare mangel på ambisjoner. Vi vil antakeligvis kave i ingenmannsland så lenge Mike Ashley eier klubben.

Vi har havnet bak klubber som LFC, Tottenham og Everton fordi Mike Ashleys mål med klubben ikke vare å gjøres oss til en utfordrer i toppen av PL eller et CL-lag. Mike Ashleys mål da han kjøpte klubben var ytterligere eksponering av Sports Direct til utenlandske markeder. Ikke nok med at Ashley har snurpet igjen pengesekken, han har som følge av sitt eksponeringsbehov for SD fratatt oss store kommersielle inntekter til egen vinning.

Under Mike Ashley har vi satset når vår PL-status har vært under trussel. Det vil si et par januarvinduer. Enkelte ganger har det vært for seint. Ellers er han kun opptatt av at vi beholder status som PL-lag.
La meg også legge til alle håpløse ansettelser han har gjort i ulike deler av klubben.

Det beste som kan skje Newcastle United er at vi får en nye eier inn. Inntil videre forbeholder jeg meg retten til å være jævla negativ til idioten på toppen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1291 på: 05. Sep. 2017, 12:38 »
Det han sa!

Men jeg tror at vi alle innerst inne håper å vinne hver kamp. Det går an å vær sur på tosken på toppen uten å håpe laget skal tape. Sjefen viser jo at det betyr nada å rykke ned for å "bygge lag" slik enkelte mente ville vært bra for oss sist nedrykksesong.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1292 på: 05. Sep. 2017, 20:38 »
Krever han ikke helt usaklig sum for selge klubben også Kristoffer?  Ingen kommer til å kjøpe klubben med den prislappen han har satt på klubben. Hvis mot formodning Herr.Benitez drar som følge av løgnene til Ashley kommer jo fansen til å være i harnisk, kommer til å bli bannere på hele stadion med AshleyOut. Men det eneste som kommer til å virke vil jo være en boikott av kamper? Men det har jo overhode ikke fungert tidligere.

Ser at programmet vårt fram mot jul er relativt greit, mye kamper vi kan vinne der. Men håper på en tidlig julegave der Ashley selger klubben til kinesere/amerikanere/nord-koreanere/eller egentlig hvem som helst andre.  Som Kristoffer skriver, så er eneste måte klubben kan komme fram og oppover er ved en eventuelt salg.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1293 på: 06. Sep. 2017, 11:14 »
Godt skrevet Kristoffer! NUFC blir aldri noe mer enn den er pr idag så lenge Mike (C)Ashley sitter på toppen.

Og jepp, Roblee! Det var snakk om £450 mil. iflg lokalpressen, noe bortimot det dobbelte av verdien på blant annet Southampton tror jeg det var, og mer enn f.eks det Inter er verdisatt til.

Ut ifra Ashleys prislapp så er NUFC verdens 16. mest verdifulle klubb eller noe sånn. Det hører med til historien at det er ikke mer enn 3-4 år siden NUFC faktisk var nettop nr.16 på en sånn liste. Så kan det jo selvfølgelig diskuteres hvor relevant og hvor reell en sånn liste er. Og i tillegg så tror jeg dessverre NUFC har falt litt siden den 16.plassen for 3-4(?) år siden...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1294 på: 06. Sep. 2017, 16:21 »
Godt skrevet Kristoffer! NUFC blir aldri noe mer enn den er pr idag så lenge Mike (C)Ashley sitter på toppen.

Og jepp, Roblee! Det var snakk om £450 mil. iflg lokalpressen, noe bortimot det dobbelte av verdien på blant annet Southampton tror jeg det var, og mer enn f.eks det Inter er verdisatt til.

Ut ifra Ashleys prislapp så er NUFC verdens 16. mest verdifulle klubb eller noe sånn. Det hører med til historien at det er ikke mer enn 3-4 år siden NUFC faktisk var nettop nr.16 på en sånn liste. Så kan det jo selvfølgelig diskuteres hvor relevant og hvor reell en sånn liste er. Og i tillegg så tror jeg dessverre NUFC har falt litt siden den 16.plassen for 3-4(?) år siden...

Husker ikke nøyaktige årstall, men Newcastle har jevnlig figurert blant de 20 mest verdifulle klubbene i verden. Går vi tilbake til rundt 2000 var klubben til og med inne på topp 10. Blitt gjort mye galt av både tidligere eier, og ikke minst dagens klovn for å kjøre klubben ut av dette gode selskap. 
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make