20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159412 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1140 på: 10. Des. 2012, 19:17 »
Muller teller jo treningskamper som offisielle kamper. Messi har tatt rekorden for lengst.

Hvor mange offisielle kamper spilte Muller i forhold til Messi da?

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1141 på: 10. Des. 2012, 22:59 »
Det vet jeg ikke, men det ble satt opp en ekstra turnering for å skape blest om OL (?) i Tyskland eller noe slikt, og da scoret han flere mål som er med i beregningen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1143 på: 11. Des. 2012, 19:04 »
Kanskje vi burde endre tittelen til "Messi vs Ronaldo vs Chitalu"  :toon:
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1144 på: 11. Des. 2012, 19:21 »
Glem aldri Emile Heskey.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1145 på: 11. Des. 2012, 21:21 »
Det er da overhodet ikke noe problem for Messi å score 21 mål til før nyttår. Hvor mange kamper har Barca igjen? 3 eller 4? Null problem. Er det 3 kamper, er det usle 7 mål per kamp, det er jo en enkel sak.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1146 på: 17. Des. 2012, 18:24 »
http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.10843753

En artikkel om hvorfor Messi aldri vil overgå Maradon - i hjemlandet Argentina ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1147 på: 18. Des. 2012, 09:53 »
Når du blir hyllet som en gud etter å ha jukset - og ingen andre enn engelskmennene ser ut til å bry seg nevneverdig 30 år etterpå, så sier det seg nesten selv at ultraprofesjonelle Leo Messi ikke når Maradona til knærne. Legenden om Maradona er mye større enn spilleren selv var i sin tid.

Hvis vi bare sammenligner det fotballfaglige, atributt for atributt, finte for finte, så tror jeg Messi kommer ut på topp, men legendene er alltid så mye større enn samtidens spillere. Om 30 år kan det fort være at Messi er Legenden med stor L, mens det bare er den eldre generasjon som fortsatt messer om denne Maradona, hvem nå enn han var.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1148 på: 26. Des. 2012, 03:06 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3381105.ece

Les denne folkens! Og til dere som snakker om Ronaldo og grining/gråting:

Til slutt døde han av leverskader etter de mange årene med drikkeproblem, og det er én av få ganger vi har sett Ronaldo gråte, sier Sousa.

Han tenker seg om, og legger til:

- Han har kun grått to ganger, da Portugal tapte EM-finalen i 2004 og i farens begravelse i 2006. Faren døde like før VM i 2006. Da Ronaldo scoret på straffe mot England, holdt han en finger i været og hyllet sin avdøde far. Det var et emosjonelt øyeblikk.



Da er de jo like langt da hva gråting på banen angår! Uttalelser som "Grin, Kristine!!" gir jo egentlig ikke mening.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1149 på: 26. Des. 2012, 04:12 »
Seriøst, du er altfor glad i Ronaldo...
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1150 på: 26. Des. 2012, 10:24 »
Haha, så jævlig og. Skulle tro Ronaldo var kjæresten din eller noe. Gjør alt for å beskytte han, og virker sykt butthurt om noen er litt negative om han.
Nei.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1151 på: 26. Des. 2012, 14:50 »
Haha, så jævlig og. Skulle tro Ronaldo var kjæresten din eller noe. Gjør alt for å beskytte han, og virker sykt butthurt om noen er litt negative om han.

Eriksen er vel langt unna den som er verst til Gudsdyrkelse i den tråden her da - når sant skal sies.  :P

For øvrig en fin historie du linket til. Har også lest en del annet om Ronaldos personlighet - at han er familiekjær, støttende til mange veldedighetsorganisasjoner (hvor spesielt Save The Children peker seg ut) og at han har en vinnervilje som overgår så og si alle andre mennesker i fotballverden. At folk bruker en seanse på slutten av en tapt EM-finale som "mobbing" mot han sier egentlig ganske mye...

Nå klarte du å finne frem et bilde av en gråtende Messi også, så da regner jeg med at det står 1-1. Om Messi hadde tapt en VM-finale i forkant av gråtingen vites ikke, men slikt kan man jo bare gjette seg frem til....  ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1152 på: 26. Des. 2012, 19:17 »
Jeg verdsetter at CR er følsom. Det er et positivt trekk i min bok. Jeg er sånn selv. Ekte menn griner.

Det er forøvrig ikke i så måte jeg sier grin. Det er fordi han sutrer jævla mye når ting går mot han. Det er ikke like kult.
« Siste redigering: 26. Des. 2012, 19:30 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1153 på: 26. Des. 2012, 20:59 »
Seriøst, du er altfor glad i Ronaldo...

Hehe, du venta bare på muligheten etter min kommentar til deg.. :P
Boris: Jeg har jo vært en av de mindre delaktige i denne diskusjonen, så hvis jeg er Ronaldo's kjæreste er det flere her inne som er gift med Messi eller Ronaldo. Kanskje jeg høres butthurt ut, men er bare lei de derre "Ronaldo er ei femi jente" kommentarene.. :P
« Siste redigering: 26. Des. 2012, 21:01 av Eriksen »

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1154 på: 27. Des. 2012, 05:47 »
Jeg sier Messi et verdens beste gjennom tidene, noe flere enn meg er meget enige i, og du sier jeg er for glad i gutten, selvfølgelig benytter jeg muligheten her :p pleb har utspilt sin rolle, men du Eriksen har fortsatt en viss sjarm. Det er bare skjønt når du kommer med slikt du kommer med her :)
Same old Shearer, always scoring!