20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159409 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #285 på: 13. Des. 2011, 09:11 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.

Ja, for Messi er jo en fantastisk hodespiller og en av tidenes frisparkspesialister + fysisk sterk og ballvinner.. ???

Og Ronaldo er en like god pasningsspiller/tilrettelegger som Messi, og han har like lavt tyngdepunkt og går like lett forbi mange spillere.

Og Ronaldo som ballvinner - SERIØST!?

Uansett er det pointless å diskutere dette noe videre. Ronaldo er bedre enn Messi på noen områder, og vice versa. Dessuten er det vel kun én av dem som har scoret på hodet i en Champions League-finale, i duell med Rio Ferdinand. ;)

Hehe, booojaaah


Selvsagt! Tenkte gjennom den finalen, og var overbevist om at jeg husket det var Tevez som scora det målet.   :blink:

Men uansett like gode da.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #286 på: 13. Des. 2011, 11:57 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.

Ja, for Messi er jo en fantastisk hodespiller og en av tidenes frisparkspesialister + fysisk sterk og ballvinner.. ???

Og Ronaldo er en like god pasningsspiller/tilrettelegger som Messi, og han har like lavt tyngdepunkt og går like lett forbi mange spillere.

Og Ronaldo som ballvinner - SERIØST!?

Uansett er det pointless å diskutere dette noe videre. Ronaldo er bedre enn Messi på noen områder, og vice versa. Dessuten er det vel kun én av dem som har scoret på hodet i en Champions League-finale, i duell med Rio Ferdinand. ;)

Ronaldo er en god pasningsspiller og tilrettelegger når han først bruker det, men ikke bedre enn Messi. Messi er ekstrem på de områdene, men ikke så god hodespiller og mangler litt på styke. Dermed, ikke så god på de områdene. Ronaldo er god eller bedre på de fleste området. Hvem som er mest komplett, handler ikke om hvem som er best på de forskjellige områdene? Det handler mer om hvor dårlige svakhete er.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #287 på: 13. Des. 2011, 18:15 »
Jeg tar å skriver litt inni innlegget ditt, hvis det går bra. Så får vi se om "dette er jo bare piss"-kommentaren etter hvert faller på egen urimelighet.

Dette er jo bare piss, uten at det overrasker meg nevneverdig fra den kanten.

1. Det eneste jeg forholdt meg til var statistikkene fra Ronaldos kamper i Sporting, som ettersom jeg husker var 3 mål og et par målgivende pasninger på 25 kamper. Det eneste jeg antydet var at dette ikke tydet på at han dominerte noe så voldsomt. Det fikk du tydeligvis ikke med deg.

"Fakta er at han spilte 25 kamper for Sporting i løpet av to-tre sesonger, og scoret 3 mål. Han dominerte IKKE. Han viste glimtvis sitt eneståenda talent." Rimelig klar tale her, altså.  ;)

2. Det var det vel omtrent bare du som oppfattet, så den skyver jeg glatt over på deg. Resten henger sammen med det jeg skrev under punkt 1.

Smellen din over henger sammen med denne, ja. Det har du rett i.   :)

3. Uten at jeg husker om jeg så alle kampene Mikel spilte i Lyn så er jeg overbevist om at han dominerte i alle disse kampene. Det jeg derimot stilte spørsmål ved var om man fortjener merkelappen "dominerte tippeligaen" etter 7 kamper.

Der får vi være litt enige i og med at han kun spilte 6 kamper. Men han dominerte i samtlige, og om man da vil bruke uttrykket "dominerte Tippeligaen", så føler i hvert fall jeg at man har litt hjemmel for det.

5. Hvis du hadde fulgt med så har jeg justert det definitivt ned til 8 av 11, og er åpen for diskusjon om Pique vs Ramos og Iniesta vs Özil.

8/11 er uansett noe de aller færreste heldigvis vil se på som seriøst. 9/11 er da enda verre. Men hver sin smak.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #288 på: 13. Des. 2011, 18:46 »
Ja, jeg innser jo at man grunnleggende er for uenig til å bli enige. Vi får la kåringen av Ballon d'Or bestemme hvem som har rett, jeg er i alle fall villig til å anerkjenne Ronaldo som verdens beste spiller i 2011 hvis han vinner prisen.  ;)

Hvem jeg mener er best har ingenting med hvem som vinner gullballen å gjøre. Jeg er også sterkt uenig i at Messi er like komplett som CR, men jeg gidder ikke ta en ny diskusjon på det.

Hvis Newcastle ble superrike og skulle kjøpe en av disse, hadde dere virkelig valgt Messi da?

Hadde valgt Messi 8 dager i uka.

Og som jeg har prøvd å si en del ganger her nå, det er stor forskjell på hvem man liker best og hvem som faktisk er best :)
Same old Shearer, always scoring!

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #289 på: 13. Des. 2011, 19:36 »
Jeg liker Ronaldo best, fordi han er best! :)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #290 på: 13. Des. 2011, 22:13 »
Jeg tar å skriver litt inni innlegget ditt, hvis det går bra. Så får vi se om "dette er jo bare piss"-kommentaren etter hvert faller på egen urimelighet.

Dette er jo bare piss, uten at det overrasker meg nevneverdig fra den kanten.

1. Det eneste jeg forholdt meg til var statistikkene fra Ronaldos kamper i Sporting, som ettersom jeg husker var 3 mål og et par målgivende pasninger på 25 kamper. Det eneste jeg antydet var at dette ikke tydet på at han dominerte noe så voldsomt. Det fikk du tydeligvis ikke med deg.

"Fakta er at han spilte 25 kamper for Sporting i løpet av to-tre sesonger, og scoret 3 mål. Han dominerte IKKE. Han viste glimtvis sitt eneståenda talent." Rimelig klar tale her, altså.  ;)

2. Det var det vel omtrent bare du som oppfattet, så den skyver jeg glatt over på deg. Resten henger sammen med det jeg skrev under punkt 1.

Smellen din over henger sammen med denne, ja. Det har du rett i.   :)

3. Uten at jeg husker om jeg så alle kampene Mikel spilte i Lyn så er jeg overbevist om at han dominerte i alle disse kampene. Det jeg derimot stilte spørsmål ved var om man fortjener merkelappen "dominerte tippeligaen" etter 7 kamper.

Der får vi være litt enige i og med at han kun spilte 6 kamper. Men han dominerte i samtlige, og om man da vil bruke uttrykket "dominerte Tippeligaen", så føler i hvert fall jeg at man har litt hjemmel for det.

5. Hvis du hadde fulgt med så har jeg justert det definitivt ned til 8 av 11, og er åpen for diskusjon om Pique vs Ramos og Iniesta vs Özil.

8/11 er uansett noe de aller færreste heldigvis vil se på som seriøst. 9/11 er da enda verre. Men hver sin smak.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare, da du aldri kommer med noen argumenter for hva du mener og hvorfor.

Men:

1. Kan du bestemt hevde at Ronaldo dominerte i disse 25 kampene? Registrerer at du er veldig opptatt av at det jeg sier er feil, uten at jeg helt har fanget opp hvorfor. Forresten, jeg også kan dra fram gamle sitater, så hvorfor bemerker du ting som du tidligere har fått svar på?

Du skrev at det ikke var mulig å dominere på 25 kamper, det var det jeg kommenterte. Og de to afrikanerne er SVÆRT gode eksempler på at du tar helt feil, sorry.

Har du btw sett alle 25 kampene av Ronaldo i den serien? Hvor mange har du sett av dem? bare lurer
En liten oppsummering, med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige:

Det eneste jeg har uttalt meg om er at Ronaldo først ble virkelig kjent for den store overgangen, ikke fordi han hadde dominert for Sporting. Og jeg mener med det at han ikke hadde dominert, på bakgrunn av de fakta som jeg kjenner til.

Jeg så ikke en eneste av de kampene, så han kan godt ha vært outstanding i hver og en av dem. Men på bakgrunn av de overnevnte fakta så drar jeg den konklusjonen at han umulig kan ha vært det siden han er angrepsspiller, har kun 3 mål, og aldri har vært kjent for å være noen playmaker. Om du så veldig mange av kampene og mener han dominerte, så er det mulig du har rett. Men en har en liten følelse av at du ikke har sett mye mer enn meg. Så derfor må du presentere noen fakta som argumenterer for ditt syn, ellers er dette uinteressant og syltynn debattering.

5. Okei, kan ikke du si hva du mener da? Mener du at Valdes er bedre enn Casillas? Abidal bedre enn Coentrao? Villa bedre enn Benzema? Busquets bedre enn Diarra? Pujol bedre enn Pepe? Det er selvfølgelig fritt fram for det, men siden du aldri argumenterer og bare prøver å drite ut andre er det uhyre vanskelig å fatte hva du egentlig mener og vil oppnå.
« Siste redigering: 13. Des. 2011, 22:15 av torfinn »

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #291 på: 14. Des. 2011, 09:27 »

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare, da du aldri kommer med noen argumenter for hva du mener og hvorfor.

 :lol:   :fisk:

1. Kan du bestemt hevde at Ronaldo dominerte i disse 25 kampene?

Nope. Og jeg skriver heller ikke som om jeg har sett samtlige.

5. Okei, kan ikke du si hva du mener da? Mener du at Valdes er bedre enn Casillas? Abidal bedre enn Coentrao? Villa bedre enn Benzema? Busquets bedre enn Diarra? Pujol bedre enn Pepe?

Valdes dårligere enn Casillas. Abidal bedre enn Coentrao. Villa bedre enn Benzema. Diarra bedre enn Busquets. Og Pujol bedre enn Pepe.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #292 på: 16. Des. 2011, 00:26 »
Has Ronaldo become unhappy in Spain?

Reports in Spain are today suggesting Cristiano Ronaldo could make a surprise return to England, with Manchester United one of the clubs to be linked.

The Portuguese winger was 'shocked' by the backlash from fans towards him following the 3-1 defeat to Barcelona in 'El Clasico' on Saturday night, according to the report, and Spanish publication Sport goes on to suggest he is 'seriously considering his future' with Real Madrid.

A return to England is even cited as the player's preference, potentially opening the door to Manchester United over the 26-year-old.

The price tag would, of course, be another major issue, and the Manchester United hierarchy would have to sanction a mega-money deal to bring the player back to the club.

Whilst Manchester City have also been linked, the player's loyalty to Manchester United appears to remain strong after rejecting any talk of a move to the Etihad Stadium in the summer, and compatriot Nani is of course impressing for the champions after filling the void left by his international teammate.

Mike Ashley?? :D
« Siste redigering: 16. Des. 2011, 00:37 av thomashaer »

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #293 på: 16. Des. 2011, 11:00 »
Ja, her burde virkelig MA kjenne sin besøkelsestid  :coloccini:
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #294 på: 16. Des. 2011, 14:49 »
Arne Scheie og Knut Nesbø har Ronaldo som den 9. beste spilleren i verden gjennom tidene, jfr NRK-Sportens julekalender (luke 16). Jeg føler vel det er i overkant prematurt, og finner det svært vanskelig å tro på at Ronaldo virkelig er så mye bedre enn Eusebio (luke 11).

http://www.nrk.no/multimedia/1.7897387
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #295 på: 16. Des. 2011, 14:57 »
Jeg synes det er overkant ja. Men det spørs hva man vektlegger da, jeg er ganske sikker på at Ronaldo hadde spilt fletta av alle de andre lukene som er åpnet, men ser man på hva han har oppnådd, både i scoringer, kamper og troféer, så er det mange av dem som burde vært høyere enn Cristine.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #296 på: 16. Des. 2011, 15:08 »
Er det noen her inne som seriøst mener at Ronaldo tar seg like lett forbi spillere som Messi?
Da kan dere umulig ha sett mange kamper av begge.
Messi bare flyter forbi uten større problemer, gjerne 3-4 av gangen. Ronaldo sine forseringer involverer for det meste masse overstegsfinter og/eller spille ballen rett foran seg og håpe man er raskere enn backen, og det er ofte han mislykkes..  de er ikke engang i samme divisjon når det kommer til 1-mot-1, enda mindre 1 vs - flere.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #297 på: 16. Des. 2011, 16:43 »
Det har jeg jo sagt hele tiden. Det er åpenbart spør du meg. Messi har en evne til å passere spillere ingen i verden er i nærheten av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #298 på: 16. Des. 2011, 16:58 »
Er ikke deg jeg sikter til. Er andre her som sier " 1v1 - like gode" :ler:
If it has tits or wheels, count on problems!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #299 på: 16. Des. 2011, 16:59 »
Er ikke deg jeg sikter til. Er andre her som sier " 1v1 - like gode" :ler:

 :smith:
Same old Shearer, always scoring!