20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 158744 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #90 på: 16. Nov. 2011, 21:24 »

Sporting Lisboa tiden til CR er uansett veldig irrelevant. Han har vært outstanding i verdens beste liga, PL, og ekstrem i Spania. Ronaldo scorte 31 på 34 kamper i England. Jeg tror aldri at Messi ville klart det samme. Han har ikke fysikken til det. Selv om han har ekstremferdigheter og er nesten umulig å stoppe, ville han mottatt veldig mye bank i løpet av en sesong, som igjen går utover prestasjonene. Ronaldo har en enorm fysikk i tillegg til den fantastiske teknikken. Han klarte å levere stabilt over flere sesonger. Messi ville aldri klart De Jong, Terry, Vidic, Tiotè, Henry osv runde etter runde.

David Silva klarer det(På en annen måte, siden han er midtbanespiller, but still) men messi hadde ikke hatt en sjanse i havet? Huffda....
Messi spiller spiss, og er en mye mer ballførende og ballbesittende spiller enn Silva som er en ballfordeler å kvitter seg med ballen med engang.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #91 på: 16. Nov. 2011, 21:24 »
Fakta er at han spilte 25 kamper for Sporting i løpet av to-tre sesonger, og scoret 3 mål. Han dominerte IKKE. Han viste glimtvis sitt eneståenda talent.

Sånn. Siden du er så jævlig bombastisk; hvor mange kamper så du av C Ronaldo i Sporting-trøya? Alle 25? det virker i hvert fall sånn

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #92 på: 16. Nov. 2011, 21:26 »

Sporting Lisboa tiden til CR er uansett veldig irrelevant. Han har vært outstanding i verdens beste liga, PL, og ekstrem i Spania. Ronaldo scorte 31 på 34 kamper i England. Jeg tror aldri at Messi ville klart det samme. Han har ikke fysikken til det. Selv om han har ekstremferdigheter og er nesten umulig å stoppe, ville han mottatt veldig mye bank i løpet av en sesong, som igjen går utover prestasjonene. Ronaldo har en enorm fysikk i tillegg til den fantastiske teknikken. Han klarte å levere stabilt over flere sesonger. Messi ville aldri klart De Jong, Terry, Vidic, Tiotè, Henry osv runde etter runde.

David Silva klarer det(På en annen måte, siden han er midtbanespiller, but still) men messi hadde ikke hatt en sjanse i havet? Huffda....
Messi spiller spiss, og er en mye mer ballførende og ballbesittende spiller enn Silva som er en ballfordeler å kvitter seg med ballen med engang.

Nå begynner det å skli ut her. Da har du ikke sett mange av kampene til City i fjor og i år :)

Men som Kristoffer sa, nok om det der nå.. Har man teknikk, fart osv, trenger man ikke fysikken til Hulk for å klare seg i PL
Same old Shearer, always scoring!

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #93 på: 16. Nov. 2011, 21:29 »
Må jo ikke score masse mål for å være veldig god heller. At Ronaldo bare putta 3 trenger ikke å bety så mye. Han var vel en rendyrka ving i Sporting og hans oppgave var kanskje også å skape mest mulig kvalme med fintene sine for motstanderne. Hva har man spisser til?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #94 på: 16. Nov. 2011, 21:29 »
Du skrev at det ikke var mulig å dominere på 25 kamper, det var det jeg kommenterte. Og de to afrikanerne er SVÆRT gode eksempler på at du tar helt feil, sorry.

Har du btw sett alle 25 kampene av Ronaldo i den serien? Hvor mange har du sett av dem? bare lurer
En liten oppsummering, med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige:

Det eneste jeg har uttalt meg om er at Ronaldo først ble virkelig kjent for den store overgangen, ikke fordi han hadde dominert for Sporting. Og jeg mener med det at han ikke hadde dominert, på bakgrunn av de fakta som jeg kjenner til.

Jeg så ikke en eneste av de kampene, så han kan godt ha vært outstanding i hver og en av dem. Men på bakgrunn av de overnevnte fakta så drar jeg den konklusjonen at han umulig kan ha vært det siden han er angrepsspiller, har kun 3 mål, og aldri har vært kjent for å være noen playmaker. Om du så veldig mange av kampene og mener han dominerte, så er det mulig du har rett. Men en har en liten følelse av at du ikke har sett mye mer enn meg. Så derfor må du presentere noen fakta som argumenterer for ditt syn, ellers er dette uinteressant og syltynn debattering.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #95 på: 16. Nov. 2011, 21:36 »
Han spilte utelukkende ving - slik Obertan gjør for oss. Om du karakteriserer det som angrepsspiller er det helt okay, men jeg ville ikke forhåndsdømt en ving på grunnlag av 3 mål på 25 kamper om jeg ikke hadde sett noen av dem i det hele tatt. I tillegg ville jeg vært litt forsiktig med å si at man ikke kan dominere på like mange kamper da blant annet to afrikanere har vært svært gode eksempler på nettopp dette.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #96 på: 16. Nov. 2011, 21:39 »
Men jeg sier ikke at det ikke går an, jeg sier at Ronaldo ikke gjorde det på bakgrunn av det jeg vet om de kampene, uten å ha sett dem. Så det er altså en mulighet for at jeg tar feil (anser den likevel som liten), men det var uansett ikke det som var mitt hovedpoeng.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #97 på: 16. Nov. 2011, 21:45 »
Jon Obi Mikels stats i Lyn. Hadde jeg sette disse, så ville jeg ikke trodd at han briljerte og rundspilte alle, jeg heller.

    Kamper (mål)
6 (1)

Men nå har du tatt poenget mitt og moderert deg, så da ser vi saken som avsluttet,ja.  :)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #98 på: 16. Nov. 2011, 21:51 »
Jeg har overhode ikke moderert meg, noe du vil kjapt vil finne ut dersom du leser alle innleggene mine nøye uten å tillegge meg sitater jeg ikke har sagt.

Men i bunn og grunn tror jeg ikke vi er uenige, og siden du heller ikke så noe av Ronaldo i Sporting (?) så har vi kun statistikkene å lene oss på.

Når det gjelder Mikel så er det ingen tvil om at han var fenomenal i de kampene han spilte for Lyn. Det er likevel en helt annen sak, og der synes jeg det blir feil å si at han dominerte i Tippeligaen, nettopp fordi han var der så kort tid. 6 kamper er tross alt ikke mer enn en formtopp, og det kan de fleste ha (sier ikke at Mikel er noen "hvem som helst" eller noe i den retningen). Men det er en annen diskusjon.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #99 på: 16. Nov. 2011, 22:02 »
Herre! Er det mulig å krangle så mye om så lite? Begge er to av verdens to beste spillere. De er forskjellige i ett og alt, og spiller i to vidt forskjellige systemer. Messi får sikkert litt gratis pga spillet til Barca, men på den annen side er Messi nøkkelen i det systemet. CR bidrar ikke til samme kollektive styrke i laget, da han er mer individuell og bruker fler touch, noe som kan hemme rytmen i laget.

Jeg holder en knapp på Messi for egen del, men er vel litt farget av at jeg HATER scums og sutrejentespillere. Dvs at Kristine starter med akkurat nok handicap til å bli nr 2.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #100 på: 16. Nov. 2011, 22:13 »
Hvis du mener at jeg tillegger deg meninger og at Mikel ikke dominerte i Tippeligaen, så tror jeg vi legger diskusjonen død, ja. Takk for praten.  :)

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #101 på: 16. Nov. 2011, 22:37 »
Klarer David Silva å bli PL`s beste midtbanespiller ( noe vi vel kan si han er),  tror jeg nok Messi skulle klart seg rimelig greit.... fysikken "til tross".
If it has tits or wheels, count on problems!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #102 på: 16. Nov. 2011, 22:43 »
Klarer David Silva å bli PL`s beste midtbanespiller ( noe vi vel kan si han er),  tror jeg nok Messi skulle klart seg rimelig greit.... fysikken "til tross".

Enig med Flatline.

Ser også på Messi som en bedre spiller enn Ronaldo.
Nei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #103 på: 16. Nov. 2011, 22:44 »
En poll hadde vel aldri vært mer passende enn i denne tråden?

Theo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 583
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #104 på: 16. Nov. 2011, 23:07 »
Messi er best og pappan min er sterkere enn din.