20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159408 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #60 på: 16. Nov. 2011, 20:31 »
Tommel opp Andy  :thumbu:
Messi...
Not sexy :thumbd:

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #61 på: 16. Nov. 2011, 20:32 »


Hver sin smak Andy!  :lol:

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #62 på: 16. Nov. 2011, 20:33 »
Jeg skal innrømme at jeg aldri så Ronaldo spille i Sporting, baserer dette egentlig mer på fakta. Når verdens beste klubb, fra verdens beste liga legger 140 millioner på bordet for å hente en 18-19 åring vitner vel det egentlig om at han har prestert på et (veldig) høyt nivå.
Angående om kvaliteten på portugisisk liga, så vant vel Porto samme år, eller året etter CR ble solgt CL. Verdens beste klubb var i serien... lavt nivå?

En liga er ikke blant verdens beste bare på grunn av at ett lag vant CL én gang.

Både Porto og Benfica har vunnet 2 ganger hver, og Benfica har samtidig 3 andreplasser ;)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #63 på: 16. Nov. 2011, 20:35 »
Snakker om Champions League, ikke den gamle Serievinnercupen.  ;)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #64 på: 16. Nov. 2011, 20:37 »
Snakker om Champions League, ikke den gamle Serievinnercupen.  ;)

Hehe, er du en av de som mobber Liverpool fans fordi de aldri har vunnet Premier League også? :P

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #65 på: 16. Nov. 2011, 20:39 »
Hehe, er du en av de som mobber Liverpool fans fordi de aldri har vunnet Premier League også? :P

Jeg ville iallefall aldri gått rundt og sagt at Newcastle har vunnet Premier League 4 ganger for å si det sånn.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #66 på: 16. Nov. 2011, 20:39 »
Hehe, er du en av de som mobber Liverpool fans fordi de aldri har vunnet Premier League også? :P

Det kan jeg godt være! Ville i alle fall ikke se på det som upassende. :P

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #67 på: 16. Nov. 2011, 20:50 »
Hehe, er du en av de som mobber Liverpool fans fordi de aldri har vunnet Premier League også? :P

Jeg ville iallefall aldri gått rundt og sagt at Newcastle har vunnet Premier League 4 ganger for å si det sånn.

Går du rundt å sier at vi har vunnet Anglo-Italian cup 1 gang?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #68 på: 16. Nov. 2011, 20:53 »
Okey, her bruker vi gutter altså hotness for å bestemme hvem som er verdens beste fotballspiller. Er det bare meg, eller er det noe veldig, veldig, veldig feil med akkurat det? :lol:

Christiano Ronaldo og Leo Messi dominerer verdensfotballen så til de grader for tiden, og de har vel gjort det de siste tre-fire årene. Egentlig er jeg mindre opptatt av hvem som er best av de to, men skal jeg velge én, vil jeg velge Messi 10 av 10 ganger.

Hvorfor? Fordi han er så stabilt jævlig god. Fordi det er tilnærmet umulig å stoppe han, og fordi han både scorer og legger opp til scoringer i det som absolutt er en meget god liga. Selv om det er bare to lag med realistiske vinnersjanser, så vil jeg ikke påstå at La Liga står noe tilbake for Premier League. 90% av det spanske landslaget kommer fra La Liga, og det spanske landslaget er regjerende europa- og verdensmestere. Og er vel såvidt jeg vet ranket som verdens beste landslag?

Lionel Messi er en del av et fantastisk kollektiv i Barcelona. Å ha spillere som Xavi, Iniesta, Pedro, Villa og de gutta der som medspillere gjør selvfølgelig også Messi til en jævla mye bedre fotballspiller. Og han scorer en del ferdigscorede mål, men du ser fremdeles de sinnsyke raidene, du ser fremdeles at han kommer seg løs der det er umulig å komme seg løs. Du ser fremdeles at han gjør totalt naturstridige ting på fotballbanen. Og han gjør det mot de dårligste lagene, mot de gode lagene, og mot de aller beste lagene. Og han er stabilt jævla god i toppkamper av betydning.

Så hvorfor lykkes han ikke på landslaget? Ja, det er en unnskyldning ala Skjelbred, men jeg mener helt klart at det har med rolle og spillestil å gjøre. Argentina spiller ikke på samme måte som Barcelona, det innebærer en forandring hver gang han spiller for landslaget. Han har heller ikke samme rolle for landslaget som for Barca, og det blir også en forandring han må tilvenne seg. Samtidig har ikke Argentina hatt kontinuitet på trenersiden, og har ikke et godt nok lag til å oppnå stor suksess på verdensarenaen.

Christiano Ronaldo var et veldig stort, men ganske uferdig talent da han kom til Old Trafford. Men det tok bare et drøyt år før SAF hadde finslepet Ronaldo til å bli en goalgetter av rang. Han har fantastiske ferdigheter med ball, og er i stand til å gjøre ting som heller ikke Messi gjør etter han (fordi Messi er en annen spillertype, har en annen dribleteknikk osv). I Real Madrid spiller han med flere fantastiske spillere, men kollektivet fungerer ikke like godt, og han er i større grad nødt til å gjøre ting på egenhånd. Ikke at dette diskvalifiserer han som verdens beste spiller, men et godt kollektiv gjør en allerede fantastisk spiller enda litt bedre. Fotball er et lagspill, og det handler også om å kunne spille lagkameratene gode. Ronaldo er i mine øyne en bedre målscorer enn tilrettelegger, og om målene kommer etter fabelaktige enkeltprestasjoner eller fantastisk lagspill er ett fett. Så har Ronaldo selvfølgelig ferdigheter på områder der Messi er svak. Men spillestilen til Messi gjør at disse ferdighetene ikke er like nødvendige, og det blir ikke sett på som svakheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #69 på: 16. Nov. 2011, 20:54 »
Jeg skal innrømme at jeg aldri så Ronaldo spille i Sporting, baserer dette egentlig mer på fakta. Når verdens beste klubb, fra verdens beste liga legger 140 millioner på bordet for å hente en 18-19 åring vitner vel det egentlig om at han har prestert på et (veldig) høyt nivå.
Angående om kvaliteten på portugisisk liga, så vant vel Porto samme år, eller året etter CR ble solgt CL. Verdens beste klubb var i serien... lavt nivå?

En liga er ikke blant verdens beste bare på grunn av at ett lag vant CL én gang. Det året var jo meget spesielt, Monaco kom jo også til finalen. Men nok om det, prisen var jo mye mer basert på det talentet man så i spilleren, ikke på prestasjonen fram til det punktet, som ofte setter prisen på spillere midt i 20-årene. Fakta er at han spilte 25 kamper for Sporting i løpet av to-tre sesonger, og scoret 3 mål. Han dominerte IKKE. Han viste glimtvis sitt eneståenda talent.

Tror du en klubb som Manu ville hentet en spiller som bare glimtet et par ganger + at han spillte i en "dårlig" liga?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #70 på: 16. Nov. 2011, 20:56 »
Går du rundt å sier at vi har vunnet Anglo-Italian cup 1 gang?
Tja, nå er det jo endel forskjell mellom å vinne den øverste ligaen og den cupen der da eller? Hvor vil du hen egentlig? Hva ville du sagt i tilfelle?

Er du en av disse som "mobber Liverpool fans fordi de aldri har vunnet Premier League også"?  ::) De ligagullene til Newcastle er da likestilte med Liverpool sine, 4 av deres ligagull kom før vi tok vårt siste...

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #71 på: 16. Nov. 2011, 21:00 »
Vil du si at Jon Obi Mikel eller Edu briljerte i Tippeligaen, torfinn?

Begge to kommer fra land der man hyppig trenger nødhjelp!

Man må spille jævlig med kamper for å briljere, altså...
« Siste redigering: 19. April 2012, 18:26 av plebUTG »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #72 på: 16. Nov. 2011, 21:02 »
Tror du en klubb som Manu ville hentet en spiller som bare glimtet et par ganger + at han spillte i en "dårlig" liga?
Tror du fotballklubber bare bruker penger på spillere som har dominert i en av verdens beste ligaer? Beto for å ta et eksempel fra Portugal? Hva med alle spillere fra Sør-Amerika? Robinho til Real Madrid for langt flere £ enn Ronaldo etc?

Selvsagt kjøper klubber talent, også Manchester United, for store beløp selv om de bare har glimtet et par ganger eller om de har spilt i en "dårlig" liga. De har da speidere!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #73 på: 16. Nov. 2011, 21:02 »
Går du rundt å sier at vi har vunnet Anglo-Italian cup 1 gang?
Tja, nå er det jo endel forskjell mellom å vinne den øverste ligaen og den cupen der da eller? Hvor vil du hen egentlig? Hva ville du sagt i tilfelle?

Er du en av disse som "mobber Liverpool fans fordi de aldri har vunnet Premier League også"?  ::) De ligagullene til Newcastle er da likestilte med Liverpool sine, 4 av deres ligagull kom før vi tok vårt siste...

Lol, det var vel heller ment som en spøk, da jeg ikke vet om noen Newcastle fans som "går rundt å sier" at vi har vunnet toppserien/PL 4 ganger.

Det høres rarere ut at en Newcastle fan sier at vi har vunnet PL 4 ganger når det er nesten 100 år siden sist. Jeg stusser ihvertfall ikke over en Liverpool fan som sier de har vunnet PL 18 ganger, men herre jesus, hvis du er en kranglefant på det området skjønner jeg at det ikke går ann å bli enig med deg.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #74 på: 16. Nov. 2011, 21:05 »
En liga er ikke blant verdens beste bare på grunn av at ett lag vant CL én gang. Det året var jo meget spesielt, Monaco kom jo også til finalen. Men nok om det, prisen var jo mye mer basert på det talentet man så i spilleren, ikke på prestasjonen fram til det punktet, som ofte setter prisen på spillere midt i 20-årene. Fakta er at han spilte 25 kamper for Sporting i løpet av to-tre sesonger, og scoret 3 mål. Han dominerte IKKE. Han viste glimtvis sitt eneståenda talent.

Tror du en klubb som Manu ville hentet en spiller som bare glimtet et par ganger + at han spillte i en "dårlig" liga?

Glimtvis er ikke det samme som å "glimte et par ganger." Spranget fra å "glimte et par ganger" til å dominere i stor grad er veldig langt. Ligaen har ikke så mye å si når en spiller viser et slik talent, og IGJEN:

Prisen var jo mye mer basert på det talentet man så i spilleren, ikke på prestasjonen fram til det punktet, som ofte setter prisen på spillere midt i 20-årene. Fakta er at han spilte 25 kamper for Sporting i løpet av to-tre sesonger, og scoret 3 mål.

Hvis du ikke har FAKTA som klart og tydelig viser at han dominerte så er det ingen vits i å dra dette noe lengre.