20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 158691 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #45 på: 16. Nov. 2011, 20:03 »
Meget bra observert, Hughie! God lesning. ;)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #46 på: 16. Nov. 2011, 20:05 »
Okej, nå blir til og med jeg forvirret :P
Men da er vi jo enige, han har dominert Premier League og La Liga.
Også er han mye kjekkere enn Messi.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #47 på: 16. Nov. 2011, 20:10 »
Michael Owen er muligens jævla mye kjekkere enn Demba Ba - men jeg ville fortsatt valgt sistnevnte  ::p
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #48 på: 16. Nov. 2011, 20:10 »
1. Når Ronaldo er kanskje ligaens beste spiller i en alder av 17-18 år i Portugal... det er kanskje ikke en av de beste ligaene, men når du som så ung dominerer en så bra liga til de grader er det imponerende.

Jaha? 25 kamper på to sesonger og 3 mål i samme periode er vel ikke akkurat ligaens beste spiller? Hvor har du det fra at han dominerte eller var ligaens beste spiller den gang?

Satt det på spissen. Men han dominerte i høy grad.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #49 på: 16. Nov. 2011, 20:11 »
Hehe, ja det kan man si.  :)

Spørsmålet mitt (ikke nødvendigvis til deg Andy) er jo hvor mye vi kan vurdere prestasjonen i Manchester United siden en klassiker er kjepphesten om at man ikke presterer på høyeste nivå når man presterer i et lag med samkjørte verdensstjerner. Det kommer jo gratis da.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #50 på: 16. Nov. 2011, 20:11 »
Så vi kan slå fast at Diego Maradona, Zinedine Zidane, the real Ronaldo, Romario, Pele, Cruyff, Van Basten, Ronaldinho osv aldri kan komme på noen toppliste når det gjelder de beste fotballspillerne gjennom tidene pga de ikke har spilt i oh holy Premier League.. Den er grei ;)
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #51 på: 16. Nov. 2011, 20:14 »
1. Når Ronaldo er kanskje ligaens beste spiller i en alder av 17-18 år i Portugal... det er kanskje ikke en av de beste ligaene, men når du som så ung dominerer en så bra liga til de grader er det imponerende.

Jaha? 25 kamper på to sesonger og 3 mål i samme periode er vel ikke akkurat ligaens beste spiller? Hvor har du det fra at han dominerte eller var ligaens beste spiller den gang?

Satt det på spissen. Men han dominerte i høy grad.

Og hva er det egentlig du baserer det på? Din subjektive hukommelse fra da du var 4-5-6 år? Ikke for å rakke ned på deg på grunn av alderen, men jeg føler det er et legitimt spørsmål når du kommer med en slik påstand.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #52 på: 16. Nov. 2011, 20:15 »
Så vi kan slå fast at Diego Maradona, Zinedine Zidane, the real Ronaldo, Romario, Pele, Cruyff, Van Basten, Ronaldinho osv aldri kan komme på noen toppliste når det gjelder de beste fotballspillerne gjennom tidene pga de ikke har spilt i oh holy Premier League.. Den er grei ;)

Alle disse spillerene har respektable resultater internasjonalt å vise til, noe Messi enn så lenge ikke har.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #53 på: 16. Nov. 2011, 20:17 »
Så vi kan slå fast at Diego Maradona, Zinedine Zidane, the real Ronaldo, Romario, Pele, Cruyff, Van Basten, Ronaldinho osv aldri kan komme på noen toppliste når det gjelder de beste fotballspillerne gjennom tidene pga de ikke har spilt i oh holy Premier League.. Den er grei ;)

Saklighet bør gjennomskinne en argumentasjon føler jeg. Ser ikke hvor du tar dette fra, men flesteparten av de du nevner her har jo prestert meget bra i flere ligaer. Ønsker å se Messi i en annen liga, men for at det skal skje må vel Barca gå på en liten smell.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #54 på: 16. Nov. 2011, 20:19 »
Så vi kan slå fast at Diego Maradona, Zinedine Zidane, the real Ronaldo, Romario, Pele, Cruyff, Van Basten, Ronaldinho osv aldri kan komme på noen toppliste når det gjelder de beste fotballspillerne gjennom tidene pga de ikke har spilt i oh holy Premier League.. Den er grei ;)

Dette blir jo rett og slett for dumt. Vi diskuterer hvem som er best av Messi/Ronaldo, og ett argument er at Ronaldo har spilt i PL, altså vist seg frem i kanskje den største ligaen pdd. Er jo ingen som sier at man skal ekskludere alle som ikke har spilt der.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #55 på: 16. Nov. 2011, 20:20 »
1. Når Ronaldo er kanskje ligaens beste spiller i en alder av 17-18 år i Portugal... det er kanskje ikke en av de beste ligaene, men når du som så ung dominerer en så bra liga til de grader er det imponerende.

Jaha? 25 kamper på to sesonger og 3 mål i samme periode er vel ikke akkurat ligaens beste spiller? Hvor har du det fra at han dominerte eller var ligaens beste spiller den gang?

Satt det på spissen. Men han dominerte i høy grad.

Og hva er det egentlig du baserer det på? Din subjektive hukommelse fra da du var 4-5-6 år? Ikke for å rakke ned på deg på grunn av alderen, men jeg føler det er et legitimt spørsmål når du kommer med en slik påstand.

Jeg skal innrømme at jeg aldri så Ronaldo spille i Sporting, baserer dette egentlig mer på fakta. Når verdens beste klubb, fra verdens beste liga legger 140 millioner på bordet for å hente en 18-19 åring vitner vel det egentlig om at han har prestert på et (veldig) høyt nivå.
Angående om kvaliteten på portugisisk liga, så vant vel Porto samme år, eller året etter CR ble solgt CL. Verdens beste klubb var i serien... lavt nivå?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #56 på: 16. Nov. 2011, 20:20 »
Satt det på spissen. Men han dominerte i høy grad.

Ok, jeg antar at vi har et ganske så ulikt syn på det å dominere en liga da. Etter mine kriterier har han dominert i lav grad. Stort talent med lovende takter var han iallefall, og resten av historien kjenner vi jo!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #57 på: 16. Nov. 2011, 20:20 »
Poenget er at han beviser gang på gang at han er verdens beste. Ferdig snakka.

Selvom jeg liker barca, så skulle jeg likt å se han i en annen liga, men ser ikke for hvilken klubb det skulle vært! Ingen klubber i Italia jeg vil se han i. Og vil hvertfall ikke se han i manu, chelsea eller city.

Da må det vel bli Bayern, men den tyske ligaen er jo ikke bedre enn la liga, så da er jo ikke det no vits!

Men som du sier, så drar han aldri fra Barca.. Det måtte bli om de vil selge han, men hvorfor i all verden skulle de noen gang ønske han vekk :)
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #58 på: 16. Nov. 2011, 20:25 »

 :wub:

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #59 på: 16. Nov. 2011, 20:29 »
Jeg skal innrømme at jeg aldri så Ronaldo spille i Sporting, baserer dette egentlig mer på fakta. Når verdens beste klubb, fra verdens beste liga legger 140 millioner på bordet for å hente en 18-19 åring vitner vel det egentlig om at han har prestert på et (veldig) høyt nivå.
Angående om kvaliteten på portugisisk liga, så vant vel Porto samme år, eller året etter CR ble solgt CL. Verdens beste klubb var i serien... lavt nivå?

En liga er ikke blant verdens beste bare på grunn av at ett lag vant CL én gang. Det året var jo meget spesielt, Monaco kom jo også til finalen. Men nok om det, prisen var jo mye mer basert på det talentet man så i spilleren, ikke på prestasjonen fram til det punktet, som ofte setter prisen på spillere midt i 20-årene. Fakta er at han spilte 25 kamper for Sporting i løpet av to-tre sesonger, og scoret 3 mål. Han dominerte IKKE. Han viste glimtvis sitt eneståenda talent.