20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tore Eikeland  (Lest 15327 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #30 på: 14. Aug. 2011, 22:58 »
Hehe. En statsminister fra Arbeiderpartiet velger en utenriksminister fra Fremskrittspartiet. Det kunne blitt interessant å sett.

Av en eller annen grunn er det ikke så overraskende å tenke at Tore kunne satt partitilhørighet til side for landets beste. Men jeg tror ikke det hadde vært særlig realistisk, med det politiske systemet vi har i dag.

Tror forøvrig at Tore - om han hadde vært så heldig å fått beholde livet -ville gjort en personlig innsats for å stoppe kjeften på den tidligere lederen for ditt parti, Magnar :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Legion of Light

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 454
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #31 på: 15. Aug. 2011, 22:47 »
Hørte på talene hans på Youtube fra div landsmøter, sist for noen få mnd siden. Han hadde definitivt hele pakken med veltalenhet, karisma, utstråling og selvsikkerhet inne. Hadde nådd langt uansett hvilken retning han hadde valgt.

Hvil i fred
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #32 på: 26. Aug. 2011, 22:18 »
Jeg ser for meg han stå som manager for Newcastle, stå å skjelle(på en morsom og utspekulert måte) ut en 90 år gammel Alex Ferguson på en pressekonferanse :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #33 på: 26. Aug. 2011, 23:12 »
Haha. Tore hadde garantert valgt å gjøre det med ord og metaforer som den gamle skotten aldri i sitt liv har hørt. Tore hadde glatt feiet gulvet med de fleste storkjefta managere og fotballtrenere. Gamle lektor Eggen er nok en av ytterst få som kunne gitt han konkurranse.

Det der er nok en tanke Tore selv hadde likt godt, Wroom.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #34 på: 18. Mai 2012, 22:43 »
Tore hadde fylt 22 år i dag :) Hvil i fred!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Tore Eikeland
« Svar #35 på: 18. Mai 2012, 23:00 »
Helt utrolig at en så ung person kan være så talentfull og voksen av seg. Han skrev fantastiske artikler her på NewUtd.no for 4-5 år siden, og da var han ikke en gang myndig. Ufattelig synd at han er borte. Hvil i fred, Tore!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #36 på: 19. Mai 2012, 02:42 »
Det har for lengst glidd over i 19. mai nå, men hadde Tore vært i live, hadde han nok feiret 22-årsdagen på en eller annen måte ennå, tenker jeg.

Og som du sier, Nordin, han var helt utrolig voksen i språket. Jeg trodde jeg debatterte med en erfaren journalist og politiker, men i realiteten var det en 16-17 år gammel guttunge med et langt bedre språk enn meg selv, og med langt større viten enn meg selv. Som 16-åring var Tore langt klokere og langt mer språkmektig enn jeg var som 23-åring.

Og at slike talenter som Tore, og flere med han, ble så feigt og brutalt revet bort den julidagen i fjor, gjør tragedien bare så utrolig mye større. Gratulerer med dagen, og hvil i fred.  :'( :toon:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #37 på: 20. Aug. 2012, 17:29 »
Var på omvisning på SJP tidligere i dag og der var det en engelskmann som hadde trykka EIKELAND 21 på drakta si. Måtte fortelle han at jeg var fra Norge og at Tore hadde bidratt i supporterklubben vår. Han kjente ikke Tore og hadde heller aldri møtt han, men hadde trykka navnet hans på drakten for å vise sin respekt. Stort!

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #38 på: 20. Aug. 2012, 17:32 »
Wow. Det er stort!

Var forøvrig på avdukingen av minneplakett for Tore Eikeland forrige uke, på Universitet i Bergen. En kjempeflott markering.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #39 på: 20. Aug. 2012, 19:54 »
Kjente jeg fikk frysninger nedover ryggen av den historien der, Daniel. Fantastisk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #40 på: 20. Aug. 2012, 21:21 »
Fantastisk!!!

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #41 på: 20. Aug. 2012, 22:15 »
Det er absolutt enestående! :)

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #42 på: 20. Aug. 2012, 22:26 »
Stort!
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #43 på: 21. Aug. 2012, 09:48 »
Var på omvisning på SJP tidligere i dag og der var det en engelskmann som hadde trykka EIKELAND 21 på drakta si. Måtte fortelle han at jeg var fra Norge og at Tore hadde bidratt i supporterklubben vår. Han kjente ikke Tore og hadde heller aldri møtt han, men hadde trykka navnet hans på drakten for å vise sin respekt. Stort!
Det der kaller jeg fantastisk! En historie som burde formidles videre til familien.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon