20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 300748 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1275 på: 21. April 2020, 00:32 »
Likte denne her veldig godt, ang problematikken Newcastle/Saudi-Arabia..

https://medium.com/@liam_lavery/stop-attacking-paying-football-fans-for-having-some-hope-1d6b24b54151
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1276 på: 21. April 2020, 09:28 »
Dette blir en overtagelse  med særdeles bismak.  Vår nye eiere har et særdeles avslappet forhold til menneskerettigheter. Halshugging av forbrytere har inntil nylig vært helt normalt.

Denne stod i vg i dag forresten

https://www.vg.no/sport/fotball/i/vQ7R14/den-stinkende-pr-vaskemaskinen
« Siste redigering: 21. April 2020, 09:59 av Thomas »

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1277 på: 21. April 2020, 10:29 »
Dette er ikke et whataboutism-innslag, men samme gjeng har interesser i Equinor og aksjer i Tesla, samt eierintresser i flere britiske medier, men det er det ingen som "nevner." Støtter selvfølgelig ikke oppom noe som helst, men synes det blir for enkelt å bare plukke ut fotball-delen av dette, "så lenge jeg får Teslan min innen juli". Og det er det jeg reagerer på. Svært få som boikotter overnevnte produkter, eller har en "bi-smak av å kjøre Tesla".

Personlig synes jeg ikke at eierskapet overskygger fotballen. Support the team, not the regime. Intet nytt med andre ord, bare at laget vårt endelig er oppe og nikker.

Anbefaler forøvrig denne:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1278 på: 21. April 2020, 11:05 »
Må også bare nevne at jeg har savnet følelsen av å oppdatere browsern min så hyppig i forbindelse med nwcstl. DET er mange år siden det.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1279 på: 21. April 2020, 11:17 »
Dette er ikke et whataboutism-innslag, men samme gjeng har interesser i Equinor og aksjer i Tesla, samt eierintresser i flere britiske medier, men det er det ingen som "nevner." Støtter selvfølgelig ikke oppom noe som helst, men synes det blir for enkelt å bare plukke ut fotball-delen av dette, "så lenge jeg får Teslan min innen juli". Og det er det jeg reagerer på. Svært få som boikotter overnevnte produkter, eller har en "bi-smak av å kjøre Tesla".

Personlig synes jeg ikke at eierskapet overskygger fotballen. Support the team, not the regime. Intet nytt med andre ord, bare at laget vårt endelig er oppe og nikker.

Anbefaler forøvrig denne:

Bra innlegg, kan slenge på Apple som det er harde fakta på at har brukt barnearbeid, men iphonen må jo folk ha, gjerne den nyeste.. Dobbel moralen er høy hos enkelte.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1280 på: 21. April 2020, 11:21 »
Dette blir en overtagelse  med særdeles bismak.  Vår nye eiere har et særdeles avslappet forhold til menneskerettigheter. Halshugging av forbrytere har inntil nylig vært helt normalt.

Denne stod i vg i dag forresten

https://www.vg.no/sport/fotball/i/vQ7R14/den-stinkende-pr-vaskemaskinen

Enig. Jeg klarer ikke la vær å ha det friskt i minnet.

Nå er det 100 % umulig å være gjennomført på rettsida etisk i alt man foretar seg av innkjøp av produkter, kjøp av tjenester, osv. Har helt sikkert fond i min portefølje som har plassert penger i selskaper jeg ikke vil være bekjent av, og jeg spiser kjøtt som en gud selv om jeg veit det ikke er ok for klima. Jeg sier ikke at vi skal være skinnhellige her.

Men det er en forskjell fra at karene eier andeler i Tesla og Equinor til at de vil ha direkte eierskap og være synlige eiere og beslutningstakere i klubben. Og det veit vi på forhånd at betyr mange kvalme PR-stunts. Det kommer jeg til å ha store problemer med å svelge.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1281 på: 21. April 2020, 11:32 »
Noen som har telling på hvor mange ganger Norge er dømt i menneskerettighetsdomstolen de siste året for brudd på menskerettighetene til barn? Og det svært alvorlige brudd....

Vi har svinn nok her hjemme, hvor er protestene? Hvor er hylekoret?

Det er mer enn nok av urett her hjemme vi kan rydde opp i før vi i det heletatt retter blikket mot Sudia Arabia.

For meg handler ikke fotball om politikk, det handler om fotballen.. Det er ett fristed for meg, der jeg kan slippe unna politikk, regninger og mas i hverdagen, og Newcastle for meg er så mye mer enn hvem som står som eier i klubben. Klubben er Ikke eieren, det er fansen som er klubben det er vi som gjør den til det den er, eierene kan surre med sitt så lenge de IKKE skader klubben, sånn som i ashleys tilfelle! Og ofte begrenser det seg rett og slett til penger, som er ett nødvendig onde i dagens fotball..

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1282 på: 21. April 2020, 12:15 »
Skysports melder: Premier League's Owners' and Directors' Test now the only aspect of the deal left to be completed

Jeg biter ikke på den politiske debatten. Hvem ser dere helst som manager nå? Jeg ønsker meg Pochettino. Synes litt synd på Bruce. Han har gjort det godt etter forutsetningene og virker som en utrolig jordnær og fin fyr. Dessverre tror jeg ikke han har det som skal til for å lede et lag til å kjempe om Europacup.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1283 på: 21. April 2020, 12:25 »
Skysports melder: Premier League's Owners' and Directors' Test now the only aspect of the deal left to be completed

Jeg biter ikke på den politiske debatten. Hvem ser dere helst som manager nå? Jeg ønsker meg Pochettino. Synes litt synd på Bruce. Han har gjort det godt etter forutsetningene og virker som en utrolig jordnær og fin fyr. Dessverre tror jeg ikke han har det som skal til for å lede et lag til å kjempe om Europacup.

Tenkte først det eg og.

So las eg denne: https://www.themag.co.uk/2020/04/new-newcastle-united-manager-mauricio-pochettino-cant-lace-the-boots-of-rafa-benitez/

Har no nokre gode poeng.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1284 på: 21. April 2020, 12:41 »
Om man ikke har problemer med Saudiene, fair enough, men whataboutism om norsk barnevern. Spar oss for det a.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1285 på: 21. April 2020, 12:59 »
Skulle helst sett at det var noen andre som tok over klubben, men det er ikke noe vi kan gjøre noe med dessverre. Sitter jo selvfølgelig med en vemmelig følelse, men å tro at kinesiske, russiske eiere et så mye bedre har jeg dessverre ikke helt tro på. Vil dere heller ha 10 år med Ashley igjen?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1286 på: 21. April 2020, 13:08 »
Om man ikke har problemer med Saudiene, fair enough, men whataboutism om norsk barnevern. Spar oss for det a.

Takk. Det ble bare pinlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1287 på: 21. April 2020, 13:31 »
Folk som ikkje likar det får halde seg vekke til neste eigar er på plass. Ashley tok nesten "livet" av min interesse.
No vert den vekt til live att. Som supportar får ein ikkje valgt kven som skal eige klubben.
Når det er sagt skulle eg gjerne ha sett at det var ein anna styrtrik person som kom inn.

Media har lov til å vera kritiske til dette, men det er ganske hyklersk mykje av det som står skreve rundt om i norske og engelske aviser no.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1288 på: 21. April 2020, 13:47 »
Jeg tror det de som sitter i "greit med saudi eiere- klubben"( meg inkludert) reagerer på, er ikke at vi støtter det som skjer. Eller, at vi er uvitende. Eller at vi bare skal lukke øya fordi det skjer med Newcastle.

Det er vel mer- Okey, plutselig nåååå ble det et problem? Really? Har man bodd under en stein de siste årene eller? Og det er der whataboutism-kortet blir gjeldende, fordi man da blir svar-skyldig plutselig og det er lett å dra frem alt annet og sammenlikne. Som en skrev på et annet forum, Sheff United har eiere med klare bånd til regimet i Saudi, men når Sander Berge signerte så var det kjempestas i norsk media. Er sånt som er frustrerende. Nok av shady eiere rundt om, men det først nå at en gruppe supportere, for første gang, skal bli stilt til veggs og forklare hvordan vi kan stille oss bak dette?

Så det jeg reagerer på er at jeg blir stilt i et etisk dilemma jeg har ikke har bedt om (som ingen av oss har bedt om) i en jungel av skurker, korrupsjon og drap. Og hvor de økonomiske musklene har så lange armer, at man faktisk ser at Gud-og-hver-man sitter med blod på hendene -hvis man ikke er helt bevisst og boikotter alt av varer og produksjon rundt oss. Jeg vet at det er en f.eks billig snarvei å stille Tesla-sjåfører (og andre) til veggs, men det er vel nesten det samme som skjer med oss? Rent etisk.

Jeg gjentar kanskje meg selv, men dette monsteret har ingen av oss på forumet skapt. Det er det systemet og den globale politikken som har gjort. Jeg er bare tilfeldigvis en kid som fikk Newcastle-caps i 1994 og har vært supporter siden den gang. Bare la meg fortsette å være det.

Sånn, mitt siste ord i denne diskusjonen.
« Siste redigering: 21. April 2020, 14:10 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1289 på: 21. April 2020, 14:17 »
Gode innlegg lgrinde og Romance.