20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 301069 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1005 på: 28. Juli 2019, 18:34 »
Han vil jo selge.
Kan kanskje tvinges til å selge klubben noe billigere. Men ny eier som vil kjøpe til 200 mill og ikke 350 mill er vel ingen ny eier å juble for.

Beskriver du ikke alle potensielle eiere der? De fleste oppegående vil vel betale 200 millioner om de får valget. Skjønner hvor du vil hen da, en eier som ikke kan betale 350 millioner vil vi ikke ha til 200 millioner nødvendigvis.

Skjønt det meste er jo bedre enn status quo. Gjelsten og Røkke?


TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1006 på: 28. Juli 2019, 18:51 »
Han vil jo selge.
Kan kanskje tvinges til å selge klubben noe billigere. Men ny eier som vil kjøpe til 200 mill og ikke 350 mill er vel ingen ny eier å juble for.

Beskriver du ikke alle potensielle eiere der? De fleste oppegående vil vel betale 200 millioner om de får valget. Skjønner hvor du vil hen da, en eier som ikke kan betale 350 millioner vil vi ikke ha til 200 millioner nødvendigvis.

Skjønt det meste er jo bedre enn status quo. Gjelsten og Røkke?

Selvfølgelig, men for å utdype poenget. Har man ikke råd til 350mill så er det ingen eier jeg ønsker. Jeg ønsker en som ikke blunker for å putte 100 mill på bordet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1007 på: 28. Juli 2019, 19:02 »
Han vil jo selge.
Kan kanskje tvinges til å selge klubben noe billigere. Men ny eier som vil kjøpe til 200 mill og ikke 350 mill er vel ingen ny eier å juble for.

Beskriver du ikke alle potensielle eiere der? De fleste oppegående vil vel betale 200 millioner om de får valget. Skjønner hvor du vil hen da, en eier som ikke kan betale 350 millioner vil vi ikke ha til 200 millioner nødvendigvis.

Skjønt det meste er jo bedre enn status quo. Gjelsten og Røkke?

Selvfølgelig, men for å utdype poenget. Har man ikke råd til 350mill så er det ingen eier jeg ønsker. Jeg ønsker en som ikke blunker for å putte 100 mill på bordet.

Min erfaring er at de som har så mye penger at de banker en milliard i bordet uten å dra en mine har blitt så rike nettopp fordi de ikke banker en milliard i bordet uten å dra en mine.

Det du beskriver er pappagutter og muligens sjeiker. Ikke nødvendigvis mine favoritter. Jeg ønsker meg en eier som har økonomisk ryggrad til å bære forpliktelsen, men som først og fremst ønsker å utvikle klubben på måte som logisk sett fører til suksess samtidig som sjelen blir ivaretatt. Er du der Jesus?

Med andre ord antitesen av Ashley som gang på gang klager over at han mangler økonomisk ryggrad, og som logisk sett fører oss mot avgrunnen.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1008 på: 28. Juli 2019, 23:17 »
Han vil jo selge.
Kan kanskje tvinges til å selge klubben noe billigere. Men ny eier som vil kjøpe til 200 mill og ikke 350 mill er vel ingen ny eier å juble for.

Beskriver du ikke alle potensielle eiere der? De fleste oppegående vil vel betale 200 millioner om de får valget. Skjønner hvor du vil hen da, en eier som ikke kan betale 350 millioner vil vi ikke ha til 200 millioner nødvendigvis.

Skjønt det meste er jo bedre enn status quo. Gjelsten og Røkke?

Selvfølgelig, men for å utdype poenget. Har man ikke råd til 350mill så er det ingen eier jeg ønsker. Jeg ønsker en som ikke blunker for å putte 100 mill på bordet.

Min erfaring er at de som har så mye penger at de banker en milliard i bordet uten å dra en mine har blitt så rike nettopp fordi de ikke banker en milliard i bordet uten å dra en mine.

Det du beskriver er pappagutter og muligens sjeiker. Ikke nødvendigvis mine favoritter. Jeg ønsker meg en eier som har økonomisk ryggrad til å bære forpliktelsen, men som først og fremst ønsker å utvikle klubben på måte som logisk sett fører til suksess samtidig som sjelen blir ivaretatt. Er du der Jesus?

Med andre ord antitesen av Ashley som gang på gang klager over at han mangler økonomisk ryggrad, og som logisk sett fører oss mot avgrunnen.

enig i det. jeg tar gjerne en sjeik inn jeg. går vel ofte en parallell mellom store økonomiske muskler og sportslig suksess. både Chelsea,city,psg, Wolves er vel gode eksempler på hvor fort det kan gå med en rik eier.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1009 på: 28. Juli 2019, 23:21 »
Jeg er mindre og mindre opptatt av hvor mye eieren har egentlig, så lenge man driver klubben bra.
Et eksempel, Ashley mente vi ikke kunne måle oss med draktinntektene til Spurs som lå på 40 mp i året. Akkurat det er kanskje ikke så rart når klubben selv ikke har rettighetene på sin egen drakt, de går rett til Ashley (som er seg selv lik og har satt prisen på drakten til PLs dyreste av alle lag). Reklame på stadion? Jo det ble nå "bekrefta" å være på 2mp i året fra SD. Så da er spørsmålet, om NUFC kunne fått inn, jeg vet a faen, KFC Chicken som hadde gitt oss 10mp, eller 7, eller 5 i året, hadde Ashley da dumpet alle SD plakater på St James? Neppe.

Bare å se på Liverpool. De gutta der har oppført langt mindre kapital enn Ashley. De sier nå at i år må vi ta en "pause". Ok fair enough det, ingen forventer at de skal kjøpe seg opp sånn som City gjør. Men de har hvertfall vist ganske greit at du ikke trenger å ha en bunnløs pengesekk for å kunne være med og nikke. De har bygd et lag sakte, men sikkert og tatt noen raskere steg grunnet f.eks Salah. Vi derimot, vi driver brannslukking hvert jævla transfervindu. En tanke hadde kanskje vært, kjøp Rondon, behold Perez OG SÅÅÅÅ ta en sjans på Joelinton.

En annen ting som irriterer meg mer og mer er jo hvordan vi fremstår ovenfor andre spillere og klubber. Siste stunt nå er å ikke klare og hente Stiv Brus etter boka engang. Orker ikke å nevne resten, men det er et mønster jeg rent personlig ikke kan se bort i fra lenger.
« Siste redigering: 28. Juli 2019, 23:28 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1010 på: 28. Juli 2019, 23:49 »
Jeg er mindre og mindre opptatt av hvor mye eieren har egentlig, så lenge man driver klubben bra.
Et eksempel, Ashley mente vi ikke kunne måle oss med draktinntektene til Spurs som lå på 40 mp i året. Akkurat det er kanskje ikke så rart når klubben selv ikke har rettighetene på sin egen drakt, de går rett til Ashley (som er seg selv lik og har satt prisen på drakten til PLs dyreste av alle lag). Reklame på stadion? Jo det ble nå "bekrefta" å være på 2mp i året fra SD. Så da er spørsmålet, om NUFC kunne fått inn, jeg vet a faen, KFC Chicken som hadde gitt oss 10mp, eller 7, eller 5 i året, hadde Ashley da dumpet alle SD plakater på St James? Neppe.

Bare å se på Liverpool. De gutta der har oppført langt mindre kapital enn Ashley. De sier nå at i år må vi ta en "pause". Ok fair enough det, ingen forventer at de skal kjøpe seg opp sånn som City gjør. Men de har hvertfall vist ganske greit at du ikke trenger å ha en bunnløs pengesekk for å kunne være med og nikke. De har bygd et lag sakte, men sikkert og tatt noen raskere steg grunnet f.eks Salah. Vi derimot, vi driver brannslukking hvert jævla transfervindu. En tanke hadde kanskje vært, kjøp Rondon, behold Perez OG SÅÅÅÅ ta en sjans på Joelinton.

En annen ting som irriterer meg mer og mer er jo hvordan vi fremstår ovenfor andre spillere og klubber. Siste stunt nå er å ikke klare og hente Stiv Brus etter boka engang. Orker ikke å nevne resten, men det er et mønster jeg rent personlig ikke kan se bort i fra lenger.

Alt er jo bedre en Ashley, men er jo lov å håpe på litt mer enn at klubben sakte skal bygges opp.
Stova er jo ikke så ille som dere skal ha det til. Vi hentet jo Benitez for 3 år siden  :P
Men ja, ekke som i gode gamle dager da Newcastle var et fryktet lag og st. james park var et fort.
Men når det er sagt så kan det fort snu andre veien om vi blir solgt til en eier som vil satse, og da gjener med store økonomiske muskler.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1011 på: 29. Juli 2019, 15:50 »
Jeg er mindre og mindre opptatt av hvor mye eieren har egentlig, så lenge man driver klubben bra.
Et eksempel, Ashley mente vi ikke kunne måle oss med draktinntektene til Spurs som lå på 40 mp i året. Akkurat det er kanskje ikke så rart når klubben selv ikke har rettighetene på sin egen drakt, de går rett til Ashley (som er seg selv lik og har satt prisen på drakten til PLs dyreste av alle lag). Reklame på stadion? Jo det ble nå "bekrefta" å være på 2mp i året fra SD. Så da er spørsmålet, om NUFC kunne fått inn, jeg vet a faen, KFC Chicken som hadde gitt oss 10mp, eller 7, eller 5 i året, hadde Ashley da dumpet alle SD plakater på St James? Neppe.

Bare å se på Liverpool. De gutta der har oppført langt mindre kapital enn Ashley. De sier nå at i år må vi ta en "pause". Ok fair enough det, ingen forventer at de skal kjøpe seg opp sånn som City gjør. Men de har hvertfall vist ganske greit at du ikke trenger å ha en bunnløs pengesekk for å kunne være med og nikke. De har bygd et lag sakte, men sikkert og tatt noen raskere steg grunnet f.eks Salah. Vi derimot, vi driver brannslukking hvert jævla transfervindu. En tanke hadde kanskje vært, kjøp Rondon, behold Perez OG SÅÅÅÅ ta en sjans på Joelinton.

En annen ting som irriterer meg mer og mer er jo hvordan vi fremstår ovenfor andre spillere og klubber. Siste stunt nå er å ikke klare og hente Stiv Brus etter boka engang. Orker ikke å nevne resten, men det er et mønster jeg rent personlig ikke kan se bort i fra lenger.

Du treffer spikeren på hodet her. Han har vanskjøtt klubben fra dag en. Er bare å sammenlikne f.eks. hvilken utvikling andre, sammenlignbare klubber har hatt i markedsinntekter de siste 15 årene.


Svir på pungen for Ashley nå. Håpe han blir tvunget til å realisere verdier, som f.eks. selge Newcastle!
https://www.standard.co.uk/business/fiasco-at-sports-direct-wallops-mike-ashley-for-83m-a4200486.html



Tror det var The Mag via twitter, som har tellt opp antall usolgte billetter til Arsenal-kampen, ca 10.000. Får man bare håpe at mange av de med sesongbillett og sponsorbilletter velger å boikotte også. Synd å si det, men vært helt nydelig med glisne tribuner. Ble spekulert i om det var grunnen til Ashley's intervju i Daily Mail?
« Siste redigering: 29. Juli 2019, 15:58 av Geordie »
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1012 på: 29. Juli 2019, 17:26 »
Jeg er mindre og mindre opptatt av hvor mye eieren har egentlig, så lenge man driver klubben bra.
Et eksempel, Ashley mente vi ikke kunne måle oss med draktinntektene til Spurs som lå på 40 mp i året. Akkurat det er kanskje ikke så rart når klubben selv ikke har rettighetene på sin egen drakt, de går rett til Ashley (som er seg selv lik og har satt prisen på drakten til PLs dyreste av alle lag). Reklame på stadion? Jo det ble nå "bekrefta" å være på 2mp i året fra SD. Så da er spørsmålet, om NUFC kunne fått inn, jeg vet a faen, KFC Chicken som hadde gitt oss 10mp, eller 7, eller 5 i året, hadde Ashley da dumpet alle SD plakater på St James? Neppe.

Bare å se på Liverpool. De gutta der har oppført langt mindre kapital enn Ashley. De sier nå at i år må vi ta en "pause". Ok fair enough det, ingen forventer at de skal kjøpe seg opp sånn som City gjør. Men de har hvertfall vist ganske greit at du ikke trenger å ha en bunnløs pengesekk for å kunne være med og nikke. De har bygd et lag sakte, men sikkert og tatt noen raskere steg grunnet f.eks Salah. Vi derimot, vi driver brannslukking hvert jævla transfervindu. En tanke hadde kanskje vært, kjøp Rondon, behold Perez OG SÅÅÅÅ ta en sjans på Joelinton.

En annen ting som irriterer meg mer og mer er jo hvordan vi fremstår ovenfor andre spillere og klubber. Siste stunt nå er å ikke klare og hente Stiv Brus etter boka engang. Orker ikke å nevne resten, men det er et mønster jeg rent personlig ikke kan se bort i fra lenger.
Bra innlegg!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1013 på: 29. Juli 2019, 21:37 »
Godt skrevet Romance og er i hovedsak enig med deg om dette.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1014 på: 05. Aug. 2019, 18:24 »
Det er fra våre egne man skal ha det.

6 år og kjenner vel til litt av hvert.

https://twitter.com/nufcthreatlevel/status/1158303506048135168?s=21

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1015 på: 05. Aug. 2019, 22:58 »
Luftambulansen i Newcastle hadde veldedighet arrangement og ønsket ein donasjon frå nufc..

Sitat
Hi everyone,

Just wanted to say how disgusted and disappointed I am in the regions so called biggest football club Newcastle!

I’ve set up a charity ride for The Great North Air Ambulance and I’ve signed 150+ up to take part in an event cycling from Darlington to Newcastle visiting each of the clubs stadiums. Each rider raising funds for the charity.

Mark Hannen of NUFC bless him tried to get us some signed merchandise but wasn’t able, so instead is donating a copy of his Alan Shearer book to us.

I have press, tv and radio coverage for this event and will be giving a very bad report on NUFC. Let’s hope none of the board members need The Great North Air Ambulance!!!!!

Shame the Air Ambulance wouldn’t say no if they did!

Anyway just absolutely fuming at the club!

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1016 på: 05. Aug. 2019, 23:45 »
Luftambulansen i Newcastle hadde veldedighet arrangement og ønsket ein donasjon frå nufc..

Sitat
Hi everyone,

Just wanted to say how disgusted and disappointed I am in the regions so called biggest football club Newcastle!

I’ve set up a charity ride for The Great North Air Ambulance and I’ve signed 150+ up to take part in an event cycling from Darlington to Newcastle visiting each of the clubs stadiums. Each rider raising funds for the charity.

Mark Hannen of NUFC bless him tried to get us some signed merchandise but wasn’t able, so instead is donating a copy of his Alan Shearer book to us.

I have press, tv and radio coverage for this event and will be giving a very bad report on NUFC. Let’s hope none of the board members need The Great North Air Ambulance!!!!!

Shame the Air Ambulance wouldn’t say no if they did!

Anyway just absolutely fuming at the club!

Er vel strengt tatt ikke luftambulansen som arrangerer, men et par enkeltpersoner etter det jeg finner ut. Er en viss forskjell i tilfelle. Så langt har de samlet inn £600 for en event i september. De skal også stoppe hos Middlesbrough og Sunderland. Hva har disse klubbene donert?

Spesielt at en presseansvarlig ikke klarer å hoste opp noe med en signatur på da, selv for en mindre event (om jeg finner rette eventen og ansatt). Det er neppe klubbpolicy å ikke gi ut merch med signatur til veldedighet. Hvorfor ikke gå veien om Newcastle United Foundation, de har til og med et eget skjema der man kan forhøre seg om muligheten for å få nettopp slikt. https://nufoundation.org.uk/about-us/charity-requests/ Tok meg 15 sekund på Google.

Kynikeren i meg lukter litt agenda (for ranten, ikke charity'en).

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1017 på: 10. Aug. 2019, 14:21 »
Craig Hope: “There is no Dubai takeover and sources have suggested there never was. The group's motivation for publicity was, well, publicity. A takeover will happen one day and we won't know anything about it. Until then, file it under fabrication, falsehood and fantasy.”


Veit ikke om jeg kjøper denne storyen her 100%.
Men bør bevise for de aller fleste at det ikke er Ashley som setter ut disse ryktene.


Men som han sier; når et oppkjøp kommer (og det kommer en dag!), vil det nok foregå i stillhet.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1018 på: 11. Aug. 2019, 10:47 »
Eg kjøper den ikkje ;D Kvifor ikkje gå ut tidleg avkrefta alt viss da ikkje var noko snakk om salg.

Ashley i førre intervju: ‘The last bid, the one from UAE, he’s a prince and he’s got £38bn or £100bn, all these numbers — well, why would you even care what you’re paying then? What difference would £10m either way make? You would want speed, you would want certainty, you would want the keys and to get on with it."

Seier jo det meste. «Hei, du som er so rik må betala litt meir»
« Siste redigering: 11. Aug. 2019, 11:10 av lgrinde »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1019 på: 11. Aug. 2019, 14:25 »
Ja, og potensielt nye eiere må jo gjennom en due dilligence de også (sa Ashley/Newcastle etter Kenyon-greia).

Tipper mye strander på SD-rettigheter (reklame og klubbsjappa).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒