20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328422 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1545 på: 26. Jan. 2014, 13:58 »
Ben Arfa er langt ifra feilfri, han har sine gode og dårlige sider, og kamper han også. Men hvordan han blir brukt, behandlet, kall det hva du vil, er så latterlig dårlig at jeg ikke klarer å ta argumenter mot han seriøst.

Den eneste gangen han har blitt brukt noenlunde riktig, og fått tillit over tid, var han Premier Leagues beste spiller en halv sesong.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1546 på: 26. Jan. 2014, 14:35 »
Det er også mitt klare poeng. Gi mannen TILLIT og TID.
Han var ihvertfall i et par måneder PLs aller beste spiller, og det kom den tida han fikk tillit over tid. Husker selv gutta i TV2 satt å snakket om Ben Arfa som beste spiller i ligaen der og da. Tidligere den sesongen var det mye likt det vi ser denne sesongen. Sviktende tillit og kortere tid på seg til å prestere enn andre spillere. Sir Bobby og Kevin Keegan ville aldri benka han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1547 på: 26. Jan. 2014, 15:58 »
Vil ha HBa og Cisse inn fast eg og, om de hadde prestert på samme måte som den fantastiske våren. Faktum er desverre det at ingen av de har prestert når de har fått sjansen, selv om det er vanskelig for folk å innse. HBA har absolutt hatt sine moments, men det er ikke tett mellom de, og han har ikke vert effektiv nok. Gjør som Anita å bevis på treningsfeltet at de er verdt å starte! Kan ikke klandre Pardew for å velge Sissoko, Gouff, Cabaye og Remy forran HBA og Cisse, så enkelt er det. Er noen helt uenig i dette når man vet at bare 11 mann kan starte?

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1548 på: 26. Jan. 2014, 16:08 »
Kan bare snakke for meg selv her Sebastian, men jeg er enig i at HBA ikke er noen selvfølge foran Remy, Sissoko, Cabaye, Gouffran eller øvrige viktige spillere. Jeg sidestiller han med Anita om dagen, og mener han utelukkende ligger milevis foran f.eks Obertan og Ameobi i køen. Det at Ameobi starter kamper, og at Obertan får halvtimes innhopp i kamper med HBA på benken er latterlig.

Sidestillingen med Anita er selvsagt litt sketchy, mtp at han har prestert ganske bra. Dog mener jeg at HBA sitt potensiale overhodet ikke kommer frem, og han har utvilsomt en teknikk som ingen andre på Newcastle kan måle seg med, ergo tilfører han laget en helt annen dybde og kvalitet når han spiller. Da ser jeg ikke hvorfor Obertan velges foran, uansett situasjon på banen. Gidder ikke engang nevne hvorfor Ameobi ikke skal starte en kamp over HBA, det sier seg jo selv.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1549 på: 26. Jan. 2014, 16:09 »
Tillit og tid som flere påpeker her. Han har spilt 899 minutter denne sesongen - som da vil si 10 hele matcher - og står med 3 mål og 5 assist. Det er rimelig greit når vi vet at han har vært hundreogsyv hakk bak det nivået vi vet han har i seg.

Men også enig i at de som har spilt, har spilt bra. Men skader ikke rullere litt heller.
Same old Shearer, always scoring!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1550 på: 26. Jan. 2014, 16:24 »
Alle spillere blomstrer i større eller mindre grad under tillit, men man må gjøre seg fortjent til den. Før eller senere kommer sjansen, da Gouff eller Sissoko pådrar seg skade/suspensjon eller møter en formknekk.

Noen må og forklare meg hvordan Obertan har blandet seg inn i diskusjonen rundt HBA. Obertan har tre innhopp i PL denne sesongen. 2 etter 85 min, og 1 etter 67 min. Han fikk 23 minutter borte mot Swansea, da HBA ikke var i troppen pga sykdom.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1551 på: 26. Jan. 2014, 16:47 »
Det er så mye lettere å benke Ben Arfa enn noen av de andre. Har ikke Sissoko og Gouffran vært svake over en periode etter Stoke? Hvor Ben Arfa forøvrig leverte en av de beste forestillingene som er levert av noen Newcastle-spillere denne sesongen. Ingen av de ble benket på grunn av dette. Jeg kjøper ikke at Ben Arfa får like mye tillit og sjanser som andre spillere.
Men hey. Pardew er mannen som ikke fant Tevez og Mascherano god nok for West Ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1552 på: 26. Jan. 2014, 16:59 »
Selvfølgelig herja HBA mot Stoke! Eg skal vere den første til å si meg enig i at HBA har evner ingen andre har i klubben, eller for den saks skyld noensinne har hatt. Når han får utfolde seg mot ni mann, kan eg leke seg. Han er heller ikke langt i fra å starte, men Gouff og Sissoko edges it for min del for øyeblikket.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1553 på: 26. Jan. 2014, 17:12 »
Vanskelig for folk å innse? Hver eneste gang det kommer ett pro-Ben Arfa innlegg, påpekes det jo samtidig svakheter han har, og at ikke alt er sort/hvitt, like fullt kommer det alltid sunne argumenter for hvorfor. Latterlig uttalelse.

Du sier du vil ha ham i form? Hvordan skal han komme i form? Ved å sitte på benken? Ved å spille 5-10 minutt hver kamp?

Faktum er at hver gang Ben Arfa spiller bra, er det forventet. Hver gang han spiller dårlig, er det totalt katastrofe, stjernenykker, latskap og udugelighet. Hver gang han spiller dårlig la oss si over 2-3 kamper, blir han kastet rett på benken i en lengre periode.
Faktum er at hver gang Gouffran spiller bra, er det helt fantastisk siden folk har lavere forventninger. Hver gang han spiller dårlig, er det ok siden han har sine begrensinger. Hver gang han spiller dårlig over 2-3 kamper, lar vi han fortsette i 6-7 kamper.
Faktum er at Ben Arfa ikke stiller på lik linje som alle andre når det kommer til prestasjon/tillit. Da blir det helt håpløst å legge alt over på Ben Arfa og si det er han egen feil.

Obertan har forøvrig blitt prioritert fremfor Ben Arfa ved flere, riktignok ikke mange, anledninger denne sesongen. Det brukes derfor som ett eksempel på at Ben Arfa ikke blir gitt muligheten til å spille seg inn på laget i den graden han kunne fått. Var det oppklarende?

Jeg understreker nok en gang, at Ben Arfa også han sin del av ansvaret, og han har heller ikke prestert på topp nivå. Men hvor mange har gjort det i år? Jeg er så utrolig lei det unyanserte synet på saken der alt ansvar skyves over på Ben Arfa. Pardew har noen helt latterlige prioriteringer enkelte ganger som gjør situasjonen ekstremt vanskelig for Ben Arfa.
Men som Kristoffer påpeker: Pardew fant ikke Tevez og Mascherano gode nok for West Ham. Men drit i det da, han er jo fantastisk på man-management.

Edit: skal sies at jeg ikke leste innlegget over, om det skulle være noe klinsj der.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1554 på: 26. Jan. 2014, 17:29 »
Hadde ikke blitt overraska eller missfornøyd om HBA fikk tillit fra start fremover, prøver bare å balanserer diskusjonen der folk fremstiller det som en katastrofe at HBA ikke starter. Faktum er at SÅ god har han ikke vert denne sesongen. Om HBA må starte for å kunne vise seg fram, og ikke mobilisere når han får 30 min, så er det nokke feil med han...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1555 på: 26. Jan. 2014, 17:48 »
Det er så mye lettere å benke Ben Arfa enn noen av de andre. Har ikke Sissoko og Gouffran vært svake over en periode etter Stoke? Hvor Ben Arfa forøvrig leverte en av de beste forestillingene som er levert av noen Newcastle-spillere denne sesongen. Ingen av de ble benket på grunn av dette. Jeg kjøper ikke at Ben Arfa får like mye tillit og sjanser som andre spillere.
Men hey. Pardew er mannen som ikke fant Tevez og Mascherano god nok for West Ham.

Tror mye av grunnen er at vi ofte vinner selv om Sissoko/Gouffran har svake matcher, fordi de i større grad evner å løse sine defensive oppgaver på en tilfredsstillende måte. Når Ben Arfa er under pari, er nok sjansen større for at vi taper. Har ingen problemer med å se at Pardew går for det sikreste når formen er såpass usikker.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1556 på: 26. Jan. 2014, 18:45 »
Det er så mye lettere å benke Ben Arfa enn noen av de andre. Har ikke Sissoko og Gouffran vært svake over en periode etter Stoke? Hvor Ben Arfa forøvrig leverte en av de beste forestillingene som er levert av noen Newcastle-spillere denne sesongen. Ingen av de ble benket på grunn av dette. Jeg kjøper ikke at Ben Arfa får like mye tillit og sjanser som andre spillere.
Men hey. Pardew er mannen som ikke fant Tevez og Mascherano god nok for West Ham.

Tror mye av grunnen er at vi ofte vinner selv om Sissoko/Gouffran har svake matcher, fordi de i større grad evner å løse sine defensive oppgaver på en tilfredsstillende måte. Når Ben Arfa er under pari, er nok sjansen større for at vi taper. Har ingen problemer med å se at Pardew går for det sikreste når formen er såpass usikker.

Enig med dette. Pardew er rett og slett alt for lite villig til å risikere. Han spiller alltid "safe". Han vet at Gouff og Siss alltid vil løpe RÆVEN av seg defensivt uansett om de har en dårlig dag framover(forsåvidt også bakover). Dette vises også med at dersom Newcastle har vunnet/spilt bra i noen kamper på rad, vil han (basicly) ALDRI endre på laget, uten at det kommer skader/suspensjoner som gjør at han blir tvunget til det. Jeg ser helt klart på dette som en stor svakhet. Det å "never change a winning team" er bullshit. Hvis man for eksempel ser på hva SAF gjorde i ManU. Han endret laget hele tiden, selvom de hadde 5 seire på rad. Dette er noe Pardew aldri ville gjort, og det er forbanna irriterende. Jeg tror desverre det er denne mentaliteten som Pardew har, som gjør at HBA ikke for spille.

Derfor mener jeg HBA absolutt bør få spille mer, ihvertfall på hjemmebane hvor vi SKAL spille offensiv fotball. Risikere litt framover. Da får det helle være at vi blir litt mer usikker bakover.
Toon till I die.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1557 på: 26. Jan. 2014, 18:58 »
Gardek tok seg fint av dette. Veldig enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1558 på: 26. Jan. 2014, 19:04 »
Folk som mener Ben Arfa ikke gir oss noen form for defensiv trygghet er jo helt forbanna skutt i hodet. Man ser ofte i kamper hvor vi blir presset til helvette bakover, og motstanderlaget står med forsvarslinjen på godt etablert på midtbanen i lange perioder, at dette kampbildet endres når Ben Arfa kommer innpå. Man ser jo ut fra målene hans mot både Bolton og West Brom at Benny er en av ligaen beste kontringspillere. Da kan ikke motstanderlaget stå såpass høyt oppe og kampbildet blir langt mer gjevnet ut.

I tillegg kommer ofte Ben Arfa inn for f. eks Remy, etter at Anita og / eller Cabaye er blitt byttet ut til fordel for f. eks Ameobi/Cisse. Da er det ikke akkurat så mange kreative spillere igjen og heller få som tar de riktige løpene når Ben Arfa begynner å drible.

I tillegg er jeg lei av at Ben Arfa får såpass mye hets de gangene han dribler seg bort. Er ikke så mange ganger det skjer, gjerne sammenlignet med Sissoko og Gouffran som ofte enkelt mister ballen utover sidelinjen.

Soleklart en av våre beste spillere og det er synd at han ikke får spille mer enn han gjør.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1559 på: 26. Jan. 2014, 19:17 »
Folk som mener Ben Arfa ikke gir oss noen form for defensiv trygghet er jo helt forbanna skutt i hodet. Man ser ofte i kamper hvor vi blir presset til helvette bakover, og motstanderlaget står med forsvarslinjen på godt etablert på midtbanen i lange perioder, at dette kampbildet endres når Ben Arfa kommer innpå. Man ser jo ut fra målene hans mot både Bolton og West Brom at Benny er en av ligaen beste kontringspillere. Da kan ikke motstanderlaget stå såpass høyt oppe og kampbildet blir langt mer gjevnet ut.

I tillegg kommer ofte Ben Arfa inn for f. eks Remy, etter at Anita og / eller Cabaye er blitt byttet ut til fordel for f. eks Ameobi/Cisse. Da er det ikke akkurat så mange kreative spillere igjen og heller få som tar de riktige løpene når Ben Arfa begynner å drible.

I tillegg er jeg lei av at Ben Arfa får såpass mye hets de gangene han dribler seg bort. Er ikke så mange ganger det skjer, gjerne sammenlignet med Sissoko og Gouffran som ofte enkelt mister ballen utover sidelinjen.

Soleklart en av våre beste spillere og det er synd at han ikke får spille mer enn han gjør.

Dette første her var da litt drøyt å melde? Jeg skjønner hvor du vil hen, men at vi blir mindre defensivt trygge kan du da ikke være uenig om? HBA kan bedre holde på ballen hvis vi blir trykket bakover på banen, ja helt klart. Men at vi ikke blir svekket bakover med HBA kontra Gouff/Sissoko er veldig rart å melde.

Men jeg er veldig enig med deg om at HBA ofte blir byttet innpå når andre kreative spillere blir byttet ut, noe som gjør at han blir tvunget til å gjøre ting på egenhånd. Altså blir det urettferdige forhold for ham iforhold til å prestere. Som du sier, blir mye lettere for HBA å gjøre fornuftige valg, dersom han har mer smarte spillere rundt seg som Cabaye/Remy/Anita framfor at det kun er Tiote/Ameobi/Cisse igjen på banen.
Toon till I die.