20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328665 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1080 på: 20. Feb. 2012, 15:00 »
Det er tre muligheter. Støttepasning, Pasninger fremover eller drible. Nå er det svært liten bevegelighet fremover hos oss og null overlapping i motsetning til de andre lagene rundt oss på tabellen. Så hvis det er valget mellom støttepasning og gå forbi en mann, så vil 95% av laget vårt velge støttepasning. Ben arfa vil antageligvis velge å gå forbi, fordi han er en av få i laget vårt som er i stand til dette. Han har forøvrig hatt endel nydelige stikkere fremover og, men det ser det ut til at folk velger å glemme.

« Siste redigering: 20. Feb. 2012, 15:02 av Rolvsøy »
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Christian

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1081 på: 20. Feb. 2012, 15:22 »
Joakim  :clap:

For eit innlegg, og det er akkurat det eg spurte om på twitter eingang. "Lurer på kva kamp som er perfekt for Ben Arfa?" Sidan det er alltid ein unnskylding for at han ikkje kan spele den og den kampen. Enten så er motstanderen for hard i dullene, ellers så passer det seg ikkje taktisk osv.

vampish

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 305
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1082 på: 20. Feb. 2012, 15:42 »
Flott innlegg Joakim!  :gp:

Jeg er helt enig med deg. La nå gutten få spille, så han kommer i kampform og får selvtillit!
Blir like skuffet hver gang Ben Arfa blir vraket.
Obertan har da ikke vært noen åpenbaring akkurat..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1083 på: 20. Feb. 2012, 15:58 »
Alt kokar vel ned til at personen og spelartypen HBA ikkje passar ilag med personen og managertypen Pardew. Dette i tillegg til at me vinner kampar utan HBA og ligg ekstremt godt plassert på tabellen i forhold til ambisjonane før sesongen, gjer vel sitt til at det skal mykje til for at me får sjå noko særleg til HBA. Desverre. Er heilt einig i at fyren må få spela meir enn 2 og ein halv kamp for å koma i form og overbevisa.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1084 på: 20. Feb. 2012, 16:04 »
Helt enig Igrinde. Så får man heller takke pardew for resultatene denne sesongen, men samtidig innrømme at dette er en skivebom av Alan.

Utrolig trist at vi ikke finner plass i laget til en slik spiller, mens ryan taylor og Obertan liksom er gode nok.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Simmi

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1085 på: 20. Feb. 2012, 16:37 »
Herlig innlegg, Joakim! 100 % enig!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1086 på: 20. Feb. 2012, 17:03 »
Enig her med. Trodde faktisk vi var enige om dette for flere sider siden :lol:
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1087 på: 20. Feb. 2012, 17:08 »
Jeg tror de fleste er enige i at Ben Arfa bør spille forran Obertan. Samtidig går det an å ha et litt mer nyansert synd på saken. Jeg støtter Pardew når han velger en spiller som er mer lojal til formasjonen og taktikken forran vanskelige kamper hvor vi mangler nøkkellspillere.

til Joakim: Når Cabaye og Tiote starter på midten, da er tiden for HBA :)

derfor tror jeg han kommer til å spille mye mer fremover. Vi kommer til å dominere midtbanen i mye større grad med disse spillerne, og HBA kommer til nytte.


jeg tror rett og slett Pardew ikke tørr å ta sjangsen på å starte HBA i kamper hvor vi ikke dominerer banespillet. Å hvorfor kritisere Raylor pga to kamper på kanten? Mot blackburn ble vi regelrett voldtatt på midtbanen. Jonas-Guthrie-Raylor-HBA. For å ha noe å stille opp med ble HBA bytter ut, Perch inn på midten og Raylor på kant. Etter dette kom vi bedre inn i kampen. I slike kamper med mange nøkkelspillere ute må vi legge drømmer om sambafotball vekk, og heller dig inn som det heter.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1088 på: 20. Feb. 2012, 17:13 »
Raylor på kant er jo bedre enn Obertan da - men fortsatt er jo Raylor en veldig begrensa spiller, men han har høyrefoten som et viktig våpen først og fremst fra dødball, men også i åpent spill. Men også der er det jo åpenbart defensive fibre som gjør at han spiller til fordel for Ben Arfa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1089 på: 20. Feb. 2012, 18:08 »
Seriøst. Jeg vet ikke om jeg egentlig gidder å svare på denne latterlige stråmannargumentasjonen i det hele tatt, men jeg får vel gjøre et forsøk. JEG SKRIVER IKKE AT BEN ARFA MÅ SPILLE PÅ SITT BESTE FOR Å SPILLE FORDI OBERTAN ER SÅ LATTERLIG GOD, HAN MÅ BARE SPILLE BEDRE ENN!

Kristoffers argumentasjon kan jeg godt følge, for han innser at Ben Arfa ikke har vært fantastisk, men at potensialet hans er stort og at han kan bli veldig god for oss. Det er ikke dermed sagt at han har spilt så fantastisk godt overall selv om han har gjort en del ting som er bra.

Jeg mener at han absolutt bør spille fast det øyeblikket han slutter med så mange skumle balltap, da dette har vært ankepunktet mitt mot ham.
Geir, det er ikke bare deg jeg sikter til, og jeg prøver ikke å påstå at du mener Obertan er bedre på noen som helst måte.

Jeg vil bare til livs denne teorien om at Ben Arfa har vært dårlig, og at han ikke kan spille før han slutter med ditt og datt, og gjør sånn og sånn. Mitt hovedproblem med dette er at jeg mener balltapene ikke vil forsvinne med mindre han får spille mye mer, og får spille mye mer på sine premisser. Dessuten kan vi umulig fjerne disse balltapene helt, da Ben Arfa er en type spiller som av natur vil miste ballen mye, fordi han er en egoistisk spiller, som prøver på veldig mye vanskelig, som han ikke alltid vil få til. Balltapene er en risiko vi MÅ akseptere hvis vi skal ha en spiller som Ben Arfa. Hvis ikke vi kan akseptere den risikoen, er det bare å selge Ben Arfa ved første anledning. For da er det totalt feil at en så god spiller skal være i en klubb som ikke ønsker å benytte seg av det han kan tilby. Det blir som å kjøpe en Harley, når det vi egentlig vil ha er en John Deere. Du kan umulig lage en traktor ut av en motorsykkel, uten at motorsykkelen mister sitt særtrekk. Du kan alltids ta bestanddeler fra en Harley og bestanddeler fra en John Deere, og sette dem sammen, men da må du også være forberedt på at du får noe helt, helt annet, som sannsynligvis ikke er i nærheten like bra som en "ferdigprodusert" traktor eller motorsykkel.

Det er fullt mulig å "frata" Ben Arfa muligheten til å drive fremover med ball, ta fra han muligheten til å prøve på det umulige. Men da får du dessverre en veldig mye dårligere spiller ut av det. Du kan alltids blande Ben Arfa og Obertan, men resultatet vil bli veldig lite heldig, er jeg redd.

Konklusjonen er altså: La Hatem være Hatem. På godt og vondt. Jeg vil gjerne se at han lærer seg å slippe ballen litt tidligere. Det er fullt mulig å trimme en Harley til å bli enda råere. Og på samme måte vil jeg trimme Ben Arfa til å bli enda bedre. Men vi kan ikke vente på at det skal skje et mirakel, før han får spilletid. Han må få spille for at han skal bli bedre!

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1090 på: 20. Feb. 2012, 18:12 »
Nå var det ikke primært deg jeg siktet til heller, men det regner jeg med du forstod. Det er som regel nyanseforskjeller i meninger her inne, men de blir noen ganger dratt latterlig langt ut av all sammenheng fordi enkelte bygger opp sine stråmenn som de så kan angripe med all sin vit og sjarm. Det er ikke så kult som det vedkommende kanskje tror selv...

Å få ballmist til å virke positivt fordi det ikke er å slå langt er i alle fall mitt høydepunkt i dag...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1091 på: 20. Feb. 2012, 18:20 »
Ballmist er selvfølgelig aldri positivt. Men det kan være et nødvendig onde  :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1092 på: 20. Feb. 2012, 21:25 »
Vi kan da for all del ikke spill med 9 defensive spillere! Og når ble Obertan en god defensiv spiller? Greit han jogger hjem i ny og ne, men han gjør da for all del ingen god jobb. Han feilplasserer seg, feilpresser, ja rett og slett feiler.

Cheik :banana: :banana:

Det litt morsomme er at til tross for at vi er så "solide" bakover, gir vi bort målsjanser i hytt og gevær.
Jeg ville egentlig fokusert på å demme opp for det først, før vi begynner å rose denne førsteellevern for sin "defensive styrke". Se på Fulham og Tottenham-kampene. Vi ble regelrett slaktet, og hvis Yakubu hadde spilt kunne vi fort ha tapt blackburn-kampen 5-0 og. De hadde 26 skudd på mål (!).  Til tross for at brighton ikke skapte mye, var vi patetiske den aftenen og. Liverpool sendte det samme laget hjem med 6 mål i bagasjen.  Man kan også med god samvittighet si at hvis QPR hadde hatt en halv-decent spiss på banen, hadde vi tapt den kampen og de første 20 minuttene. Vi ble jo overkjørt... bortsett fra Villa som var en helt "ok" kamp men ikke mer, er dette vår nåværende form. Dette er laget vi ikke skal røre ved.

Ingen sier noe på resultatene, spesiellt siden vi befinner oss i en Premier League sesong der mange slipper inn drøssevis med mål og gir bort mye poeng, men det er vel ikke akkurat en overdrivelse å si at formen vår, rent spillemessig - den er dårlig.

Forhåpentligvis gir Tiote og Cabaye oss den selvtilliten vi trenger og tillater at vi benker obertan ( haha) og kjører på med ben arfa istedet.

Han er den eneste kreative spilleren vi har omtrent, og kan dra 3-poengere ut av det blå. Et par av de og vi er i champions league gutter. Vi er sikret fra nedrykk og det er 13 kamper igjen av sesongen. Har vi noe å tape på å prøve å spille litt mer fotball?
« Siste redigering: 20. Feb. 2012, 21:29 av Rolvsøy »
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1093 på: 20. Feb. 2012, 21:41 »
Never change a winning team. Føler det er den formelen Pardew går etter, noe som vil si veldig få forandringer. Både fordeler og ulemper med det. Vanskelig å komme inn i et lag og når man først får sjansen så bør man prestere øyeblikkelig.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1094 på: 20. Feb. 2012, 21:44 »
Rolvsøy, må bare spørre. Er du egentlig flatline? :P Du argumenterer nesten helt likt som han, og flatline brukeren gikk i dvale akkurat da du kom inn på forumet. Men er enig i en del av det du skriver.