20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328548 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1020 på: 18. Feb. 2012, 23:48 »
Problemet mitt er ikke at Ben Arfa har blitt satt ut av laget til fordel for andre på vingen. Problemet er at alternativene er så mye dårligere at det blir komisk. I tillegg opererer Pardew med to standarder, en for ben arfa og en for alle andre. Han roser bedritne spillere som Shola, Lovenkrants og obertan opp i skyene for patetiske innsatser på banen, mens FMtastiske mål av Pardew får kommentaren: "He did well? he scored.. I guess".

Ben arfa har så til de grader bevist sine kvaliteter i de kampene han er blitt gitt sjansen. Bolton-kampen var vi på vei til å tape før ben arfa kom på. Det samme gjelder QPR. United-kampen skaffet han oss et poeng. I cupen sendte han oss videre.  Dette er på 5 cameos fra en spiller som har null matchtrening, benbrudd rett bak seg og ikke har spilt fotball regelmessig på 18 måneder. 

Hva mer kan man be om når alternativene er obertan og Ryan Taylor?  Om førstnevnte var en hund, hadde han blitt tatt med bak huset og tildelt nittedalspokalen for lenge siden, og Raylor var såvidt på BENKEN i the Championship.

Pardew aner ikke hva han skal gjøre med Ben Arfa, på samme måte som han ikke ante hva han skulle gjøre med Tevez og Mascherano, verdens beste spilere i sine posisjoner.

Synd, men sant. Jeg støtter pardew fordi han har gitt oss en strålende sesong resultatmessig ( fotballmessig har vi vært rimelig grå, men..), men akkurat i denne saken, så driter Pardew i egen seng.

Howay :)
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1021 på: 19. Feb. 2012, 00:11 »
Har sett franskmenn rundt omkring på nettet som ler seg skakk av at Obertan blir foretrukket foran Ben Arfa av Pardew. Blant annet kommentarer på youtube og nyhetsartikler på nettet om Benny.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1022 på: 19. Feb. 2012, 00:12 »
Ler dei seg skakk av tabellplasseringa vår og? ::)

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1023 på: 19. Feb. 2012, 00:16 »
Ler dei seg skakk av tabellplasseringa vår og? ::)

Begynner å bli litt lei av denne argumentasjonen hver gang noen peker på ting som kunne vært bedre. Det er fullt av klaging og syting på Manchester United forumet og, til informasjon..

Betyr 6e plassen vår at alt blir gjort perfekt? Du trenger bare å se kamper for å innse at vi ikke har noen høyreside i det hele tatt. Simpson og Obertan/Raylor river ikke akkurat forhuden av....

Faktum er at sesongen ikke er ferdigspilt, og 42 poeng holdt - sist gang jeg sjekket - ikke til CL-plass.
Deles det ut pokaler ved halvspilt sesong?  Ender vi på 6e skal jeg gratulere Pardew, men det kan godt hende vi sklir nedover tabellen. Og mannskapet vårt skal være bra nok for topp-7.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1024 på: 19. Feb. 2012, 00:16 »
Ler dei seg skakk av tabellplasseringa vår og? ::)

Nei, de ler seg skakk av at Obertan blir foretrukket foran Ben Arfa. :) Ben Arfa er jo veldig populær i Frankrike, og ville kanskje spilt mye på landslaget om det ikke hadde vært for benbruddet og benkingen.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1025 på: 19. Feb. 2012, 00:18 »
Nei, de ler seg skakk av at Obertan blir foretrukket foran Ben Arfa. :) Ben Arfa er jo veldig populær i Frankrike, og ville kanskje spilt mye på landslaget om det ikke hadde vært for benbruddet og benkingen.

Det kan hende han tas ut til Euro2012 selv om han ikke får spille på klubblaget og har spilt playstation de siste 18 månedene. Laurent Blanc digger han.

Obertan er forøvrig til tross for klippekort hos oss, en Apollo 13 ferd unna i det hele tatt å vurderes.  :nikke:

« Siste redigering: 19. Feb. 2012, 00:20 av Rolvsøy »
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1026 på: 19. Feb. 2012, 00:19 »
Obertan trenger ikke Apollo 13, han bruker romskip. :)

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1027 på: 19. Feb. 2012, 00:44 »
Jeg tror at Pardew evner å se at ben arfa er bedre en de fleste andre i midtbaneleddet offansivt. Da snakker jeg i egne ferdigheter.

Fotball er mer en ferdigheter og pardew har bygd ett kollektiv. Hvis han tillater å la ben arfa kjøre sin egen taktikk og la resten av laget kjøre pardew sin, så vil alt gå i staver... Pardew har vist frustrasjon ved at ben arfa ikke slipper ballen raskt nok. Problemet er at han mister den for at han skal gjøre alt selv, ikke før at han forsøker å spille de andre god.

Eks. Hvor mange ganger har ben arfa kommet til kanten og valgt å gå bort ballen framfor å slå den inn?

Hvis ben arfa forholder seg til klubbens alle for 1 kultur så vil han gå rett inn i laget. Så lenge han skal bestemme hvordan han selv skal spille fotball utenfor de rammene pardews taktikk gir, da vil han utgå med høye kneløft.

Obertan og raylor er dårligere, men de jobber mot samme mål som pardew og resten av laget. Derfor kommer de framfor ben arfa.

Frihet innenfor klare rammer er det ben arfa må lære seg å spille innenfor. Kvalitene hans er der.
Han gjør jo dette fordi han føler at han er nødt til å vise seg fram hver kamp! Hadde han fått beskjed fra Pardew; "slapp av, jeg lar deg starte de neste 5 kampene. Ha det gøy og ro deg ned" isteden for; " jeg sender deg utpå når det er igjen 20-15 min, SKAP NOE!" hadde det gått mye bedre tror jeg.

Pardew har lagt så mye forventninger og press på gutten at jeg får vondt av han. Har stor respekt for Pardew, men følt han skal klandres like mye som HBA her...

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1028 på: 19. Feb. 2012, 00:50 »
HBA spiller med kniven på strupen og blir hevet innpå for å endre kamper eller spille "catch-up". Andre ubrukeligheter får 90 minutter uke ut og uke inn og får skryt uansett om de smugspiser snickers bak målområdet halve kampen.

Er dette rettferdige forutsetninger for en gutt som nettopp har kommet tilbake fra en karrieretruende skade? 15 minutter med "skap noe, ellers.." hver fjerde uke?
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1029 på: 19. Feb. 2012, 01:04 »
Hvem bryr seg om hva franskmenn som ser HBA videoer på youtube sier? De ser mest sansynlig ingen hele kamper, og har ikke peiling på hvorfor laget har suksess denne sesongen.

Obertan og Raylor har bidratt til mange lagseire denne sesongen sesongen. Skjønner ikke at de får såpass hard kritikk pga Ben Arfa ikke har fast plass på laget.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1030 på: 19. Feb. 2012, 01:20 »
Nå må du faenmeg gi deg. Obertan har vært SJOKKERENDE dårlig. Et samlet England LER SEG ihjel av denne spilleren, og Manchester United fans skåler i champagne over at de ble kvitt han etter å ha sett han for oss.

Ryan Taylor kan jeg TILDELS akseptere som en lagspiller med et par cameos, men Obertan burde umiddelbart fraktes bort til Area 51 og dissekteres og obduseres". MAKAN til elendig fotballspiller.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1031 på: 19. Feb. 2012, 01:35 »
Obertan gjør sjelden det helt fantastiske. Han prøver ei heller på å kopiere Maradona hver gang han får ballen. Assisten mot Stoke var et godt bidrag. Jeg tror Pardew har brukt Obertan såpass ofte pga farten gjør at motstanderen må passe seg for å stå for høyt i banen. Spessiellt backene. En god fordel for laget. Selv om han ikke truer bakrommet så veldig ofte tror jeg de fleste motstandere har tatt høyde for dette.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1032 på: 19. Feb. 2012, 02:43 »
Syns jo generelt folk har en tendens til å være jævla skjeve i hvordan de bedømmer Obertan og Ben Arfa. Obertan får jo mengder av lovord etter en godkjent omgang - og når han scorer er jo folk helt i hundre. Da glemmer man samtidig hvor mange ganger Obertan gir bensin på bålet til de som måtte mene at han ikke har noe som helst i Premier League å gjøre - for de kampene er det faktisk flere av. Ben Arfa derimot virker det jo som om vi forventer at skal assistere eller score hver gang han er utpå banen, og har han en off-day er det dødsens. Han hadde to svake kamper mot Brighton og Rovers sammen med hele resten av laget. Da glemte folket at han var avgjørende i kampene før disse - og fokuserte kun på de to siste kampene der resten av laget også var utter shite. Samme innstilling virker det også som Pardew har til Ben Arfa - og det syns jeg er synd. Veien til benken er kortere enn for noen andre for Ben Arfa. Vi har sett Obertan være dritt og Ameobi være dritt, men allikevel få  fornyet tillit. Spiller Obertan fra start neste kamp blir jeg forbanna - for Obertan var ihvertfall like bedriten mot Spurs som Ben Arfa var mot Rovers som sendte han tilbake på benk.
Vi kan få så mye mer tilbake på å la Ben Arfa spille seg varm i trøya kontra ta til takke med middelmådigheter ala Obertan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1033 på: 19. Feb. 2012, 08:20 »
Avgjørende mot Fulham? Virkelig? Da kan isåfall ikke det gå på positiv-kontoen...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1034 på: 19. Feb. 2012, 10:05 »
Vi kan få så mye mer tilbake på å la Ben Arfa spille seg varm i trøya kontra ta til takke med middelmådigheter ala Obertan.

Problemet er at Ben Arfa altfor lite bidrar kollektivt. Han skal gjøre absolutt alt selv og altfor ofte ender det med balltap og hurtig angrep imot. Når han lærer å spille ball, bruke medspillerne og gjøre det enkelt av og til så tror jeg også at Pardew vil gi han mer spilletid. Men når han hver forbanna gang skal holde på den ballen til han går seg fast, mister den eller er i en så vanskelig situasjon at han ikke klarer å levere en ordentlig pasning blir det håpløst. Da er det liten trøst at han i 1 av 200 kamper klarer å levere et mål som det han gjorde mot Blackburn i Cupen.
Husker comeback kampen hans mot Tottenham. Han ble hyllet av enkelte på forumet her for innsatsen selv om han mistet ballen 9 av 10 ganger og den siste gangen var det en feilpasning.

Ben Arfa har et problem med egoismen sin. På sine 199 seriekamper står han med 30 mål og kun 22 assists. Da er hans 6-7 sesonger i store franske klubber som Lyon og Marseille medregnet.

Problemet her blir jo å finne en plass til Ben Arfa i laget. Jeg er liten lysten på å se Ba eller Cissè på benken nå som vi først har 2 så gode spisser i stallen. Dette har vi ikke hatt siden Shearer - Bellamy eller kanskje Shearer - Ferdinand. Da er det en plass på kanten Ben Arfa må ha, men da må han lære seg å spille ballen litt oftere å prøve på det eksepsjonelle litt sjeldnere. Klarer han dette blir nok det at han ikke bidrar så mye defensivt tilgitt.