20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 327486 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #960 på: 07. Feb. 2012, 23:09 »
Jeg tror det er først neste år vi kommer til å se en i form HBA.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #961 på: 07. Feb. 2012, 23:12 »
Neste år får vi sikkert ikke se HBA. Ihvertfall ikke i Newcastle og om Pardew er manager.

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #962 på: 07. Feb. 2012, 23:34 »
Trur pardew får spiller av benny til sluttt. Må huske at pardew e dyktig på man management, ordna seg nok:) når vi har tiote og cabaye tebake så e det lettere og sleppe benny til på høgrekanten....

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #963 på: 07. Feb. 2012, 23:39 »
Jeg skjønner ikke hvordan noen kan foretrekke Obertan foran Ben Arfa. Ja jeg er enig i at Ben Arfa ikke har vært like god som forventet, men syns uansett vi er mye farligere med han på banen enn med Obertan. Har ikke noe statestikker på det, men Ben Arfa har vel ikke noe mindre mål/Assist enn Obertan? Og det er vel på færre kamper..

At Ben Arfa er en farligere spiller enn Obertan tror jeg ikke mange er uenig i, men Pardew tar ut de spillerne som gir det beste laget og har virker han å ha null tro på Ben Arfa som ving når vi spiller 4-4-2. Med Cisse og Ba skadefrie blir det vel mye den formasjonen resten av sesongen og da virker det som Baen Arfa må slite mye benk. Blir ikke overasket om han ønsker seg bort etter sesongen og det burde vel ikke være noe problem for han å finne seg en ny klubb.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #964 på: 08. Feb. 2012, 00:01 »
Jeg skjønner ikke hvordan noen kan foretrekke Obertan foran Ben Arfa. Ja jeg er enig i at Ben Arfa ikke har vært like god som forventet, men syns uansett vi er mye farligere med han på banen enn med Obertan. Har ikke noe statestikker på det, men Ben Arfa har vel ikke noe mindre mål/Assist enn Obertan? Og det er vel på færre kamper..

At Ben Arfa er en farligere spiller enn Obertan tror jeg ikke mange er uenig i, men Pardew tar ut de spillerne som gir det beste laget og har virker han å ha null tro på Ben Arfa som ving når vi spiller 4-4-2. Med Cisse og Ba skadefrie blir det vel mye den formasjonen resten av sesongen og da virker det som Baen Arfa må slite mye benk. Blir ikke overasket om han ønsker seg bort etter sesongen og det burde vel ikke være noe problem for han å finne seg en ny klubb.

Jeg synes det ville vært kjempe trist om en så god spiller skulle ha blitt jaget bort fra klubben, tror bare det vil ta litt tid før han vender seg til newcastle sin spillemåte. Det er jo som mange her har påpekt en likhet mellom han og Ronaldo da han kom til England. Ronaldo lærte seg å spille i et lag istede for å bare spille for seg selv, men det er jo spørs om både Ben Arfa og Pardew har tålmodighet til å vente så lenge.

jeg synes dog det er litt bemerkelsesverdig av Pardew å gå ut å si det han gjør, viser jo at han ikke har planer om å gi muligheten til Ben Arfa i nærmeste framtid.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #965 på: 08. Feb. 2012, 00:28 »
Han har vært ganske tvetydig. Før matchene mot Rovers og Brighton kom han med utspiller der han mente at endelig var Ben Arfa skikkelig på gang - og at han også hadde innfunnet seg med lagets arbeidsetikk. Etter to svake kamper ser det dog ut til at han har gått litt tilbake på det. Selv mener jeg jo at vi må kunne forvente at Ben Arfa er variabel når han skal tilpasse seg PL. Men jeg håper inderlig han har en fremtid her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #966 på: 08. Feb. 2012, 01:00 »
Latterlig å ta med kampen mot bburn som argument, når 9 av våre 11 var ræva den første omgangen.
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #967 på: 08. Feb. 2012, 10:57 »
Nå synes jeg ikke vi skal dra sammenligningen med Ronaldo for langt, for de er i mine øyne ikke veldig like som spillertyper, bortsett fra at de er glade i ballen.

Hatem Ben Arfa er i mine øyne ikke en utpreget vingtype. Han er ikke den spilleren som løper opp og ned langs kanten, som dribler seg forbi en eller to mann og slår innlegg inn i boksen. Ben Arfa er spilleren som ønsker å være involvert i veldig store deler av det oppbyggende spillet. Han ønsker å møte dypt i banen, ta med seg ballen fremover, spille til en lagkamerat, få ballen tilbake, spille til en annen lagkamerat, få tilbake ballen, drible av et par mann, og enten forsøke en gjennombruddspasning eller et skudd.

Med sin hurtighet og teknikk er det naturlig at Ben Arfa startet som ving. Men med årene har han begynt å involvere seg mye mer i spillet enn en ordinær ving. Han vil være delaktig i hele angrepsprosessen, fra begynnelse til slutt. Derfor mener jeg hans beste posisjon mest sannsynlig er som en fremskutt midtbanespiller/hengende spiss. Ikke ulikt Zidane, som vel også var en hurtig, dribleglad ving i sine unge år (arrester meg gjerne hvis jeg tar helt fulllstendig feil, finner ingen kilder på verken det ene eller andre, men husker han var ving på de eldste CM-utgavene).

Uansett, å avskrive Ben Arfa etter mindre enn én full sesong i Newcastle er det reneste tøv. Det er ikke bare bare å komme tilbake fra en så alvorlig skade, og jevnlig prestere på sitt aller beste, i en klubb som gjør det så bra, at kravene til prestasjon fra hver enkelt spiller er veldig høye, når det attpåtil foregår i en liga du er helt ny i. Det er mange faktorer som skal klaffe.

Vi skal ikke pusse og gnikke på Ben Arfa til han blir en lydig, trofast tjener som gjør nøyaktig det manageren vil, til enhver tid. Vi skal ikke gjøre Ben Arfa til noen ny Ronaldo. Ben Arfa må få lov å være seg selv - på godt og vondt. Men at han har stort forbedringspotensiale, og at vi kan trene han til å spille litt mer effektivt - javisst. Og det håper jeg Pardew kan gjøre på treningsfeltet. Hvis han er så god på man management som vi innbiller oss at han er, så burde ikke det være noe problem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chrols87

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 132
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #968 på: 08. Feb. 2012, 12:52 »
Er faktisk i en viss grad enig med Pardew om workraten til Arfa. Men er jo ingen tvil om talentet hans heller!

Kunne tenkt meg å bruke han i alle fall på alle kampene vi regner med å ha overtaket, i en formasjon som ser slik ut:

----------------Krul--------------------
-----Saylor--Williamson--Colo-----
Santon---------------------------Guti
----------Cabaye--Tiote-------------
---------------Ben Arfa---------------
--------Demba----Demba-----------

Santon og Guti som offensive vingbacker som man justerer ''offensiviteten'' på etter kampbildet.

Eneste jeg krever som takk er at noen spanderer en pils på meg når taktikken min har vunnet Champions League for oss ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #969 på: 08. Feb. 2012, 13:39 »
Bra innlegg Jokke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #970 på: 08. Feb. 2012, 15:10 »
Er faktisk i en viss grad enig med Pardew om workraten til Arfa. Men er jo ingen tvil om talentet hans heller!

Kunne tenkt meg å bruke han i alle fall på alle kampene vi regner med å ha overtaket, i en formasjon som ser slik ut:

----------------Krul--------------------
-----Saylor--Williamson--Colo-----
Santon---------------------------Guti
----------Cabaye--Tiote-------------
---------------Ben Arfa---------------
--------Demba----Demba-----------

Santon og Guti som offensive vingbacker som man justerer ''offensiviteten'' på etter kampbildet.

Eneste jeg krever som takk er at noen spanderer en pils på meg når taktikken min har vunnet Champions League for oss ;)

Hadde vært utrolig artig å testet det laget!
Same old Shearer, always scoring!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #971 på: 08. Feb. 2012, 17:01 »
Uansett, å avskrive Ben Arfa etter mindre enn én full sesong i Newcastle er det reneste tøv. Det er ikke bare bare å komme tilbake fra en så alvorlig skade, og jevnlig prestere på sitt aller beste, i en klubb som gjør det så bra, at kravene til prestasjon fra hver enkelt spiller er veldig høye, når det attpåtil foregår i en liga du er helt ny i. Det er mange faktorer som skal klaffe.

Er det nokon her inne som har avskrive HBA, eigentleg? For min eigen del har eg utelukkande hevda at HBA ikkje bør spele ving, fordi han ikkje har dei kvalitetane som Pardew verkar til å etterlyse hos ein høgrekant. Eg trur samtlege her inne ønskjer å sjå HBA prestere slik som han kan på sitt beste for oss, men ikkje til ein kvar pris. Som Frode nemnte i ein annan tråd, så er det interessant å sjå for seg at han kan spele ei rolle i ein diamant-posisjon sentralt på midtbanen (mot svakare lag), med ein djuptliggande ballfordelar i Cabaye som kan sweepe det rommet som HBA uunngåeleg nok ikkje kan dekke med ei slik rolle. Som fredd og fleire andre har poengtert; Obertan er ein svakare spelar totalt sett enn HBA, men er antakeleg meir tilpassa til høgrekantrolla som Pardew ser for seg. I alle fall på lengre sikt, når han forhåpentlegvis blir litt betre til å sleppe ballen til korrekt tid.

Vi er i alle fall avhengige av å ha ein kantspelar som kan slå innlegg frå litt andre plassar enn berre sentralt i banen. Jonas får det til meget sporadisk, Guthrie/Cabaye og til dels også Simpson kan klare det frå djupare i banen. Litt oppmuntrande er det i alle fall at vi har fått ein back i Santon, som verkar både villig og tidvis også kyndig nok til å storme ned til byline og slå innlegg. Forhåpentlegvis kan Obertan også utvikle seg til ein spelar som ikkje berre har tempo, men også kan bruke det tempoet til å komme seg i innleggsposisjonar lengre framme i banen.

-
Skal vi kjempe om CL-plass må vi ha variasjon i angrepspelet, og det impliserer at vi må ha ulike spelartypar til ulike kampforløp. HBA bør absolutt vere ei viktig brikke i ein NUFC-tropp, sådan.

marius91

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #972 på: 11. Feb. 2012, 21:09 »
Nå håper jeg Pardew går ut i media og svarer enkelte som lurer på dette med ben arfa, dette finner jeg meg faen ikke i..

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #973 på: 11. Feb. 2012, 21:38 »
At en så god spiller spiller som har vært tålmodig og funnet seg i å bli benket så lenge blir behandlet så dårlig..

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #974 på: 11. Feb. 2012, 21:41 »
BenArfa er nok ferdig i klubben det fikk man nesten et klart svar på idag. Passer rett og slett ikke inn i Pardew sin stil.