20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 365409 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #600 på: 09. April 2010, 23:16 »
Mente ikke at Källstrøm er en riktig spiller å hente for oss, men han har spilt bra tidligere siden han er der han er nå. Er vel en offensiv midtbanespiller som scorer en del mål. I Lyon tror jeg derimot han har skuffet og han begynner å bli eldre så skjønner at du er skeptisk.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #601 på: 10. April 2010, 01:02 »
Jeg er ikke helt sikker på Gamsten, jeg! Det som er litt skummelt, er at jeg syns at hans karriere sakte men sikkert har pekt i en negativ retning - og at han aldri har vært på det nivået han var i Rovers.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #602 på: 10. April 2010, 01:59 »
Hadde vel en dårlig sesong i fjor, men har kommet igang igjen denne sesongen. Har også spilt en del sentralt den sesongen her, som han visstnok har takla bra. Var veldig bra under Mark Hughes på kanten, og med tanke på at han nå er inne i sin beste alder så burde det være mulig å få han tilbake på det nivået. Gamst i form har sluttprodukt, det har ikke Jonas og vi er jævla avhengig av å skaffe alternativer på venstrekanten. Dessuten, skulle Jonas komme ut av form/ha en dårlig dag så er han fryktelig å ha på banen, og er vår desidert dårligste spiller offensivt hvor han surrer bort ballen hver gang han har den. Uten at jeg sier at Gamsten er løsningen på det, men han er ihvertfall en spiller som kan vurderes. Jeg har ekstremt lyst på David Bentley, og jeg innbiller meg at Routledge kan fungere like godt på venstrekanten som på høyre, da han ikke er noen typisk innleggsving som drar seg rundt og slår inn hele tiden.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #603 på: 10. April 2010, 02:12 »
Der er jeg helt enig med deg - vi bør ha ihvertfall en ving til inn i laget. Fordelen med Gamst er vel at kontrakten hans vel straks går ut? At han har potensiale er det ingen tvil om. Jeg drømmer litt om en lynving til da :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #604 på: 10. April 2010, 02:42 »
Er også veldig klar for å få inn en ving med gode innlegg. Når de rette ballene kommer er det svært få som slår Carroll i lufta, og foten til Bentley hadde vært strålende. Dessverre tror jeg Tottenham vil ha en del igjen for han. Jeg blir ikke overasket om vi vurderer Pennant. I form er han en bra PL-spiller og hadde vel mye assist for Birmingham. Men han har en karriere som år nedover og også han begynner å bli eldre så håper vi helst får inn en annen.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #605 på: 10. April 2010, 03:13 »
Der er jeg helt enig med deg - vi bør ha ihvertfall en ving til inn i laget. Fordelen med Gamst er vel at kontrakten hans vel straks går ut? At han har potensiale er det ingen tvil om. Jeg drømmer litt om en lynving til da :)

Verken Routledge eller Jonas har utpreget god innleggsfot, spesielt ikke Jonas som rett og slett er dårlig til å crosse. Derfor mener jeg det aller viktigste er å finne en ving med silkefot som kan nå hodet på spissene inne i boksen. Vi har Carroll og Nolan som er meget målfarlige på hodet, og da tenker jeg PL standard. Gamst sin kontrakt er ute til sommeren ja.

Pennant har fart, teknikk og en brukbar høyrefot, men han har det ikke i hodet. Jobber ikke godt nok på banen, faller ofte fullstendig ut av kampene, og er også skadeplaget. Ujevn spiller. Pennant er jo regnet som et av tidenes engelske talenter og ble hentet til Arsenal som 16 åring for over 20mill kr, som var en eller annen rekord før. Er ikke veldig gira på han..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #606 på: 10. April 2010, 09:32 »
Greit nok at Jonas er dårlig til å crosse, men man finner ikkje vinger som er bedre enn han å jobb tilbake for å hjelpe forsvaret. I tillegg sliter han ut spillere md sin spille stil. Hadde han kunnet crosset litt bedre hadde han vert i verdensklasse.

Har sett en del fransk fotball denne sesongen, og Kim Källström gratis er ein fantastisk kupp. Han er flink å fordele ballen, har bra overblikk, virker avogtil som han har øyner i nakken også. Han har bra pasningsfot og skuddfot. Er ofte han har skutt og keeper må gi retur og spissene scorer. Så han har mange "målassist" i ishockeyterms
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #607 på: 10. April 2010, 12:10 »
http://www.dailystar.co.uk/football/view/130213/Chris-Hughton-can-do-it-lads-/?

Og Hughton hinter frempå til at det ikke vil bli veldig mange endringer i sommer - og henviser til Brums og Wolves av lag som har klart seg bra med kjernen av spillere de hadde med fra opprykket.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #608 på: 10. April 2010, 17:30 »
Med Jonas og Routledge i stallen og med tanke på at Gamstens kontrakt går ut i sommer, så synes jeg nordmannen høres ut som en ypperlig spiller å hente. Men så spørs det om Gamst er interessert i å være backup for Jonas. Har en følelse av at Gamst ikke ønsker å gå til en klubb der han blir å slite mye benk.

Men som kø1 skriver, hvis Jonas har en dårlig dag, så har han en forjævlig dårlig dag. Og da er det greit å ha et alternativ. Det har vi ikke per i dag. Hvis vi jager scoring, så er det kanskje også en idé å sette inn en mann som Gamst, som har en presis venstrefot og er et mye sterkere kort enn Jonas i forhold til å produsere den forløsende scoringen.

Men Gamst er ustabil. Og han kan fort kreve litt vel høy lønn. Men jeg synes det er verdt forsøket, hvis vi kan få han gratis.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #609 på: 11. April 2010, 03:34 »
Tror jeg vil si nei takk til Senderos. Uansett om Kadar skal lånes ut eller ei (hvilket jeg mener han bør).
Se andre steder.

Men hvis Burnley rykker ned, noe jeg anser som veldig sannsynlig, bør vi forsøke oss på Danny Fox. Ble linket til oss i sommer tror jeg, men valgte Celtic. 23 år gammel, blir 24 i mai, venstreback, som også kan spille på venstrekant. Burnley kjøpte han for rundt £1.8 mill, og han har igjen 3 år av kontrakten til sommeren. Rykker Burnley ned, bør han ikke koste mer enn £2mill, noe som bør være overkommelig for en backup på venstresiden.
Har spilt mye fotball på relativt høyt nivå til å være 23, og jeg tror det kan være en god investering.
Kjøper vi Hutton og Fox, mener jeg vi har forsterket forsvaret, da mangler det bare en rask stopper.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #610 på: 11. April 2010, 07:15 »
http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/778878/TOON-TARGET-TWO-CUT-PRICE-STARS.html

2 spillere jeg ihvertfall sier ja takk til. Senderos har jeg nevnt før, er fremdeles bare 25 år, gratis og veldig mye rutine på aller øverste nivå trass i sin relativt unge alder, og veldig god hodespiller. Det er jo noe NUFC trenger å få tilført i forsvarsrekka. Er jo bare Williamson og Taylor som holder mål der. Verken Simpson, Enrique, Coloccini og R. Taylor, +++ er spesielt gode hodepsillere. Bortsett fra Nolan og kansje Barton er det heller ikke mange på midten som er sterke på hodet. Da kan det bli vel tøft å møte lag som Stoke, Bolton, Wolves, Blacburn, Villa, osv.

O`Hara er en spiller CH bare må få tak i. Halvannet år yngre enn Senderos. En terrier med en følsom venstrefot, noe som gjør at han er pasningsikker og god på dødballer. En hærlig spiller som løper, kjemper og fighter over alt på banen. 2 mål og 5 assist så langt for Pompey.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #611 på: 11. April 2010, 10:33 »
http://gong.bg/view_article.php?article_id=129369

Sitat
Gong was made aware that informal negotiations are being made between Newcastle and Manchester Unitedfor the acquisition of Dimitar Berbatov. The amountthat the bulgarian's favourite childhood team is prepared to pay is 18 million (pounds or euro???). This news were given to Gong from a well informed source.

The Newcastle team secured a promotion, and will return to the England's top league in the next season.

The media in England started the gossip that the striker will be sold in the summer, because of his recent unsatisfying displays and his status as a substitute. Berbatov also couldn't make use of the possibility to shine recently, while Wayne Rooney was injured.

However, Sir Alex Ferguson made it clear that he didn't want to part ways with the captain of the Bulgarian national team.

Last week "the red devils" bought a new striker - 21 year old Mexican forward Javier Hernandes. This deal made the rumours of the eventual sell of Dimitar Berbatov stronger.

Media on the island suggest that Manchester United is showing serious interest toward Karim Benzema, David Via, and Klaas-jan Huntelaar.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #612 på: 11. April 2010, 12:18 »
Berbatov hadde vært sykt da. Og hvis det som står her stemmer så burde det jo ikke være urealistisk og få han.


http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article365647.ece













Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #613 på: 11. April 2010, 12:29 »
Fullstendig urealistisk både i forhold til alder og lønnsstruktur. Men han er jo sykt god og talentfull..  Sistnevnte faktor er dog også hans forbannelse. Han er så talentfull at han ikke gidder å jobbe så mye på banen. Vi som hater Scum skal være glade for at han ikke har samme arbeidsinnsats som Tevez eller Rooney. Teknikken og ikke minst blikket til Berbatov er jo ekstremt godt.

Takker han ja til rundt 50 i uka så sier jeg ja takk. Spesielt siden jeg nå fikk vite at han er castlesupporter. Har plutselig blitt mer positiv til ham for si det sånn  :D
« Siste redigering: 11. April 2010, 12:34 av InspectorC »

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #614 på: 11. April 2010, 12:48 »
Berbatov og Carrick så blir det bra :) Begge er jo Newcastle supportere :P
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.