20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 365616 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #555 på: 08. April 2010, 16:58 »
Altså alt er relativt.
Vi kan ikke kun hente Ohara og overleve i PL, så enkelt er det. I tillegg er det jo greit å hente spillere som benker i storklubber, som nettopp Santa Cruz. Skal han spille førstelagsfotball igjen må han skifte klubb, og selv han, og for øvrig Bentley, skjønner at et klubbskifte innebærer lønnskutt. Hvis Owen gidder å gå såpass mye ned i lønn for å benke i United, da gidder Santa Cruz å gå ned i lønn for å spille fotball....
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #556 på: 08. April 2010, 17:15 »
Hvis de er noenlunde oppegående mennesker så gjør de det, ja.
Men spørsmålet er hvor stort lønnskutt de vil gå med på. Det kan nok hende at de fremdeles vil kreve for mye til at vi kan gå med på det. MEN, vi kommer ingen vei uten å prøve.
Hvis disse prisantydningene stemmer sånn noenlunde, så skal vi ha råd til i hvert fall to av disse tre. Da ville jeg gått for O'Hara og Santa Cruz.

Å satse hardt på Carroll er vel og bra, men vi må ha en god konkurrent til han også. Verken Ameobi, Best eller Ranger er i nærheten av å kunne prestere godt nok i PL.
Carroll har potensialet til å få det til, men det kan hende han trenger tid og gode medspillere. Kanskje også en knalltøff konkurrent, som på papiret er bedre enn ham.
En konkurrent til Løvenkrands bør også være veldig aktuelt. Men slike spisser er vanskelig å finne, og spesielt vanskelig å finne til en overkommelig pris.

Jeg håper bare vi går offensivt ut på overgangsmarkedet, og tenker som så at det er bedre å ha prøvd på en storfisk, og måttet la den seile, enn ikke å ha prøvd, fordi vi trodde den var for stor. Vil se en offensiv transferpolitikk der vi heller prøver og feiler, enn at vi sitter på gjerdet og ser på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #557 på: 08. April 2010, 18:24 »
Som jeg har sagt her inne før:

Grunnen til at det gikk så dårlig for oss tidligere var kjøp av store navn til store summer som ikke kom hit for å bevise noe men for å tjene penger.

Vi trenger spillere som har ambisjoner, som virkelig vil bevise at de duger, ikke som bare vil satse på sitt gode navn og rykte.

Jeg vil se flere Routledger og mindre Owener.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #558 på: 08. April 2010, 18:28 »
Hvis de er noenlunde oppegående mennesker så gjør de det, ja.
Men spørsmålet er hvor stort lønnskutt de vil gå med på. Det kan nok hende at de fremdeles vil kreve for mye til at vi kan gå med på det. MEN, vi kommer ingen vei uten å prøve.
Hvis disse prisantydningene stemmer sånn noenlunde, så skal vi ha råd til i hvert fall to av disse tre. Da ville jeg gått for O'Hara og Santa Cruz.

Å satse hardt på Carroll er vel og bra, men vi må ha en god konkurrent til han også. Verken Ameobi, Best eller Ranger er i nærheten av å kunne prestere godt nok i PL.
Carroll har potensialet til å få det til, men det kan hende han trenger tid og gode medspillere. Kanskje også en knalltøff konkurrent, som på papiret er bedre enn ham.
En konkurrent til Løvenkrands bør også være veldig aktuelt. Men slike spisser er vanskelig å finne, og spesielt vanskelig å finne til en overkommelig pris.

Jeg håper bare vi går offensivt ut på overgangsmarkedet, og tenker som så at det er bedre å ha prøvd på en storfisk, og måttet la den seile, enn ikke å ha prøvd, fordi vi trodde den var for stor. Vil se en offensiv transferpolitikk der vi heller prøver og feiler, enn at vi sitter på gjerdet og ser på.

Dette er vell en pollitikk vi skal ha lært på nå. Håper vi kjøper smart og billig.

En spiss jeg tenkte på var Amir Zaki. God i Wigan. Noen som vet hvor han spiller for tiden?

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #559 på: 08. April 2010, 18:57 »
Zaki spiller i Hull.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #560 på: 08. April 2010, 19:29 »
Har han overhodet spilt denne sesongen?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #561 på: 08. April 2010, 19:38 »
6 kamper, 0 mål.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #562 på: 08. April 2010, 20:03 »
Men se på hans statistikk da. Den taler jo for seg.

Klubber
Al-Mansoura 20 kamper 20 mål
ENPPI           64 kamper 27 mål
Lokomotiv Moskva  0 kamper 0 mål
Zamalek      34 kamper 17 mål
Wigan Athletic (lån)   29 kamper 10 mål

Det vil si at han har spilt 147 kamper og scoret 74 mål, noe som gir han et gjennomsnitt på 0.5 mål per kamp.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #563 på: 08. April 2010, 20:06 »
Se på lagene han har spilt for og da ;) Med unntak av den perioden han var god i Wigan har han aldri spilt bra for noe godt lag, slik som Moskva.

Dessuten er han en urokråke, så nei takk.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #564 på: 08. April 2010, 20:14 »
Se på lagene han har spilt for og da ;) Med unntak av den perioden han var god i Wigan har han aldri spilt bra for noe godt lag, slik som Moskva.

Dessuten er han en urokråke, så nei takk.

Det er mulig du har et poeng der. Det som kan tale for å hente han er alderen 27 år og det at han kommer garantert billig. United var jo inntressert i å hente han for en tid tilbake

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #565 på: 08. April 2010, 20:33 »
Dette er vell en pollitikk vi skal ha lært på nå. Håper vi kjøper smart og billig.

En spiss jeg tenkte på var Amir Zaki. God i Wigan. Noen som vet hvor han spiller for tiden?
Amr Zaki er jeg skeptisk til.

Når jeg snakker om storfisk, så mener jeg ikke at vi skal gå for de dyreste spillerne med de største navnene. Selvfølgelig ikke. Men vi er avhengig av å kjøpe bedre spillere enn det vi har fra før. Vi trenger spillere som forsterker laget vesetnlig.

Amr Zaki forsterker ikke laget vesentlig. Men er mer trolig en sånn spiller vi for alt i verden bør holde oss unna. En Andy Carroll er mer enn nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #566 på: 08. April 2010, 21:15 »
Se på lagene han har spilt for og da ;) Med unntak av den perioden han var god i Wigan har han aldri spilt bra for noe godt lag, slik som Moskva.

Dessuten er han en urokråke, så nei takk.

Det er mulig du har et poeng der. Det som kan tale for å hente han er alderen 27 år og det at han kommer garantert billig. United var jo inntressert i å hente han for en tid tilbake
Det var bare en halv sesong han var spesielt god i Wigan, det var vel da ManU var interreserte. Så begynte han og få primadonnanykker og prestasjonene gikk nedover. Bruce sa jo faktisk og at det var den mest uprofesjonelle spilleren han hadde vært borti. Og når han i tillegg ikke får det til hos Hull er det bare å holde seg langt unna.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #567 på: 08. April 2010, 21:47 »
Pompey ville jo hente han i vinter, men han ville ikke pga alle jødene i klubben... Nei takk.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #568 på: 08. April 2010, 22:49 »
Hehe, har jeg sagt noe feil egentlig? Over halve europa har jo krigsfortid, men jeg synes ikke man skal velge klubb av de grunnene.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #569 på: 08. April 2010, 23:07 »
Uenig.