20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 2017/18  (Lest 37972 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #75 på: 05. Des. 2017, 11:48 »
Det kjipe er at de to neste motstanderne begynner å få dampen opp. Samtidig er det ihvertfall slik at vi bør vinne hjemme mot Leicester, samt minimum uavgjort mot Everton. Dog blir jeg ikke sjokkert over at vi sitter poengløse igjen etter våre to neste. Satser virkelig på at Lascelles og Dummett er klare.
En ting er sikkert - West Ham borte er en av bortekampene denne sesongen vi bør ha tre poeng i. West Ham med Moyes som manager tror jeg blir en nedrykkskandidat.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #76 på: 11. Des. 2017, 06:59 »
I beste fall 8 poeng med den formen me er i no :-\

Taper dei 2 neste og kanskje U mot WH. City heima er tap. Brighton og Stoke må me vinna...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #77 på: 11. Des. 2017, 09:39 »
Jeg tror vi rykker ned om vi ikke får inn noen forsterkninger som styrker førstelaget i januar. Må ta med i beregninga at våre motstandere kommer til å styrke sine respektive lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #78 på: 11. Des. 2017, 10:09 »
To lag som akkurat har skiftet manager, et cl-jagende lag, de suverene pluss laget til en gammel kjenning før 2018. Vi står til knærne i dritt her. Jeg tipper vi ligger under streken til januar. Og får vi ikke inn noe mer krutt, er jeg ganske sikker på nedrykk. Dette handler ikke om uflaks, dårlig taktikk osv. Kvaliteten på spillerne er rett og slett ikke god nok til å overleve i PL. Det er en liten håndfull i dagens 11'er som innehar de kvalitetene.

Men gledelig å se at Gayle har funnet formen. Unner han å lykkes på det øverste nivået.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #79 på: 11. Des. 2017, 10:59 »
For meg handler det litt om dårlig taktikk også. Det største problemet er spillerne, hvor jeg mener det er bare Lascelles, Shelvey, Merino og Mbemba som holder PL-standard. Bak der kommer Darlow, Clark (?), Gayle, Mitro, Ritchie og Dummet som er ok squad-players i PL. Lejeune har fått lite tid grunnet skade, og kom inn i et lag som allerede hadde begynt formduppen. Yedlin er litt all over the place, men gjør forsåvidt en ok jobb.
Sikkert noen jeg har glemt også, men det er tynn suppe kvalitetsmessig.

Men hvorfor i alle dager spiller vi 4-4-2? Det funker ikke, hvertfall ikke med spillere som Shelvey, Merino, Hayden, Diame sentralt. Altfor treige, lav frekvens på forflytningen, og manglende evne (vilje?) til å ta markeringsløp. Det bør jaggu Rafa og teamet hans se!! Vi MÅ spille med tre sentralt, og heller presse motstanderne bredt. Vi presset jo Leicester inn foran boksen vår.....

Vi må demme opp for de svakhetene vi har, de mange svakhetene vi har, og der synes jeg Rafa og hans taktikk svikter. Samtidig som jeg også synes at Rafa selv må ta kritikk for at vi har en såpass svak stall.


Men nei; dette er selvsagt ikke noe "Rafa Out"-post! Han MÅ bli værende!!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #80 på: 11. Des. 2017, 11:59 »
Mye enig med Anders her. Manglende kvalitet over hele linja når man ser det ene enkle balltapet etter det andre, kamp etter kamp. Noe Benitez ikke kan noe for.

Men, noe som har irritert vettet av meg i flere kamper, spesielt på hjemmebane, er mangel på press. Kommentatorene på BT Sport nevnte akkurat det samme på lørdag. Hvorfor i all verden får midtbaneduoen til Leicester stå upresset store deler av kampen? Vi må etter min mening bli langt mer aggressive i presset. Med det stresses motstanderne tidligere, det blir vanskeligere for de å bygge opp angrep/styre kampen, og vi slipper å bli  overkjørt gang etter gang. Vil og gi oss bedre mulighet til å bryte og kontre inn mål, spesielt om vi bruker Gayle på topp. Han er rask, og han er en poacher! Dette er Rafa sitt ansvar.

Får tro Dummet og Lascelles er tilbake mot Everton, skaper forhåpentlig mer trygghet bakover. Så må vi bli langt mer aggresive i presset når motstander har ball. Vi ha inn Jonjo i stedet for Merino, han kan strø noen deilige pasninger for Gayle. Gayle og Joselu viste faktisk et gryende samarbeid ved anledninger på lørdag, foreslår de fortsetter. Så må gjerne Richie få seg en tur på benken. Bruk Murphy og Atsu på kantene. 

Når det gjelder overgangsvinduet, er det etter mitt syn kun en ting som gjelder. Vi må ha inn spillere som hever kvaliteten, kan gå rett inn på laget, og som har rutine! Mye usikkerhet og urutinerte spillere i dette laget, og redd for at dette koster oss for mange poeng til slutt. Kjøp eller lån er nå uinteressant! Disse spillerne må inn! Bygge lag for fremtiden kan vi gjøre til sommeren.   

Howay! 
« Siste redigering: 11. Des. 2017, 12:14 av Geordie »
No fate but what you make

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #81 på: 12. Des. 2017, 23:02 »
Seier til Palace i dag. 3 poeng til 20.plass for Newcastle. 3 livsviktige poeng må innkasseres mot Everton!!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #82 på: 12. Des. 2017, 23:27 »
Streken kommer nærmere og nærmere. Taper vi i morgen er vi under den etter kampen mot Arsenal til helgen.
Irriterer meg enda at vi tapte hjemme mot Bournemouth og Watford. Skulle så gjerne hatt 6 viktige poeng der.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #83 på: 13. Des. 2017, 06:47 »
Ein ting er sikkert, me må berge plassen sjølv. Då bør me starta med å vinna i kveld. Tvilar eg på at me greier.
« Siste redigering: 13. Des. 2017, 08:02 av lgrinde »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #84 på: 14. Des. 2017, 10:41 »
Bør ha minst 5 poeng frå kampane mot WH, Brighton og Stoke. Ser jo heilt sjanselaust ut. Etter rapportane og det eg har sett av høgdepunkt var me jo det beste laget i går og burde vel ha vunne. Likar ikkje situasjonen me har havna i.
« Siste redigering: 14. Des. 2017, 10:45 av lgrinde »

Eikelanden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #85 på: 16. Des. 2017, 13:54 »
Palace i storform om dagen :( 0-1 mot Leicester

Eikelanden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #86 på: 16. Des. 2017, 14:10 »
0-2 zaha og benteke herjer med leicester forsvaret.
« Siste redigering: 16. Des. 2017, 14:15 av Eikelanden »

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #87 på: 16. Des. 2017, 14:49 »
Forskjellen på oss og en del av laga rundt oss er at de har kvalitet til å snu situasjonen.
Skulle gjerne hatt Zaha og Benteke istedenfor Joselu og Gayle!!
Vi er jo helt fortapt for tiden og jeg må ærlig innrømme jeg tror Rafa har gitt opp. Kan ikke laste han for det, for det han har å jobbe med nå må jo være det verste han noengang har vært manager for.

Veg takknemlig for at han fikk oss opp, men nå er det bare sorgen. Vi kan fort tangere Sunderlands skrekkelige fjorårssesong. Fire strake sesonger ga 19 tap, 10 av 17 tapt så langt, ligger dermed an til 22 nederlag. Tror faktisk vi kan klare kunstskoler å se minimum 25 nederlag.

Eikelanden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #88 på: 16. Des. 2017, 15:09 »
Forskjellen på oss og en del av laga rundt oss er at de har kvalitet til å snu situasjonen.
Skulle gjerne hatt Zaha og Benteke istedenfor Joselu og Gayle!!
Vi er jo helt fortapt for tiden og jeg må ærlig innrømme jeg tror Rafa har gitt opp. Kan ikke laste han for det, for det han har å jobbe med nå må jo være det verste han noengang har vært manager for.

Veg takknemlig for at han fikk oss opp, men nå er det bare sorgen. Vi kan fort tangere Sunderlands skrekkelige fjorårssesong. Fire strake sesonger ga 19 tap, 10 av 17 tapt så langt, ligger dermed an til 22 nederlag. Tror faktisk vi kan klare kunstskoler å se minimum 25 nederlag.

Vi er for tida inni ein tung periode med marginer imot oss og dårlig spel, men vi har samma mannskapet som vi begynte med og det har motstanderlaga og men då greidde vi og vinne kamper. Dei andre laga er i god flyt om dagen men det er ikkje vi, men det må snart snu for oss og. :) Fleire lag over oss som ikkje har fått sin nedtursperiode :) Benitez har nok gitt opp ein del av spelarane vi har og går berre å venter på midler og at januarvinduet skal åpne so han kan berge plassen til oss.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #89 på: 16. Des. 2017, 15:14 »
Satser på at det er planen fremover nå og at det hentes forsterkninger. Så er spørsmålet hvem som kan lokkes til Newcastle og nedrykkskamp.