20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcaste United - Swansea City Premier Leaugue 13.1.18 Kl. 16.00  (Lest 9962 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Grei oppsummering detta Kristoffer. Synes Perez også ikke gjorde seg bort.. Uavgjort er et rettferdig resultat hvis vi ser kampen under helhet. Faktisk kunne vi tapt denne om Diame hadde blitt utvist, og jeg tror det ville vært en riktig avgjørelse..

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Kjenner jeg er drittlei Ritchie denne sesongen >:( >:(
Bruker alt for mye tid med å ha ballen i ro. Absolutt en spiller som skal vekk i sommer sammen med 10 andre :) :)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Kjenner jeg er drittlei Ritchie denne sesongen >:( >:(
Bruker alt for mye tid med å ha ballen i ro. Absolutt en spiller som skal vekk i sommer sammen med 10 andre :) :)

Han har no vore veldig ueheldig nokre gonger med fleire stolpetreff og gode redningar frå keeper.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Er også ganske lei av Ritchie denne sesongen, levert under pari sesongen sett som helhet.
Allikevel er han potensielt en av de viktigste spillerne våre, så skjønner at han får sjansen igjen og igjen. Men han hadde allikevel hatt godt av en liten periode på benken.

Synes Diame var decent i dag, men har fortsatt litt å gå på mener jeg. Men har tatt steg i riktig retning siste måneden, og enda et steg i dag. Dummet var god, samme med Yedlin. Atsu skapte mye i første omgang, men bleknet utover i andre omgang.

Om det er Rafa eller spillerne som blir for feige etter pause, vites ikke, men vi bør ikke tillate at Swansea tar over så til de grader som de gjør. Greit at de ikke er tidenes verste PL-lag, og at avstanden mellom lagene ikke er så stor kvalitetsmessig, men skal vi ha håp om å overleve, MÅ det hvertfall gjøres en bedre jobb mot slike lag hjemme. Og helst skal de slås!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Det som er åpenbart er jo at dersom Ritchie ikke presterer, så sliter Newcastle. Den gode sesongstarten vår var Ritchie instrumental med sine målgivende. Når verken Ritchie eller Shelvey leverer - så har Newcastle skummelt lite å komme med offensivt. De andre vingene våre er for ustabile, og Merino er ikke like vass fremover som Shelvey per dags dato. I går var det en fenomenal pasning av Shelvey som åpna opp Swansea og fiksa oss et poeng.
Tror ikke Rafa satte ut et lag som skulle invitere Swansea til å styre etter pause. Men Rafa ble for feig utover i omgangen. At Murphy ikke kom inn for en bleik Atsu eller Ritchie utover i kampen er en gåte. Spesielt når Murphy har vært så god den siste tiden. At Shelvey tas av istedet for Diame var også et defensivt trekk. Ekstra irriterende når Shelvey nettopp hadde vært såpass delaktig i at vi utlignet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Richie var god sammen med flere, blant annet Merino, i den perioden  vi vant flere kamper på rad. Jeg synes vi nå kan snu litt på problemstillingen. I stedet for å si at vi sliter fordi Richie har en dårlig dag, hva om vi faktisk sliter fordi Richie som spiller tilfører laget vårt for lite offensivt. Tidligere mener jeg han rettferdiggjorde sin plass pga innleggsfoten, nå synes jeg derimot han svikter der også. Det eneste han da står igjen med er arbeidsinnsats. Jeg synes faktisk det er særdeles svakt at han ikke klarer å utfordre sin mann en gang ila kampen i går. I stedet sinker han spillet vårt. I går kom talt offensivt spill gjennom vår venstre side. Hadde vi hatt tilsvarende aktivitet på høyre tror jeg at Swansea ville hatt mye større problemer. Jeg skjønner at Rafa kan velge Richie mot topplag pga arbeidsinnsatsen, men mot bunnlag som Swansea synes jeg det er helt merkelig at Murphy  ikke får sjansen, spesielt pga assisten han hadde forrige kamp. Måten det målet kom på er det vi har savnet fra høyrekanten en stund, og som gir oss et mer balansert lag.
« Siste redigering: 14. Jan. 2018, 09:11 av Thomas »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Du motsier deg vel litt der? Hadde Ritchie hatt en god dag og levert dødballer slik han gjorde i høst, så hadde vi meget vel der kunne avgjort kampen eksempelvis. Dermed kan en fortsatt konkludere med at Ritchies egenskaper er nødvendig i laget.
Skal også sies at han faktisk var veldig nær assist i går, og at jeg mener han hevet seg utover i kampen. Var bedre enn Atsu i andreomgang. Jeg mener også at han er ekstremt viktig for oss defensivt, og jeg er ofte ikke helt enig i at han i større grad en andre spillere bremser oss i det oppbyggende spillet.

En viktig observasjon er forøvrig at laget vi stilte med i går var et lag bestående utelukkende av spillere som også spilte for oss i Championship...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Utfordringen er at Richie tilbyr ingenting fremover bortsett fra innlegg, og når han ikke har truffet på dem de siste kampene mener jeg han ikke fortjener en plass på laget. Ja han hadde en ball, men det var den eneste i løpet av kampen mot det svakeste laget. Ikke har han fart, ikke klarer han å utfordre, ikke har han teknikk. Da gjenstår arbeidskapasitet og innlegg. Jeg mener han hindrer det oppbyggende spillet fordi han forsinker  det. Skal vi klare å ta lag som ligger dypt trenger vi kanter som tar med seg ball hurtig når han får en crosser. Vi trenger ikke en kant som stopper opp, går inn og slår en diagonal tilbake fordi han blir tatt igjen.  I går hadde vi også en god overgangsmulighet som ble stoppet fordi Richie ble tatt igjen.   Jeg tror som sagt et mer balansert lag ville medført at vi i sum klarer å lage flere sjanser enn det Richie kan tilby. Jeg mener han var like dårlig i begge gangene.