20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om hjemmedrakten 2019/20?

Veldig fin
2 (16.7%)
Helt grei
4 (33.3%)
Burde vært bedre
4 (33.3%)
Forferdelig
2 (16.7%)

Stemmer totalt: 12

Avstemning er avsluttet: 09. Aug. 2019, 17:47

Skrevet av Emne: Ny drakt...  (Lest 349458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #870 på: 02. Juni 2011, 19:12 »
Synes bortedrakta kan være helt lik tredjedrakta, bare med hvit hovedfarge og blå striper og Puma-logo.
Årets variant av fjorårets trededrakt mao.

Ja, jeg er ganske så konservativ når det kommer til farge på draktene. Da krever jeg at det går i sort, hvitt og blått. Alle andre farger hater jeg, for det har ingen verdens ting med Newcastle å gjøre. Har fortsatt til gode å se en oransje skjære.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mathiassen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 235
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #871 på: 02. Juni 2011, 22:42 »
Hvor foreslå dere å bestille fra? Fra nufc.co.uk eller finnes det billigere plasser?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Ny drakt...
« Svar #872 på: 02. Juni 2011, 23:12 »
Kommer snart til å tilby drakter, så om dere kan vente til i midten av neste uke så er forhåpentligvis alt i boks!

Prisen ser ut til å bli ca 600 kr + frakt for medlemmer av TAN og 650 + frakt for ikke-medlemmer.

Det er høyere enn engelske priser, men pga toll, frakt, fortollingsgebyr og MVA så er det en bedre totalpris enn om man bestiller fra England selv. Med mindre man er veldig heldig i tollen, da ;)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #873 på: 02. Juni 2011, 23:26 »
Ikke for å skade bussinessen Nordin, men om man bestiller fra uk og spesifiserer et eller annet sted i bestillingen at det skal sendes som gave, vil de kunne være frakt i tillegg, ikke tollavgifter osv, da det ikke er lov i Norge å ta tollavgift på pakker under en viss str. i gaveform (som drakten da åpenbart ikke er over).
Gjorde jeg for noen sesonger siden...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Ny drakt...
« Svar #874 på: 02. Juni 2011, 23:34 »
Ikke for å skade bussinessen Nordin, men om man bestiller fra uk og spesifiserer et eller annet sted i bestillingen at det skal sendes som gave, vil de kunne være frakt i tillegg, ikke tollavgifter osv, da det ikke er lov i Norge å ta tollavgift på pakker under en viss str. i gaveform (som drakten da åpenbart ikke er over).
Gjorde jeg for noen sesonger siden...

Forstår ikke helt hva du mener. Vi prøver å få til en deal med en leverandør i England som kan sende oss et parti på 50 drakter. MVA-en som blir lagt til faller bort ettersom vi får refundert MVA, men vi må likevel plusse på 25 % MVA når vi selger i Norge. Så om totalkostnaden på å få drakten til Norge er på ca 450 kr per drakt, blir utsalgsprisen over 600 kr når vi plusser på MVA som går til staten.

Å få noen til å sende som gave fra England er en god idé som vil redusere prisen, men det spørs om vi kan få til dette med forholdsvis mange bestillinger?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #875 på: 02. Juni 2011, 23:39 »
Er vel ytterst få nettbutikker som sender varer som gaver også.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #876 på: 03. Juni 2011, 09:10 »
Han har helt rett. Bestiller ofte fra utenlandske butikker, og de fleste har en egen "send as gift" knapp. Evt sender du bare en mail og spør om de kan skrive det på. Skal du feks ha ei dyr canada goose jakke fra USA er det bare å spør om de kan skrive "fixed zipper" så slipper du unna.

På gaver er vel grensa 1000 nok.

EDIT: Har ikke prøvd noe av dette med draktkjøp, så vet ikke om det funker der.
« Siste redigering: 03. Juni 2011, 09:14 av Andy »

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #877 på: 03. Juni 2011, 12:15 »
Ja, jeg er ganske så konservativ når det kommer til farge på draktene. Da krever jeg at det går i sort, hvitt og blått. Alle andre farger hater jeg, for det har ingen verdens ting med Newcastle å gjøre. Har fortsatt til gode å se en oransje skjære.
Hva med en blå skjære?

Jeg synes ALLE 3 draktene er ufattelig kule, og jeg tipper kjerringa mi blir bra sur når hun oppdager stadig nye NUFC drakter i garderoben min..

dagr

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 143
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #878 på: 03. Juni 2011, 12:48 »
http://www.unisport.dk/Produkt/kategori/149/id/72040/Newcastle_United_3._Troeje_1112_FORUDBESTILLING_.html

Vanskelig å vente på offentliggjøring av spillernummer nå  :P må nok ha i hvert fall 2 drakter i år.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #879 på: 03. Juni 2011, 12:50 »
600kr er en kjempesum, synes ikke det er det værste mann kan se for seg:)

Jeg har et spørsmål til Nordin:) jeg bor der ingen kunne tru at nokon kunne bu, så eg har ikke muligheten til å få navn nummer og diverse.

Er det mulig å finne en løsning slik at drakten kan bli trykt en plass i oslo før den zendes avgårde? Hvis det blir noen dager ekstra levering, sv er det en liten konsekvens.

Det artige med drakt er å ha noe bakpå:) Og jeg er nok villig til å ta den ekstra kostnaden fra utlandet hvis jeg får et skikkelig trykk:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #880 på: 03. Juni 2011, 14:22 »
Ja, jeg er ganske så konservativ når det kommer til farge på draktene. Da krever jeg at det går i sort, hvitt og blått. Alle andre farger hater jeg, for det har ingen verdens ting med Newcastle å gjøre. Har fortsatt til gode å se en oransje skjære.
Hva med en blå skjære?
Du har da vel du også sett at skjæra har noen blå felter på vingene? Hvis ikke, ta en titt på noen bilder, så ser du det ganske fort.
« Siste redigering: 03. Juni 2011, 14:26 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #881 på: 03. Juni 2011, 20:13 »
Ja, jeg er ganske så konservativ når det kommer til farge på draktene. Da krever jeg at det går i sort, hvitt og blått. Alle andre farger hater jeg, for det har ingen verdens ting med Newcastle å gjøre. Har fortsatt til gode å se en oransje skjære.
Hva med en blå skjære?
Du har da vel du også sett at skjæra har noen blå felter på vingene? Hvis ikke, ta en titt på noen bilder, så ser du det ganske fort.


Den smileyen har vel sjelden passet bedre...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #882 på: 03. Juni 2011, 23:22 »
Spyr av den kragen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #883 på: 03. Juni 2011, 23:34 »
Skambra - så bra en helrød drakt er mulig å bli!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #884 på: 04. Juni 2011, 01:39 »
Umbro sucks