20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle i media  (Lest 193417 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #735 på: 27. Mai 2015, 10:52 »
Jeg synes også disse "der kan dere se, Pardew er god"-kommentarene er for billige og for lite nyanserte. Pardew og fansen hadde vokst fra hverandre. Da vi ønsket Pardew vekk var dette for å få noe bedre og ta nye steg, ikke være uten manager som nesten ble realiteten. Men ja, man kam konkludere med at Pardew er bedre enn ingenting...

Jeg spår forresten at hans neste sesong blir tøff. Ønsker egentlig mannen alt godt for han har stått gjennom mye dritt og Crystal Palace med fans er en likanes klubb, men jeg synes Pardew fremstår litt som Jonevret. Bra i medgang, elendig til å snu (selv om Jonevret for en gangs skyld ser ut til å få det til intil videre)...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #736 på: 27. Mai 2015, 15:08 »
Jeg synes også disse "der kan dere se, Pardew er god"-kommentarene er for billige og for lite nyanserte. Pardew og fansen hadde vokst fra hverandre. Da vi ønsket Pardew vekk var dette for å få noe bedre og ta nye steg, ikke være uten manager som nesten ble realiteten. Men ja, man kam konkludere med at Pardew er bedre enn ingenting...

Jeg spår forresten at hans neste sesong blir tøff. Ønsker egentlig mannen alt godt for han har stått gjennom mye dritt og Crystal Palace med fans er en likanes klubb, men jeg synes Pardew fremstår litt som Jonevret. Bra i medgang, elendig til å snu (selv om Jonevret for en gangs skyld ser ut til å få det til intil videre)...

Oss som ønsket Pardew videre visste jo at han var det beste klubben kunne få. Dessverre er majoriteten av nufc fansen ufattelig naive og ser ikke ut til å lære noke av å bli lurt gang på gang. Det kosta nesten pl plassen denne gang og hadde det blitt nedrykk så hadde fansen hatt kun seg sjølv og takka.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #737 på: 27. Mai 2015, 16:15 »
Bare fordi Carver er en klart dårligere manager enn Pardew betyr det ikke at Pardew var fantastisk for oss. Det blir litt som om West Ham nå skulle byttet ut Sam Allardyce med Joe Kinnear for så å rykke ned, og konkludere med at det å gi slipp på Allardyce var en stor tabbe og at han var det beste de kunne få.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #738 på: 27. Mai 2015, 16:59 »
Jeg synes også disse "der kan dere se, Pardew er god"-kommentarene er for billige og for lite nyanserte. Pardew og fansen hadde vokst fra hverandre. Da vi ønsket Pardew vekk var dette for å få noe bedre og ta nye steg, ikke være uten manager som nesten ble realiteten. Men ja, man kam konkludere med at Pardew er bedre enn ingenting...

Jeg spår forresten at hans neste sesong blir tøff. Ønsker egentlig mannen alt godt for han har stått gjennom mye dritt og Crystal Palace med fans er en likanes klubb, men jeg synes Pardew fremstår litt som Jonevret. Bra i medgang, elendig til å snu (selv om Jonevret for en gangs skyld ser ut til å få det til intil videre)...

Oss som ønsket Pardew videre visste jo at han var det beste klubben kunne få. Dessverre er majoriteten av nufc fansen ufattelig naive og ser ikke ut til å lære noke av å bli lurt gang på gang. Det kosta nesten pl plassen denne gang og hadde det blitt nedrykk så hadde fansen hatt kun seg sjølv og takka.

Man skal prøve å holde en fin tone her inne. Vi er jo egentlig i samme båt, men det er ikke alltid like lett. Dette var en av de mest absurde kommentarene jeg har lest på en stund. Meningen din skal du selvsagt få ha, men jeg synes du bommer grovt.
Pardew gikk aldri noen vei med klubben og var det en vei, så var det bakover. Man ville bytte manager, ikke kutte stillingen tvert. Vi ville sannsynligvis havnet et sted mellom 9-14 (selvsagt umulig å si, men motsi meg gjerne) med Pardew. Mener du virkelig at klubbens potensial ligger der? Jeg er sikker på at flesteparten av fansen, motstanderfansen og nøytrale er uenige med deg. I tillegg var og er kritikken mye bredere enn å være kun rettet mot manageren. De fleste inkludert Benson er vel enige om at klubben er vanskjøtslet fra eier. At Pardew ble ansatt av den eieren som også forlenget kontrakten hans.

Jaja la oss se fremover også. Vi har alle tiders mulighet nå...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #739 på: 27. Mai 2015, 17:02 »
Kom deg ned fra din høye hest a benson, villig til å vedde skjorta på at du mislikte Pardew like mye som alle oss andre. Han var kanskje ikke hovedproblemet, men han var jaggu ikke løsningen heller. Hovedproblemet var at ingen erstattet ham, ikke at han gikk i utgangspunktet

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #740 på: 27. Mai 2015, 17:53 »
Problemet er vel hovudsakleg at rekruttering av spelararstall (a) og rekruttering av manager (b) har gått i to ulike retningar.

Eg synest Pardew har mykje godt ved seg som manager, og at han kan vere eit godt val for alle klubbar som også er villige til å la han få sette sitt preg på spelarstallen. I Newcastle sin transferkomite hadde han begrensa eller ingen makt, noko som i tur førte til at dei som kom inn (MYM, Sissoko, Ben Arfa, Cabella) ikkje vart utnytta godt nok. Ein kan ikkje seie noko anna enn at han både Bolasie, Puncheon og Zaha har vore imponerande frå januar og utover. Same med Dann og Ward. Alle desse fem representerer ein del andre kvalitetar enn dei fire i parantesen. Dei er ikkje betre, men dei har ferdigheiter og karakteristika ved seg som Pardew openbert er meir komfortabel med.

Ashley har vist null teikn til at han vil fråta Carr hovudansvaret for innsirkling av spelarmateriell, og då må neste head coach vere ein som kan få maksimalt ut av dei vi kan rekne med å hente inn. Samtidig som ein sjølvsagt må få over linja nok spelarar til at vi får ein spelarstall som er god nok, brei nok og variert nok.

Kan vere enig med Benson i at kritikken mot Pardew er for mykje retta mot at han var "feil mann på alle måtar", i staden for at han kanskje meir var "feil mann slik klubben opererer".

Likevel heilt enig med Kristoffer og andre i at ei skilsmisse mellom Pardew og klubben til slutt var det beste for alle partar.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #741 på: 27. Mai 2015, 18:14 »
Jeg synes også disse "der kan dere se, Pardew er god"-kommentarene er for billige og for lite nyanserte. Pardew og fansen hadde vokst fra hverandre. Da vi ønsket Pardew vekk var dette for å få noe bedre og ta nye steg, ikke være uten manager som nesten ble realiteten. Men ja, man kam konkludere med at Pardew er bedre enn ingenting...

Jeg spår forresten at hans neste sesong blir tøff. Ønsker egentlig mannen alt godt for han har stått gjennom mye dritt og Crystal Palace med fans er en likanes klubb, men jeg synes Pardew fremstår litt som Jonevret. Bra i medgang, elendig til å snu (selv om Jonevret for en gangs skyld ser ut til å få det til intil videre)...

Oss som ønsket Pardew videre visste jo at han var det beste klubben kunne få. Dessverre er majoriteten av nufc fansen ufattelig naive og ser ikke ut til å lære noke av å bli lurt gang på gang. Det kosta nesten pl plassen denne gang og hadde det blitt nedrykk så hadde fansen hatt kun seg sjølv og takka.
. Vi ville sannsynligvis havnet et sted mellom 9-14 (selvsagt umulig å si, men motsi meg gjerne) med Pardew. Mener du virkelig at klubbens potensial ligger der? Jeg er sikker på at flesteparten av fansen, motstanderfansen og nøytrale er uenige med deg.

Under Ashleys regime ja. Det er ganske åpenbart. Så lenge ein er det laget som går mest i pluss på transfers og har mindre penger til spillerkjøp enn lag som Hull.. så er topp 10 det beste ein kan håpe på. Synes det er ganske absurd og tru at det bare ska ein manager til for å kjempe i toppen. Sjølv Mourinho hadde slitt med å komme topp 10 med nufc. Det er igrunn likegyldig kem som er manager. Ein vil ikkje kunne kjempe om trofeer uansett. Pardew gjorde ein solid jobb med det han hadde å jobbe med. Han er vel også den manageren som har hadt mest sukess under Ashley. Sier vel litt. Tiden etter Pardew burde vert bevis nok for å sjønne at det ikkje er han som var problemet. Det er ganske håplaust å motivere ein ambisjonslaus klubb. Pardew gjorde det imponerende bra. Sjølv om flesteparten var enige om at morra til Obertan ville gjort ein bedre jobb.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #742 på: 27. Mai 2015, 18:30 »
Du må gjerne savne Pardew Benson, det er din fulle rett.

Imidlertid er jeg av den oppfatning at jeg heller havner på 10.plass med en manager som prøver å spille underholdene fotball og som klarer å få noe ut av kretive spillere, enn 10. plass med den dørg kjedelige dritten av en fotballstil Pardew står for. Alle mann i forsvar uten at vi klarte å forsvare oss, og håpe på gode enkeltmannsprestasjoner av Ba/Cisse/Cabaye skulle skaffe et mål eller to.... Da er hele poenget med fotball borte.
No fate but what you make

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #743 på: 01. Juni 2015, 23:11 »
Tar det her:

Craig Hope

@CraigHope_DM

Ryan Taylor was released from NUFC by telephone before being told to pass his mobile to Jonas Gutierrez so he could be delivered same news.




R. Taylor: "We came here and we were here not even a day, John Carver called me and told me the club werent gonna offer me a new deal. Then I had a chat with him, he's a good friend of mine, I spent a lot of time with John in and out of the club so I had a chat with him, and then he asked me to pass the phone to Jonas which was unbelievable"

Jonas: "I didnt expect that they were going to offer a new contract, but it's not about that, you have to move on. I can understand all the football issues, but more important for me is that they can't pick up the phone and call me or my agent and say 'thank you, thanks for the years.. we're going to release you'. That's more the way (to do it)"

R. Taylor: "He was made to do it. He was obviously upset in being made to do it. He seemed upset about telling two good pro's who've been here a long time it's come to an end. I can't really blame John because he's under instructions on what to do"
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #744 på: 02. Juni 2015, 07:43 »
Mike Ashleys normale behandling av arbeidstakere, det. Det ville gitt meg indre glede å se hele hans imperium rakne over natta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #745 på: 02. Juni 2015, 09:02 »
Newcastle youngster Adam Campbell found out that he was released by looking on Twitter
Nei.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #746 på: 02. Juni 2015, 09:04 »
Fy fanken så provoserende.

Så intervjuet på sky med de to. Der sitter de i Nord-Irland for å ta trenerkurs, så kommer telefonen. En liten kort samtale. Det var alt. Det er så uproft! De har vært lojale spillere i henholdsvis 6 og 7 år. Jonas har kjempet seg tilbake fra kreft. Og dette er avskjeden de blir avspist med. Hårreisende.

Minner meg om en artikkel jeg nylig leste; når man som ny spiller kommer til Newcastle er det ingen som tar i mot spilleren. Ingen som viser de rundt på stadion. Ingen som forteller om klubbens historie. Ingen som gjør noen innsats for å få spillerne til å skjønne hva det handler om å spille for NUFC. I Newcastle er man leiesoldat til evig tid. Ikke rart spillere vil bort. Hvorfor skal de bli? Man vil føle tilhørighet. Her er man bare en brikke i Ashleys imperium. Æsj.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #747 på: 02. Juni 2015, 09:50 »
Rotten.com

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #748 på: 14. Juni 2015, 23:49 »
Vi nevnes ikke, og ikke er det en sak om oss.

Men denne videoen finner jeg ganske morsom, og man skjønner fort at det er Newcastle-fans.. Spesielt hvis man ser hele filmen

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #749 på: 15. Juni 2015, 09:49 »
Kjip ting å gjøre.