20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 158751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #405 på: 21. Jan. 2012, 00:11 »
Ekstrem hurtighet har altså ikke Messi? Hva med evnene til å servere lagkamerater og se de rommene ingen andre ser? Samt faktisk det å dra av 4-5 spillere i slengen. Messi har en nærteknikk som CR bare kan drømme om - og det er det som sets Messi apart fra absolutt alle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #406 på: 21. Jan. 2012, 00:33 »
Ronaldo er mer jevn på det meste enn Messi som er verdens beste i en del faser av spillet, men til gjengjeld tar Ronaldo igjen Messi på flere viktige deler. Der Messi kanskje har den beste nærteknikken i verden, er Ronaldo en av verdens raskeste spillere om du måler i fart, han er en av verdens aller, aller beste hodespillere, kanskje verdens fremste frisparkskytter, mer målfarlig, samt en generellt mye bedre fysisk spiller.
Messi er først og fremst god på å finne rom til seg selv og medspillere, score mål, og passere spillere lett og kontrollert.
De tingene gjør Messi ekstremt godt, men jeg mener Ronaldo totalt sett har flere strenger å spille på, og kan avgjøre en kamp med både frispark, hode, langskudd, eller alene med keeper.

Sorry, var dårlig skrevet og formulert, og selv om det kan virke som om jeg mener Ronaldo er laaaangt bedre enn Messi ut ifra hva jeg har skrevet her, mener jeg det ikke sånn. De er veldig jevne fotballspillere, men jeg synes Ronaldo er det lille hakket bedre.  :)

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #407 på: 21. Jan. 2012, 01:11 »
Ekstrem hurtighet har altså ikke Messi?

Sammenliknet med Ronaldo, så er den vel ikke særlig utpreget, nei. Ronaldo er vel også en av verdens klart mest teknisk gode spillere slik jeg ser det i hvert fall, så det argumentet der kjøper jeg ikke helt. Anyway føler jeg at samtlige parter gjentar seg selv 100 ganger i denne diskusjonen her.

Det skal godt gjøres å argumentere for at Messi er mer komplett enn Ronaldo i hvert fall - så mye må vel alle her klare å være enige om selv om man kanskje liker Messi bedre. Hvem som er best gidder jeg ikke diskutere lengre, da vi ikke blir enige uansett.

Panzer Stormos video er fantastisk for øvrig, og bør sees av alle som har sine tvil på hvor magisk den mannen der er!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #408 på: 21. Jan. 2012, 01:13 »
Nei, det går nok bare på repeat. Men ikke kom å si meg at Ronaldo har en nærteknikk i samme klasse som Messi - for der fins ikke en spiller i verden som kan måle seg der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #409 på: 21. Jan. 2012, 01:18 »
Nærteknikk og teknikk - forskjell?  :P

Har nå i mange kamper, da kanskje spesielt for Man Utd, sett Ronaldo dra av mange mann med diverse finter, men vet ikke om dette går under "nærteknikk". På en annen side vil jeg si at Messis mange raid både er imponerende og til dels helt ville, men Ronaldo er jo definitivt en mer komplett spiller da han har mye mer å spille på.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #410 på: 21. Jan. 2012, 01:24 »
Med nærteknikk mener jeg at han har en ballkontroll ingen andre er i nærheten av. Ballen sitter som limt til foten hans - det ser latterlig enkelt ut - men det er ferdigheter som er så ekstreme at det setter han i en særklasse i verden. Det CR er bedre på ham rent fysisk i føler jeg rett og slett ikke veier opp for dette. Begge er ekstremt målfarlige og fantastiske avsluttere - begge har ekstrem fart. Men du nevner heller ikke at Messi er en lagspiller i større grad og sågar en herlig tilrettelegger. For min del må jeg bare gjenta i det uendelige at valget mellom de to på mitt lag blir enkelt. Men vi blir nok aldri enig :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #411 på: 21. Jan. 2012, 02:27 »
Går ikkje an å sette dette opp skjematisk, og finne ut kem som er best ferdighet for ferdighet. Messi er så ufattelig god på det han er god på, og har nokke unikt som ingen andre har. Ronaldo er dog raskere, sterkere, skyter hardere, bedre på hode osv.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #412 på: 21. Jan. 2012, 04:09 »
Hadde Ronaldo spilt på Barca hadde han vunnet gullballen. Brannfakkel.

Ronaldo og Messi burde byttet lag for en sesong, for å se hvem som hadde kommet best ut da.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #413 på: 21. Jan. 2012, 04:14 »
Hadde Ronaldo spilt på Barca hadde han vunnet gullballen. Brannfakkel.

Ronaldo og Messi burde byttet lag for en sesong, for å se hvem som hadde kommet best ut da.

Messi hadde fortsatt kommet best ut.. omfg at folk tror Ronaldo er en bedre fotballspiller enn Messi.
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #414 på: 21. Jan. 2012, 12:32 »
Digger at vi har et orakel som Fy Fasan-fyren i den diskusjonen her, det gjør alt mye lettere når folk blir litt usikre.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #415 på: 21. Jan. 2012, 12:38 »
:ler:

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #416 på: 21. Jan. 2012, 12:52 »
Hadde Ronaldo spilt på Barca hadde han vunnet gullballen. Brannfakkel.

Ronaldo og Messi burde byttet lag for en sesong, for å se hvem som hadde kommet best ut da.

Det er like enkelt å si at om Messi hadde spilt på Real Madrid, så hadde de vunnet La Liga og CL. Men det kan ingen vite.

Det vi derimot kan forholde oss til er at Messi har vunnet prisen som verdens beste spiller tre ganger på rad, i år med over dobbelt så mange stemmer som CR. Det synes jeg sier det meste. Messi hadde 83 målpoeng på 57 kamper sist sesong (57 mål/26 assists), mens Ronaldo hadde 68 målpoeng på 52 kamper (53 mål, 15 assists). Begge har helt usannsynlig gode statistikker, men Messis er dog relativt klart bedre. Så å påstå at CR er mer målfarlig enn Ronaldo, som en eller annen gjorde over her, er i alle fall en ganske drøy påstand. Jeg har ingen problemer med at noen synes Ronaldo er en bedre spiller, men selve hovedpoenget er at det aller meste taler for at det ikke er tilfelle, noe også ca. to tredjedeler av alle som har peiling på fotball mener. (Om man skal bruke tallene fra Ballon d'Or-kåringen.)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #417 på: 21. Jan. 2012, 14:00 »
Må ærlig innrømme at jeg driter i hvem som vinner Ballon d'Or kåringen. Er FRP automatisk det beste partiet om de vinner neste gang?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #418 på: 21. Jan. 2012, 14:03 »
Hvis de får 2/3 av stemmene, ja. Men det skjer jo ikke.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #419 på: 21. Jan. 2012, 14:13 »
Skulle likt å se folk være enige med deg i den i politikktråden om det skulle skje :)