20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 160184 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #150 på: 21. Nov. 2011, 23:32 »
Modric, Fabregas, Snejider, Özil. I mine øyne bedre enn Xavi og Iniesta.

Veldig uenig!
Xavi og Iniesta er blant de aller beste spillerne i verden idag og er helt "der oppe" med Messi og Ronaldo. De sistenevnte scorer mye mer mål, men så har de også en mye friere rolle i lagene sine enn det Xavi og Iniesta har. De er alle fotballspillere av aller ypperste klasse.
Er det en som kan nevnes i samme "åndedrag" som de overnevnte må det være David Silva. Dominerer PL denne sesongen og viser hvilken komplett spiller han er. Kan ikke huske sist jeg så en like god midtbanespiller/playmaker i PL, om det noen gang har vært det?

Bak disse er det litt tettere med Rooney, Aguero, van Persie, Fabregas, osv. Fantastiske spillere dette også men er etter min mening et lite hakk bak de 5 første jeg nevner.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #151 på: 21. Nov. 2011, 23:32 »
Synes nå f.eks. Silva er bedre enn Modric. ;) Og ihvertfall Xavi og Iniesta. Synes Modric er noe opphauset.

Schweinsteiger ja! En av mine store favoritter. En veldig komplett spiller, utrolig pasningssikker og veldig god til å vinne ballen. Et tungt og godt skuddbein, nokså sterk, god i duellspillet også. Han er også en skikkelig motor som styrer midtbanen.

En annen som jeg mener også har fortjent seg en plass blant de beste er Van Persie. Han må med etter årets prestasjoner. For en spiss!
« Siste redigering: 21. Nov. 2011, 23:46 av thomashaer »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #152 på: 21. Nov. 2011, 23:40 »
Vil ha med Zlatan helt der oppe også jeg, selv om han skiller seg ut fra de fleste på alle mulige måter. Men makan til spiller når han har dagen. Vil nesten påstå at han har det høyeste makspotensialet av alle, men er ikke like stabil.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #153 på: 21. Nov. 2011, 23:52 »
Glemte visst Silva ja. Han er selvsagt foran Fabregas. Foran Modric ogsaa. Silva-Modric-Xavi top 3.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #154 på: 22. Nov. 2011, 00:31 »
Xavi er den beste, mener jeg. Om vi skal fjerne både Messi og Ronaldo i kategorien "midtbanespillere". Bak der er jeg ikke like sikker, da jeg ikke rangerer Iniesta helt der oppe. Kanskje Silva hvis han fortsetter å prestere like bra som han har gjort nå i denne sesongen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #155 på: 22. Nov. 2011, 10:45 »
Xavi er i mine øyne uten tvil den beste midtbanespilleren i verden. Etter Zidane la opp er det Messi og Ronaldo som har stjålet overskriftene, men bak den lille argentinske magikeren står det som alle vet en enda større tryllekunstner. Xavi har slått de samme millimeterpresise pasningene i flere år nå. Han har dominert Spanias og Barcelonas midtbane på en sånn måte, at man i mine øyne ikke kan stille spørsmål ved hans posisjon som Den Beste. Jeg anser han for å være den tredje beste spilleren i verden akkurat nå, uten særlig konkurranse.

Bak Xavi er det jevnere. Både Silva, Iniesta, Snejider, Fabregas, Modric, Özil, Schweinsteiger og mange, mange flere har åpenbare kvaliteter. Personlig vil jeg vel kanskje trekke frem Iniesta og Silva, som er de som har imponert meg mest.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #156 på: 22. Nov. 2011, 10:51 »
Nå ser ikke jeg La Liga - men dersom Fabregas kommer opp på sitt vante nivå mener jeg han er nesten på et nivå med Silva og Iniesta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #157 på: 22. Nov. 2011, 13:52 »
1 : Messi
2 : Ronaldo
3 : Xavi
4 : Iniesta/Silva
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #158 på: 22. Nov. 2011, 13:52 »
1 : Messi
2 : Ronaldo
3 : Xavi
4 : Iniesta/Silva

THIS
Same old Shearer, always scoring!

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #159 på: 22. Nov. 2011, 13:56 »
1.Ronaldo
2. Messi
3. Silva
4.Modric
5. Xavi

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #160 på: 22. Nov. 2011, 17:04 »
I mine øyne er Xavi "langt" bedre enn både Silva og Modric.
Xavi er et av mine største forbilder/favoritter av all verdens fotballspillere. Digger Ronaldo, liker Messi, synes at Modric har et utsøkt pasningsspill som få andre har, og at Silva har så mye ved seg som gjør han så god. Spesielt pasningene, og nærteknikken.
Men for meg er den største av dem alle Xavier Hernández i Creus, Xavi. Føler at for å bli verdens beste, må man score mange mål. Og det er jo slik fotballkamper avgjøres, det sier seg selv. Men for min del handler fotball om mer enn å bare score mål, det har mye å si hvordan man spiller seg frem til målene.

Når det er sagt, er det vel ikke tvil om at Ronaldo og Messi verdens 2 beste angripere. Men de har litt igjen til min favoritt, Xavi.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #161 på: 22. Nov. 2011, 18:41 »
Personlig synes jeg Modric er noe oppskrytt, for å være så involvert i et godt lag så resulterer det ikke i så skrekkelig mye. En 2-3 mål og 2-3 målgivende i året er ikke det helt store synes jeg. Hans rolle er kanskje mer som 3. sistemann på ballen uten at jeg har noen statistikk på det?

For all del så er han en svært god spiller, men jeg tror nok han har en del å gå på enda i prestasjonene før man snakker verdens beste. Rent teknisk sett og ballbehandlingen hans holder imidlertid ekstremt høyt nivå, tidvis herlig å se på. Liker også arbeidskapasiteten hans, men Xavi, Silva osv. er nok i en litt annen klasse i min bok.

I tillegg så må det jo nevnes at det er en viss forskjell på Tottenham og Barcelona/Real Madrid/Manchester City osv. selv om man kanskje ikke skulle tro det med alle de "verdens beste"-spillerne som de etterhvert virker å ha hos Spurs. I så måte får han kanskje mindre gratis av de rundt seg.

Får også legge til at det nok kan være noe farget av min aversjon mot Tottenham generelt!  ;D

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #162 på: 22. Nov. 2011, 23:08 »
Verdens beste er han jo absolutt ikke ;)
Men nyter til tider pasningsferdighetene til Modric. :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #163 på: 26. Nov. 2011, 09:59 »
Synst det er vanskelig å skilje C.Ronaldo og Messi, sjølv om eg foretrekker Messi.

Men dei har eit stykke opp til denne mannen:


Tidenes beste spiss. Synd med skadene.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #164 på: 26. Nov. 2011, 15:11 »


Kanskje den spilleren jeg ville hatt basert på toppnivå. Burde vært større hadde han vært mer proff.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida