20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 158694 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #30 på: 16. Nov. 2011, 19:37 »
Det at Ronaldo ikke presterer i store kamper har liksom vært kritikernes hovedargument i flere år. Husker han ble spurt om det i et intervju, hvor han etterpå ramset opp mål på mål han hadde scoret mot topplagene. Tror uansett det er helt umulig å bli enige.

Portugal har ikke verdens beste liga, men jeg tror absolutt de ligger på topp 6-7, uten at jeg har noen formening om hvor god de sør amerikanske ligaene er. Er jo faktisk ikke så lenge siden Porto vant CL.

Og cheik_blabla skal du "bevise" at Messi er bedre mot storlag ved å legge ved en link til en kamp Barca vant 2-0 mot Real? Lol.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #31 på: 16. Nov. 2011, 19:38 »
Det er jo mildt sagt en tvilsom påstand. Vitner om at man kanskje ikke fulgte veldig godt med da denne ukjente portugisiske tenåringen signerte på Old Trafford.  :P

Usikker på om den er rettet til min eller Peter sin påstand. Men helt ukjent var Ronaldo neppe, han hadde vel vært på prøvespill i Arsenal og var aktuell for Liverpool før Manchester United hev seg rundt og signerte han for over £12m.

Han var nok en het potet i form av et ekstremt talent. Men at han med mål i to kamper presterte på nivå med Sporting-spillere som Jardel som scorte 53 mål på 49 kamper i samme tidsrom virker rimelig historieløst synes jeg.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #32 på: 16. Nov. 2011, 19:41 »
Var myntet på første påstand ja. At han var et stortalent er det vel ingen som helst tvil om, men slik jeg husker det så var det vel først etter overgangen at folk flest fikk opp øynene for ham, ikke fordi han hadde "dominert" Liga Sagres i to sesonger...

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #33 på: 16. Nov. 2011, 19:47 »
Det at Ronaldo ikke presterer i store kamper har liksom vært kritikernes hovedargument i flere år. Husker han ble spurt om det i et intervju, hvor han etterpå ramset opp mål på mål han hadde scoret mot topplagene. Tror uansett det er helt umulig å bli enige.

Portugal har ikke verdens beste liga, men jeg tror absolutt de ligger på topp 6-7, uten at jeg har noen formening om hvor god de sør amerikanske ligaene er. Er jo faktisk ikke så lenge siden Porto vant CL.

Og cheik_blabla skal du "bevise" at Messi er bedre mot storlag ved å legge ved en link til en kamp Barca vant 2-0 mot Real? Lol.

Nei, den var ment mot en som mente at Messi ikke gjorde ting på egenhånd.
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #34 på: 16. Nov. 2011, 19:47 »
Var myntet på første påstand ja. At han var et stortalent er det vel ingen som helst tvil om, men slik jeg husker det så var det vel først etter overgangen at folk flest fikk opp øynene for ham, ikke fordi han hadde "dominert" Liga Sagres i to sesonger...

Ronaldo ble jo jaktet av storlag i hele Europa før han gikk til United, noe en overgangssum på 135 mill tilsier. Var kanskje heller du som ikke fulgte med?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #35 på: 16. Nov. 2011, 19:49 »
Andy, jeg er helt enig i at det er rimelig dødfødt å komme trekkende med den samme gamle leksa om at Ronaldo ikke presterer i storkamper (les: Classico som gjenganger), men det det er for meg enda mer dødfødt å komme å si at man ikke kan prestere fordi man spiller med samspilte verdensstjerner. Utrolig vittig at de som kommer med den ikke ser for et selvmål man scorer.   :P

Med det argumentet pulveriserer man alle Ronaldo sine prestasjoner i Manchester United fordi han på den tiden spilte med et av verdens beste lag med samkjørte verdensstjerner i alle ledd. Da sitter vi kun igjen med Ronaldo sine 2,5 sesonger i Real Madrid i en liga som de fleste er enige om at spriker voldsomt i kvalitet og denne påståtte dominansen i Portugal.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #36 på: 16. Nov. 2011, 19:49 »
Jaja, men du skjønner vel poenget mitt?  :P  Jeg tviler ikke på at han kan dominere i en annen liga, men håper vi kan få sett det også :)

Jeg ser ikke mange Barca-kamper, men de jeg ser blir som regel kjedelige. Mye på grunn av motstanderne som legger seg bakpå, og Barca som triller ball i hatt. Så er vel litt feil at jeg ikke liker Barca, liker bare ikke kampene de spiller, blir ikke gjennombruddshissig nok for min smak :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #37 på: 16. Nov. 2011, 19:50 »
Det tror jeg nok han gjorde - selv vi var heftig linka ei stund. Men han var som alle husker fortsatt et veldig uferdig talent da han kom til ManU - mye tekniske finesser og lite effektivitet. Poenget til torfinn var vel enkelt og greit at C.R aldri kan sies å ha dominert i Portugal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #38 på: 16. Nov. 2011, 19:51 »
Ronaldo ble jo jaktet av storlag i hele Europa før han gikk til United, noe en overgangssum på 135 mill tilsier. Var kanskje heller du som ikke fulgte med?

Ok, fordi at han hadde "dominert" Liga Sagres i to sesonger? Venter i spenning på den vurderingen.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #39 på: 16. Nov. 2011, 19:54 »
Ronaldo ble jo jaktet av storlag i hele Europa før han gikk til United, noe en overgangssum på 135 mill tilsier. Var kanskje heller du som ikke fulgte med?

Ok, fordi at han hadde "dominert" Liga Sagres i to sesonger? Venter i spenning på den vurderingen.

Hehe, nå har jeg aldri påstått at disse sesongene her skal bidra til å kåre Ronaldo til verdens beste. Det var bare ment til torfinn som mente at han var totalt ukjent før han gikk til United.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #40 på: 16. Nov. 2011, 19:56 »
Ronaldo ble jo jaktet av storlag i hele Europa før han gikk til United, noe en overgangssum på 135 mill tilsier. Var kanskje heller du som ikke fulgte med?

Herre... Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg fulgte den portugisiske ligaen altfor tett i en alder av 12-13 år, men jeg tror absolutt at jeg snakker for flertallet av verdens fotballfans når jeg påstår at han ble mer kjent for den dyre overgangen hans til Manu enn som den beste spilleren i Liga Sagres. Beklager, men om du mener det motsatte så tror jeg du er unntaket, og ikke regelen...
« Siste redigering: 16. Nov. 2011, 20:01 av torfinn »

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #41 på: 16. Nov. 2011, 19:58 »
Ronaldo ble jo jaktet av storlag i hele Europa før han gikk til United, noe en overgangssum på 135 mill tilsier. Var kanskje heller du som ikke fulgte med?

Herre... Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg fulgte den portugisiske ligaen altfor tett i en alder av 12-13 år, men jeg tror absolutt at jeg snakker for flertallet av verdens fotballfans når jeg påstår at han ble mer kjent for den dyre overgangen enn hans til som den beste spilleren i Liga Sagres. Beklager, men om du mener det motsatte så tror jeg du er unntaket, og ikke regelen...

Mener jeg at han var mer kjent før overgangen til United? Jasså ja...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #42 på: 16. Nov. 2011, 19:59 »
Ja men det er jo det Torfinn sier? Han var et "stortalent", og ble jo hentet av den grunn. Men han ble ikke hentet "fordi han hadde "dominert" Liga Sagres i to sesonger" slik Peter påstår i innlegget Torfinn siktet til.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #43 på: 16. Nov. 2011, 20:00 »
Ronaldo ble jo jaktet av storlag i hele Europa før han gikk til United, noe en overgangssum på 135 mill tilsier. Var kanskje heller du som ikke fulgte med?

Herre... Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg fulgte den portugisiske ligaen altfor tett i en alder av 12-13 år, men jeg tror absolutt at jeg snakker for flertallet av verdens fotballfans når jeg påstår at han ble mer kjent for den dyre overgangen enn hans til som den beste spilleren i Liga Sagres. Beklager, men om du mener det motsatte så tror jeg du er unntaket, og ikke regelen...

Mener jeg at han var mer kjent før overgangen til United? Jasså ja...
Nei, får da for guds skyld ikke håpe det.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #44 på: 16. Nov. 2011, 20:02 »
[...] han ble mer kjent for den dyre overgangen enn hans til som den beste spilleren i Liga Sagres.

Mener jeg at han var mer kjent før overgangen til United? Jasså ja...

Leseforståelsen svikter litt ser jeg. Han sier ikke at du sier han var mer kjent før overgangen, torfinn sier at Ronaldo nok var mer kjent for den dyre overgangen enn som den beste spilleren i Portugal.