20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Restaurant-tips  (Lest 1855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 291
    • Vis profil
Restaurant-tips
« på: 25. Mai 2011, 17:43 »
Hei!
Er det noen her på forumet som vil dele sin(e) favoritt restauranter  med oss andre? Tenker hovedsaklig i Newcastle, men også andre plasser/byer i verden!
Mange takk!
« Siste redigering: 25. Mai 2011, 18:03 av Erlend »

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Restaurant-tips
« Svar #1 på: 25. Mai 2011, 17:55 »
Godt tiltak:)

Vi bør lage en liste som kan redigeres av alle slik at man får det noe lunde samlet.
Noen av mine i Bergen.

Bergen:
Naboen: I kjelleren er det god og rimelig mat, samt utmerket øl på tap, som Nøgne Ø og mange andre. Utmerket sted hvis man er fattig student, eller bare har lyst på noe mer enkelt.
Potetkjelleren: Eksklusiv og fortreffelig mat. Koselige omgivelser. Fin restaurant å ta med en jente/kjæreste du vil spandere på.
Salsa: Flott restaurant som nettopp har fått nye lokaler på vågsallmenningen, der de tilbyr mange gode retter, som er tilberedt på litt unorske og spennende måter. Gode desserter, og nydelig urtebrød til ventemat.


Nå lurte du meg godt med å redigere inn Newcastle i etterkant;) Men slår til med en her og. Det er en indisk restaurant som ligger nede ved Quayside, som heter Saffron, og har nydelig mat. Generelt er indisk noe som man bør prøve når man er i England, for det er i en annen liga, enn noe indisk mat jeg har fått i Norge.
« Siste redigering: 25. Mai 2011, 18:04 av Ipt »

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Restaurant-tips
« Svar #2 på: 07. Juni 2011, 13:49 »
Noe bra i oslo?

Erlend

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 291
    • Vis profil
Sv: Restaurant-tips
« Svar #3 på: 07. Juni 2011, 17:08 »
Newcastle:

Simply Greek: En gresk restaurant som er lokalisert rett nedenfor Grainger Market, nærmere bestemt gaten, Bigg Market.
En herlig liten restaurant som servere alt fra herlig Gresk fårikål til fantastisk Spaghetti Bolognese.

Little Saigon: En Vietnamesisk restaurant rett ved siden av Simply Greek. Her burde man prøve anda de serverer. Helt nydelig!
Ps! Husk og spørre om gaffel og kniv, hvis du selvfølgelig ikke er veldig rutinert med pinner da. Snakker av erfaring at man kan bli ledd av hvis man prøver med pinner, og man ikke er helt stø. :P

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Restaurant-tips
« Svar #4 på: 26. Juni 2011, 15:18 »
Støtter meg på de 2 som erlend kommer med her, ellers er en burger og newcastle brown ale på strawberrys ikke å forakte