20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fantasy Premier League 15/16  (Lest 30342 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #15 på: 13. Aug. 2015, 23:17 »
Cech (Hennessey)
Darmian Gomez Cresswell (Huth 2nd sub, Targett 3rd sub)
Hazard Cazorla Chamberlain Ibe Mané
Rooney Benteke (Wilson 1st sub)

Bra lag. Liker planen din. Jeg hadde min første sesong i fjor, men gikk helt horribelt. Akkurat nå er laget mitt følgende:

Lloris (McCarthy)

Cedric - Alderweireld - Gomez - Huth - Oxford

Hazard - Sanchez - Tadic - Depay - Aarons

Aguero - Deeney - Sakho

Generelt tror jeg at Hazard, Sanchez og Aarons blir faste på laget mitt. Så har jeg Depay (8,5) som kan rulleres på med spillere som Cazorla, Ramsey, Ozil, Mata, Coutinho, Yaya, Oscar etc, og Tadic (7.0) med Winjaldum, Cabaye, Barkley, Ayew. De to spissene utenom Aguero kan jeg også rullere på.

Ellers er jo det alltid litt gambling. Jeg ville helst hatt Mignolet som keeper, men pga kampprogrammet ble det Lloris. Alltid ellevilt å gamble på at Spurs skal holde seg defensive.  :-X
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #16 på: 14. Aug. 2015, 00:44 »
Syns det er rart at så mange har med Azpilicueta da han sjelden få mål/assist. Chelsea holder mye nullen, men han er jo den eneste i bakre fiern som stort sett aldri tar poeng...Og om han storspiller defensivt gir det ikke noe mer poeng,, det eneste som gjelder er at Chelsea holder nullen...
Så hvorfor har du med Shaw da?

Var det serriøst?.................
Ja. Hvor mange mål og assist har Shaw i karrieren?


Oj. Jeg må virkelig ha msisforstått fantasy....Jeg trodde man skulle plukke de spillerne som vil få flest poeng i kampene som skal spilles... Men det er tydeligvis de som har fått flest poeng for flere år tilbake man skal ha. Takk for at du lærte meg dette...

Da er det jo bare å avskrive alle spillerne som kom i sommer....

Jeg visste ikke at Azculieta var den i Chelsea som tok flest poeng fra mål/assist i forsvaret... Takk for at du lærte meg dette... Jeg som trodde Terry og Ivanovic var suverende når det kom til dette... Men beklager Daniel for at jeg tok feil.....Jeg regner med du kan lese norsk? Jeg skrev han er den i Chelsea forsvaret som har minst assist og mål...

Dessiten var jo Shaw skadefri hele fjorårsesongen....

Shaw er jo kjent for å være så treig at han er udugelig fremover....Er ingen sjanse i havet for at manus faste venstreback kan storme forbi motstandernes backer og komme til innlegg nå som han er frisk...Mens Azculieta må jo sies å være kjent for dette. Her snakker vi skuddfoten til Ronaldo, farten til Walcott, innleggene til Beckham, og målfarligheten til Messi...

Dessuten er jo Shaw snart 40 år, og  vi kan ikke forvente mer enn for et par sesonger siden....Da han spilte i gullkandidaten Southampton........Spessielt ikke mer enn sist sesong da han spilte hver ensete kamp og aldri var skadet.......

« Siste redigering: 14. Aug. 2015, 00:47 av superswag »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #17 på: 14. Aug. 2015, 08:45 »
For all del. Azpiliqueta tok bare 2 poeng mer enn Cahill i fjor, med nesten 500 minutter mindre på banen. Ivanovic og Terry koster 1m mer enn Azpiliqueta, så er nok derfor mange velger han.

Og du bruker jo uansett argumentet "Syns det er rart at så mange har med Azpilicueta da han sjelden få mål/assist.", alikevel velger du Shaw som har NULL mål og TO assist i hele sin karriere. Shaw er vel ikke akkurat kjent for "skuddfoten til Ronaldo, farten til Walcott, innleggene til Beckham eller målfarligheten til Messi" han heller...

Men du må jo gjerne tro at Shaw plutselig skal bli fotballgud, skal på ingen måte nekte deg det. Jeg bare registrerer at det er 19,5% som har valgt Azpiliqueta og 6,4% som har valgt Shaw :)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #18 på: 14. Aug. 2015, 10:31 »
Azpiliqueta fekk jo assist førre kamp! So den traff eg bra med ;D

Kjem Chamberlain til å starta? Verte enten han eller Schneiderlin... Har gjort mitt eine byte. Ventar med wilcard, sjølv om det frista stort etter førre runde.
« Siste redigering: 14. Aug. 2015, 10:33 av lgrinde »

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #19 på: 14. Aug. 2015, 13:10 »
Utrolig så hårsåre "folk" er her da  :P Hva er det å misforstå med at argumentet Azpi leverer lite målpoeng står for fall når man går for Shaw? Jada, Shaw kan levere han, men hva annet en stats fra forrige år har man å gå på? Er ikke noe galt i å ha Shaw eller Azpi, men det er heller ikke vanskelig å finne argumenter for å ha andre i det prissjiktet (5.5-6.0). Selv gikk jeg for Darmian, en uprøvd spiller, men som har ryktet for å bidra med mange løp offensivt. Han var solid mot Spurs, og ser ut som en som kan sanke mye bonus. Og bonus er noe Azpi har en tendens til å gi (19 i fjor mot Ivans 13), så man skal ikke se seg helt Daley Blind på assist og mål.

Black and white since 1996

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #20 på: 14. Aug. 2015, 13:16 »
Kjem Chamberlain til å starta? Verte enten han eller Schneiderlin... Har gjort mitt eine byte. Ventar med wilcard, sjølv om det frista stort etter førre runde.

Jeg hadde nok gått for Chamberlain. Schneiderlin vil som oftest gi to eller tre poeng, men Ox har en litt høyere forventningsverdi. Veldig vanskelig å si hvem som starter for Arsenal, men selv med feil i forkant av 0-2-målet kan ikke Ox ha svekket sin sjanse for mer spilletid. Han var den friskeste av de som startet offensivt synes jeg. Vil tro at Sanchez starter, og Özil, Caz og Ramsey er nok bankers. Starter Coquelin, starter nok ikke Ox. Også mulig Wally starter på kant. Har Ox selv, men jeg kjøpte han for de første to-tre rundene, så er uaktuelt å selge allerede denne uken.
Black and white since 1996

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #21 på: 14. Aug. 2015, 13:21 »
Ja, Schneiderlin ser eg verte altfor defansiv. I Southampton hadde ein no litt mål? Må få han ut neste gong.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #22 på: 14. Aug. 2015, 14:07 »
Ville nok hatt en billigere femte mb ja. Kouyate hadde jo vært et spenstig bytte, men ville ha nedjustert. Aggy, Silva, Sanchez m.fl. er såpass dyre at pengene bør være på i 11eren/ITB.
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #23 på: 14. Aug. 2015, 14:11 »
            Kjører dette laget nå:

                                  Krul

             Darmian - Azpiliqueta - Clyne

Wanyama - Hazard - Chamberlain - Toure - Sterling

                       Rooney - Benteke

Subs: Courtois, Wilson, Wisdom, Baker.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #24 på: 14. Aug. 2015, 14:17 »
Skulle helst hatt Toure ja...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #25 på: 14. Aug. 2015, 14:21 »
Skulle helst hatt Toure ja...
Jepp, men problemet mitt er at jeg som regel setter inn spillerne ETTER at de har gjort noen gode kamper :P Skal ikke se bort i fra at Toure går tre-fire kamper uten mål og assist nå, bare fordi jeg satt han inn :D

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #26 på: 14. Aug. 2015, 14:28 »
Hehe :D Derfor eg aldri har spelara frå NUFC. Overtruisk. Eg hadde Zaha på benken førre runde. Denna runden startar han.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #27 på: 14. Aug. 2015, 14:29 »
Hadde i utgangspunktet tre Newcastle-spillere, men de ble dumpa alle tre før første runde. Mulig jeg setter inn Wijnaldum etterhvert, tror han kan bli en jevn poengplukker.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #28 på: 14. Aug. 2015, 14:37 »
Var lysten på å prøve Shaqiri også, men har allerede dratt på meg fire minuspoeng for to bytter, så føler ikke at det er rom for flere bytter.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #29 på: 14. Aug. 2015, 19:35 »
Det hadde vært rimelig idiotisk uansett. Shaqiri er ikke med mot Spurs, og ta en hit for et totalt ubeskrevet blad i fantasysammenheng har aldri høstet applaus. Spennende på lengre sikt, det er han.

Ellers har fantasyfootballscout plukket ut Fabianski som keeper med Newcastles manglende målteft på utebane som argument. Det er naivt å tro at Newcastle fortsetter den dårlige trenden fra våren, er jo tross alt en helt annen svung over laget nå! Cisse liker seg på Liberty (to mål både i 2011/2012 og 2014/2015), og jeg tror han scorer igjen :) Gomis er fryktelig god i lufta, så han skjønner jeg godt blir hentet.
Black and white since 1996