20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillere vi IKKE har sjans på!  (Lest 54893 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #30 på: 20. Feb. 2011, 11:56 »
Det er vel diskusjon som man aldri blir ferdig med, men liker det spektakulære og spillere som er en "crowd-pleaser". Ronaldo er mye mer spektakulær enn Messi mener jeg.
Men hvem som er best aner jeg ærlig talt ikke. Messi er også sykt god. Men jeg tror jeg foretrekker Ronaldo.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #31 på: 20. Feb. 2011, 12:42 »
Usj.. Bestill deg Canal+ og følg med på litt spansk og ikke bare CL & vg/dagbladet.. DE ELSKER jo ronaldo..

Btw litt stats for 2010/2011 sesongen..
            Kamper      Sub          Mål          Målgivende.
Messi     : 37          4         38        18
Ronaldo : 46          2         37        12   

Mindre kamper, Mer mål, Mer assist ;) MMM

Men det er som du sier, en evig diskusjon ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #32 på: 20. Feb. 2011, 12:49 »
Altså, er en stor fan av Messi også jeg. Bare så det er sagt ;)
Digger dem begge to, fordi de er slike spillere jeg liker å se på. Mange finter, herlige mål, rett og slett mye underholdning i dem begge to. Messi er vel best, skal man se på mål, assist og trofeer den siste tiden. Men i mine øyne rater jeg Ronaldo et bittelite hakk høyere.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #33 på: 20. Feb. 2011, 12:57 »
Ronaldo er snadder for øyet, både på og utenfor banen. Whats not to like =)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #34 på: 20. Feb. 2011, 13:37 »
For min del er Messi en hakket bedre spiller. Det han mangler i avslutningsstyrke og luftstyrke tar han igjen andre plasser. Uttrykket "ballen limt til foten" definerer faktisk Messi. Også er han en større lagspiller samtidig som han også er individualist. Messi über alles.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #35 på: 20. Feb. 2011, 13:47 »
Messi spiller med en magnet i skoen, det er det liten tvil om! Syk ballbehandling, og -kontroll. Og som du sier, han er en større lagspiller enn Ronaldo.
Objektivt sett, er vel Messi litt bedre som sagt. Men jeg har mer sans for Ronaldo, enn for Messi. Er hvertfall jævlig glad ingen av de spiller i PL! :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #36 på: 20. Feb. 2011, 13:55 »
Messi over Ronaldo for min del. Begge er vanvittig gode, men Messi får min stemme da han leverer bedre enn Ronaldo mot de beste lagene og i de store kampene. Ronaldo har ofte vært dårlig i store kamper også da han spilte i England, og han faller da totalt ut av kampene om han ikke har dagen. Messi er der hele tiden, og gjør etter min mening ting på bana som ingen andre spillere er i nærheten av.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #37 på: 20. Feb. 2011, 17:05 »
Åå vist vi skal se litt på div mål. Så får GANSKE ofta ronaldo de typisk (ruud) målå. Mens Messi er nede og henter dribler av 2-3 mann og så avslutter ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #38 på: 20. Feb. 2011, 17:28 »
Ser på Ronaldo som en mer komplett spiller. Ronaldo må redde Real Madrid gang på gang mens Messi bare er det "ekstra krydderet" i Barca. Det hadde utviltsomt vert spennende og sett Messi i ein anna klubb ennn Barcelona. Hadde han vert like dominerende i ein klubb som ikkje er verdens beste og som passer Messi som hånd i hanske? Eller i ein litt mer fysisk liga enn La Liga tross alt er. Sånn sett mener eg Ronaldo har bevist mer enn Messi, og hadde eg vert manager for ein anna klubb enn Barca hadde henta Ronaldo før Messi.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Simmi

  • Gjest
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #39 på: 20. Feb. 2011, 17:35 »
Ser på Ronaldo som en mer komplett spiller. Ronaldo må redde Real Madrid gang på gang mens Messi bare er det "ekstra krydderet" i Barca. Det hadde utviltsomt vert spennende og sett Messi i ein anna klubb ennn Barcelona. Hadde han vert like dominerende i ein klubb som ikkje er verdens beste og som passer Messi som hånd i hanske? Eller i ein litt mer fysisk liga enn La Liga tross alt er. Sånn sett mener eg Ronaldo har bevist mer enn Messi, og hadde eg vert manager for ein anna klubb enn Barca hadde henta Ronaldo før Messi.
Enig, lurer på hvordan Messi hadde vært uten Iniesta og Xavi...

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #40 på: 20. Feb. 2011, 17:48 »
Jeg kommer ikke til å se på Messi som verdens beste før han presterer i en annen liga, men spørs om han noen gang drar fra Barca.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #41 på: 20. Feb. 2011, 18:02 »
Jeg kommer ikke til å se på Messi som verdens beste før han presterer i en annen liga, men spørs om han noen gang drar fra Barca.

Hvorfor?

Jeg synes mye av bunnlagene i La Liga er crap, og det er et poeng at Messi har vanvittig gode medspillere. Allikevel, bare se på hva han har gjort i enkelte CL kamper mot alle typer lag. Arsenal kampen i fjor da han scoret fire mål er et eksempel. El Classico i fjor da han serverte noen av de villeste gjennombruddspasningene jeg har sett. Det var mot Real Madrid og Messi leverte gull da, som han pleier mot Spanias nest beste lag! Synes Messi er en "outstanding" spiller. Rett og slett ingen som kan matche det drivet han har med ball, kroppsfintene, rykket og ballfølelsen. Han har et utrolig blikk for spillet og fungerer like godt som en playmaker, kantspiller og spiss.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #42 på: 20. Feb. 2011, 18:09 »
Nå vil jeg vel ikke akkurat si at Ronaldo har vært omgitt av dårlige spillere i de klubbene han har prestert bra i, så å si at Messi ikke er verdens beste pga at han spiller på det beste laget blir litt selvmotsigende.
Ronaldo spilte på det beste laget i England, og nå spiller han på det nest beste i Spania.
Messi er selvsagt ikke verdens sterkeste spiller, men små spillere som f.eks Zola har jo prestert "rimelig bra" i England. Så å tro at Messi ville falt igjennom i PL pga manglende fysisk styrke tror jeg er meget usannsynlig. Han har et utrolig rykk, stor fart, lavt tyngdepunkt og lim på skoa - noe som jeg er rimelig sikker på ville fungert utmerket også i England.
Edit: Helt enig med deg Kø1
« Siste redigering: 20. Feb. 2011, 18:10 av Ulf »

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #43 på: 20. Feb. 2011, 20:25 »
Uten Xavi & Iniesta bla bla..
Messi har mest assists i Primera med 15stk ;)
Mens Xavi har 5 og Iniesta har 2..

Han har like mange assists som Xavi, Iniesta & Ronaldo(8) til sammens ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #44 på: 20. Feb. 2011, 21:46 »
Messi spiller jo også på et bedre lag enn det Ronaldo gjør. Vanskelig diskusjon hvem som er best av dem, men jeg ser liksom ingen svakheter med Ronaldo som fotballspiller med unntak av at han kan bli litt bitter på at de andre suger når han spiller på Portugal. Så jo det under VM.

Hadde det stått mellom Messi og Ronaldo, så ville jeg valg King 7 any day. :)