20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 364894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #510 på: 25. Des. 2010, 15:33 »
Med tanke på at gutten er 17 år nå, så håper jeg virkelig ikke det :P
Kanskje Pardew har et spesielt forhold til moren.....
Det er vel slik han får guttungen hit ;)
Gan canny doon Toon!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #511 på: 25. Des. 2010, 19:15 »
Det er kanskje Chamberlain hele PL er linket til ja. Håper Pardew utnytter sin historie ja med Southampton ja. Lenge siden vi har fått tak i et talent som resten av PL har siklet etter.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #512 på: 25. Des. 2010, 19:18 »
Det er kanskje Chamberlain hele PL er linket til ja. Håper Pardew utnytter sin historie ja med Southampton ja. Lenge siden vi har fått tak i et talent som resten av PL har siklet etter.

Vi skaper dem sjæl ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #513 på: 25. Des. 2010, 20:01 »
Greit med ungkalver men håper klubben signerer noen spillere som kan forsterke laget med en gang også. Trenger noen som vi vet takler nivået i PL, kan ikke bare stole på "guttevalper" som aldri har sparket en ball i PL heller.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #514 på: 25. Des. 2010, 22:54 »
Greit med ungkalver men håper klubben signerer noen spillere som kan forsterke laget med en gang også. Trenger noen som vi vet takler nivået i PL, kan ikke bare stole på "guttevalper" som aldri har sparket en ball i PL heller.

Sant nok, samtidig tror jeg vi har sterk nok stall til å  klare oss i PL, så fremt ikke vi får mange skader. Målet vårt er ikke europa nå, derfor må man kanskje satse på å sette innpå guttevalper. De beste talentene kan ha en voldsom utvikling, hvis de får spille over tid. Og en slik politkk kan vi nå føre. Dette blir derimot vanskelig når kvaifiserer oss for europa. Da vil flesteparten av lagene stille med toppet lag for å unngå å tape unødvendige poeng og dermed neste sesongs plass. Tør vi å satse ungt nå, kan vi legge grunnlaget for en god stall i fremtiden.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #515 på: 26. Des. 2010, 10:04 »
Helt greit å satse ungt, men er ikke farlig å få inn litt mer rutine også, de kan jo isåfall de yngre spillerne ta mye lærdom fra.
Dessuten så er NUFC på en sterk 8. plass og er i øyblikket med i kampen om E-cup plass. Vi kan ikke bare kaste vekk denne muligheten når den så til de grader er tilstede. Bare så synd laget tidligere i sesongen har skuslet bort flere trepoengere hjemme mot lettere motstandere.
En E-cupplassering vil jo føre til mange flere kamper, noe som igjen vil føre til større rotasjon på laget ved enkelte anledninger og flere kampmuligheter på høyere nivå for ungguttene. Men selve gulroten er vel pengene som E-cup bringer med seg og dermed styrke klubben økonomisk og gjøre den mer attraktiv, både for spillere vi kan hente og ikke minst for sponsorer.

Det kan sikkert være veldig suksessfult å satse skikkelig på at unnguttene tar nivået ved at de får massevis av kamper tidlig. Man må ikke glemme at managere som Alex Ferguson og Arsene Wenger matcher sine unggutter ganske forsiktig i starten og har stor suksess med det. Kan jo være en vei å gå det også.
« Siste redigering: 26. Des. 2010, 10:06 av Frode »

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #516 på: 26. Des. 2010, 11:09 »
Det er kanskje en grunn til at Xisco har fått så lite tid på banen som han har fått denne sesongen??

Stallen vår pr. dags dato er tynn, og selv om vi har noen spillere som ikke er gode nok i PL, så er f.eks Guthrie, Raylor, Ameobi ålreite spillere å ha i en stall, og de er bedre enn de som spiller på reservelaget.

Skal vi bruke penger i januar, så håper jeg vi kjøper en spiller som er skikkelig kvalitet, og som hever laget.....istedenfor at vi selger unna to-tre, slik at vi må bruke penga på å få opp "nummerne" i stallen igjen. Da blir vi stående på stedet hvil.

Får ikke sagt det bedre selv. I tillegg krever det mer tilpasningsarbeid for å få nye spillere til å trives, så å erstatte Ameobi med f.eks Harewood (som vi blir linket til i dag), ser jeg absolutt ikke vitsen med.

Kun på grunn av Pardew selvsagt. Regner med han er såpass oppegående at han innser at det var flere år siden Harewood hadde sine gode år.

Spennende spillere jeg kunne tenkt meg (én eller flere):

Kevin Gameiro (redd for prislappen etterhvert..)
Itay Shechter
Adam Lallana
Alex Oxlade-Chamberlain

Adam Johnson (lån) (har vært linket, men spørs vel hvor sannsynlig det er)



Sergio Canales ( verken fordi jeg tror Real Madrid allerede er klare til å gi slipp på ham, eller fordi det er på sentrale deler av midtbanen vi trenger spillere, men fordi jeg digger ham og fordi han har vært linket til blant annet West Ham og Bolton i det siste.)

"Real Madrid youngster Sergio Canales could be in line for a shock move to the Premier League to either West Ham United or Bolton Wanderers. Prior to leaving Racing Santander in the summer, the 19-year-old Spanish sensation had been strongly linked with moves to Manchester United, Arsenal, Manchester City, Chelsea and Liverpool, and having played just 94 minutes for Jose Mourinho’s side this season, the attacking midfielder is considering leaving the Bernabeu. (talkSport)"



(Kommer sikkert til å tilføye flere navn etterhvert)

Sier fortsatt ja takk! Så lenge de (Oxlade) blir billig nok.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #517 på: 26. Des. 2010, 21:44 »
Kommentatoren sa gang på gang at det var dumt at Krul gjorde feil, nå som Given var tilbake på St.James. Regner med at han mente Harper?

Samme mann kunne også melde om at Given var aktuell for Villa i januar-vinduet. Må innrømme at jeg veldig gjerne skulle sett Given på lån ut sesongen...
Oscillons From The Anti-Sun

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #518 på: 27. Des. 2010, 11:35 »
Aldri i verden. Dette var den første virkelige grove tabben til Krul. Dere må huske på at Given var like gammel som Krul da han kom til klubben. Og han hadde flere slike tabber over flere sesonger.

Det kampen mot city viste, var at vi trenger en bedre spiss sammen med Carroll. Ranger hadde to store sjanser som en bedre spiss ville satt. Den første kom jo av at Hart feilaktiv kom ut i feltet (identisk med målet vi fikk mot Arsenal) og den andre sjansen var jo enorm: Ranger bommet pratisk talt på ballen.  Slike sjanser må inn hvis vi skal vinne mot de beste lagene..

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #519 på: 27. Des. 2010, 11:39 »
Du kan ikke snakke om tid til Krul og ikke gi tid til Ranger ;) han fortjener minst like mange kamper
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #520 på: 27. Des. 2010, 12:09 »
Forskjellen er at Krul er kommet lengre i utviklingen enn Ranger, både i holdninger og fotballmessig. Det er også forskjell i alder. Ranger trenger en sesong i Wanker for å utvikle seg. Han har råskapen, men mangler grunnteknikk og avslutningsegenskaper.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #521 på: 27. Des. 2010, 19:17 »
Aldri i verden. Dette var den første virkelige grove tabben til Krul. Dere må huske på at Given var like gammel som Krul da han kom til klubben. Og han hadde flere slike tabber over flere sesonger.


Jeg vet ikke helt... Jeg er enig i at Krul er en ganske bra keeper og har alderen på sin side, og det er ikke først og fremst tabben i går jeg tenker på. Jeg er rett og slett usikker på om reaksjonen og "agressiviteten" i keeperspillet hans er god nok til å holde toppnivå i PL. Mulig dette er noe som kan jobbes med over tid og at det kan læres med et par sesonger som fast, men som sagt hadde jeg følt meg tryggere med en Given bak der. Tabbekvote skal alle rookies få, såklart.
Oscillons From The Anti-Sun

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #522 på: 27. Des. 2010, 19:22 »
Med Given ja, men valget vårt står mellom Harper og Krul, og ut ifra det Harper vist frem til Everton kampen så har ikke Harper vært spesielt mye bedre enn Krul. I mine er de såpass jevngode at jeg mener Krul bør få fortsette, da han er en keeper for fremtiden, mens Harper begynner å dra på åra.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #523 på: 28. Des. 2010, 12:47 »
Celtic want to take Tottenham Hotspur midfielder Niko Kranjcar on loan after the 26-year-old Croatian fell out of favour with manager Harry Redknapp. (the Times)
Hadde vært glimrende.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #524 på: 28. Des. 2010, 13:35 »
Celtic want to take Tottenham Hotspur midfielder Niko Kranjcar on loan after the 26-year-old Croatian fell out of favour with manager Harry Redknapp. (the Times)
Hadde vært glimrende.

Mener å huske at han var vagt linket til oss i sommer også, på lån? Spørsmålet er vel om dette er den posisjonen vi trenger å forsterke mest? Med Nolan, Barton, Tioté og snart Gosling har vi bra dekning "in the engine room" på midten, i tillegg skal vi ikke fullstendig avskrive Smith og Guthrie heller.

For et par dager siden så skrev nufcblog at the People linket oss til Shaun Wright Phillips på lån. Hva tror folket om det? Bor det fortsatt noe i ham, eller er han ødelagt etter litt for mange sesonger med litt for lite spilletid?
Han tjener vistnok £70 000 i uka, og Mancini krever vistnok at den klubben som låner spilleren skulle betale hele lønna. Det vil i såfall by på problemer for vår del, men det er vel kanskje mulig å forhandle med araber-klubben på det punktet.

Ironisk nok så er det vel meget mulig at Adam Johnson tjener mindere, selv om han er bedre, men han er det vel kanskje ikke fullt så aktuelt for City å låne ut...