20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 366661 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #405 på: 17. Des. 2010, 11:43 »
Ola Toivonen

Prolific forward Toivonen has made a big impact at PSV since arriving from Malmo early last year, knocking in 29 goals for the Dutch club.

The Sweden international has stated he won't leave PSV this winter as the club will already lose Ibrahim Afellay to Barcelona - but things can change very quickly in modern football.

Toivonen and Hungarian winger Balasz Dzudzsak are two Eindhoven players who have both been linked with an English switch. Toivonen, 24, whose strength would be useful to a lot of Premier League sides, once stated he would love to play for Newcastle United. Could he be a new partner for Andy Carroll if the prolific striker stays at St James' Park?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11979_6580785,00.html

Ser gjerne at han kommer inn, men som det står virker det ikke så sannynelig i janaur. Vår sjefsspeider Graham Carr virker hvert fall å ha god oversikt over spillere i Nederland mtp kjøpet av Tiote.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #406 på: 17. Des. 2010, 11:47 »
Vi trenger en backup for Enrique, er ikke tvil om det. En skade på ham er katastrofe. Perch når ikke Enrique opp til tåspissene.

Perch må jo ikke absolutt spille. Vi kan f.eks. sette Steven Taylor på høyrebacken og flytte Simpson over. Taylor har vel også spilt venstreback tidligere. Men det er klart en backup for Enrique hadde vært veldig fint å få inn. Positivt om denne spilleren også kunne bekle andre posisjoner for hvis han bare er venstreback kan det bli mye benkesliting slik som Enrique har vært til nå.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #407 på: 17. Des. 2010, 12:00 »
Vi trenger en backup for Enrique, er ikke tvil om det. En skade på ham er katastrofe. Perch når ikke Enrique opp til tåspissene.

Perch må jo ikke absolutt spille. Vi kan f.eks. sette Steven Taylor på høyrebacken og flytte Simpson over. Taylor har vel også spilt venstreback tidligere. Men det er klart en backup for Enrique hadde vært veldig fint å få inn. Positivt om denne spilleren også kunne bekle andre posisjoner for hvis han bare er venstreback kan det bli mye benkesliting slik som Enrique har vært til nå.

To ord: Shane Ferguson.

Forhåpentligvis holder Enrique seg unna det som er av skader.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #408 på: 17. Des. 2010, 12:02 »
Visstnok fra journallive, men kan ikke bekrefte det da siden for øyeblikket er nede:

"Pardew – confident that he can squeeze cash out of owner Mike Ashley – is understood to have made striking reinforcements his priority at the turn of the year, although The Journal understands that Southampton striker Rickie Lambert is definitely not on his wish-list.

He is also hunting for a winger and a defender, although again a link to Saints stopper José Fonte can be discounted."

Oppsummert:
Nei til Fonte og Lambert. Bra.
Ja til spiss, ving og forsvarer. Bra.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #409 på: 17. Des. 2010, 15:17 »

To ord: Shane Ferguson.

Forhåpentligvis holder Enrique seg unna det som er av skader.

Shane Ferguson viste veldig lovende takter mot Chelsea, men har jo ikke fått noe spilletid i PL og heller ikke vært mye å se på benken så virker ikke som vi ser på han som en god backup..

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #410 på: 18. Des. 2010, 11:51 »
Vi trenger en backup for Enrique, er ikke tvil om det. En skade på ham er katastrofe. Perch når ikke Enrique opp til tåspissene.

Ja, vi trenger backup for José Enrique. Men er det det vi trenger mest? Jeg mener nei. Og på et trangt budsjett så må det gjerne prioriteres, sånn er det bare.

Jeg liker det Pardew sier idag om å styrke angrepet. Med Best, Xisco og kanskje tilogmed Løvenkrands så føler jeg at vi har litt for mange spillere som ikke er gode nok. Skal selvfølgelig la tvilen komme Best tilgode ettersom han har vært skadet, men Xisco er det bare å selge. Selger vi ham billig til Spania så får vi iallfall litt igjen for bomkjøpet, og kivtter oss med en diger utgiftspost (lønn). Det er bare å innse at Xisco er ikke noe stort navn, og det var han forsåvidt heller ikke når han først kom til Newcastle.

Jeg kunne først og fremst tenkt meg en spiss som kan gå inn og konkurrere om plassen ved siden av Carroll på topp. Robbie Keane har vært nevnt, og på lån hadde jo vært en god løsning. Da kunne vi lånt ut Ranger til Championship, og gitt ham enda mer erfaring. Ut ifra det vi har sett i høst så tar han stormskritt mot a-laget. Tror kanskje et lån til en Championship klubb hvor han får mye spilletid kunne gjort underverker for gutten.

Vi kunne også trengt en brukbar ving, men det er allerede vanskelig å få plass på laget, og kanskje skal vi bare smøre oss med tålmodighet og vente på en viss Ben Arfa? Nå er det jo allerede signalisert at han kan være klar igjen tidligere enn først forventet.

Når det gjelder backup for José Enrique så er det tynt ja, heldigvis så ser ikke "oksen" ut til å være veldig skadeplaget. Hvordan er det egentlig med Ryan Taylor, tilbake i Februar?

Bottom line så mener iallfall jeg at Pardew og kompani bør vurdere om de kan forbedre laget fremfor å kjøpe backup, all den tid vi lever etter et stramt budsjett!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #411 på: 18. Des. 2010, 12:03 »
Det der er en veldig lang liste for et Januar-vindu på et stramt budsjett. Klarer vi å hente en spiller i Januar, så tror jeg vi skal være fornøyd. Og da bør vi altså begynne øverst på lista med nummer 1. Resten får eventuelt komme til sommeren da det er litt lettere å få utrettet noe.

Simmi

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #412 på: 18. Des. 2010, 13:00 »
Enig med Christian. Det er de plassene vi trenger å forsterke. Men spiss er klart viktigst i og med at Ben Arfa er tilbake snart. Jeg vil helst handle en veldig god spiss, og bare billige backup på de andre plassene, enn å hente 3-4 spillere som ikke holder nivået.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #413 på: 18. Des. 2010, 14:36 »
Spiss er absolutt førstepri ja. Deretter en ving som kan spille på begge kanter. Blir f.eks Barton eller Nolan skadet, innebærer det en DØD høyreside siden Barton må trekke inn hvis Nolan blir skadet. Liverpoolkampen viste hvor utrolig viktig Barton har blitt fra sin høyre kantposisjon. Vi var dårlige da han var ute i 4 kamper.. Tror faktisk vi hadde tapt mot pool om ikke Barton hadde stilt.
« Siste redigering: 18. Des. 2010, 14:59 av InspectorC »

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #414 på: 18. Des. 2010, 16:29 »
i følge den alltid troverdige Nettavisen sin ryktespalte, sies det at Pardew vil hente to Soton spillere i Januar. Jose Fonte og Rickie Lambert. Sistnevnte ser jo ut som en notorisk målscorer, i følge wikipedia :)

Noen som veit noe om disse to? Uansett, så tror jeg neppe det er realistisk at vi henter to spillere fra League 1!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #415 på: 18. Des. 2010, 16:52 »
i følge den alltid troverdige Nettavisen sin ryktespalte, sies det at Pardew vil hente to Soton spillere i Januar. Jose Fonte og Rickie Lambert. Sistnevnte ser jo ut som en notorisk målscorer, i følge wikipedia :)
I følge The Journal i går så ble det vel sagt at disse to IKKE er aktuelle.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #416 på: 18. Des. 2010, 17:01 »
Uttalelsene til Pardew tyder på at vi har lært av kjøp ala Perch som rett og slett ikke holder nivået. Samtidig har vel Pardew rykte på seg for å finne talent på et lavere nivå så det er kanskje sannsynlig at vi blir linket til spillere fra leage 2 osv fremover ;)

Jeg håper vi finner er rask spiss i januar som kan true rommet bak Carroll. Finner vi en som samtidig kan bekle en kantrolle så har vi kanskje gjort en meget riktig signering. Tror dette kan gjøre underverker for oss i kontrings-spillet som per dags dato ikke er allverden. El Arabi i Caen tror jeg kunne gjort en meget spennende jobb for oss og det er ikke sikkert han hadde vært så dyr. Innspill?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #417 på: 18. Des. 2010, 17:48 »
Meanwhile a player that the Chronicle understands United were pondering a bid for in January, Utrecht star Ricky Van Wolfswinkel, has seen his season decimated.

The Dutch striker smashed his collar-bone playing against Liverpool in the Europa League.

The injury comes at a bad time for Van Wolfswinkel, who was eyeing a January exit from Holland.

United and a host of top-flight clubs were understood to be keen on the 21-year-old.


Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2010/12/18/nufc-star-mike-williamson-shows-will-to-win-72703-27848417/2/#ixzz18TzbDpVn

Holmen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 80
    • Vis profil
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #419 på: 18. Des. 2010, 20:00 »
1. Spiss
2. Ving (Helst ein som kan både spele venstre og høgre)
3. Backup på venstrebacken
4. Midtstopper om S.Taylor forsvinner

Er enig bortsett fra punkt 3. Synes Shane Ferguson leverte en ganske solid kamp mot Chelsea i Liga cupen og er muligens med sine 19 år noe man kan bygge videre på. Kansje litt stor sjanse å ta, men det ville vært synd om man henter en backup til Enrique som man allerede vet ikke vil være god nok til å kjempe om en plass på venstrebacken og som i tillegg vil gjøre det enda vanskeligere for Shane Ferguson å få spilletid. I tillegg ville jeg vært skeptisk til en spiller som kom til klubben med god visshet om at han var reserve. Enrique har liksom satt standarden og skal klubben kjøpe en som skal gi Enrique konkurranse må de mest sannsynlig ut med mye penger og lønn.

Når det gjelder punkt 2 så mener jeg at det ikke er viktig at en evt ny ving kan bekle begge kanter, det kan jo Jonas gjøre. Det viktigste er at han kan slå gode innlegg. Når vi nærmer oss motstanderens 16 meter er vi livsfarlige med de spillerne vi har. Carroll er fantastisk i luftrommet og Nolan, Barton m.fl. er gode til å plukke ballene som Carroll vinner der. Har blitt mye mål ut av dette til nå. Derfor tror jeg vi kan bli enda farligere med vinger som kan slå gode innlegg. Jeg skulle gjerne sett en ny Solano i klubben............

Det jeg ønsker meg mest er nok en ny spiss som kan gi Carroll mer støtte i angrep. En som vet hvor målet står og som har levert på høyt nivå. Gjerne en litt rutinert herremann. Vi har jo nok av unggutter i den posisjonen vel.
Noen navn kommer jeg ikke på i farta, er en stund siden jeg spilte CM og mange av de navnene dere ramser opp her har jeg aldri hørt om før. Elmander er et mulig alternativ men kansje litt kjedelig......