20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 450763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #15 på: 01. Feb. 2013, 16:01 »
Torfinn: Simpson ønsker seg jo videre. (Eller krev for høg lønn). Gosling er ræva, og skadet heile tiden. Unge engelske talenter kan heller fylle opp den kvoten. Dei vil gi oss langt meir enn Gosling vil.

TooN: Kristoffer oppsummerer godt på Abeid og Roman.
« Siste redigering: 01. Feb. 2013, 16:03 av Christian »

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #16 på: 01. Feb. 2013, 16:05 »
Tapet for reservene mot Reading har med tidleg rødt kort til Alwick, og me fekk eit rødt til i andre omgang. Det var også mange frå U18 laget med i den kampen.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #17 på: 01. Feb. 2013, 16:41 »
Det at vi må bruke mange U18-spillere illustrerer jo egentlig godt det som er poenget mitt her. Og det er greit nok at vi kan fylle opp med talenter, men for at talenter skal utvikle seg må de være i et miljø hvor de kan lære og videreutvikle seg. Ideelt sett skulle man jo hatt noen typer alá Giggs og Scholes som rullerte innom reservene, men selv om det ikke er verdensstejerner man har, tror jeg det er lærerikt og ikke minst inspirerende for de unge å få spille med etablerte spillere, om så Simpson, Gosling og Jonas, hver helg. Det er ikke troppen vår stor nok til (den har hvertfall ikke vært det til nå). Det må jo være en grunn, hvertfall sånn jeg ser - til at så utrolig mange av våre talenter faller igjennom.
Oscillons From The Anti-Sun

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #18 på: 01. Feb. 2013, 16:53 »
Torfinn: Simpson ønsker seg jo videre. (Eller krev for høg lønn). Gosling er ræva, og skadet heile tiden. Unge engelske talenter kan heller fylle opp den kvoten. Dei vil gi oss langt meir enn Gosling vil.

TooN: Kristoffer oppsummerer godt på Abeid og Roman.

At han ønsker seg videre er en sak, og om det holder seg fram til sommeren er det ingen grunn til å holde på ham mot hans vilje. Det er jeg enig i. Men jeg mener han kan være en nyttig spiller hvis han er villig til å signere en ny kontrakt med samme betingelser, og har en forståelse for at han må kjempe for hvert minutt med spilletid.

Når det gjelder Gosling synes jeg han har hatt altfor få sjanser til å vise seg frem over tid, selvsagt på grunn av skadeproblemene. Fortsetter de å komme i samme tempo er det ikke noe å samle på, men jeg er uansett uenig i at det er noen automatikk i at andre engelske talenter vil gi oss "langt mer" enn en skadefri Gosling.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #19 på: 01. Feb. 2013, 17:03 »
Spørsmålet da blir vel hva vi skal gjøre med Ryan Taylor da? Han er jo en back-up på begge backer - og dersom vi skal være like strenge i lønnspolitikken som vi alltid har vært, blir det kanskje litt mye med Santon. Debuchy, Haidara, Raylor og Simpson? I tillegg til at vi har Tavernier og Perch deretter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #20 på: 01. Feb. 2013, 17:10 »
Ser vel egentlig for meg utlånsavtaler for Tavernier og kanskje også Haïdara. I alle fall om vi ikke kvalifiserer oss for Europe, noe som virker rimelig sikkert.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #21 på: 01. Feb. 2013, 17:45 »
Kvifor skal spillere som Gosling ta opp plass til t.d Vuckic, Inman? Gosling har null framtid, dei to nevnte har i det minste snev av talent og mulighet til å bli noko.

Det at vi må bruke mange U18-spillere illustrerer jo egentlig godt det som er poenget mitt her.
Akkurat denne var det mange, normalt ikkje.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #22 på: 01. Feb. 2013, 18:03 »
A-lagstroppen før kjøp/salg (Har fjernet Harper og Simpson pga kontraktene går ut)

Keepere:
Tim Krul
Rob Elliot
Jak Alnwick

Forsvar:
Fabricio Coloccini
Davide Santon
Mike Williamson
Mapou Yanga-Mbiwa
James Perch
Ryan Taylor
Massadio Haïdara
Mathieu Debuchy
  Steven Taylor
  Shane Ferguson
  James Tavernier
  Paul Dummett
  Remie Streete
Curtis Good

Midtbane:
Yohan Cabaye
Vurnon Anita
Hatem Ben Arfa   
Dan Gosling
Romain Amalfitano
Jonás Gutiérrez
Gaël Bigirimana   
Moussa Sissoko
Sylvain Marveaux
Cheick Tioté
Gabriel Obertan
Haris Vuckic
  Bradden Inman
Mehdi Abeid

Angrep:
Papiss Cissé
Yoan Gouffran
  Shola Ameobi
  Sammy Ameobi   
  Nile Ranger
  Adam Campbell

Totalt:
16 stk
  13 stk

Itilegg kommer spillere som Dan Gosling, Gaël Bigirimana, Ryan Taylor osv under utviklet i ein britisk klubb.

Symbol forklaring:
= Egenutviklet
= Logisk nok britisk.

---

Poenget med å legge ut denne var å visse kor mange britiske og egenutviklete spillere me hadde i a-troppen per nå pga det var nokon som nevnte det med kvotene.

Av dei eg ønskeg meg ut av klubben(om du ser bort ifrå dei to som har kontrakten går ut) er det ein egenutviklet spillere (Ranger) og tre britiske (Ranger, Willy og Gosling) eg ønsker meg ut.

Det vil sei om alle blir, vil troppen bestå av 13 britiske spillere + 12 egenutviklet spillere. Og det før evnt. kjøp og spillere opp frå U21/U18 laget.

Regelene seier åtte av dei 25 spillerne i PL troppen må være "home-grown". Det vil sei utviklet av ein engelsk klubb. Nå vil ikkje spillere under 21 telle i den 25 mannstroppen, men forsatt vil Newcastle være innen for regelverket tros salg av Willy og Gosling.

KarlRudolf

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #23 på: 01. Feb. 2013, 18:17 »
Får vi inn Barton og/eller Carroll skal vi være fornøgd! :)

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #24 på: 01. Feb. 2013, 18:21 »
Får vi inn Barton og/eller Carroll skal vi være fornøgd! :)
Er dette din favoritt webside Karl Rudolf? http://www.svenskanglofil.se/

KarlRudolf

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #25 på: 01. Feb. 2013, 19:00 »
Får vi inn Barton og/eller Carroll skal vi være fornøgd! :)
Er dette din favoritt webside Karl Rudolf? http://www.svenskanglofil.se/

Hahaha!  :lol: Dagens, Christian!!  :P

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #26 på: 01. Feb. 2013, 20:13 »
Newcastle United 24 squad players
(HGP = home grown player)
Romain Amalfitano
Shola Ameobi (HGP)
Vurnon Anita
Hatem Ben Arfa
Yohan Cabaye
Papiss Cisse
Fabricio Coloccini
Mathieu Debuchy
Rob Elliot (HGP)
Dan Gosling (HGP)
Yoan Gouffran
Jonas Gutierrez
Steve Harper (HGP)
Tim Krul (HGP)
Sylvain Marveaux
Gabriel Obertan
James Perch (HGP)
Danny Simpson (HGP)
Moussa Sissoko
Ryan Taylor (HGP)
Steven Taylor (HGP)
Cheick Tiote
Mike Williamson (HGP)
Mapou Yanga-Mbiwa

http://www.nufc.co.uk/articles/20130201/united-name-premier-league-squad_2281670_3061877?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #27 på: 01. Feb. 2013, 20:17 »
Neste sesong blir fleire av talentene 22, så dermed vil ikkje det bli problem med nok "home grown" spelarar.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #28 på: 01. Feb. 2013, 21:36 »
Klubben snakker om fem-seks nye fjes inn til sommeren, er det realistisk?

Kilde?

Forutsatt at vi ikke kvalifiserer oss til Europa så er trenger vi en tropp som kan kjempe om Europa i PL + helst cupene, så vi kan få en etterlengtet pokal.

Ser helst at vi skaffer oss en vingspiss til venstresiden, og en god og ung spiss som kan avlaste Papiss. Ser at unge Yaya Sanogo i skrivende stund har puttet 4 mål på 17 minutter for Auxerre borte mot Laval. Hadde vært perfekt.

Ellers skulle jeg gjerne sett en ung stopper i stedet for Willy, om vi kjøper en eller om Good, Streete eller vår nye sveitser kvalifiserer får vi se. Om Colo forsvinner trenger vi definitivt en erstatter der også.

Vil gjerne se Simpson, Jonas, Amalfitano og Gosling vekk. Ryan Taylor + Haidara (+ Anita) er god nok dekning på backene. Sissoko + Tiote sentralt med Anita og Birgi som backup, Marveaux som back up til Cabaye og Ben Arfa.

En ung keeper hadde vært greit også. Krul og Elliot er veldig bra dekning, men trenger alltid en tredjekeeper.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil