20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 144061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #735 på: 24. Des. 2014, 14:31 »
Hovedproblemet er verken Tioté i seg selv eller formasjonen. Tioté har vist over lengre tid at han er en fantastisk spiller, hvis han har den rette spilleren ved siden av seg. Colback har vært god, men han er ingen Cabaye. En som alltid er ledig og krever å få ballen. En som kan åpne et hvert forsvar med en genial pasning. Sammen med Cabaye var Tioté en spiller vi alle ble veldig glad i. Når han ikke har den samme kapasiteten ved siden av seg blir han bare irriterende.
At Colback slo kun 4 langpasninger i løpet av kampen mot Sland kan være en del av problemet. Colback er etter min oppfatning for begrenset fremover til at han vil fungere. Han slår for korte pasninger, og vrir spillet for lite. Vi må ha oftere crossere mot kant der motstanderen da vil  værei undertall.  Per dags dato mangler vi en spiller sentralt som gjør at vi kan diktere spillet offensivt. Heller ikke Sissoko er en slik type spiller. Det er derfor vi etter min oppfatning har spilt best nårvi kan ligge lavt og kompakt og kontre motstanderen i senk.

Pardew vil jo at laget skal holde ballen på bakken. Han har jo vært ute i media å sagt at han vil ha spillere som er bedre til å holde ballen i laget, bedre tekniske spillere. Han mente at dette sammen med at laget må bli bedre forran mål er de 2 ferdighetene laget må bli bedre på siste halvdelen av sesongen. Han ønsket seg også en ny spiss.

Så til saken. Colback slo ikke få langpasninger om du tror det. Janmaat og Coloccini slo 6 hver. Tilsammen traff de på 1. Colback slo 4 og traff på alle.
Så kan vi diskutere om Colback er like god som Cabaye. Det kan vi alle være enige i at han ikke er. Han er ikke samme spillertype heller. Men Colback har levert meget godt og er ikke problemet i mine øyne.

Så til Tiote, at han må ha en verdensklasse spiller ved sin side for å bli god nok forteller meg en del. Det forteller meg at han er en begrenset spiller som er avhengig av spesielle typer spillere rundt seg for å prestere godt nok.
At NUFC i flere sesonger nå sliter med å vinne de kampene man forventer at de skal vinne sier meg at de mangler spillere med gode tekniske ferdigheter og overblikk til å kunne åpne opp motstanderne litt. Det har jo definitivt ikke Tiote.


Mulig jeg er hard mot Tiote nå. Det kan jo godt hende at han vil slå tilbake når Siem De Jong kommer tilbake fra skade og kan spille sammen med Ayoze offensivt. Om de 2 klarer å linke bedre sammen som lag med Sissoko og Colback, og forhåpentligvis også Cabella.
Det kan hende at Tiote har de rette folkene rundt seg da, men det kan jo også hende at han mister plassen sin på laget med alle tilbake.


Et forslag til lagoppstilling fra meg:

                              Krul

Janmaat    xxxxxxx     xxxxxxxxx     Santon

Sissoko               Colback                   Cabella

               De Jong                    Ayoze

                                Cisse/xxxxxx



Håper å se noe lignende dette. Vi mangler gode nok vinger og men har et veldig godt angrep sentralt i banen. Kanskje bygge det opp derfra å la løpsvillige spillere bekle vingene for å stresse motstanderen på flere områder/åpne dem litt opp.
« Siste redigering: 24. Des. 2014, 14:36 av Frode »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #736 på: 24. Des. 2014, 15:20 »
Abeid inn for Colback og jeg liker det forslaget, Frode.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #737 på: 24. Des. 2014, 22:30 »
Abeid inn for Colback og jeg liker det forslaget, Frode.

Hvorfor vil du bytte ut vår mest pasningssikker? Og kanskje den som har prestert best og jevnest på et høyt nok nivå. Dette jeg interessert i å vite.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #738 på: 25. Des. 2014, 12:34 »
Han likar ikkje Colback ;)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #739 på: 25. Des. 2014, 12:48 »
Jeg er ingen stor fan av Colback nei. Synes han er selve definisjonen på middelmådig. Ingen store styrker som gir laget noe ekstra. Og som den eneste defensive spilleren i en midtbanetrio mener jeg han ikke er i nærheten. Dekker for lite rom og er for treg.


boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #740 på: 25. Des. 2014, 13:29 »
Heiheihei. Du snakker faktisk om den beste midtbanespilleren i PL. Noensinne.
Nei.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #741 på: 25. Des. 2014, 19:44 »
Heiheihei. Du snakker faktisk om den beste midtbanespilleren i PL. Noensinne.

Den var dyp!  ;)


Uansett, om vi skal opp ett nivå fra Colback på den posisjonen så synes ikke jeg at Abeid er særlig godt valg. Den som skal ha en slik rolle må ha veldig gode ferdigheter når det kommer til pasninger, overblikk og spilleforståelse.
For å ta noen enkle stats, Colback er jo vår desidert beste spiller når når det kommer til trygghet med ball og avleveringer, både korte og lange. Colback har også best rating når det kommer til det som heter/kalles key passes med 1,5 i snitt. Kun Cabella som matcher han der, og han er langt mer offensiv. Det er også slik at det kun er Janmaat som har flere assists, foreløpig, enn Colback. Abeid er ikke i nærheten på noe av dette sånn foreløpig, ihvertfall om man ser på statistikk.

En annen ting som jeg mener peker litt på at Abeid og Colback ikke er samme type spillere og derfor ikke ønsker å se Abeid i en slik defensiv rolle er at Abeid er den spilleren etter Cisse som i snitt har flest skudd på mål.
Abeid er sterk defensivt, han er sterk i duellene og god på nærpassninger. Men han er også god på å komme på løp, åpne opp motstanderne og komme til avslutninger eller i posisjoner til det. Da synes jeg at dette må "dyrkes" videre fremfor å begrense området hans til en defensiv spiller.


Til sist så må man jo gi kreditt til de NUFC spillerne som fortjener det i forhold til prestasjoner, uansett om de har rødt hår og fregner eller kommer fra sydligere strøk, har langt hår, rastafletter og en kul tatovering.

Hvorfor folk har noe imot en spiller som spiller på NUFC og har prestert såpass bra at han i hele høst og vinter er på nippet til å bli tatt opp til Englands landslag begriper jeg ikke. Middelmådig eller ikke, prestasjonene må jo da ha vært gode. Konkurransen for i det hele tatt å bli nevnt til noe slikt i den posisjonen er særdeles stor.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #742 på: 25. Des. 2014, 20:15 »
Hvorfor folk har noe imot en spiller som spiller på NUFC og har prestert såpass bra at han i hele høst og vinter er på nippet til å bli tatt opp til Englands landslag begriper jeg ikke. Middelmådig eller ikke, prestasjonene må jo da ha vært gode. Konkurransen for i det hele tatt å bli nevnt til noe slikt i den posisjonen er særdeles stor.
Jeg driter i om han er hvit eller svart, har rødt eller grønt hår eller kommer fra Sunderland eller Hakkadal. I mine øyne er han ikke god nok. Og hvor stor er egentlig konkurransen på midtbanen til det engelske landslaget?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #743 på: 25. Des. 2014, 20:34 »
Jeg driter i om han er hvit eller svart, har rødt eller grønt hår eller kommer fra Sunderland eller Hakkadal. I mine øyne er han ikke god nok. Og hvor stor er egentlig konkurransen på midtbanen til det engelske landslaget?

Ganske stor i min øyne. Det engelske landslaget er gjennom ett generasjonsskifte og har sterke spillere i alle posisjoner synes jeg. Unge er flere av dem også. Så at Colback ble tatt inn i troppen i høst betyr vel uansett at han må ha levert bra.
Men for all del, hver sin mening.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #744 på: 25. Des. 2014, 20:36 »
Jeg er enig med Daniel. Utfordringen er at Colback nå blir brukt i en rolle som egentlig ikke passer ham mener jeg. Han spiller sammen med Tiote, og siden Tiote er DM, er forutsetningen at Colback da skal fungere som vårt kreative sentum. Og så god er ikke Colback etter min mening. Han er ikke der at han vrir spillet med en utsøkt langpasning, og han er ikke drivende dyktig med ball, bokstavelig talt (altså god til å føre ball, som da vil tvinge motstanderen enten til å støte eller å falle av.

Jeg kan derimot se Colback som en erstatter for Tiote på sikt. Colback løper mye, er pasningssikker (fordi han som regel gjør det enkelt) og takler bra. Altså kan det tenkes at han ikke vil sinke vårt spill, noe Tiote gjør når han ikke er i form.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #745 på: 25. Des. 2014, 22:26 »
Jeg er enig med Daniel. Utfordringen er at Colback nå blir brukt i en rolle som egentlig ikke passer ham mener jeg. Han spiller sammen med Tiote, og siden Tiote er DM, er forutsetningen at Colback da skal fungere som vårt kreative sentum. Og så god er ikke Colback etter min mening. Han er ikke der at han vrir spillet med en utsøkt langpasning, og han er ikke drivende dyktig med ball, bokstavelig talt (altså god til å føre ball, som da vil tvinge motstanderen enten til å støte eller å falle av.

Syns han har vært veldig god jeg, men er enig i at Tiote ikke er en ideell makker. Dropp Tiote for Abeid* og problemet er løst. Jeg vil helst se noe ala:              (*gitt at alle spillere er tilgjengelige)

                    Abeid - Colback
                        Sissoko
         Cabella                     Ayoze
                        Cisse

Måtte også rotert en del for å finne ut hvem som ville fungert best offensivt. Er vel ikke noen tvil om at Cabella har lavere gj. snitt rating enn Aarons, men har litt troen på at Cabella kan komme seg i gang. Gleder meg også til å se mer av de Jong og Aarons.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #746 på: 26. Des. 2014, 02:38 »

Syns han har vært veldig god jeg, men er enig i at Tiote ikke er en ideell makker. Dropp Tiote for Abeid* og problemet er løst. Jeg vil helst se noe ala:              (*gitt at alle spillere er tilgjengelige)

                    Abeid - Colback
                        Sissoko
         Cabella                     Ayoze
                        Cisse

Måtte også rotert en del for å finne ut hvem som ville fungert best offensivt. Er vel ikke noen tvil om at Cabella har lavere gj. snitt rating enn Aarons, men har litt troen på at Cabella kan komme seg i gang. Gleder meg også til å se mer av de Jong og Aarons.

Veldig enig i dette. Tror også Aarons i første omgang egner seg best som en impact sub. Ser også gjerne en dominerende spiss inn, slik at Cisse kan opptre mer som en joker når det er nødvendig.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #747 på: 26. Des. 2014, 15:42 »
Først av alt fatter jeg ikke at folk tror at Anita er en svak fotballspiller. Anita ville passet bra inn hos en manager og et lag som prioriterer ballbesittende fotball der vi trenger spillere som evner holde ballen i laget.
Tiote var viktig da vi var nyopprykket. Dersom vi ønsker videreutvikle oss til et lag høyere opp på tabellen bør en begrenset spiller som Tiote byttes ut.
Colback er forøvrig en solid spiller ut fra hva han har prestert hos oss. Han er ingen Cabaye, men er det nærmeste vi kommer hans egenskaper i dagens stall. Ser for meg at Colback kunne fungert bra som et anker da han er mer toveisspiller enn Tiote.
Nå pratet også Pardew igjen varmt om De Jong som Cabaye sin erstatter tidligere denne uka. Så det er åpenbart at Pardew mener at han skal være vårt kreative alibi når han blir skadefri. Da kan jeg vel kanskje lukte at Pardew går tilbake til 4-2-3-1 igjen og parkerer Colback sammen med en partner sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #748 på: 26. Des. 2014, 15:50 »
Heiheihei. Du snakker faktisk om den beste midtbanespilleren i PL. Noensinne.


"Heiheihei." Me snakka ikkje om Ben Arfa no.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #749 på: 26. Des. 2014, 15:51 »
Jeg er enig med Daniel. Utfordringen er at Colback nå blir brukt i en rolle som egentlig ikke passer ham mener jeg. Han spiller sammen med Tiote, og siden Tiote er DM, er forutsetningen at Colback da skal fungere som vårt kreative sentum. Og så god er ikke Colback etter min mening. Han er ikke der at han vrir spillet med en utsøkt langpasning, og han er ikke drivende dyktig med ball, bokstavelig talt (altså god til å føre ball, som da vil tvinge motstanderen enten til å støte eller å falle av.

Syns han har vært veldig god jeg, men er enig i at Tiote ikke er en ideell makker. Dropp Tiote for Abeid* og problemet er løst. Jeg vil helst se noe ala:              (*gitt at alle spillere er tilgjengelige)

                    Abeid - Colback
                        Sissoko
         Cabella                     Ayoze
                        Cisse

Måtte også rotert en del for å finne ut hvem som ville fungert best offensivt. Er vel ikke noen tvil om at Cabella har lavere gj. snitt rating enn Aarons, men har litt troen på at Cabella kan komme seg i gang. Gleder meg også til å se mer av de Jong og Aarons.

Einig.