20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 103621 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #555 på: 05. Aug. 2019, 10:32 »
Ja, de som ikke fikk spille, var nok glad for at Rafa dro, noe som er helt normalt.

Så Ayoze var ute å kritiserte Ashley i dag, for manglende ambisjoner. Nå får vi se da i dagene frem til DD, men vi har tilsynelatende igjen 30-35 millioner pund av transfermidlene, vi skal ha en høyreback. Vi kikker på en ukjent svenske til ca 5 millioner pund. Ambisiøs, næh.....
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #556 på: 05. Aug. 2019, 11:13 »
Høyrebacken har skreket etter en oppgradering i mange år, men later til at vi ser etter en back-up-løsning. Tåpelig.

Trøsta får være at Manquillo avsluttet vårsesongen bra, og har sett god ut i pre-season. Bør vel pdd være vårt førstevalg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #557 på: 05. Aug. 2019, 11:37 »
Høyrebacken har skreket etter en oppgradering i mange år, men later til at vi ser etter en back-up-løsning. Tåpelig.

Jepp, så han i noen kamper for Bologna. Høyst middelmådig. Er vel på nivå med Aleesami, som nå ble kjøpt av Amiens. Veldig rart at de gidder, når vi allerede har to helt OK høyrebacker i troppen

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #558 på: 05. Aug. 2019, 12:38 »
Blir vel kanskje en 3-5-2 (3 stoppere, 2 wingbacker, 3 sentrale på midten og to spisser) hvor ASM er spiss og Almiron er indreløper/OM? Han spilte jo en del sentralt på midten for Atlanta i MLS.

Men vi har en del varianter, kan velge mellom 3-5-2 og 4-2-3-1 feks. Flere gode alternativer offensivt er viktig, og med små justeringer kan vi endre "mye" på laget (uten å nødvendigvis bruke bytter).
Men ja, blir spennende å se hvordan Bruce velger å sette opp laget. Jeg er også stor fan av å ha "game-changers" på benken, ikke nødvendigvis vise alle kortene fra start av.

Men blir litt lei meg når jeg ser slikt: https://www.nufcblog.com/2019/08/03/report-bruce-wants-to-break-transfer-policy-for-old-favorite/?fbclid=IwAR161BbZN-354MrXsy8h0_YWkNVqDMD11418UAAbDM5k3CGAe_2F3fcyA8I

Burde fått inn en på høyresiden ja, og da helst en god wingback.

Skjønner at Brus vil spille med 2 spisser (nå som han har "5" stk. til rådighet), men verken Almiron eller ASM er spisser (fun fact, Stiv). Så ja, kanskje vi sku prøvd med Almiron som indreløper/SOM? Har hvertfall ikke lyst å benke verken han eller ASM, på bekostning av Shelvey eller Hayden..

Det beste hadde jo vært om vi kunne spilt 4-2-3-1, men da kommer målene til å renne inn..

Når det gjelder Elmohamady, så blir eg også lei meg hvis Brus får dette gjennom. Blir faktisk sykt skuffa dersom de velger å bruke pengene der.

Brus virker å være fornøyd med handlingen som er gjort, så skal ikke se bort ifra at det er slutt nå. Håper selvfølgelig på høyreback/kant, spiss og eventuelt SM..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #559 på: 05. Aug. 2019, 12:50 »
Folk som er misfornøyd med Krafth (hvis han kommer), hvem skulle vi heller ha gått for?
Har ikke sett noe av svensken, så skal ikke si han er god nok, men sliter litt med å se hvem vi skulle ha hentet i stedet?
Forstår godt de som mener han ikke er noe voldsom oppgradering, men hvem hadde vært det? Samt er realistisk for vårs
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #560 på: 05. Aug. 2019, 13:27 »
Gayle skal være misfornøyd med at Joelinton fikk nummeret hans, og ønsker seg nå tilbake til WBA.

Flere CC-klubber er også interesserte, deriblant Leeds og Stoke..

www.nufcblog.co.uk/2019/08/05/west-brom-make-big-move-for-upset-dwight-gayle-but-leeds-stoke-also-set-to-make-bids-report/

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #561 på: 05. Aug. 2019, 13:35 »
Folk som er misfornøyd med Krafth (hvis han kommer), hvem skulle vi heller ha gått for?
Har ikke sett noe av svensken, så skal ikke si han er god nok, men sliter litt med å se hvem vi skulle ha hentet i stedet?
Forstår godt de som mener han ikke er noe voldsom oppgradering, men hvem hadde vært det? Samt er realistisk for vårs

Det er vel bare det at når Yedlin nå er på vei tilbake, har vi to helt greie høyrebacker. Ikke vits i å kjøpe ny om det ikke er oppgradering. Hvem det skulle vært vet jeg ei, men Krafth er neppe svaret.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #562 på: 05. Aug. 2019, 13:41 »
Gayle skal være misfornøyd med at Joelinton fikk nummeret hans, og ønsker seg nå tilbake til WBA.

Flere CC-klubber er også interesserte, deriblant Leeds og Stoke..

www.nufcblog.co.uk/2019/08/05/west-brom-make-big-move-for-upset-dwight-gayle-but-leeds-stoke-also-set-to-make-bids-report/

Då verte det Carroll torsdagskveld då ;D Etter nokre desperate forsøk på andre kandidatar.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #563 på: 05. Aug. 2019, 14:05 »
Ja, de som ikke fikk spille, var nok glad for at Rafa dro, noe som er helt normalt.

Så Ayoze var ute å kritiserte Ashley i dag, for manglende ambisjoner. Nå får vi se da i dagene frem til DD, men vi har tilsynelatende igjen 30-35 millioner pund av transfermidlene, vi skal ha en høyreback. Vi kikker på en ukjent svenske til ca 5 millioner pund. Ambisiøs, næh.....

Sitat
“It was a big factor, but also I felt it was time for a change and a new challenge.

“In this case Leicester gave me such a great opportunity to come here. The ambition of the club and the way they are doing the right things was very important in my decision. Also, as soon as Rafa left the decision was easier.

“Rafa and Brendan Rodgers, they are two great managers. They are different but they both see football the way I like it. I had a conversation with him [Brendan] before I signed, what I heard and the way he wants to play football is very important. We all know how good a manager he is but after that meeting it was easier to make the decision and I am very happy to be playing under him. I can’t wait to get started.

“Things could be done better over there at Newcastle, but Leicester have given me the opportunity to do great things hopefully. There is big ambition. I think how football works, the way you have to look at football, that is the difference between Leicester and Newcastle. There is big motivation here to keep growing and to get better here at Leicester. I didn’t feel they had it at Newcastle. “That is why I signed here and made the decision. I am very happy to be part of the family.”

Her er altså Ayozes egne ord. Så får Toon heller danne sin egen virkelighetsoppfatning, men de manglende ambisjonene pluss tapet av Rafa er altså grunnen til at våre to toppscorere/årets spiller valgte forlate oss. Så er det klart at Shelvey som ikke fikk spille på et halvår kanskje var mer fornøyd med at det ble ny manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #564 på: 05. Aug. 2019, 14:58 »
Rondon "forlot" oss vel strengt talt ikke. Han ble vel egentlig aldri hentet, så det er litt  ulike mekanismer rundt Ayoze enn for Rondon vil jeg mene.

Ellers er det intet nytt under solen i det Ayoze nevner der, slår inn åpne dører slik jeg ser det. Det er åpenbart at Ayoze ønsker en mer stabil og sportslig veldrevet hverdag. Tipper han kommer greit ut av det økonomisk også, så vanskelig å ikke ha forståelse for at han gikk. Vet ikke om Leicester er det beste stedet, men definitivt en forbedring p.t.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #565 på: 05. Aug. 2019, 15:18 »
Hehe er akkurat det. Perez hadde vel en klausul. Og tipper han bedret sin lønn ganske vesentlig. Så enorm sportslig satsning er det ikke i leichester😎. Samme som med Rafa. Penga rår!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #566 på: 05. Aug. 2019, 15:43 »
Forholdsvis fair poeng angående Rondon, men det er uansett tåpelig å mene at det virker til at det er mange spillere som trives bedre etter Rafas exit. Det er vel hovedsaklig kun spillere som ikke fikk spille under Rafa som har ytret noe slikt - hvilket selvfølgelig vil være helt naturlig.

Så er det, igjen, en voldsom brist i logikken din Toon. Som i nær sagt alle arbeidsmarkeder er gjerne høyere lønn et uttrykk for at man satser på å hente høyere kompetanse inn til bedriften - og et konkurransefortrinn.
Leicester tilbyr isåfall høyere lønn til sine spillere fordi de har høyere sportslig ambisjoner. Ikke fordi de driver veldedighet overfor forsmådde fotballspillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #567 på: 05. Aug. 2019, 16:10 »
Er forøvrig helt enig med deg Kristoffer. Ved skifte av manager så kommer alle marginaliserte spillere kravlende ut av treverket med historier om hvor deilig det er blitt. Tror ikke disse spillerne er de beste til å felle dom.

Det sagt så tror jeg at Rafa nok har sine sider også, og det kan (sånn helt subjektivt fra utsiden) virke som om det er en litt bedre atmosfære nå enn det var under Benitez. Akkurat der tror jeg faktisk at Bruce er bedre, men ambisjonene til klubben som helhet er det heller dårlig stilt med.

Tilbake til overganger. Jeg tror vi får 1 spiller til, men hadde trengt 3 for at jeg skulle finne roen. Som flere nevner så er det viktige at de man henter er forbedringer av det vi har.

Jeg synes forøvrig ikke det er så krisesvart som enkelte skal ha det til. Glasset er litt vel halvtomt her inne til tider, selv om det er åpenbare grunner til det.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #568 på: 05. Aug. 2019, 17:43 »
Jeg tror nok at en del spillere fort ville fått Rafa oppi halsen hvis det ikke hadde vært for hans meritter. Han er visst en skikkelig fotballnerd. Er jo en historie fra Torres' tid i Pool hvor han fikk gratulasjoner fra Rafa. Torres trodde det var fordi han nylig hadde fått en sønn. Benitez gratulerte ham derimot for at han har gjort det bra på treninga. Det sier litt om Benitez også. På mange måter tror jeg  Benitez er perfekt i en jobb hvor han må bygge opp et lag fordi han da må instruere spillerne taktisk. Da får han brukt de egenskapene han er best på. Men når må forholde seg til en spillergruppe som allerede består av fantastiske spillere, som i Real Madrid, tror jeg han i større grad vil komme til kort. Dette fordi at i slike klubber handler det kanskje mer om man management, dvs hvordan håndtere relasjoner i en gruppe bestående av svingode primadonnaer som Ronaldo. Benitez hadde for eksempel sendt en videoanalyse hjem til Ronaldo om punkt han kunne bli bedre på. Dette falt naturligvis ikke i god jord hos en spiller som har scora et mål eller noe sånt i snitt per kamp for klubben


Dette er drømmejobben for Bruce. Så jeg tror han kommer til å arbeide seg i hjel om det må til. Men så er det store spørsmålet om det er nok. På papiret har vi nå faktisk et ganske så brukbart lag. Vi har endelig fått tempo. Tom Manqiolo har åpnet bra som du påpeker Kristoffer. Får vi en bra start, og Bruce klarer få få lidenskap i spillergruppa tror jeg alt kan skje. Starter vi derimot dårlig tror jeg ikke Bruce snur det.
« Siste redigering: 05. Aug. 2019, 17:49 av Thomas »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #569 på: 05. Aug. 2019, 17:52 »
Hayden er jo eksempel som strider mot det dere sier. Han spilte stort sett fast. Men ville bort. Nå virker det som at han er mer fornøyd og velger å bli. Er selvfølgelig masse som skjer innenfor st.james park som vi aldri får vite. Men bare påpeker at det virker jo som at flere ikke syns ting var så greit under Rafa.

Det å gi høyere lønninger tilsier ikke at de har større sportslig satsing i Leichester enn i Newcastle. Men at de ikke har en slask som styrer pengepungen. Perez som Benitez syter om den sportslige satsingen i Newcastle( de begge har et poeng👍) ,men når Rafa går til Kina og Perez til Leichester er det vel rimelig lett å se hva som egentlig trigget.
Kan snakke om elsk av klubb, supportere osv osv.. men dessverre rår Penga.
Siden Alan Shearer har ingen spillere valgt bort en større pose med penger fordi de elsker klubben.