20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191552 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1155 på: 10. Juli 2015, 11:12 »
Jeg føler både Colin Farrell og Vince Vaughn har motbevist alle pikktrynene som tvilte på de da de ble annonsert som en del av casten i True Detective sesong 2. Begge har vært veldig goe til nå, og alle scenene de har sammen er reint gull. Herlig kjemi.

Synes sesongen har vært glimrende til nå. Rett og slett jævlig bra!
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1156 på: 10. Juli 2015, 11:56 »
Har ikkje sett noko endå, men det lovar bra. Har trua.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1157 på: 10. Juli 2015, 16:10 »
Jeg føler både Colin Farrell og Vince Vaughn har motbevist alle pikktrynene som tvilte på de da de ble annonsert som en del av casten i True Detective sesong 2. Begge har vært veldig goe til nå, og alle scenene de har sammen er reint gull. Herlig kjemi.

Synes sesongen har vært glimrende til nå. Rett og slett jævlig bra!

Sammenlignet med sesong 1 er det jævlig dårlig. Mye er grunnet castingen. Syns det var dumt at de valgte å gå for såpass kjente skuespillere, men tenkte det var greit om det bare var hovedpersonene. Men så dukker jo faen meg "Musaka" fra Dexter opp sammen med "Tim Riggins" fra Friday Night Lights. Veldig lite typisk HBO. Begynner nesten å lure på om Bryan Cranston virkelig dukker opp i neste sesong av GoT nå.

Hjelper heller ikke på at de ikke får Cayo Fukanaga med på en ny sesong. Syns likevel de ordnet det på en bedre måte enn å hente inn 4-5 forskjellige regissører. Satt å ristet på hodet mange ganger i de to første episodene grunnet dårlig klipping. Ikke akkurat overrasket å se at han som hadde regissert dem kun hadde noen fast and the furious filmer å vise til.
« Siste redigering: 11. Juli 2015, 07:57 av Martin »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1158 på: 11. Juli 2015, 20:03 »
Dei tok vel kjente skodespelara sidan dei gjorde nettopp dette i sesong 1 og er litt av greia for serien(kanskje). Eg har ikkje sett sesong 2.
« Siste redigering: 11. Juli 2015, 20:09 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1159 på: 13. Juli 2015, 06:42 »
Ja, de brukte jo minst like kjente skuespillere i sesong 1, så jeg ser ikke helt problemet der. Jeg er også fan av utypiske castinger (McConaughey/Vaughn), som begge har fått roller som man egentlig ikke skulle tro de kunne fikse. Digger sånt.

Tapet av Cary Joji Fukunagaa trodde jeg ville svekke serien veldig, og den har forsåvidt det, men jeg synes det har fungert langt bedre enn forventet. Mest fordi Nic Pizzolatto har gått i en annen retning denne gangen. Sesong 1 er stemningsbasert, noe som gjør det viktig med kontinuitet på regissørplass. Men til nå har ikke sesong 2 vært stemningsbasert i det hele tatt, og da er ikke behovet for en regissør der heller, da de ikke har en tone og stemning de må forholde seg til. Selvfølgelig ville det vært bedre med Cary Joji Fukunaga, men siden de har gått for en annen løsning i sesong to fungerer det veldig bra.

Og han som "kun" har noen Fast & Furious-filmer og vise til, er jo en ålreit regissør. Viser seg frem fra en veldig god side i Better Luck Tomorrow, Fast Five og Fast & Furious 6. Fast Five er rett og slett dritbra, uhøytidelig moro, og Fast & Furious 6 er ikke langt bak. Glimrende popcornfilmer.




Traileren til Ash vs Evil Dead:

Spolte fort gjennom denne i går, og helvete så bra det ser ut. Så bare litt, dog, da jeg ikke vil spoile meg selv så jævlig. Men det ser jo helt fantastisk ut. Ser ut som om de kjører 100% Evil Dead, og det er så kult, det. Tror det her blir sykt bra!
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1160 på: 13. Juli 2015, 12:14 »
Stor STOR fan av Evil Dead-trilogien, så er veldig spent på om dei klarer å gjenskape den gamle magien. Bruce er tilbake, noko som er det viktigste. Den nye remaken føltes ut som ein vanlig typisk moderne skrekkfilm, fullstendig uten glimt i auge, men dette ser mykje meir korrekt ut.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1161 på: 15. Aug. 2015, 04:07 »
Tanker om True Detective season 2 noen? Spent på hva folket mener.

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1162 på: 15. Aug. 2015, 12:29 »
Må ærlig sei eg blei litt skuffet etter sesong 2 av true detective - ettersom sesong 1 var heilt awesome!

Mr. Robot kan eg virkelig anbefale...
Venter i spenning...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1163 på: 15. Aug. 2015, 12:34 »
TD sesong 2 rula helt ekstremt hardt. De som er uenig burde miste retten til å se både serier og filmer i all fremtid. Tølpere hele gjengen.
Nei.

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1164 på: 15. Aug. 2015, 12:37 »
Hver sin smak =) syns ikkje sesong to var dårlig, syns berre sesong 1 var enda litt bedre =)
Venter i spenning...

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1165 på: 15. Aug. 2015, 14:57 »
Likte godt forskjellene på de sesongene, sånnstemningsmessig. I tillegg er det jo strålende skuespillerprestasjoner. Colin Farrell har virkelig perfeksjonert rollen som en litt washed-up, og ødelagt type som gjør ting han ikke helt vil, så store likheter mellom denne karakteren og In Bruges-karakteren. Alt i alt meget godt fornøyd med sesongen!

Vil dog si at jeg foretrekker den mer stemningsbaserte førsresesongen. Savnet replikker som "if you get the opportunity you should kill yourself". Herregud så hardt og digg det var, men hadde jo selvfølgelig ikke passet inn noe sted i denne sesongen.

Allikevel blir det dumt å sammenligne da disse to sesongene tydelig ikke skal sammenlignes. Rett og slett strålende begge to, beste på tv på lang tid.

« Siste redigering: 15. Aug. 2015, 15:00 av Andymag »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1166 på: 05. April 2016, 06:27 »
Dødsfornøyd med sesong 2 av Daredevil. For en martial arts-nerd som meg selv er det morsomt å se en ikke-asiatisk film/serie som faktisk legger masse tid og energi inn i action-scenene. Er så jævlig lei av dårlig koreografert action med shaky-cam og quick cuts, som er noe av det mest håpløse og patetiske jeg vet om. Actionscenene var dødsbra i den første sesongen, men jeg synes de tok mange steg i riktig retning med sesong 2. Det er så deilig med actionscener hvor karakterne faktisk får vist seg frem litt og som ikke er klippet ihjel, noe vi dessverre ser alt for mye i action-filmer fra utenfor asia.

Det slår meg også at fight-koreograf Philip Silvera er en stor fan av sørøst-asiatiske martial arts-filmer fra 2000-tallet. Jeg synes koreografien oser av Iko Uwais, Yayan Ruhian og Panna Rittikrai, noe som selvfølgelig er helt konge. Jævlig gjennomførte greier!

Sesongen mangler egentlig en stor, fet villain ala Wilson Fisk, og story-wise føles den litt all over the place, men de drøyt gjennomførte action-scenene og et par av karakterne gjør oop for de manglene IMO.

Spoiler (hover to show)




Synes de overgikk single take-fighten i Cut Man fra sesong 1 med denne. Så jævlig gjennomført og fett!
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1167 på: 30. Aug. 2016, 18:58 »
Stranger Things er, sammen med True Detective sesong 1, er det absolutt ypperste vi har fått servert av TV-serier etter The Wire. Helt fuckings brilliant fra start til slutt. Serien er en eneste stor, feit og herlig hyllest til det gode 80-tall, og føles i det store og hele som The Goonies, Stand By Me og E.T. the Extra-Terrestrial møter Poltergeist, The Thing og Encounters of the Third Kind. Og helt på toppen er det utvilsomt krydret med litt Silent Hill, og kanskje til og med Dark Souls/Bloodborne, sånn stemningsmessig og visuelt. Helt, helt briljant!

Fet story, pisskule karakterer og meget, meget godt skuespill fra alle de involverte. Topp dette med et soundtrack som er ut av en helt annen verden og du har noe som føles så utrolig kjent, men allikevel orginalt, og som i tillegg er hinsides det meste. Herregud, sesong 2 kan ikke komme fort nok.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1168 på: 31. Aug. 2016, 07:38 »
Einig! Er som du nemner nesten på lik linje med True Detective sesong 1 når det gjeld stemning, skodespel(!), manus og musikk. Er vel og hint av Stephen King og HP Lovecraft her. Har ikkje lese Lovecraft sjølv, men ein ven som er "ekspert" på han som sa det.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1169 på: 31. Aug. 2016, 09:13 »
Stranger Things er helt konge. Gleder meg til fortsettelsen!

Har begynt på Black Mirror nå, også fantastisk bra...