20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 269890 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Monty

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 356
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #30 på: 07. Nov. 2005, 15:52 »
og heller ikke si at bramble er et funn.. hver gang jeg ser han entre banen får jeg den store skrekken i meg... det lukter forsvars-tabbe lang vei når han spiller...   men at boum og tylor er bedre er det liten tvil om...
og moore må jo først få et spilleminutt, før vi kan bedømme han etter skadeproblemene... er ikke utenkelig at hangeland er vell så god som han...
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #31 på: 07. Nov. 2005, 15:59 »
Bramble har alle forutsetninger for å bli en klassestopper, bare han roer seg litt ned, og bedrer pasningsspillet sitt. Bortsett fra det er Bramble bunnsolid. Han er bunnsolid i 90% av det han foretar seg. Den siste ti prosenten må selvsagt fjernes, men det kommer med tiden. Han har allerede blitt bedre enn han var for et par år siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #32 på: 07. Nov. 2005, 20:37 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Jeg syns da Hangeland har gjort seg mye mer fortjent til en plass på det norske landslaget enn det Soma har gjort denne sesongen, og er deretter også foretrukket, riktig, av Hareide.
Vil ikke ha noen stoppere fra TL. Ingen er gode nok.


soma har bare ikke utmerket seg så enormt som han gjorde forrige sesong. dette er nok mye pga hele brannlaget hevet seg et hakk. men selv ikke i fjor kom soma skikkelig inn i landslagsvarmen, selv om han var den beste stopperen i norge. hareide er og blir en fjott. det virker som om bare man spiller i utlandet, så er man selvskrevend på landslaget. og dette er noe som irriterer meg!

i tillegg syns jeg han er veldig negativ til brann-spillere. ta keeperplassen som eksempel. hareide kalte inn terje skejlesta (eller hva han heter) fra sogndal, som spiller i 1. divisjon i stedetfor å kalle inn stortalentet håkon opdal, som er og blir en av de aller, aller beste keeprene i norge. hvor er logikken i dette?

det er det nok kun hareide som vet! hadde opdal vært benkesliter i Newcastle, og ikke spilt i brann, hadde han vært på landslaget for lenge siden!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #33 på: 07. Nov. 2005, 22:41 »
Det er en grunn til at Opdal spiller i Brann og ikke i Newcastle, Lasse. Og Terje Skjeldestad er en bedre keeper enn Opdal. Selv om han spiller i 1. div. Men jeg er helt enig i at andre enn Skjeldestad kunne vært foretrukket som tredjekeeper på landslaget. Ivar Rønningen hadde vært mye bedre. Selv om han sitter på benken i RBK, er bannlyst i Vålerengen og Brann, så er han bedre enn både Skjeldestad og Opdal. Skjeldestad var en gang et talent, men det talentet er ikke fullt så stort lenger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #34 på: 07. Nov. 2005, 23:28 »
Nå har jeg ikke sett så mye til Skjeldestad etter nedrykket, men slik han spilte før syns jeg han er god nok til å være tredjekeeper for landslaget slik situasjonen er nå - skremmende nok.
Hangeland spiller ikke i utlandet, og jeg har alltid syntes at Hangeland er en mer spennende spiller enn Rangvald Soma. Hangeland har også vært bedre i år enn det Soma har vært.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #35 på: 08. Nov. 2005, 11:13 »
Må kje gløyma JAN KJELL LARSEN da som spilla 2 div fotball i år :?

Den nye Thorstveit, var og trena med chelsea for ikkje så lenge siden.

Ufatteligt ingen Tippeligaklubbar harkjøpt han opp. Noko må skje snart for ellers stoppar utviklinga opp.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #36 på: 08. Nov. 2005, 17:07 »
Tviler ikke på at Skjeldestad er en kjernekar. Og at han trener godt, og har god moral og sånn. Jeg tviler ikke på din kjennskap til Sogndal. Men jeg er usikker på hvorvidt Skjeldestad er så mye landslagskeeper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #37 på: 08. Nov. 2005, 22:02 »
Christian: har ikke noe imot verken sogndal eller skjelestad, det jeg sier er at opdal er en bedre keeper enn det han er! jeg liker faktisk sogndal meget godt, og skulle ønske de var å se i tippeligaen i år. men sliker det desverre ikke!

Joakim: NEI; skjelestad er IKKE en bedre keeper enn opdal. han har imponert stort i år, og har et utrolig talent. jeg kan love deg at hadde opdal fått sjansen på landslaget, hadde han nok omvendt deg! hvem som er best av rønningen og opdal er det ikke lett å si, MEN det som kan sies med sikkerhet er at Opdal om et par år er den beste keeperen Norge har sett på en god stund!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #38 på: 09. Nov. 2005, 14:30 »
Opdal har ikke overbevist meg i Tippeligaen i år. Espen Johnsen gjør sine tabber han også, men han er soleklart bedre enn Håkon Opdal noen gang vil bli.
Synes Opdal har altfor mye å lære til at han overhodet kan vurderes i forhold til a-landslaget. Jeg har sett bedre keepere i Brann, for å si det sånn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #39 på: 09. Nov. 2005, 14:36 »
Tragisk at landslaget bruker tippeligaens desidert dårligste keeper. Alle som vet hva Espen Johnsen står for vet at Opdal er mye bedre. Opdal er ikke god ennå, men til de grader bedre enn Johnsen. Jeg vil ikke ha en norsk keeper i øyeblikket. Når vi bruker en så elendig keeper på landslaget gjenspeiler det keepersituasjonen i det landet her.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #40 på: 09. Nov. 2005, 14:43 »
Jeg ser det jeg kan av norske tippeligakamper på norsk tv. Og jeg har sett Brann i noen kamper i år. Og jeg har sett Håkon Opdal nok til å vite at han er flere tusen mil bak Espen Johnsen. Vi vet alle at Johnsen er verdensklasse på streken. Håkon Opdal er helt ordinær etter norsk standard på streken. Espen Johnsen briljerer i europa. Opdal sliter med å vise seg frem i Norge.
Opdal er ingen dårlig keeper, men han er ikke i nærheten av Espen Johnsens nivå, som stadig blir smartere og bedre med ballen i beina.

Det er en grunn til at Espen Johnsen er på landslaget, og ikke Håkon Opdal. Samme hvor mye vi måtte ha imot Johnsen og RBK.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #41 på: 09. Nov. 2005, 16:04 »
Espen Johnsen har hatt sine nedturer, men han er bestandig en potensiell matchvinner både for oss og RBK. Helt klart en spiller i verdensklasse når han virkelig er god.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #42 på: 09. Nov. 2005, 16:07 »
Espem Johnsen er meget god når han er god, men når han er dårlig er han fryktelig dårlig. Han er meget reaksjonsterk, men ute i feltet er han heller dårlig, og tviler på at han hadde passet inn i PL hvor han møter store sterke spillere. Tror neppe han hadde dunket ut noen førstelagskeepere i PL pr dags dato.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Noreng

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #43 på: 09. Nov. 2005, 17:28 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Espem Johnsen er meget god når han er god, men når han er dårlig er han fryktelig dårlig. Han er meget reaksjonsterk, men ute i feltet er han heller dårlig, og tviler på at han hadde passet inn i PL hvor han møter store sterke spillere. Tror neppe han hadde dunket ut noen førstelagskeepere i PL pr dags dato.


Jeg tror han ville hatt vanskligheter med resseverkeeperne. Som Asbjørn sier, Han er for ustabil!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #44 på: 09. Nov. 2005, 17:32 »
Han er for ustabil og har for klare svakheter til å ha noen særlig gode muligheter for å lykkes i PL med det første. Det er det liten tvil om. Men han er fortsatt en mye bedre keeper enn bergensernes store helt. Og han er alltid en potensiell matchvinner. Og slike er veldig viktig å ha.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon