20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Celtic-stjerne på vei?  (Lest 2460 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« på: 11. Nov. 2005, 11:18 »
Celtic-stjerne på vei?

Skrevet av Paul Andreas, 11 november 05

Celtic-stjernen Stilian Petrov kan være på vei til Newcastle når transfervinduet åpner i januar. Midtbaneterrieren har gjort det stort i Celtic og sees på som den perfekte erstatter for Dyer, med usikkerheten rundt hans fotballfremtid grunnet alle skadene.

Prisantydningen ligger på 3 millioner pund for den bulgarske landslagsspilleren. Han har 18 månder igjen av kontrakten og det ventes at han forsvinner fra Celtic innen den tid. Mest sannsynlig i januar. Også Blackburn har vist stor interesse for Petrov og kommer til å gi Newcastle kamp om spilleren.

Celtics manager Gordon Strachan sier han ikke har noen planer ikke om å selge sin 26 år gamle stjerne. Men dersom Petrov ønsker å gå, spørs det om han har noe annet alternativ enn å selge.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #1 på: 11. Nov. 2005, 11:24 »
Vil egentlig ikke ha en "stjerne" som spiller i skotsk fotball. Mener at det ikke skal så mye til for å være stjerne der, se bare på John Hartson.

DanMan

  • Gjest
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #2 på: 11. Nov. 2005, 11:27 »
£3mill for Stilian Petrov??? JA TAKK!!!  :D

Virker derimot urimelig billig dersom han har 3 år igjen av kontrakten. Uansett liten tvil om at Petrov er en meget god fotballspiller. Dog er han neppe den vi har størst behov for, og dermed spørs det - dessverre - om vi heller bør prioritere pengene på andre spillere i posisjoner vi trenger å styrke betraktelig mer enn mdtbaneleddet.

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #3 på: 11. Nov. 2005, 11:55 »
Enig med deg DanMan. Midtbanen vår har vel nesten aldri vært bedre enn den er nå. Men er redd det kan bli spisskrise til neste år når Shearer legger opp. Derfor er det utrolig viktig at vi bruker alle ressursene på å hente inn en habil spiss som faktisk scorer mål og fungerer sammen med Owen. En ny venstreback hadde ikke vært så dumt det heller, men føler ikke det er krise så lenge baba spiller. Har luftet ideen om å hente Marius Johnsen. Har sett han spille en del i år og har troen på at han kan gjøre det stort i premier league. Da får vi to backer som kan bidra enormt offensivt. Carr og Johnsen på hver sin side. Hadde jo også vært hyggelig å sett en norsk spiller i Newcastle (Ronny var ikke akkurat en hit). Ellers er jo Wayne Bridge en mulighet dersom Chelsea ønsker å selge.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #4 på: 11. Nov. 2005, 12:21 »
Marius Johnsen kunne vært grei han, om vi hadde hatt bruk for å forsterke reservelaget. Men Johnsen er ikke god nok til å danke ut en Babayaro i stigende form på ett to tre.

Bridge derimot er Englands beste venstreback etter Ashley Cole, og det er smått utrolig at han ikke er fast på Chelsea.

Stilian Petrov, ja. Sikkert en grei kar det. Uten at det er like enkelt å komme fra Skottland til England (klart enklere motsatt vei). Men hvis vi skal ha Petrov, så må jo det bety at det er svært alvorlig for Dyer. Kan ikke være noen annen årsak. Midtbanen er overbefolka nok som den er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #5 på: 11. Nov. 2005, 12:36 »
Sitat fra: "Joakim"
Marius Johnsen kunne vært grei han, om vi hadde hatt bruk for å forsterke reservelaget. Men Johnsen er ikke god nok til å danke ut en Babayaro i stigende form på ett to tre.


Hehe, tror han hadde overrasket deg og mange om han hadde havnet i Newcastle, men tror desverre aldri det kommer til å skje så nok om det.

Tror det er liten vits i å hente Petrov med mindre situasjonen er virkelig ille for Dyer. Emre, Parker, Bowyer, Solano, Dyer, Luque og N'Zogbia holder i massevis. Hvis derimot situasjonen er alvorlig for Dyer, kan det fort begynne å spøke litt. Får vi da to skader på midten, må vi bruke Faye slik vi måtte tidligere i sesongen og det er ingen drømme situasjon. Nå er han linket til Wigan og West Ham så dersom han blir solgt, er det jo ingen dum idé å hente Petrov som erstatter.

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #6 på: 11. Nov. 2005, 17:50 »
Jeg ser heller ikke helt poenget med å forsterke midtbanen, selvfølgelig er det bra å ha så god dekning som mulig på alle plasser, spes når man tenker på at Parker drar på seg en del gule kort, vi sliter med skader osv, så kan jo et kjøp av Petrov forsvares.

De lagdelene vi må/bør forsterke er forsvar og angrep. Vi har heldigvis øyrikets beste keeper, som ville vært et klart førstevalg for England om han var derfra, og han redder oss gang på gang på gang!

Vi trenger ikke tenke så veldig mye på midtforsvaret mener jeg, Boumsong, Tayolor, Bramble og Moore når han blir klar, holder bra. Skal seffern ikke si nei dersom en ny kanonstopper kommer, men det er på backene vi trenger folk!
Ramage er jo egentlig midtstopper (eller tar jeg feil??), og Carr, selvom jeg digger Carr, er skadet og litt ustabil, og det samme med Babayaro på andre kanten.
Som jeg har nevnt før, så er Wayne Bridge og Glen Johnson gode kjøp i mine øyne, en kvalitetsback på hver side :D

På topp vet jeg ikke hvem vi skal satse på å hente egentlig...Luque er jo spiss, men om han og Owen passer bra sammen som spillertyper vet jeg ikke, slik som Owen/Shearer som utfyller hverandres svakheter veldig bra.
Vi må jo ha alternativer, men hvem, det aner jeg ikke!!

De andre spissene det prates om her på forumet for tiden vet jeg ikke nok om til å uttale meg, spesielt ikke han tyrkern! Men det blir spennende å se, for nye folk på topp trenger vi, så ikke Owen og Luque skal være et angrep aleine (huff, det hørtes dumt ut med to så gode spillere!! :(  ), men dere skjønner sikkert poenget.


Bjørn - oi, der var maten klar
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #7 på: 12. Nov. 2005, 00:41 »
Petrov kan være en spennende tilvekst, absolutt. Men det spørs om det blir noe av det da det ser ut til at Dyer vil kunne komme tilbake til fotballen igjen. Sats heller på å kjøpe en spiss eller to som kan score mange mål

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #8 på: 12. Nov. 2005, 13:12 »
Nå er jo £ 3M for Petrov en god handel, han har i alle fall prestert godt i den skotske serien. Men, Skotsk og Engelsk Premier League er det enorm nivåforskjell på.

Likevel så bør vi heller prioritere venstreback og spiss før det legges penger i midtbaneleddet. Selger vi Faye og får inn Petrov uten særlig tap så vil det være en billig og god forsterkning. Uansett, så bør ikke denne handelen få den høyeste prioritet. Vi bør i første rekke kjøpe en virkelig god venstreback. Noe som koster penger det og...

Noen som vet hvor mye som er tilgjengelig til handling i januar?
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #9 på: 12. Nov. 2005, 13:49 »
Hvorfor skal vi selge en defensiv midtbanespiller for å kjøpe en offensiv midtbanespiller? Offensive spillere har vi mer enn nok av. Og skal vi selge Faye, så må vi alt ha fått inn en bedre defensiv backup.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #10 på: 12. Nov. 2005, 15:00 »
Vel, noe offenisv i legningen, men han er en hardtarbeidende midtbanespiller slik jeg har sett han. Med Faye på vei ut og en Dyer som er særdeles skadeutsatt så er £ 3M en god handel.

Jeg synes likevel at denne handelen ikke bør ha førsteprioritet.
Carr har altfor få landskamper for England!

Werther

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #11 på: 14. Nov. 2005, 16:19 »
Med tanke på neste sesons lag, der jeg tror Souness vil gå tilbake til sin 4-3-3, vil vi definitivt ikke trenger flere midtbanespillere:


Emre-Parker-Dyer

(Zoggie-Butt-Bowyer)

Da selger vi Faye, tar tilbake Butt og setter inn Bowyer på midten hvis Dyer eventuelt spiller tredje spiss til høyre for Luque-Owen.

Chrisnr.9

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 313
    • Vis profil
Celtic-stjerne på vei?
« Svar #12 på: 14. Nov. 2005, 16:27 »
Butt ?? Han må vi bare selge, duger rett og slett ikke. Hadde en fin start, men rakna helt etter skaden. Har heller ikke overbeivist det gran i Birmingham.