20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 147294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #585 på: 29. Juli 2018, 16:25 »
Sitter med en følelse med at WBA kommer bedre ut av dette enn Newcastle.
Gayle kan fint levere 15-20 mål i Championship for WBA.

Verdien på Gayle bør ikke være veldig mye mindre enn 15 millioner pund.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #586 på: 29. Juli 2018, 16:47 »
Vi er ikke svakest i 10er rollen mener jeg. Uten målen og assistent til Perez hadde vi vært  nedrykkskandidat. Jeg mener spissen er vårt klart svakeste ledd: Gayle og Joselu holder rett og slett ikke.

Hva om Perez blir skadet da?

Shelvey, Diame, kan fint steppe inn i 10er rollen. Og dermed slenge inn Hayden/Sør Koreanern på sentral midtbane....
Shelvey fungerer ikke i den rollen i det hele tatt. Vi har ikke en ren 10er i klubben.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #587 på: 29. Juli 2018, 17:00 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-boss-rafa-benitez-hopes-14966053

Ser ut som det blir et bytte Rondon - Gayle med penger i mellom fra oss. Bør ikke være store summen etter mitt skjønn. Gayle er yngre, britisk og målscorer-raten er ikke fryktelig forksjellig på disse 2. Henholdsvis 0,22 v 0,21 pr match i PL. Kan vel tyde på at Rondon sin er dårligere, da jeg mistenker han har spillt langt flere minutter.

En skam at vi ikke kan få til en bedre avtale enn dette, når vi har solgt Mitro for så mye penger. Vi har blitt en klovneklubb!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #588 på: 29. Juli 2018, 17:48 »
Sitter med en følelse med at WBA kommer bedre ut av dette enn Newcastle.
Gayle kan fint levere 15-20 mål i Championship for WBA.

Verdien på Gayle bør ikke være veldig mye mindre enn 15 millioner pund.

Tipper Rondon også fint kan levere såpass med mål i Championship, om ikke flere.
Alt i alt, uansett statistikk og analyser, så synes jeg Rondon er en bedre spiss enn Gayle. Han passer også rollen som ensom spiss bedre enn hva Gayle gjør i mine øyne.

Gayle er en typisk "gammeldags nier". Passer bra inn i en rolle der 2 spisser blir brukt. Litt som Bellamy, bare flere hakk svakere.
Bellamy ble jo senere flyttet ned til ving i ManCity. Det er en rolle Gayle vil slite mer med.

Gayle er en veldig god Championship spiller. Garanterer mål i bøtter og lass. I PL blir han derimot litt for enkel. Målene kommer sjeldnere og ferdighetene hans er ikke gode nok mot hakket bedre forsvarsspillere.

Rondon er uansett hvordan man vrir og vender på det en  bedre fotballspiller. Han er også en spillertype som vil gjøre at vi kan få litt mer ut av offensive spillere som Kenedy, Atsu, Murphy, Ayoze, Muto, Ritchie, Aarons, osv.

Det er ihvertfall min mening.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #589 på: 29. Juli 2018, 17:55 »
Godt oppsummert Frode, helt enig.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #590 på: 29. Juli 2018, 18:34 »
Kaster meg på . Helt enig Frode. Må også tilføye at Rondon er flere hakk bedre enn Gayle som førsteforsvarer. Og er jo ingen hemmelighet at Benitez er glad i bra organiserte lag med kontringsstyrke. Når du krydrer dette med en bedre duellspiller + bedre hodestyrke. Så vinner Rondon duellen mot Gayle 10/10 ganger 👍 klart oppgradering i min bok.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #591 på: 29. Juli 2018, 19:50 »
Klar oppgradering fra Joselug & Gayle til Rondon & Muto  :D Gleder meg til å se begge i aksjon.
Men ..
Kunne tenkt meg at når vi først skulle oppgradere spissene og har hentet inn såpass mye på spillersalg, så synes jeg at vi burde kjørt på litt med en skikkelig oppgradering. Andre klubbers supportere vil ikke frykte Rondon eller Muto i utgangspunktet, men har troen på at de bidrar med 8-10 mål hver som gjør at vi holder oss i PL :)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #592 på: 29. Juli 2018, 19:52 »
Enig i at dette er to vidt forskjellige spillere, hvor Rondon antagelig er en bedre spiller for Rafa sine preferanser. Ikke dermed sagt at verdien på disse to bør være så himla forskjellig av den grunn, og mener fortsatt ikke vi bør betale fryktelig mye i mellom om det ender med en bytteavtale. 

Og er da inne på noe av det eneste jeg finner positivt med dette vinduet så langt. Fått dytta ut en del spillere som åpenbart ikke er gode nok/spilelrtyper Rafa ikke vil ha, og erstattet med spillere som Rafa mener passer bedre til måten han vil spille på. Hadde imidlertid seriøst forventa at vi la oss på et par hyller over på i hvertfall et par av spillerne. Får vi se om de siste par ukene kan endre på det inntrykket?
« Siste redigering: 29. Juli 2018, 19:56 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #593 på: 29. Juli 2018, 20:13 »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #594 på: 29. Juli 2018, 20:19 »
Klar oppgradering fra Joselug & Gayle til Rondon & Muto  :D Gleder meg til å se begge i aksjon.
Men ..
Kunne tenkt meg at når vi først skulle oppgradere spissene og har hentet inn såpass mye på spillersalg, så synes jeg at vi burde kjørt på litt med en skikkelig oppgradering. Andre klubbers supportere vil ikke frykte Rondon eller Muto i utgangspunktet, men har troen på at de bidrar med 8-10 mål hver som gjør at vi holder oss i PL :)
Deilig! Akkurat det er jo helt kanon. Alle lag kjenner til Salah i år. Han vil bli passet godt på av samtligelag. Vil bli en vanskelig ses for han. Noe som jeg tenker vil resultere i ca 50% av målene fra i fjor.
Leichester vant pl fordi Ingen Tok de seriøst, før det var for seint.

Håper/vil gjerne lag vi møter skal undervurdere muto/Rondon. Da blir det mye mål og mange seiere👍

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #595 på: 29. Juli 2018, 21:34 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-boss-rafa-benitez-hopes-14966053

Ser ut som det blir et bytte Rondon - Gayle med penger i mellom fra oss. Bør ikke være store summen etter mitt skjønn. Gayle er yngre, britisk og målscorer-raten er ikke fryktelig forksjellig på disse 2. Henholdsvis 0,22 v 0,21 pr match i PL. Kan vel tyde på at Rondon sin er dårligere, da jeg mistenker han har spillt langt flere minutter.

En skam at vi ikke kan få til en bedre avtale enn dette, når vi har solgt Mitro for så mye penger. Vi har blitt en klovneklubb!

Leste at vi hadde prøvd bytte Aarons først, men det var ikke WBA interesserte i, og nå Gayle. For meg er Aarons alltid en spennende spiller, og så vidt jeg har skjønt, så har han vært skadefri og spilt relativt fast på utlån i Italia Mens Gayle er for meg en middelmådig spiller uten noen spessiel spisskompetanse som ikke holder det nivået vi burde se etter....Ikke spessielt målfarlig, selv om han ble toppscorer i Championship. Jobber greit, og brukbar i noen ting ellers. Men generelt en svak spiss på de fleste punkter. Om Rondon har en 16 millioner klausul og vi bytter bort Gayle pluss penger betyr jo dette at vi får Rondon for mindre enn 16 millioner, og skal vi hente Rondon, så er Gayle en av de første vi kan hive ut.. Syns allerede vi har 2-3 minst like gode alternativer på topp. Vurderer ta med Armstrong og...
Rondon er WBAs kanskje beste spiller untatt Evans, som er klasse... Skjønner ikke at noen i hele tatt sammenligner disse 2?... Er meget positiv til Rondon. Han kommer til lage mye problem for motstanderne... En ekke spiller å se på, men meget effektiv....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #596 på: 29. Juli 2018, 21:36 »
Sitter med en følelse med at WBA kommer bedre ut av dette enn Newcastle.
Gayle kan fint levere 15-20 mål i Championship for WBA.

Verdien på Gayle bør ikke være veldig mye mindre enn 15 millioner pund.

Tipper Rondon også fint kan levere såpass med mål i Championship, om ikke flere.
Alt i alt, uansett statistikk og analyser, så synes jeg Rondon er en bedre spiss enn Gayle. Han passer også rollen som ensom spiss bedre enn hva Gayle gjør i mine øyne.

Gayle er en typisk "gammeldags nier". Passer bra inn i en rolle der 2 spisser blir brukt. Litt som Bellamy, bare flere hakk svakere.
Bellamy ble jo senere flyttet ned til ving i ManCity. Det er en rolle Gayle vil slite mer med.

Gayle er en veldig god Championship spiller. Garanterer mål i bøtter og lass. I PL blir han derimot litt for enkel. Målene kommer sjeldnere og ferdighetene hans er ikke gode nok mot hakket bedre forsvarsspillere.

Rondon er uansett hvordan man vrir og vender på det en  bedre fotballspiller. Han er også en spillertype som vil gjøre at vi kan få litt mer ut av offensive spillere som Kenedy, Atsu, Murphy, Ayoze, Muto, Ritchie, Aarons, osv.

Det er ihvertfall min mening.

Vil si Gayle er en 9er, som ikke gjør det en 9er skal... Score mål...Og som du sier så bra. Rondon vil lage kaos for motstanderne og gi mye hjelp til spillere som Kenedy, Atshu Richy Murphy, Ayoze etc....Meget bra tilrettelegger og også førsteforsvarer..

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #597 på: 29. Juli 2018, 21:39 »
Enig i at dette er to vidt forskjellige spillere, hvor Rondon antagelig er en bedre spiller for Rafa sine preferanser. Ikke dermed sagt at verdien på disse to bør være så himla forskjellig av den grunn, og mener fortsatt ikke vi bør betale fryktelig mye i mellom om det ender med en bytteavtale. 

Og er da inne på noe av det eneste jeg finner positivt med dette vinduet så langt. Fått dytta ut en del spillere som åpenbart ikke er gode nok/spilelrtyper Rafa ikke vil ha, og erstattet med spillere som Rafa mener passer bedre til måten han vil spille på. Hadde imidlertid seriøst forventa at vi la oss på et par hyller over på i hvertfall et par av spillerne. Får vi se om de siste par ukene kan endre på det inntrykket?

Hvilke spisser mener du er tilgjengelige og realistiske for Newcastle som er bedre enn Rondon?... Kanskje Ings...Jeg kommer ikke på fler...

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #598 på: 29. Juli 2018, 22:17 »
Ings/welbeck ???
Er vi ikke ferdige med å kjøpe skit fra topplagene. Skadeplaget, dyre, og solgt til «dårligere» klubb. varsellampene sprenger jo.

Rondon blir kjøpt opp til en « bedre/større» klubb. Han får en boost og vil yte så mye bedre.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #599 på: 30. Juli 2018, 00:21 »
Vel... En reserve for et topplag kan være bedre enn en stjerne for et bunnlag...Mener Ings er 25 prosent bedre enn Rondon. En veldig undervurdert spiller, som har alle egenskaper en typisk hvit engelsk spiss ikke innehar. Se på Manchester United som har Martial/Rashford etc på benk. Vil si disse holder langt høyere klassen enn fx stjernespissen i Watford Deany.....

Om de blir så mye dyrere er jeg også i tvil om. Alle vet at Ings og delvis Welbeck er overflødige, og Liverpool vil bli kvitt dem..Blir nok ca samme pris...

At spillerne får "boost" kan diskuteres... Altså,,tror Ings får like mye boost av å endelig spille førstelags fotball...Hadde vært enig med deg om det var spillere som bynte og bli gamle, og skulle tjene sin siste krone og var langt over the top. Dette er ikke tilfellet..

Nivåforskjellen på de beste og de "nest beste" er så stor nå, at en benkesliter i et topplag hadde vært gull for de fleste middels klubbene i PL.... Liverpool rulererer med spillere som Henderson,Milner Chamberlain, Wijnaldum, Lallana, Sturridge( de 2 sistnevnte ved skader) osv. spillere som hadde stort sett gått rett inn i et hvert middels lag...