20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146094 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #420 på: 19. Juli 2018, 14:04 »
Det er en stor logisk sprekk i hele denne diskusjonen, og alt koker ned til den store gjelden som vi hadde når ashley tok over klubben. Denne gjelden er jo her fortsatt?

Jeg mener helt klart Ashley har tatt ut MYE cash av klubben. Jeg har ikke lest regnskapene, og går utfra det ikke er utdelt såkalt konsernbidrag opp til eier, men selskapet har jo helt blitt offer for en Transfer pricing-modell som er helt på tur på alt av kommersielt. Ashley har nok tappet klubben for et par hundre millioner NOK på nettopp denne fronten som jeg ser det. Jeg regner med at grunnen til at revisor og myndigheter ikke har reagert på denne er så enkel som at han shifter profitter innenfor england og får derfor symmetri skattemessig. Det vil si at det ikke har noe å si om han skatter i holdingselskapet eller i driftselskapet, skatten blir lik uansett og betales i england.

Heile greia er bare tragisk. I år går fotballturen til Barcelona.

Ville drøyet den turen ett år og tatt Barcelona vs Newcastle i champ League 🤪
Hvorfor sier dere at gjelden fortsatt er der??? Sett flere skrevet det. Er jo helt offentlig at det første Ashley gjorde da han tok over klubben var å betale all gjelden klubben hadde. Og førte dette opp som rentefri gjeld til seg selv. Og harflere ganger vært nevnt at salgssummer vi har dratt inn har betalt ned mye av denne gjelden. Blant annet cabaye pengene om jeg ikke husker feil.

Men i stedet for å bare betale rentene stå på stedet hvil. Betalte Ashley alt og lot klubben få rentefri gjeld hos han. Uten det tiltaket tror jeg fort vi hadde vært som Leeds dessverre. Sheppard skamkjørte oss jo nedkjølt av eks owen, luque, bowyer osv. De gutta hadde feite lønninger osv. Owen var vel 16 mill pund kjøp, ca 100 000 pund i uka på 4-5 års kontrakt. Tror han spilte ca 20-30 kamper på 4 sesonger.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #421 på: 19. Juli 2018, 14:07 »


"Jeg mener helt klart Ashley har tatt ut MYE cash av klubben." "Ashley har nok tappet klubben for et par hundre millioner NOK på nettopp denne fronten som jeg ser det."
Jeg hater Ashley like mye som deg. Det er nok å ta han på uten at man trenger å finne på ting eller overdrive.

Hvordan/når har Ashley tappet klubben for et par hundre millioner? Dette ville kommet fram i fra regnskapene og hadde vært rapportert og veldig enkel informasjon å finne. Du kan ikke bare føle deg fram til regnskapsmessige faktum  ;)
« Siste redigering: 19. Juli 2018, 14:15 av Pontare »

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #422 på: 19. Juli 2018, 14:14 »

Hvorfor sier dere at gjelden fortsatt er der??? Sett flere skrevet det. Er jo helt offentlig at det første Ashley gjorde da han tok over klubben var å betale all gjelden klubben hadde. Og førte dette opp som rentefri gjeld til seg selv.

Som du skriver selv, Ashley har ikke slettet gjeld, den har bare skiftet adresse. Det er jo like fult gjeld som hefter ved klubben... Om du skylder Sparebanken eller DNB 5 millioner så har du i begge tilfeller gjeld på 5 millioner...

Hvor mye tror du forresten Ashley har betalt for de kommersielle utnyttelsene av klubben? Navneskifte og reklame over hele stadion?

Skogis

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #423 på: 19. Juli 2018, 14:39 »
Les deg opp på transfer pricing og profit shifting
« Siste redigering: 19. Juli 2018, 14:45 av Skogis »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #424 på: 19. Juli 2018, 15:05 »
Han Longstaff er jo som ei ny signering ::) Lov å har litt trua på han?

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #425 på: 19. Juli 2018, 15:22 »
Les deg opp på transfer pricing og profit shifting
Hvordan vil det at jeg øker min teoretiske kunnskap om pengeflyt innad i konserngrupper bevise at Ashley tar penger ut av Newcastle? Hvor mange lærebøker i regnskap må jeg lese før jeg opplever denne åpenbarelsen?

Burde det ikke være enkelt å bevise dine påstander om at Newcastle tappes for penger?

Er ikke dette noe veldig mange journalister ville skrevet om?

Kan du linke til noe som underbygger det du sier som ikke er referanser til generelle termer i fra regnskap- og skatteteori?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #426 på: 19. Juli 2018, 16:13 »

Hvorfor sier dere at gjelden fortsatt er der??? Sett flere skrevet det. Er jo helt offentlig at det første Ashley gjorde da han tok over klubben var å betale all gjelden klubben hadde. Og førte dette opp som rentefri gjeld til seg selv.

Som du skriver selv, Ashley har ikke slettet gjeld, den har bare skiftet adresse. Det er jo like fult gjeld som hefter ved klubben... Om du skylder Sparebanken eller DNB 5 millioner så har du i begge tilfeller gjeld på 5 millioner...

Hvor mye tror du forresten Ashley har betalt for de kommersielle utnyttelsene av klubben? Navneskifte og reklame over hele stadion?
Ganske vesentlig om du skylder en bank 5 mill eller en privatperson 5mill. Forskjellen er ca 4 mill ekstra om du skylder banken.
+Ashley har faktisk gjort dette smart. Med å betale ned med profitt fra transfer. Noe som gjør at det ikke rammer driften.

Skogis

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #427 på: 19. Juli 2018, 18:29 »
Les deg opp på transfer pricing og profit shifting
Hvordan vil det at jeg øker min teoretiske kunnskap om pengeflyt innad i konserngrupper bevise at Ashley tar penger ut av Newcastle? Hvor mange lærebøker i regnskap må jeg lese før jeg opplever denne åpenbarelsen?

Burde det ikke være enkelt å bevise dine påstander om at Newcastle tappes for penger?

Er ikke dette noe veldig mange journalister ville skrevet om?

Kan du linke til noe som underbygger det du sier som ikke er referanser til generelle termer i fra regnskap- og skatteteori?

Du kan jo for eksempel lese denne artikkelen:
https://www.themag.co.uk/2018/05/failure-newcastle-united-commercial-revenue-mike-ashley-shown-football-finance-expert/

Du nevner det jo selv i en post lengre oppe at vi mister inntekter på salg av stadion navn og reklame over hele stadion til SportsDirect, det kalles svikt i transferpricing

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #428 på: 19. Juli 2018, 18:34 »
Er me ikkje alle einige om at dette kunne vorte noko fantastisk stort med Rafa som manager og ein eigar som verkeleg satsa? Då snakkar eg om å kjempa om ligagullet. Ein kan kanskje sei at no bygger me små stein på stein, men Ashley vil snart riva ned den grunnmuren. Neste sommar diskutera me vel kva ny manager som kjem inn i staden for ny eigar.
« Siste redigering: 19. Juli 2018, 18:36 av lgrinde »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #429 på: 20. Juli 2018, 09:31 »
Mye av gjelden klubben hadde når Ashley tok over, var gjeld fra utbygging av stadion, med pant i eiendom. Ikke noe mer alvorlig enn det er for oss vanlig dødelige med boliggjeld. Så hadde man en del gjeld i forbindelse med spilleroverganger, bla. Michael Owen hvor man brukte en sponsoravtale som garanti. Er denne gjelden Ashley cashet ut, og det var vel en snau milliard opprinnelig. Så har han måttet putte inn en del penger ved begge de selvforskyldte nedrykkene for å holde skuta flytene.

Såvidt jeg har fått med meg har Ashley aldri tatt noe utbytte fra klubben, imidlertid har han jo tappet klubben for ressurser ved å ikke betale noe for alle reklameplakatane til Sports Direct. Vil tro klubben taper 50-100 mill i året på tapte markedsinntekter som følge av dette.

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/19/midfielder-agrees-move-away-from-nufc-three-players-now-set-to-leave-this-week/

Ellers ser det ut til at disse 3 avtalene går i boks i løpet av kort tid. Bør frigjøre en god slump på lønnsbudsjettet. Får vi se om det kommer Rafa til gode eller ikke?
No fate but what you make

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #430 på: 20. Juli 2018, 12:32 »
Rafa mener målet må være å overleve i år. Å gud som jeg er lei av denne klubben
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #431 på: 20. Juli 2018, 12:36 »
Ser at vi er linket til Miguel Almiron fra Atlanta united, skal visstnok være en meget lovende spiller https://www.mlssoccer.com/post/2018/03/15/atlantas-almiron-wins-week-2-att-goal-week-upper-90-blast

Snakket med en amerikansk eks-kollega som bor i Atlanta og følger laget i MLS, han sier at det er en av lagets beste spillere og at han har et kjempepotensial. Ba han om en rating mellom 1 og 10 -han påstod 8 i øyeblikket med potensial for 11.

Nå er ikke MLS i nærheten av PL-nivå, men synes dette virker spennende:)
Uansett så mener jeg dog at alt annet bør nedprioriteres før vi har en spiss med målteft på plass..

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #432 på: 20. Juli 2018, 12:44 »
Angående Miguel Almiron melder Chronicle følgende:

"But according to the Express, Atlanta have no interest in selling the 24-year-old, which at the very least would mean it would take a lot of money to persuade them otherwise."

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #433 på: 20. Juli 2018, 13:03 »
En spiss er første prioritet, men rett etter det kommer offensiv midtbane. Poteten Ayoze fungerte der på vårparten, bortsett fra det er der ingen. Men det er jo bare fjas i klubben. Klovneklubb igjen. Nok en gang klarer de å rote det til. Helt utrolig at det er mulig, og det er en person som står bak alt. Som et virus som en aldri blir kvitt.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #434 på: 20. Juli 2018, 13:25 »
Kronisk systemsjukdom
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.