20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159413 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #795 på: 23. April 2012, 16:05 »
Det jeg derimot ser er "blir ofte usynelig i storoppgjør"-kortet, og det er vel ikke akkurat en løgn, er det det?

Kommer selvfølgelig helt an på øyet som ser det, ja.  :)

 Har du noe statistikk å legge til grunn med? Noe som feks kan stride mot de statistikkene Andy la til grunn litt oppe i tråden her?

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #796 på: 23. April 2012, 16:41 »
Jeg er også veldig spent på den pleb. CR beviser jo gang på gang at han presterer i store kamper. Jeg mistenker at det sitter en del her som kun streamer en barca kamp i ny og ne (evt en viasat4 kamp) og tar som en selvfølge at Messi er best. Når man presterer å påstå at CR ikke presterer i El Clasico/store kamper tyder hvertfall ting på dette.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #797 på: 23. April 2012, 17:13 »
Nei, jeg har ingen stats. Jeg tale bare ut i fra det jeg har sett, og i de fleste storkampene (som er en blanding av El Clasico og CL) så har han for det meste vært helt usynelig. Litt som Messi har vært i kampene mot Chelsea og den siste mot Real Madrid (første omgang, siden jeg kun så den. Vet ikke hvordan han var i det andre). Helt borte og ute i stand til og levere noe som helst.

Men som du sier, plebUTG, det kommer nok ann på øyet som ser. Jeg ble jo slaktet av en del andre folk for å si at Messi stinket rævsvette mot Chelsea og i første omgangen mot Real Madrid (som var den eneste jeg fikk se).
Litt som med Bale i uavgjortkampen mot Newcastle. Ble slaktet av flere for å nevne at Bale vær forferdelig svak og helt usynelig i den kampen, for de mente han var veldig god og en av banens beste. :ler:
Litt off topic, men morsomt uansett.
Nei.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #798 på: 23. April 2012, 17:23 »
Jegt så kampen på lørdag, og Ronaldo var som sagt lysår bedre enn Messi, men jeg er enig i at den alene ikke betyr all verden. Det som derimot betyr veldig mye er at CR har vært gjennomgående bedre enn Messi i en hel sesong, og det finnes vel ingen bedre målestokk for hvilke spillere som p.t. er best enn nettopp prestasjonene det siste året?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #799 på: 23. April 2012, 17:36 »
Vet ikke om jeg er helt enig i den Berntsen. Messi har 63 mål og 25 assists på 54 kamper, Ronaldo har 54 mål på 50 kamper (finner ikke assist-stats). Når man i tillegg kan se at Real som lag har fungert mye, mye bedre enn Barca i år synes jeg det er vanskelig å si at han har vært gjennomgående bedre enn Messi hele sesongen. Men jeg er enig i at det er vesentlig jevnere enn de siste årene.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #800 på: 23. April 2012, 17:43 »
Jeg ser bort fra statistikk men ser heller på at Messi har vært toneangivende og særs sentral når Barca har dominert over Real de siste åra. CR hadde også en viktig assist/nesten scoring mot Bayern nå sist - og det kommer seff med i statistikken. Han var dog bedritent dårlig den kampen og stort sett helt usynlig. Og det mener jeg åpenbart at han har vært i flere El Classico-kamper jeg har sett hvor Barca har vunnet. Selvfølgelig satt på spissen at han har feilet stort - men i denne tråden legges det ikke begrensninger på slikt. CR har ikke klart å utgjøre den lille forskjellen som kreves for at Real har skullet klare vinne El Classico de siste åra. Nå endret det seg denne gang - så får vi se om det blir en fortsettende trend. Og nå kan vi jo som torfinn sier også påpeke at CR spiller på et lag som fungerer bedre enn det Messi gjør denne sesongen - slik som har blitt brukt mot Messi fra motsatt hold :P
Det jeg dog er enig i er at det åpenbart er jevnere ja. CR er med på å vinne tittelen i Spania i år - noe som forøvrig ikke sjokkerer meg når treneren er Jose Mourinho. CR kan også være med på å løfte CL-tittelen - en turnering hvor Messi frem til nå forøvrig har vært helt overlegent best av samtlige spillere spør du meg. Gjør han det skal til og med jeg være enig i at han nok fortjener å vinne gullballen denne gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #801 på: 23. April 2012, 19:51 »
Vet ikke om jeg er helt enig i den Berntsen. Messi har 63 mål og 25 assists på 54 kamper, Ronaldo har 54 mål på 50 kamper (finner ikke assist-stats).

At han ene er midtspiss og han andre kantspiller er relevant eller ikke relevant?  :P

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #802 på: 23. April 2012, 20:06 »
Irrelevant. I de flytende posisjonene de to lagene spiller med offensivt har det absolutt ingen ting å si. Å karakterisere Messi som en midtspiss er i alle fall ikke spesielt korrekt.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #803 på: 23. April 2012, 20:16 »
Hahaha , okay  :P

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #804 på: 23. April 2012, 20:55 »
Men CR er jo ikke god, han blir bare spilt god av alle de gode medspillerene han har rundt seg...   Var det ikke slik det var med Messi i fjor når Barca var best?
sunt pueri pueri puerilia tractant

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #805 på: 23. April 2012, 20:57 »
 :ler:
Nei.

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #806 på: 23. April 2012, 22:07 »
Er det virkelig så vanskelig å innse at Messi er en bedre spiller enn Ronaldo for øyeblikket? Personlig foretrekker jeg Madrid-spilleren for hans «allround-ferdigheter», men Messi er per i dag verdens beste fotballspiller. Sånn er det, dessverre.

Tipper for øvrig at Ronaldo er bedre i senga enn Messi.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #807 på: 23. April 2012, 22:22 »
Er det virkelig så vanskelig å innse at Messi er en bedre spiller enn Ronaldo for øyeblikket? Personlig foretrekker jeg Madrid-spilleren for hans «allround-ferdigheter», men Messi er per i dag verdens beste fotballspiller. Sånn er det, dessverre.

Tipper for øvrig at Ronaldo er bedre i senga enn Messi.

Jeg tror Messi er en bedre elsker enn Ronaldo. Ikke pga jeg er Messi-fanboy, men jeg tror CR kan bli litt for egoistisk. Jeg ser for meg han er typen som liker å se seg sjæl i speilet mens han kjører på og bare tenker på seg selv, mens jeg ser for meg Messi tar godt vare på partneren sin.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #808 på: 23. April 2012, 22:23 »
Haha! Tenkte jeg skulle skrive det samme.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #809 på: 23. April 2012, 22:41 »
Faktisk forsket at slike fitnesstyper som er jævla opptatte av seg selv er dårligere elskere ja  :ler:

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida