20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 327557 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tremblem

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1680 på: 10. Juli 2014, 16:37 »
Ben Arfa har evnen (og han har vist den mamge ganger) til å kunne vinne en kamp for oss ut av ingenting. Så lenge han er den eneste spilleren vi har med denne egenskapen kan vi ikke ha han sittende på benken.

Mener noen virkelig seriøst at han ville tapt oss flere poeng grunnet dårlig arbeid defensivt, enn det han ville vunnet oss poeng dersom han fikk tillitt i 38 kamper?

Angrep er beste forsvar? :) Etter mitt skjønn manglet vi totalt evnen til å utfordre andre lag i vårsesongen, med resultat at vi fikk mange angrep i mot. Med Ben Arfa som en trussel på topp gjenom store deler av en kamp, ville ikke motstanderne vært like ivrige på å angripe heller og sendt færre folk frem. Men, denne taktikken finnes ikke i notatblokka til Pardew.

Personlig tror jeg at med Ben Arfa på banen ville vi fått flere poeng, samt underholdningsverdien av å følge kampene ville blitt langt større. Er noe av dette jeg overhodet ikke forstår med Ashley, ser han ikke at han på lang sikt kunne økt omsetningen og oppmerksomheten rundt Newcastle betraktelig med mer attraktiv fotball?

Spør dere om dette:

Ende på 10.plass MED Ben Arfa på laget, spille noenlunde underholdene fotball, men gått på noen blemmer underveis?

Eller som nå, 10. plass med ligaens mest nitriste fotball, som vi gjorde i våres?     

Går an å spille artig fotball, samt øke anseelsen og populariteten, samtidig som man sikrer en god økonomi. Swansea er et godt eksempel. http://www.walesonline.co.uk/sport/football/football-news/swansea-city-post-biggest-pre-tax-6947523

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1681 på: 10. Juli 2014, 19:24 »
Ben Arfa har evnen (og han har vist den mamge ganger) til å kunne vinne en kamp for oss ut av ingenting. Så lenge han er den eneste spilleren vi har med denne egenskapen kan vi ikke ha han sittende på benken.

Mener noen virkelig seriøst at han ville tapt oss flere poeng grunnet dårlig arbeid defensivt, enn det han ville vunnet oss poeng dersom han fikk tillitt i 38 kamper?

Angrep er beste forsvar? :) Etter mitt skjønn manglet vi totalt evnen til å utfordre andre lag i vårsesongen, med resultat at vi fikk mange angrep i mot. Med Ben Arfa som en trussel på topp gjenom store deler av en kamp, ville ikke motstanderne vært like ivrige på å angripe heller og sendt færre folk frem. Men, denne taktikken finnes ikke i notatblokka til Pardew.

Personlig tror jeg at med Ben Arfa på banen ville vi fått flere poeng, samt underholdningsverdien av å følge kampene ville blitt langt større. Er noe av dette jeg overhodet ikke forstår med Ashley, ser han ikke at han på lang sikt kunne økt omsetningen og oppmerksomheten rundt Newcastle betraktelig med mer attraktiv fotball?

Spør dere om dette:

Ende på 10.plass MED Ben Arfa på laget, spille noenlunde underholdene fotball, men gått på noen blemmer underveis?

Eller som nå, 10. plass med ligaens mest nitriste fotball, som vi gjorde i våres?     

Går an å spille artig fotball, samt øke anseelsen og populariteten, samtidig som man sikrer en god økonomi. Swansea er et godt eksempel. http://www.walesonline.co.uk/sport/football/football-news/swansea-city-post-biggest-pre-tax-6947523
Er forsåvidt enig i at det er bedreå bli nummer 10 gjennom underholdende fotball enn kjedelig fotball - men er veldig usikker på om det er en sterk korrelasjon mellom underholdende fotball og overskudd.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1682 på: 10. Juli 2014, 19:44 »
Folk må gjerne finne statistikk på at vi slipper inn flere mål med HBA på banen enn uten.

Hele greien er ubegripelig. I hvilken verden skal man drive å bedømme offensive spillere utelukkende over defensive bidrag? Fasit er at Pardew ikke har tatt et eneste godt taktisk grep i 2014, tar HBA ut av laget etter han fullførte den beste kampen en NUFC utespiller spillte forrige sesong (Krul mot Spurs var nok hakket bedre) og fryser han ut til tross for at han åpenbart er blant våre beste spillere/vi har en syltynn tropp/han er en av få spillere som ønsker å bli.
Ganske spesielt når man tenker over hvor mange sjanser Nile Ranger fikk

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1683 på: 11. Juli 2014, 04:55 »
Frode - Laurent Robert?
Når og hvor nemner Frode Laurent Robert i innlegget sitt?!? Når det gjelder Ben Arfa-saken er jo det selvfølgelig noko ein kvar Newcastle-supporter blir sprø av! På sitt besta så rund-drible han heila PL. Og når laget Newcastle gjer da dårlig, så begynne folk å kritisera Ben Arfa. Han e så god, at hadde han vært med eit Newcastle i medgang, så hadde kje ditta vært eit spørsmål ein gong. Går kje ann å snakka om Ben Arfa i Robson-tio eller 5.plass-sesongen, forda e kje realiteten. Og eg skylde da på Pardew at han ikkje klare å få Ben Arfa på samme lag!

Han satt på tribunen med fansen og ville inn, han kunne ha satt sitt preg på kvar ein kamp sio Cabaye for. Pardew har te ein viss grad fått Ben Arfa te å prestera (5.plass-sesongen og alle bildo der dei "koste" med kverandre vise da) Men han klare tydeligvis ikkje da no! Ben Arfa sa klart ifra med Frankrike når da gjekk te helvete med dei siste mesterskap han fekk vær med, da har han tydeligvis gjort med Pardew og (sagt ifra), og da falle tydeligvis ikkje i smak hos Pardew. Han vil jo gjer eit eksempel av han, og spelte kje han sjølv om alt hadde vært bedre! (Goslin?)

Eg syns at da me har hylla Pardew for før - man management - klare han kje lenger! Kanskje Ben Arfa har stor plass i garderoben, og at Newcastle va i stort press når da gjelde supporterena spesielt siste heimakamp, men om nåken ikkje klare å takla da, kem sitt ansvar e da!? Pardew! Kjenne jo seff ikkje historien deiras imellom. Men veit at ben arfa vil da besta for klubben, og når parew ikkje får ein sånn "lyst/potensiall" te sin fordel på eit halvår der alt går imot "kreativt", ja, så ser eg heller pardew ut som ikkje fikse den biffen, enn ein spellar som e yndlingsspelaren te samtlige her, som kunne fått oss ut av sumpo, då som no.

Ben Arfa har eit uforløst potensiall, ja. kor lenge ska me sei da? Hadde Rogers i Liverpool fått han te å jobba med for eit par år sio, hadde dei vunne ligaen...
Venter i spenning...

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1684 på: 11. Juli 2014, 16:39 »
... og alt er i mine øyne hans egen feil...
...Heilt einig, Frode...
Eg er ganske sikker på at alle er einige i at Pardew er ein heilt middels PL manager og at ein manager i verdsklasse kunne fått meir ut av Ben Arfa. Samtidig treff Benzema spikaren på hovudet.

Sorry, jeg bare måtte   ::p

For å være seriøst; nok en gang kommer det ett innlegg fra deg Frode, men argumenter som forsåvidt er fornuftige, men i en mer generell diskusjon, og nok en gang litt skrivebom angående Ben Arfa/Pardew diskusjonen.

Ben Arfa har helt klart sine feil og mangler, og kunne sikkert gjort ting annerledes, både i Newcastle og andre plasser under andre managere i andre deler av sin karriere. På tross av dette, så syntes jeg det blir feil å dra alle moderne vinger over en kam og diskutere dette uten å se ting i lys av dagens situasjon i Newcastle. I fotball er det faktisk rom for å kunne gjøre ting på ulike måter, og å gi Ben Arfa en litt friere rolle i Newcastle tror jeg ikke hadde vært superkrise. Noe slikt nok definitivt blitt katastrofe på bortebane mot Bayern Munchen, Dortmund, Real Madrid, Barcelona osv i CL, men på hjemmebane mot Norwich, Crystal Palace, Hull, Fulham osv? Jeg nekter å tro at det ikke finnes plass til en offensiv Ben Arfa i dagens Newcastle i disse og tilsvarende kamper.

I tillegg vil jeg også minne på hvordan Ben Arfa har blitt Pardews "syndebukk". Han har hatt noen skikkelig ræva kamper, men da som oftest (alltid?) sammen med at resten av laget har vært helt elendige. Etter 1-2 slike dårlige kamper, der hele laget stinker, ryker Ben Arfa rett på benken. Denne elendige kamprekken kan fortsette i 10-11 kamper, der spillere som Gouffran, Jonas eller hvem det skulle være, leverer helt elendige kamper, men likevel får fornyet tillit gang på gang, stikk motsatt av hva som skjer med Ben Arfa.

Mitt poeng er kort sagt at behandlingen av Ben Arfa basert på prestasjoner kontra behandling av andre spillere med tilsvarende prestasjoner ikke er balansert. I tillegg har Ben Arfa vist at det kan fungere selv om han ikke er en Robben opp og ned langs kanten, men når han brukes så feil av Pardew er det klart at det ikke blir bra. Og i dagens nitriste Newcastle, der vi starter med Gosling (!!!) burde det være plass til Ben Arfa.

Det kunne jo ikke blitt så mye verre enn hva det har vært denne sesongen uansett...

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1685 på: 11. Juli 2014, 16:42 »
Enig med deg der Skjæren  :thumbu:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1686 på: 11. Juli 2014, 16:49 »
alop123 - Frode påpekte at Robson krevde knallhard jobbing av sine spillere. Faktum er at Robson var en mester til å få slike vanskelige personligheter til å føle seg tilpass. Og han spilte som sagt med Laurent Robert som aldri var noen spillertype som jobbet så veldig mye defensivt. Tvert om.
For min del bunner det ut i at Robson og Keegan er offensive managertyper som verdsetter slike deilige spillere, mens Pardew er en nitrist, safety first-type.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1687 på: 11. Juli 2014, 23:16 »
... og alt er i mine øyne hans egen feil...
...Heilt einig, Frode...
Eg er ganske sikker på at alle er einige i at Pardew er ein heilt middels PL manager og at ein manager i verdsklasse kunne fått meir ut av Ben Arfa. Samtidig treff Benzema spikaren på hovudet.

Sorry, jeg bare måtte   ::p


Beklagar, men eg tok den ikkje :)


Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1688 på: 12. Juli 2014, 01:00 »
 Ben Arfa var involvert i 18 kamper fra desember og ut. Var ikkje akkurat så mange av dei han var anna enn rævdårlig. Fekk fair med muligheter men han greip dei ikkje.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1689 på: 12. Juli 2014, 04:22 »
Ham kom inn i et lag hvor samtlige spillere var elendige og hvor selvtilliten var på bånn spesielt etter Cabaye-salget. Da er det ikke lett å prestere. Det som derimot tydeligvis var lett, var for Pardew å si at feilen lå hos Hatem og sende han tilbake til en benketilværelse selv om vi hadde spillere som hadde spilt dårligere enn han over en lengre periode som fortsatt fikk klippekortet.

Hvis Ben Arfa er ræva i ti kamper og Gouffran er ræva i ti kamper så har allikevel Ben Arfa muligheten til å gi oss noen øyeblikks magi som kan gi oss poeng i de kampene.

Og når vi allikevel slipper inn bøttevis med mål uten Ben Arfa på banen så kan vi vel likegjerne slippe inn bøttevis med mål MED Ben Arfa på banen og samtidig ihvertfall ha muligheten til å underholde det betalende publikum LITTEGRAN. Taper heller 5-2 med Ben Arfa på banen enn 2-0 ti kamper på rad...

Ben Arfa en en  spiller som trenger selvtillit og det får han ikke av å være INVOLVERT i 18 kamper, men av å STARTE 18 kamper. Når man i tillegg legger til det umenneskelige presset han får fra publikum såvel som fra manager når han forventes og snu en nitrist forestilling iløpet av de siste 15 minuttene av en kamp så er det sykt å si at han har fått mange fair sjanser denne sesongen.

Tror ikke det finnes en spiller i PL som får et sånt sus av forventning rundt seg HVER gang han mottar ball som det Ben Arfa opplever på St. James' Park.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1690 på: 12. Juli 2014, 09:40 »
Ben Arfa var involvert i 18 kamper fra desember og ut. Var ikkje akkurat så mange av dei han var anna enn rævdårlig. Fekk fair med muligheter men han greip dei ikkje.

At folk mener Ben Arfa må ta sin del av skylden er helt ok det, som jeg også påpekte i mitt innlegg. Men denne typen argumenter er helt idiotiske i mine øyne. Han har som oftest fått 10-15 minutt, der vi ligger under og hele laget har vært helt elendige hele kampen. Forventningene til Ben Arfa er ofte store, og når han ikke presterer opp mot sitt beste, blir det ekstra synlig. Men det er ikke nødvendigvis slik at han presterer dårligere enn andre på Newcastle likevel. Slike utsagn støtter jo egentlig bare oppunder de urettferdige forventningene han har. Hver gang Gouffran spiller en møkkakamp er det ofte "han gjør så godt han kan", hver gang Ben Arfa presterer på samme nivå (kanskje faktisk litt bedre?) er det skikkelig elendig fordi han kan bedre.

Stiller meg helt bak Andymag's innlegg.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1691 på: 12. Juli 2014, 14:47 »

At folk mener Ben Arfa må ta sin del av skylden er helt ok det, som jeg også påpekte i mitt innlegg. Men denne typen argumenter er helt idiotiske i mine øyne. Han har som oftest fått 10-15 minutt,

Han har starta fleire kamper enn han har komt innpå det siste kvarteret..  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1692 på: 17. Juli 2014, 16:16 »
noen som vet om det stemmer at HBA ikke er gitt draktnr til den kommende sesongen??

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1693 på: 17. Juli 2014, 16:40 »
Ingen har vel det, slik offisielt.
Men ryktes i Frankrike at han har fått bot for å møte opp overvektig etter ferien... Stemmer det, kan vi bare selge han. Er han ikke interessert i å skjerpe seg, er det bedre å prøve å få noe cash for han..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1694 på: 17. Juli 2014, 16:47 »
leste rykter om at han ikke fikk være med til NZ heller. har vel bare ett år igjen av kontrakten, så skal klubben få mer enn knapper og glansbildet må han nok selges i dette vinduet.